Страница 10 от 28
Публикувано на: 13 Юни 2010 14:29
от Scott
Bass_Man написа:Вярно няма значение ама не за изобретението , а по-скоро за това кой може да го приложи на практика и кой има "потенциал" .
Е от туй по-голямо признание, че хибридите са рекламен трик, здраве му кажи...

Публикувано на: 14 Юни 2010 00:40
от Bass_Man
Купуваш си икономичен и еластичен дизел и ставаш практичен не-лапни шаран biggrin.gif !
Та понеже си имам любима тема да си кажа

. Днес на един супер яко измислен от германските "инженери" Пасат му свалихме две дюзи за ремонт/смяна . колата няма 100 000 км и до сега е горила още една дюза . Тотал 3 дюзи фитка !
А и конструкцията е толкова яка , че ако ти се скапе една дюза на пътя няма вариант да се прибереш на три . Общо взето си оставаш на място .
Публикувано на: 14 Юни 2010 02:22
от rudolf
Bass_Man написа:,,, .
принципно с навлизането на технологийте ,двигателите стават по притенциозни към качеството на горивото,,,разбира се помпа -дюза ,като по сложна технология е и по уязвима.
в европа мисля че е непопулярно предвижването на аварирал автомобил застрашаващ сигурността на хора,както и е доста развито сервизирането,пътните помощи и гаранционото обезпечаване в международен план.
Публикувано на: 14 Юни 2010 13:59
от Bass_Man
Демек тия Пасати не трябва да се продават в БГ ?
И аз така мисля biggrin.gif laugh.gif

!
Ама нещо и по чуждите форуми разправят , че горели много инжектори и помпи та не знам . Може би това е направено с цел развитие на бранша за допълнителните услуги по поддръжка на автомобилите .
BTW: до сега не бях се замислял как работи помпа-дюзата но трябва да призная , че решението да се комбинира механична помпа с електрически клапан + още един вал + кабелите на дюзите и самите дюзи в маслото е доста високотехнологично ! И може да бъде направено само от някакви доста "големи" инж.-ове . Явно с отказването си от тази технология VAG правят крачка назад за да дадат глътка въздух на конкуренцията !
BTW: VAG никога никъде не са споменавали , че тяхната технология е "по-уязвима" от , която и да била друга ! Може би ако бяха предупредили щяха да спестят доста мъки и пари на хората .
Публикувано на: 14 Юни 2010 15:30
от Scott
Bass_Man написа:Демек тия Пасати не трябва да се продават в БГ.
Moже и да си прав. Аз за 4 години и около 68к мили не видях никакви проблеми с дюзи. Сигурно следващия собственик ги е сменял. Еле пък ако е отишла в България, както са популярни десните волани сега ... biggrin.gif
Публикувано на: 14 Юни 2010 23:49
от Bass_Man
Ами радвай се ! Защото аз такива два видях по отблизо и единия на под 50 000км бучи и тресе целия и е със смяна на гарнитура на главата . А другия под 100 000км е с три дюзи !
Смятай хората имат голям парк не , като мен и теб и заявиха , че Фокуса бил несравнимо по-здрав ! Даже не можаха да се сетят за сериозни проблеми !
Та тия хора с темите колко по-кола бил Пасата видиш ли ................
Публикувано на: 15 Юни 2010 07:32
от slowtraveler
Конкретно за Пасата 2.0/175к.с дизела имаше тест в Аутобилд на 100х.км...
Наименованието бе нещо от рода 'Вечния пациент'....
И там бяха сменяли дюзи (освен хиляди други неща, вкл. DSG и т.н.)...
Но това според мен не означава, че немците по принцип нямат ресурс да направят хибрид...
Навярно същото ще кажете и за французите ???
Които пуснаха серия чисто електрически пикапи (това май японците още не са го пуснали)...
Факторите за разпространение на даден автомобил са много...
В случая Приус печели поради сравнително добрия баланс пробег-автономност/мощност/цена....
Мерцедес явно са решили, че ще е подигравка на S класата да слагат големи електродвигатели, и затова са сложили малък, колкото да се премества по светофарите без да пали двигателя. А за ускорения/движение на двутонното купе си ползват нормалния двигател...
Публикувано на: 15 Юни 2010 13:04
от valen_tin
да използвам темата за Приус ... мислите ли че си заслужава да се купи Приус втора ръка и ако да какъв - сегашния или предишното поколение, до колко хиляди километра?
Публикувано на: 15 Юни 2010 13:40
от Bass_Man
Според мен покупката на Приус втора ръка е доста добра инвестиция ако се намери на добра цена . Защото практиката показва , че са много здрави автомобили . Хибридната им част вървеше с 8 години гаранция .
slowtraveler написа:.................................
Но това според мен не означава, че немците по принцип нямат ресурс да направят хибрид...
..........................................
Кои немци ? То принципно много хора и организации имат ресурс за производство на процесори ама Интел никой не може да ги бутне .
Не е въпроса само до ресурса . Понеже всичките Евро производители са много "големи" и "силни" ползват само готови продукти на БОШ и си сглобяват лего за да си мислят някой хора , че са много "индивидуални" .
Значи по-скоро въпроса е имат ли Бош ресурса за хибридни технологии и отговора е на лице .
Всъщност не знам каква е вероятността в тези "големи" европейски производители въобще да работят инженери , които да се занимават с нещо по-различно от чисто конструктивни стъкмистики и задачки от сорта на " как да вкараме 100 неща в обем за 50 неща " .
Всичките имат някакви лаборатории и центрове за научна дейност но реално нещата , които правят там много рядко слизат до конвейра защото явно е доста по-евтино и безотговорно да поръчаш от Бош и само да сглобяваш после от колкото да мислиш нещата .
Та от тази гледна точка джапанките са мнооооого напред ! Защото Тойота си ползва собствени разработки за управление на автомобилите , което явно показва , че има достатъчен ресурс . Може би в Евро сглобките да са наръгали и те Бош буклуци в повечко но за щастие хибридите са доста далече от този момент .
А пък французите доста ползват Сименс и Магнет/Марели .
Та според мен Европа трябва да гледа към Бош за технологии , а не към "производителите" , "немците" или някой друг .
Публикувано на: 15 Юни 2010 14:27
от Vesko
valen_tin написа:да използвам темата за Приус ... мислите ли че си заслужава да се купи Приус втора ръка и ако да какъв - сегашния или предишното поколение, до колко хиляди километра?
Има един хибрид лексус, който след като го оправят в сервиза може да бъде купуван

