Яриса стана на почти 14 г -
viewtopic.php?t=5701#p46818 .Все още си го карам откакто го купих на лизинг през 2007 г август, като средно на година търкалям 11хил. км.
За тези 14 г не съм имал някакви сериозни проблеми – оказа се надежден автомобил. Това което се наложи да сменям или ремонтирам не бе нещо сериозно:
ДВИГАТЕЛ– смяна на масло и филтри всяка година, като не съм използвал фирмени. Казват, че ако ако ползваш само фирмени двигателя ще изкара 300 000 , е ще видим

. Нямам други намеси по двигателя. Не забелязвам да гори масло.
ОКАЧВАНЕ - на 150 хил – смених задните полуоски. Сравнително скъп ремонт ако го направите в Тойота – искаха ми над 1500 лв. Направих го за около 700 но вероятно нямя да изкарат както оригиналните. Според мен тази година ще се наложи да се пипне и предното окачване – има малък луфт и чукане при навиване на волана на място при изключен двигател. Досега гумите се износват равномерно което показва, че до момента нямя някакви драстични отклонения.
ПРЕДНИ СПИРАЧКИ – три пъти смяна на накладки, и скоро смених дисковете на около 148 хил. Задните спирачки са оригиналните.
ПРЕДНИ ЧИСТАЧКИ – преди година започнаха да чистят бавно или да спират - наложи се да почистя дренажния отвор да сваля моторчето с редуктора да го почистя и подсуша. Работи без проблем отново. Виж тук –
viewtopic.php?f=26&t=37247&p=386466#p386466.
ФАРОВЕ – преди 2 години се наложи да ги излъскам – бяха мътняли пластмасите. Смяната на крушки е гадна. Налага се да освободиш горната част на предната броня и да свалиш фара за да имаш свободен достъп до крушките.
АУСПУХ – на три пъти се наложи да кърпя заводски заварки.
СКОРОСТИ – на 140 хил. Имах проблем с включване на 2-ра в градски условия, но след два дена проблема изчезна. Така и не разбрах какво беше. Предполагам, че се е задействала евентуална автоматична регулация .
КЛЮЧ С ДИСТАНЦИОННО – три пъти смяна на батерията, един път смяна на гумичките на бутончетата.
КРУШКИ ПОДСВЕТКА НА “ВРЪТКИТЕ” на централната конзола – става дума за управлението на парното и климатика. Трите крушки вече не светят. Купих диоди от “Илиенци”, но все не остава време да ги монтирам .
КРУШКИ задни габарити и стопове. Сменят се трудно – достъпът е сравнително ограничен.
ОБЕЗВЪЗДУШИТЕЛЕН ШЛАУХ на резервуара за гориво. Наложи се тези дни, като сменях накладките на спирачките, да го скъся с 3 см. - забелязах, че беше се сцепил надлъжно там където е пристегнат към някакъв мундщук.
КЛИМАТИК и вентилация – До момента не се е налагало ремонт. Един път смених филтъра за входящия въздух който се сменя лесно , намира се зад дясната жабка. Държа да поясня, че климатика работи безупречно, и няма никакви паразитни миризми на мухъл. Вероятно защото го ползвам по указанията – винаги се стремя да го изключвам поне 2-3 минути преди да изгася двигателя за да се обдуха конденза. Знам, че мухълът се появява заради кондез след спиране на климатиматика заедно с двигателя.
Това е което се сещам. Наистина надежден автомобил. Ако имате въпроси готов съм да отговоря.