Страница 10 от 12

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 24 Юни 2024 13:59
от Hursa
Когато е в "тестов режим" - какви обороти поддържа хибрида, някой интересувал ли се е (интересува ме за ауриса - третото поколение).

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 24 Юни 2024 14:42
от WoLF
Мога да кажа само за моята (Приус 2ро поколение, 1.5 мотор) - около 1000 на празен ход, около 1500 при наполовина натисната газ, около 2500 при натиснат до край педал. Това е в сервизния режим, който се активира по процедура.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 24 Юни 2024 14:58
от Hursa
При измерванията на "газовете" на технически преглед - софтуера не измерва (след нововъведенията), ако "празния ход" е над 900 (не го отчита, като "празен ход", а било задължително да се измерят "газовете" в такъв режим - по процедура). (При мен - са малко над 1000 (1050 някъде) - ако системата стартира двг.)

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 00:15
от slowtraveler
Не знам - мен винаги са ме карали да вдигна 2200-2500об.мин (виждам на дисплея на ГТП оборотомер със 'зелена зона) за това измерване...

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 08:05
от WoLF
До колкото знам, мерят в няколко диапазона, но никога над 2500. Как ще е от сега нататък не знам ermm.gif

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 08:33
от Hursa
Преди беше така - само натискаха да се вдигнат оборотите и се тюхкаха, че нямам оборотомер. Но сега включват връзка през обд - записват се обороти и газове - един замер на "средни" обороти и един на "празен ход". И измерваното "онлайн" се подава в системата (вече - от последните дни). И ако при "празния ход" оборотите са над 900 измерването се прекъсва.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 08:44
от slowtraveler
WoLF написа: 25 Юни 2024 08:05 но никога над 2500
Не съм съвсем сигурен, но мисля, че бе нещо от рода '2500об/мин +/- 200-300об/мин. Но е напълно вероятно тази стойност да е динамична - да е в зависимост от модела автомобил.

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 09:05
от WoLF
Е, не говорим за стандартното отклонение от 10-15%. Все пак хора ги натискат тези педали, но нагоре не им трябват стойностите сега. На новите тестове през буксата вече оборотите ща за заковани, както ги иска теста tooth.gif

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 25 Юни 2024 09:58
от mapamop
Теста на 1ZZ-FE на сондите по сервизно е:
"Загрейте сондите за около 2 минути до 2500 оборота. Измерете непосредствено след загряването."
Резултат: Очакват се поне 8 промени във волтажа между 0 и 1 волт, в рамките на 10 секунди.
Едва ли ще е нещо генерално различно в поведението и на другите мотори или сонди, по отношение на емисиите. В крайна сметка не се сещам да има нещо друго освен ламбда сензора/сондата което да мери газове.
Предполагам логиката на газовия анализатор да е подобна, но волтажа го генерира сондата на анализатора, като вероятно следят и празния ход какви емисии генерира че там дозирането на горивния процес не е особено ефективно.
Дали е бензин или дизел - все още оператора указва от компютъра за ГТП какво е горивото и съответно да се следи предимно за CO или NOX, сажди и т.н.
Над 2500 оборота обикновено двигателите вече преминават на друга логика и "почти не обръщат внимание на ламбда сензорите".

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 30 Юли 2024 17:02
от Corolla_E12_hs
Някой с хибрид вече да е минал ГТП по новите правила?

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 30 Юли 2024 17:35
от slowtraveler
mapamop написа: 25 Юни 2024 09:58 Предполагам логиката на газовия анализатор да е подобна
Не би трябвало да има нищо общо...
Теста на сондата показва, че 'не е умряла', и командите, изпратени за богата/бедна смес към ЕКУ-то наистина променят динамично показанията на сондата... А не да е 'замръзнала' например на бедна смес, и въпреки командите към ЕКУ да обогати сместа (и предполагаемото реално обогатяване), сондата продължава да отчита бедна смес (което би 'светнало хеликоптера' разбира се :) ) ...
Докато газовият анализатор отчита абсолютни стойности... Например - 'стойността при тази температура на сондата трябва да е под 1.15V' (съвсем хипотетична цифра)... Т.е. уредът отчита самият сигнал (например напрежение) от сондата, превръщайки го в абсолютна стойност..

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 31 Юли 2024 12:19
от mapamop
slowtraveler написа: 30 Юли 2024 17:35 Т.е. уредът отчита самият сигнал (например напрежение) от сондата, превръщайки го в абсолютна стойност..
Аз що си мисля че горивния компютър все пак взема под внимание текущия волтаж на сондата за прецени колко точно гориво да отнеме или да долее на следващия такт. Т.е. не е само поведението на сондата, а и какво точно подава като информация (съвсем абстрактно казано). На всичкото отгоре дори вече моята морално и физически остаряла кола си има грешка за "мързелива" сонда, която не подава нужния брой промени във волтажа си, за конкретно време (не помня за 1 или повече минути). Т.е. поведението на горивния компютър не е чак толкова статично, а по-скоро са му набити някакви таблици на какъв волтаж, колко бензин да впръсква, спрямо въздуха измерен от дебитомера. Не мисля че е чак толкова статичен, както го разбрах от горния ти пост.
Респективно и газовия анализатор, вероятно знае температурата на газовете, има сонда която братовчедите пъхат в маслото на мястото на щеката, и ми лепят вероятно кнок сензор по купето да отчита вероятн обороти.
От там нататък наистина във софтуера или в самата машина е заложено на какъв волтаж от сондата какво е състоянието на газовете - било то свободен кислород, CO, CO2 или каквито емисии мери.

Може и аз да не съм те доразбрал...

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 31 Юли 2024 12:51
от slowtraveler
mapamop написа: 31 Юли 2024 12:19 Аз що си мисля че горивния компютър все пак взема под внимание текущия волтаж на сондата за прецени колко точно гориво да отнеме или да долее на следващия такт.
Мисля, че не... Работи като ШИМ...Добавя, докато сондата показва бедна смес... Вади при богата, и така - постоянно... Затова и се следи честотата на смяна на сигнала на сондата - сместа винаги се сменя богата или бедна, защото компа не знае колко точно да добави, за да показва сондата 'идеалното състояние'...
Предполагам това е обусловено от 'нестандартните' условия на работа на сондата - температурата на изходящите газове се изменя в огромен диапазон, и от там условията за измерване стават прекалено сложни
Газовият анализатор няма как да знае температурата на изходящите газове. Но може да има тарирана сонда, която да работи при точно определена температура, и съответно - нейните стойности да са абсолютни (а не само 'богата/бедна')......

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 31 Юли 2024 13:00
от Митхат
slowtraveler написа: 25 Юни 2024 08:44 Газовият анализатор няма как да знае температурата на изходящите газове.
Има топлинен сензор който се лепи по двигателя,от там подозирам че е заложено инфо в алгоритъм .

Преминаване на ГТП(Годишен технически преглед) с хибриден автомобил

Публикувано на: 31 Юли 2024 13:29
от slowtraveler
Температурният сензор е за температурата на двигателя (дали е в работна температура)... Температурата на изходящите газове е изключително динамична и може да се мери само в потока газове... :thumbsup:
► Виж съдържание