Публикувано на: 15 Юни 2010 14:43
от valen_tin
Vesko написа:valen_tin написа:да използвам темата за Приус ... мислите ли че си заслужава да се купи Приус втора ръка и ако да какъв - сегашния или предишното поколение, до колко хиляди километра?
Има един хибрид лексус, който след като го оправят в сервиза може да бъде купуван

надали на лексус ще ми хареса цената

пък и не съм извадил пачката в момента, по-скоро си мислех по хипотетично за след 6-12 месеца ... (ако тогава ще излиза от сервиза може ...

Публикувано на: 15 Юни 2010 14:57
от Scott
Bass_Man написа:...Та от тази гледна точка джапанките са мнооооого напред ! Защото Тойота си ползва собствени разработки за управление на автомобилите , което явно показва , че има достатъчен ресурс.
Тук много бъркаш. Не знам какъв опит имаш с японци (и други далекоизточни нации), но те са добри на многосерийно повторение на нещо вече измислено. Прекалено 'стройно' и 'неразчупено' мислят, за да са способни да създават нови работи. Т.е.
"как да вкараме 100 неща в обем за 50 неща " в по-голяма степен се отнася за тях.
А относно ресурса и възможностите, и педала за газта, и скапаните бутала са си чисто японски разработки, ама други го отнесоха. Нищо чудно, най-успешните продукти на Дензо да са ривърс-инджиниърд Бош biggrin.gif
Публикувано на: 15 Юни 2010 16:21
от Me4oKyX
Scott - ама ти като говориш и дори си вярваш laugh.gif Истински при това!
Бош са пълна тоалетна и това е доказвано не веднъж, не на една кола, не на две, а от Денсо няма толкова изревали.... То не са дебитомери, то не са кви да е електроники.... Нещо си се объркал мнооо, а това говедо помпа-дюзата може направо да ги заколят всичките.... Може и да има нещо вървящо в него, ама то не са вибраций, дрънчене, шумове най-различни ..... И това невероятните ВАГинци го продават до ден днешен като супер двигател ?!?! Дето половината пукат главите и било нормално ?! Дето горят по 2литра на 1000км ..... Или пък 7G tronic кутийте на Мерц!?! От които всяка втора блокира на чисто нови коли на няма и 50 хил.км ?! Или безрбой многото турбини и двигатели като цяло изпотрошени от ВАГ, Мерц и другите.... Единствено БМВ може да докарват нещо по-истинско, ама и то не кара особено много..... Щом 530д 2007-ма, купувано чисто ново и карано и сервизирано как трябва, на малко след 100хил.км чупи турбината .... Кви немци, кви пет лева !?!?
Но не е лошо да си вярваш! Това е много хубаво качество, стига да не вярваш в нещо, което няма общо с истината

Публикувано на: 15 Юни 2010 16:45
от Scott
Me4oKyX написа:Но не е лошо да си вярваш! Това е много хубаво качество, стига да не вярваш в нещо, което няма общо с истината...
Мечо, аз вярвам в едно, ти в друго.... Имал съм доста автомобили и не мога да кажа лоша дума за нито един от тях. Не знам ти какъв опит имаш извън Тойота, дали е първа ръка или е чул-казал, не ми се и спори. Съвсем нормално е за да се изтъкне предимството на една марка да се оплюе друга, но нека се стараем да бъдем обективни.
Прочетох статията дето Слоу цитира по-горе. Дюзите са сменени защото са били запушени повечето от отворите. Можело да ги оправят с почистване с ултразвук, но са сменени за теста. Еми като че ли нямаше тема за Тойота дизел дето и се желирала нафтата при 8 градуса и се оправила с добавки....
Публикувано на: 15 Юни 2010 18:00
от Bass_Man
Scott написа: Тук много бъркаш. Не знам какъв опит имаш с японци (и други далекоизточни нации), но те са добри на многосерийно повторение на нещо вече измислено. Прекалено 'стройно' и 'неразчупено' мислят, за да са способни да създават нови работи. Т.е. "как да вкараме 100 неща в обем за 50 неща " в по-голяма степен се отнася за тях.
А относно ресурса и възможностите, и педала за газта, и скапаните бутала са си чисто японски разработки, ама други го отнесоха. Нищо чудно, най-успешните продукти на Дензо да са ривърс-инджиниърд Бош biggrin.gif
Може би за някой неща това е много валидно, но в случая на Тойота въобще не е така ! Поради простата причина , че начините на синхронизация и датчиците нямат нищо общо с Бошовските !!! До колкото си спомням и при Хонда и Нисан нещата са доста различни .
На азиатеца основните предимства са търпение и последователност . Което явно работи . А големия креативен Европеец все повече затъва в собствената си некомпетентност и претенции .
За педала и за буталата нямам идея защото не съм бил свидетел и не мога да твърдя къде точно е проблема . Но явно , че има проблем , както има проблеми и при конкурентите .