Страница 97 от 316

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 15:58
от Hursa
При магистрално - на "круиз контрол" по скоро би трябвало да дава относително по-малък разход.
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 17:02
от Krachunov
Hursa написа: 04 Мар 2021 15:58мног
Не, не дава.
Защото когато застигаш някой, радара го прихваща и понеже си задал дадено разстояние от колата почва да намалява и то според обстановката доста агресивно. След което нормално пак ускоряваш. Вече някой спомена баир и спускане, някой път при спускане круза ползва двигателя като спирачка за да държи зададената скорост, след което като почне изкачване пък форсира. Човек, ръчно би пуснал колата по инерция или даже би подал газ да засили и да почне изкачването с тази засилка, което намалява разхода. Когато наближаваш ограничение би пуснал по инерция, така че сама да намали, вместо до последно да седи на газта (сама колата) и да спираш. Колата все пак не знае къде какво е около нея. Няма как да предвиди, баир и ти какво мислиш да правиш. Близо половин литър разлика дава при мен ако я оставя да кара на круз. Когато свикнах просто играя непрекъснато с круз и ръчно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 17:17
от penywise
Hybrid1stTime написа: 03 Мар 2021 17:18 Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата.
Toyota Yaris също е 5-местна, докато Audi A8L има място само за двама души отзад, несправедлив живот :(

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 18:31
от biro
Днес пътувах до Плевен и ми направи впечатление, че на круиз с 90км/ч по леко надолнище с батерия пълна на 80% загряла кола и отопление стрелката на енергийният монитор беше в долната 1/4 на еко зоната и ДВГ работеше. На всичко отгоре моментния разход беше 5.2л/100.
Спрях круиза за тест и веднага мина в ел режим при същите параметри на движение - скорост и наклон.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 18:47
от Mcl
biro написа: 04 Мар 2021 18:31 Днес пътувах до Плевен и ми направи впечатление, че на круиз с 90км/ч по леко надолнище с батерия пълна на 80% загряла кола и отопление стрелката на енергийният монитор беше в долната 1/4 на еко зоната и ДВГ работеше. На всичко отгоре моментния разход беше 5.2л/100.
Спрях круиза за тест и веднага мина в ел режим при същите параметри на движение - скорост и наклон.
Да и на мен ми е правило това впечатление. Дори и на магистралата съм го тествал, и пак изключва двигателя и минава на ток.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 19:13
от Hursa
При стария аурис няма такива проблеми. А и стръмни изкачвания/спускания обикновено няма по магистралите (особено такива на които при зададена скорост 120-140 да се налага чак удържане на скоростта). Затова пък с круиз контрола се избягва неволното "плаване" на скоростта, което пести чувствително от разхода. (Избягва се и проблема с обратната връзка, който бе споделен по горе.)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 22:41
от Airfan
Това с круиза и на моя Авенсис беше така, макар и моя да беше по-скоро темпомат (няма датчици за други коли). Аз си бях свикнал да си го спирам при нужда и да си го пускам, когато мога да продължа с него, както и си играех със скоростта спрямо трафика около мен. Не знам дали ми е вдигал разхода, защото не ме е интресувало. Дразнеше ме само това набиране като на пълна газ, за да достигне зададената скорост. Сега на Ауди-то пак ми е темпомат (без дистроник и т.н.), пак си играя да спирам и пускам при необходимост, но тук ускорението е доста по-плавно и няма такова набиране с обротите. Въпрос на алгоритъм е явно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 04 Мар 2021 22:42
от astranom
Колеги, мислили ли сте по въпроса дали е възможно и дали в официалното представителство биха приели да повдигнат окачването на Корола, примерно с 2 см, и дали това би довело до значителни последици за поведението и разхода? Целта е да се увеличи просветът.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 00:19
от LEXUS
Airfan написа: 04 Мар 2021 22:41 Това с круиза и на моя Авенсис беше така, макар и моя да беше по-скоро темпомат (няма датчици за други коли). Аз си бях свикнал да си го спирам при нужда и да си го пускам, когато мога да продължа с него, както и си играех със скоростта спрямо трафика около мен. Не знам дали ми е вдигал разхода, защото не ме е интресувало. Дразнеше ме само това набиране като на пълна газ, за да достигне зададената скорост. Сега на Ауди-то пак ми е темпомат (без дистроник и т.н.), пак си играя да спирам и пускам при необходимост, но тук ускорението е доста по-плавно и няма такова набиране с обротите. Въпрос на алгоритъм е явно.
Много красиво Ауди, поздравления за избора. Можеш ли да направиш сравнение между Аудито и Авенсиса като возия,стабилност, безшумност, работа на двигателите, ск.кутии,икономичност,удобство,седалки,фарове,осветеност,позиция на седене,лекота на волана,управление,ергономия.Мерси.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 07:36
от dracunculus
По повод на набирането на високи обороти от АСС. На Лексуса го има същият момент, но само в нормален или спортен модус, просто набира с почти пълен кикдаун, особено в спорт. Ако карам в ЕКО нещата са много плавни и разходът на магистрала не се повишава, поне не доловимо, но пък ако искаш ти да дадеш газ....успех, педалът е много муден. Пробвайте го и при Королата

