Страница 10 от 79

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Юли 2022 18:59
от Monster
Това със статуса на вратите пак е нещо (ако работи tongue.gif ). По последни обещания до края на седмицата трябва да съм си взел колата. Не че и предните седмици нямаше подобни обещания, но този път имам повече надежда, тъй като днес разбрах, че колата вече е в България. Ако се престраша да активирам trial периода за connected services ще пиша дали съм се справил с активацията на "държавната" навигация. :) Много не обичам да се боря с бъгъв софтуер и вероятно ще ми е необходимо известно време докато се реша да инсталирам въпросното MyT приложение, към което съм леко предубеден, четейки коментари по чуждите форуми...

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Юли 2022 19:09
от biro
Да не те разочаровам, но няма да ти стигне времето до края на седмицата, за да си вземеш колата. Като влезе в България, отива на митнически склад, след това се плащат митнически такси, освобождава се и се транспортира до твоя дилър. Там пък се почиства, разопакова, регистрира в КАТ и чак тогава се предава на клиента.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 11 Юли 2022 19:11
от VDK
offtopic.gif Всички нови автомобили имат вградена eCall система за аварийни ситуации. Тойота ползват телематиката на тази система и много често когато мия колата след 5-10 минути получавам съобщение от MyT, че имам отключена врата. Иначе при плъзването на екрана за статуса надолу прави връзка със сървъра и колата и дава местоположение и статус ОК.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 12 Юли 2022 12:49
от Monster
StRaTeGa написа: 10 Юли 2022 00:34 Взех си един AAWireless Android Auto Wireless Adaptor от OLX. Работи екстра, за да не си играеш всеки път да връзваш телефона, само дето от време на време се откача (може би при загуба на обхват към мобилния оператор).
Не съм имал време да се занимавам да търся дали това може да се стабилизира.
Тези дни ми попадна една новина, че с последния ъпдейт на Android Auto са счупили wiresless функционалността и чат-пат прекъсва. Може и това да причинява проблемите при твоето AAWireless, макар че то самото е закачено с кабел към колата и wireless връзката е между адаптера и телефона ти, но знае ли човек. От 2016та ползвам Андроид Ауто на моята Шкода и първите години имаше доста бъгове, правещи го не съвсем стабилно, което е донякъде нормално предвид, че горе долу тогава бяха излезли първите му версии. Последните години мисля, че не съм имал проблеми, но ето че продължават да релийзват от време на време нови бъгове (в случая с wireless свързаността). Това до някъде е една от причините да се замислям, дали да не пробвам и вградената навигация на Тойота, просто като резервен вариант ако Android Auto-то реши да ме предаде в даден момент.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 12 Юли 2022 20:00
от StRaTeGa
Ако нещо са счупили, значи по някое време ще го оправят! :)
Сега работи на пушка: Върви, Гърми, Върви, Гърми..... :D

Сега погледнах в това MyT приложение. Пише, че ми е активиран Connected Services (аз нещо цъках по едно време).
Като отида на табчето "Available" пише следното "You currently dont't have any eligible services available for you. We will notify you when new features become available."
Не знам какво ти е говорил търговеца, с който си гледал колата, ама предвид на това, че и аз работя с търговци и знам, че 90%+ за нищо не стават си мисля.... може би нещо те е подвел. tongue.gif
Поне до скоро опцията навигация за колата струваше една шапка пари (примерно 2700лв) и също така до скоро навигацията на Тойота просто не ги оправдаваше.
Преди години като си говорих с Ралица от ТМ Ауто (тя бая се е издигнала вече) ми се жалваше, че от както са поскъпнали толкова много колите, са спрели да включват навигацията в нивата на оборудване, които страндартно предлагат за България. Просто при абсурдната цена от 60000лв за Корола да те карат да дадеш още 3000лв за навигация. boxed.gif
На конкуренцията навигациите са доста по-смислени и изгодни. То до скоро Тойота Андроид Ауто и Епъл Нещото не поддържаха.
На баща ми Сузукито от 2017-2018 навигацията му официално беше 600лв, а неофициално 60лв и си поддържа Андроид Ауто от преди да го има за България.

