Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 03 Мар 2021 22:33
С почти нито едно нещо не мога да се съглася. Тресене, значи имаш някакъв проблем - намери го къде е. Но не е от колата по принцип.Hybrid1stTime написа: ↑03 Мар 2021 17:18 И аз с моите 5 стотинки. Това е личното ми впечатление от 1 месец и 3000 километра с 1.8 хибридна корола.
За мен това е колата " на ръба". Всичко и е на косъм от това да ме вбеси, но това ми беше и впечатлението от тестовото шофиране - реших, че слизайки от съвсем малко по-голяма дизелова кола ще се адаптирам бързо към това чудо на надеждността.
Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата. Ако кара жената, която е доста дребна, зад нея съм добре, но само ако е вдигнат подлакътника. Също ми направи впечатление, че на задната седалка шума от пътя почти не се чува, и ако не си разбия главата, буквално, там ми идва по-приятното място в колата. Наложи се да махна подглавника на пасажерската седалка защото детено не вижда абсолютно нищо и съответно вкисва супер бързо. Задните врати не се отварят достатъчно за да се напъха голяма детска седалка лесно, но с пиниз влиза. Колана на детвно не може да се закопчае ако е пуснат подлакътника.
Другото, което за мен е неприемливо е липсата на обратна връзка от колата. Спирането е адски непрецизно - опитвайки се да я напъхам на тясно, на косъм от стените - не става.Просто не може да я мръднеш с 1см. Лашка и скърца при спиране,не винаги, но достатъчно често за да ме дразни.
Дава усещане за по-висока скорост защото е схлупена и ниско до пътя. С 30 имам усещане, че съм с 50. От 40 до 100 тресе / клати като от ексцентрик при ускорение- ходих до няколко сервиза да балансират гумите и все същото. Според мен не е от гумите защото не се случва винаги и усещането е едно и също при различни скорости.
Аз лично не мога да подържам постоянна скорост на педал - просто няма никаква връзка между натиска на педала и какво се случва в действителност - карам само на круз.
Мученето при ускорение сякаш не ме дразни и трябва да призная, че с "междуселско" не е уморително. Стъпването на магистралата е следващият ужасТ.
Докато докара до 145 ( с толкова карам винаги) е гоооолям зор. И съответно подържането на тази скорост е сериозна драма, което е видно и при разхода 8.5 - 9 литра бензин 95.
Това на което най-много разчитах е асистента за дълги светлини и сътветно най-много ме дразни - тотално неадекватен. Пътувам често по тракия и винаги след 23 часа вечер, което означава сравнително малко трафик и основно тирове в продължение на 300км. Според мен защото колата е супер ниска и "не вижда" насрещните тирове а да не говорим за коли. Трябва някой да е на дълги за да го отрази. Да, понякога сработва, но определно ако се разчита на асистента е много опсано и вредно за останалите участници в движението.
Чистачките оставят едно много финно замазано точно пред мен, което не се вижда в първия момент, но след няколко мин се появява с натрупването на прах. Автоматичната им функция е неадекватна понеже не реагира на промени в околната среда - ако минеш покрай тир в дъжда не реагира по никакъв начин. Старата кола винаги засилваше интервала в такава ситуация. Във виелицата чистачките замръзват понеже не са скрити под капака.
Климатроника - до сега, след жигулата, не ми се случвало в кола с автоматичен климатик да ми се налага да го пипам. Обикновено го правя на 22 при покупката на колата и там не се пипа, но не и тук. В снежните дни ми се потяха стъклата на магистралата, ту ми ставаше топло, ту студено - това в нормален режим,не в еко.
Детската защита вече е коментирана, но и аз да кажа, че ако има "накакво копче" в обсега ще бъде накликано.
Тавана и колоните са облицовани с някакъв рециклиран черничък картон, който имаше нужда от понаместване на места.
Няма никакво място за съхранение - имам един чадър, който си го мъкна в колите и досега винаги се е побирал в джоба на вратата, дори на Дачията ( сандеро), но тук едва се побра "напреки" в жабката. И тя се изчерпа. В подлакътника не се побират очила дори, но намерих място до чадъра.
За настройката на шасито няма и да говоря.
Инфотеймънта няма да го коментирам много - скала на звука до 60 като реално през около 15 еденици се случва нещо. Има доволно копчета, но да превключиш от спотифай на радио с едно натискане на бутон няма как да стане. И при нощно шофиране намаляйки таблото и амбиентното осветление екрана продължава да ти вади очите.
Предполагам, че има значение на какво си свикнал, но преди 10 години Мондеото беше колкото S класата по размери, но на други пари. Преди 5 години избрах Дачия вместо Октавия. Всичките ми покупки са базирани на какво получаваш за парите си и никога не ме е вълнувало каквъв бранд е колата.
За мен Королата, за съжаление, ми идва на нивото на дачията. Както беше написал колегата по-горе - за 34 хиляди хибрид за хора със спокоен начин на шофиране и малко километри на месец/ година е страхотен избор, но всеки трябва да прецени дали иска да свикне с това "нещо". А за 54к аз лично я определям като грешен избор, но направен от мен.
Ако не успея да я разменя с разумна загуба - ще свиквам и аз.
Разход 8,5-9



Как по дяволите?!?!? Бест кейс съм докарвал 8 и то в една посока в софия, само изкачване студено сутрин.
На магистрала и аз карам 140 на темпомат, но дори когато карам 150 по темпомат не минава повече от 6.5. Говоря за пълна кола 4ма възрастни багаж до тавана и дете.
Спотифая и радио се минава с едно копче MODE на волана.
Подлакътника, събира доволно боклуци. Не е като при камри но си е ок. Жабката освен тефтера с всички книжки с които идва колата седи кутийката от секретните болтове и голям пакет мокри кърпи.Та мисля че е приемлив.
Само за мястото мога да се съглася че е тесничко от зад и ако са 3ма или 2ма с дете е ад..за тоя в средата.
По въпроса с автоматичните дълги, като изключим тировете, което по обективни причини не хваща, не съм имал ядове никакви за вече година и 15к км
И спиране и тръгването е достатъчно прецизно за да напъхам колата между други две и от двете страни да има по около 2 пръста. По моите разбирания достатъчно прецизно. На моменти ми липсва парктроник, ама свиква се и се преживява.
Обратната връзка както се изрази е задоволителна, без усилие ускорявам да речем до 73 км и пускам круз.
Защо 70 и 3...защото установих с даш камера с gps, че километража ми показва с 3 км по бързо.и реално карам с 3 км под ограничението например.
По въпроса с нощтното осветление, ползвам в 99% от времето андроид ауто и този проблем не съм го имал. Но дори когато цъкам менютата, няма такива драми