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 08:36
от slowtraveler
Krachunov написа: 04 Мар 2021 17:02 Вече някой спомена баир и спускане, някой път при спускане круза ползва двигателя като спирачка за да държи зададената скорост,
Това при магистрала е по-скоро изключение, освен ако караш бавно - при висока скорост съпротивлението е такова, че дори при надолнище трябва да даваш газ за да поддържаш скорост...
Дали като изключиш круиз-контрола ще премине на ток - ами логично е да преминеш - отпуснал си газта в момента на превключване, докато КК до момента е подавал макар и малко газ...
Да, радарния КК е малко неприятен по наши магистрали и затова специално по магистрали си карам с обикновения КК...
Но това си е специфика за начина на управление независимо от модела и марката... И да - някои електроники са по-мислени от други...
На Джипката ускорението зависеше от 'агресията' в карането до момента... Ако си маневрирал рязко - ще ускори рязко... Ако си маневрирал лежерно - ще ускори лежерно...
На Кашкая и Маздата си бе 'стандартно' без промяна от стила - умерено средно ускорение..

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 09:53
от Krachunov
astranom написа: 04 Мар 2021 22:42 Колеги, мислили ли сте по въпроса дали е възможно и дали в официалното представителство биха приели да повдигнат окачването на Корола, примерно с 2 см, и дали това би довело до значителни последици за поведението и разхода? Целта е да се увеличи просветът.
Бяха ми предложили да сложа полиуретанови подплънки в случай, когато слизам от бордюр да не друсва примерно. Не знам колко би вдигнало колата

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 13:17
от van
Krachunov написа: 04 Мар 2021 14:12 Идеята ми беше за това, че не засичаш разхода от табелата начало на магистрала до табела край на магистрала. А по - скоро Тръгваш си от точка дадена точка в Град Х - минаваш УУУ километри по магистрала и после имаш още някакви малко километри до дадена точка в Град Б. Тези километри преди и след магистралата, ми е идеята че не оказват съществено значение.
Моята идея беше да проверя разхода само на магистрала, за да знам какво да очаквам. Другия път ще пробвам без круз да видим каква е разликата.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 20:03
от Enwor
Днес успях да нацеля кода и да сваля малко инфо с Техстрийма. Интересни данни извади, но ми свърши батерията. На втори тур ще рафинирам извадката.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 05 Мар 2021 23:43
от Airfan
LEXUS написа: 05 Мар 2021 00:19 Много красиво Ауди, поздравления за избора. Можеш ли да направиш сравнение между Аудито и Авенсиса като возия,стабилност, безшумност, работа на двигателите, ск.кутии,икономичност,удобство,седалки,фарове,осветеност,позиция на седене,лекота на волана,управление,ергономия.Мерси.
Благодаря!
Моето Ауди е със спортен пакет и е с 2 см по-ниско окачване. Вози по-твърдо от стандартния Авенсис, но по-плътно някак си. Имах известни притеснения дали няма да ми е твърдо, но ок. Много по-стабилна е от Авенсиса, най-малкото заради спортното окачване, та не е много коректно да ги сравнявам. С шума е същото - Аудито е с шумоизолиращи стъкла и е много, ама много по-тиха от Авенсиса. Просто няма база за сравнение. Като изключим, че сега съм със 100 коня по-мощен автомобил и с турбо, то инак двигателите са ОК - тихи и приятни на звук. Авенсиса харчеше около 0.5 до към 1 л по-малко. Мога да кажа, че CVT-то е по-адекватна кутия. По-бързо се усеща при смяна на режимите - отпускане на газта и последващо подаване. S-tronic-а понякога малко се бави, но захапе ли или от старт е брутален. Има лаунч контрол заводски, което дава брутален старт. Седалките на Ауди са ми по-удобни, но не е значителна разликата. Аз съм със спортния вариант, който има регулация за коленете. Фаровете са малко по-добри от на Авенсиса, но не е съществено различно. Сега са Лед, а на Авенсиса бяха ксенон. Волана е по-лек, но може да се настрои да е твърд. Информационното обслужване в Ауди ми е в пъти по-добро от моя Авенсис, но все пак има разлика едно поколение и не знам в последния как е било реално.
Като цяло мога да кажа, че CVT кутията е по-приятна за моя вкус, що се касае за комфорт. По всички останали критерии, за съжаление Авенсис-а има още хляб да яде. Ако има нещо конкретно - питайте. Малко е офтопик, но все пак...