Може и нещо да се е променило междувременно. Не искам да ви подвеждам.
И пак да кажа, че в никакъв случай не искам да се оплаквам, ако така ви звучат писанията ми по-горе. :)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 12 Юли 2022 23:12
от Monster
StRaTeGa написа: 12 Юли 2022 20:00 Сега работи на пушка: Върви, Гърми, Върви, Гърми.....
:D Харесва ми позитивното ти мислене! И аз, когато купувам кола, го правя заради самата технология на колата, а на софтуерните "улеснения" гледам по-скоро като на някакви глезотии, за които не си струва да се ядосвам/оплаквам излишно ако в някакъв момент нещо не работи.

Относно навигацията - 3000 лв са супер много пари, особено като се има предвид, че тези вградени навигации са абсолютно дърво при всички марки автомобили. По мои сметки на база на цените в Щатите, платената услуга към Toyota Connected Services очаквам да излиза към 1000 лв за 5 години. Това ми изглежда по-приемливо, предвид че първите 3 са безплатни и ако решиш да караш колата до към осмата й година ще си платил всичко на всичко 1000 лв за тази навигация за този дълъг период от време. Не изключвам дилърът да ме е подвел за съществуването на "облачна навигация", още повече че, когато го говорихме с него, още нямаха дори тест драйв автомобил, а той каза че тепърва се запознават с тези облачни услуги, които са нови и за тях. И все пак последния месец качиха ръководства за connected services в българския сайт, голяма част от които са свързани точно с активирането и използването на навигацията. Ако не си ги гледал и в някакъв момент ти се занимава може да ги пробваш в тази последователност:
- Активиране на connected services - това може би вече си го направил през MyT приложението, но не е дълго, ако решиш да му хвърлиш око. В последната стъпка пише, че не се активират веднага ами трябва да имаш 2 пътувания и дилъра ти да потвърди, че ти си собственик на колата (може тук нещо да не се е случило). Ето го и цитатът: "Connected services will be visible after 2 journeys if your dealer completed the ownership verification. If not, please visit your dealer."
- Споделяне на интернет от телефона чрез Bluetooth - в следващите ръководства за навигацията пише, че това ще ти е нужно, та затова го слагам изрично по-напред.
- Активиране на услугата за навигация - иска се някакво връзване на MyT акаунта ти с мултимедията в колата. Това ще ти активира и 3 годишния безплатен trial период.
- Ъпдейт на картите - ползва споделения от телефона ти интернет.
- Използване на навигацията - общи инструкции като пак се иска споделен от телефона интернет, но не става ясно дали е само за трафик информацията и за търсенето на локации или е важно и за рендерирането на самите карти.

Има и други файлове с инструкции (например за споделяне на локация от телефона към колата), но от тях има смисъл само ако успееш изобщо да подкараш навигацията... :)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 09:20
от BOz
Monster написа: 12 Юли 2022 23:12 особено като се има предвид, че тези вградени навигации са абсолютно дърво при всички марки автомобили.
Генерално не съм съгласен. Да кажем мапса е по-функционален, да. Но автомобилната навигация никога не ме е подвеждала до крайната точка. Мапса, да. Няколко пъти.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 10:15
от VDK
Monster написа: 12 Юли 2022 23:12 ...пак се иска споделен от телефона интернет...
Точно тук е проблемът, ако няма вграден модул за навигация.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 14:34
от VDK
► Виж съдържание

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 15:56
от StRaTeGa
Днес сутринтта покрай ентусиазЪмЪ на Дзвера взех, че се поразрових. Изчетох линковете към документацията.
Разчовърках приложението де що имаше нещо да се цъкне и за пореден път стигнах до извода, че няма нищо полезно. Точно тези картинки дето е споделил VDK.
Стигнах и до моментта с потвърждение на собственост на автомобил през Web portal-а на My Toyota, че евентуално тогава да имам повече функции.
Потвърждението, че съм собственик не сработи и портала ме посъветва да се свържа с дилъра, който да ми съдейства.
Така и направих. Писах на младежа дето ми я продаде, какво трябва да направя, за да я регистрирам и той ми звънна.
Разказвах му, какви са ми творческите планове всъщност и че хората във форума на Тойота са се ентусиазирали с това MyT. :)
Той каза, че не виждаме Connected Services услуга, защото такива просто НЯМА (то така и си пише).
Това, което виждаме в този момент е това, което наистина има.
Функцияата за отдалечено отключване на колата са я спряли за България миналата година поради съображения за сигурност.
Възможно е наистина да няма модул за навигация и технически да е невъзможно да се пусне, когато и ако се появи тази опция (на Яриса ми, трябваше да се монтира нещо в колата).

Нямам нищо против като си вземеш колата да я разчовъркаш и да споделиш, ако намериш нещо полезно. :)
Ама аз тотално изчерпаш ресурса си от време, да се занимавам с това. :)

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 17:27
от Monster
Благодаря ви, VDK и StRaTeGa, за отделеното време и ентусиазма! :) В такъв случай за сега мисля да се фокусирам върху приятната част - шофирането на колата като дойде. Вчера се разделих с Шкодата, която за 6 години и 2 месеца беше абсолютно безупречна - една крушка не съм сменил и я продадох с оригиналните накладки на 98+ хиляди километра. Надявам се и Равката да оправдае репутацията си и да бъде не по-малко надеждна, което в крайна сметка е и една от основните причини да заложа на марката Тойота. Пък като/ако много ми доскучае някога, мога да пробвам и аз да се поборя със софтуера на MyT и връзката с мултимедията. Току-виж нещата претърпят някакво развитие във времето и решат в даден момент да добавят някоя и друга услуга за свързаност и в България. А дано, ама надали. tooth.gif

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 13 Юли 2022 19:51
от VDK
StRaTeGa написа: 13 Юли 2022 15:56 Потвърждението, че съм собственик не сработи
При мен също не сработи от първия път, но после внимателно попълних часта от номера в раздел D2 от талона според показаното на сайта и ме призна за собственик. )))

Monster,
► Виж съдържание
Прав си. Никакво приложение не може да замени удоволствието от шофирането на хубав и нов автомобил. Дано бързо минат административните забавяния и да се насладиш на RAV-ката.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 15 Юли 2022 22:29
от Мирослав Петков
StRaTeGa написа: 08 Юли 2022 14:39,
Можеш ли да споделиш ,какъв разход ти дава извънградско в хибриден режим?

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 16 Юли 2022 23:25
от StRaTeGa
За съжаление не мога.
Имам само един преход по магистрала до морето и обратно, като през цялото време бях на темпомат 145км/ч с доускорения, когато се налага.
Вероятно разхода ми е бил около 7+ на 100.
През цялото останало време съм карал на ток извънградско. Основно по трасето София - Самоков, където прехода е напълно достатъчен.

Адски субективно нещо е разхода, защото зависи от много неща. Предполагам, че ще е много близък до този на нормален RAV4 Hybrid, защото колата реално е такава + 250 кила батерии почеве.
По първокласен път лятото трябва да е между 5 и 6 на 100.

Мога да ви разкажа, какво направих вчера.
Драгалевци -> Камбаните -> Драгалевци -> Герман -> Слатина -> Драгалевци -> в-з Мечката преди Самоков.
1 час дозареждане между 22:00 и 23:00.
Всичко това на електричество. По груби сметки около 110км (включвам дозареждането). Не съм бутал колата, но не съм и спортувал.

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Публикувано на: 17 Юли 2022 15:07
от Monster
Мирослав Петков написа: 15 Юли 2022 22:29 какъв разход ти дава извънградско в хибриден режим
Ето едно прясно-прясно видео от днес, което таргетира точно този сценарии. Човекът тръгва нарочно с "изпразнена" батерия и кара смесено в околностите на Инсбрук, както градско, така и извънградско с около 100 км/ч. Шофира в Eco режим, което прави колата да ускорява по-плавно и климатикът да работи на по-лежерни обороти, но все пак си работи всичко (не е като онези тестове на чистите електрички дето карат със задимени стъкла, понеже са изключили напълно климатика :D ). Крайната сметка го докарва на 4.2 литра на 100 км общо (аз лично не очаквах да е стойност под 5 ohmy.gif ). Тук можеш да видиш подробната разбивка, която прави - само при изкачване, при шофиране надолу-нагоре по хълмчета, при спускане, при равен терен след спускането (тук е много ниска стойността, понеже се е изгенерирал доста ток при спускането), при извънгранско и при градско шофиране.

Ето го и цялото видео на разхода 4.2 литра на 100 км в хибриден режим:



Иначе точно преди това видео, същият човек е направил тест за изцяло електрическия пробег с пълна батерия, като горе долу кара при същите условия (Eco режим, както градско, така и извънградско с около 100 км/ч). Тук може да се види финалния резултат, който е цели 98 км електрически пробег.

Ето го и цялото видео на изцяло електрическия пробег от 98 км с пълна батерия и Eco режим: