Страница 10 от 13
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:50
от Airfan
Всъщност най-много замърсява "отпушването на колата, за да може да диша и да върви", което се прави масово тук. Влезнахме в дълбок офтопик.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:53
от boyanmt
LEXUS написа: ↑22 Фев 2019 22:44
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 22:24
Всички са наясно че дизел, бензин.. всичкото замърсява. Производството на батерии е технология, която също замърсява..
Производството на оловни акумулатори за дизеловите и бензиновите коли също замърсява. Въглищата също замърсяват. Ядрените аварии също замърсяват. Въпросът е на една основа ли слагаш всички тези замърсявания.
Казваш и дизела, и бензина замърсяват, само че бензина не изхвърля сажди. Има ли значение това,или е все едно. В тази насока на мисли спокойно можем да върнем парните локомотиви и параходите,които изхвърляха сажди през комините си и да кажем,че е е без значение понеже всички замърсяват.
Е то и колите на газ замърсяват, но са по-екологични.
Dpf филтрите.. за какво са? Естествено, Ганьо го "избушва", щото му е все тая, дали Буля и чаветата ще дишат чист въздух. Сажди.. какво е това? По какво ти разбираш че дишаш сажди?.. по черното в носа... или по сивото пране...или...уреда ти какво показва?
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:54
от boyanmt
Съжалявам са оф топика...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 23:10
от nitsodar
Колеги, относно замърсяването да ви споделя нещо, което подкрепя мнението на boyanmt за заводите....
Когато бях студент в Медицински Университет в Пловдив имахме упражнения в ХЕИ-то. Там следят състоянието на атмосферата всеки час. Тогава ни показваха замерванията на замърсеността на въздуха в Пловдив и какво беше очудващо - съдържанието на сажди скачаше 5-6 пъти над нормата след 17:00 - 18:00ч.

Тогава преподавателите ни казаха,че това се обяснява с прибирането вечер на хората у дома. Голяма част от домакинствата в Бг били на твърдо гориво (дори и в Пловдив! - става въпрос за 2008-2010г.). Поради отделяните от твърдо гориво сажди във въздуха, замърсеността скачала толкова много! Сутрин и през деня компютърните графики показваха нива в норма. Истината е,че саждите замърсяват и то много! Обаче какъв е процентът на сажди от двигателите спрямо тези, отделяни от заводите например!?

Този уикенд минах покрай заводът на Kronospan в Бургас и погледнах какво бълва коминът му. Гъстият облак едва ли имаше норма Евро 4 дори

Мога да си представя какво е видял и колегата boyanmt от BASF и подобни заводи! Та навярно с хибридите въздухът ще стане по-чист, но не чак толкова, колкото ни убеждават по медиите
П.С. Колеги, няма offtopic. Нали това са доводи, че е нерентабилно да се купува дизел

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 23:27
от slowtraveler
dracunculus написа: ↑22 Фев 2019 19:05
чрез очевидно манипулираната авто-преса
В случая ми се струва, че нещата са точно такива..
Казвате - Норвегия първа забранява ДВГ....
Ето как изглеждаше малко градче там:
В по-южните части пак не можете да си представите каква смрад на оборска тор се носи из обширни райони.. Не на дребно, а например за цяла долина, или град...
Иначе тук ще се бием в гърдите как сме намалили парниковите емисии... Там не им пука (когато това им е изгодно)...
Кемперите са всеки втори автомобил, пък горят доста повече от лек автомобил... Ама иначе се хвалят, че имат много електрички - вярно е...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 23:35
от boyanmt
Сега тъкмо пътувам към Антверпен.. по река Шелба. нощ е... и виждам как безопастните заводи бъълват отрова, е-не сажди, но пък смърди яко.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 00:15
от LEXUS
Ама ти колега мислиш,че дизеловите двигатели изхвърлят само сажди ли? Ами не е така. Всичко се измерва с уреди, иначе няма как да разбереш кое колко и с какво замърсява. Кое е по-логично - да произвеждаш силно замърсяващ двигател и да го оскъпяваш допълнително със скъпи катализатори и филтри, или да произвеждаш по-чист задвижващ хибриден агрегат без да се налага да го оскъпяваш със скъпи пречистватели, които при дизелите както се оказа не вършат работа ефективно и не покриват еко стандарта, доказано надхвърлят го 15- 20 пъти при дизелите на Фолксваген примерно. Фолксваген призна за това,че са заблуждавали клиентите относно екологичността на дизелите, платиха си глобите в милиарди долари.
По отношение на заводите - заводите са задължени да инсталират различни филтри, включително електро-филтри взависимост от производството, за техния контрол има регионални инспекции по околна среда,които следват нормативни стандарти. Примерно ако някой не вярва, сам може да измери замърсяването им, ако си закупи измервателни уреди.
Това не означава,че заводите не нарушават стандартите. Въпросът е ,че този аргумент е контрааргумент на самия себе си, това е като във вица - А вие защо биете негрите,като нашите съветски коли не стават.
Едното замърсяване не оправдава другото. Това,че заводите,самолетите и корабите замърсяват околната среда не оправдава това замърсяване да се увеличава значително от замърсяването на милиони автомобили. Ако има по-екологично задвижване, използването на двигател с принцип на работа на над 1 век и скъпото му пречистване просто се обезсмисля, още повече при грубата му работа и скъпа поддръжка.
Поддръжката на хибрид е много по-евтина и безпроблемна.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 00:19
от boyanmt
Колега, Lexus, това последното... за поддръжката.. само на мен не ми го казвай.. че болна тема..

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 00:24
от LEXUS
Е сподели опита си

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 08:09
от slowtraveler
Опитът е тежък

Особено ако са внедрили и новите системи за баластните води

Или катализаторите в димохода (щото и такива неща съм виждал)...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 11:21
от Двигателист
И каква е алтернативата при товарните автомобили, плавателните съдове и авиацията? Каква е алтернативата на заводите, които сте снимали?
Колкото до твърдите частници. Съвременните бензинови двигатели с директно впръскване ги изпускат добре. По-малки са от при дизел, но не по-малко вредни за човека. Затова и започнаха да поставят филтри за тях и при бензиновите мотори.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 11:28
от boyanmt
slowtraveler написа: ↑23 Фев 2019 08:09
Опитът е тежък

Особено ако са внедрили и новите системи за баластните води

Или катализаторите в димохода (щото и такива неща съм виждал)...
Мхм... всичко имам... Ballast water threatment system и Scrubber...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 11:36
от boyanmt
LEXUS написа: ↑23 Фев 2019 00:15
Ама ти колега мислиш,че дизеловите двигатели изхвърлят само сажди ли? Ами не е така. Всичко се измерва с уреди...
Едното замърсяване не оправдава другото. Това,че заводите,самолетите и корабите замърсяват околната среда не оправдава това замърсяване да се увеличава значително от замърсяването на милиони автомобили.
Сори за коментара ми, ама много чиновнически пост бе Баце..
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 11:41
от boyanmt
LEXUS написа: ↑23 Фев 2019 00:15
По отношение на заводите - заводите са задължени да инсталират различни филтри, включително електро-филтри взависимост от производството, за техния контрол има регионални инспекции по околна среда,които следват нормативни стандарти. Примерно ако някой не вярва, сам може да измери замърсяването им, ако си закупи измервателни уреди.
... За това едвам дишам... да им пик. я на стандартите и кривите уреди!
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 23 Фев 2019 13:04
от LEXUS
boyanmt написа: ↑23 Фев 2019 11:36
LEXUS написа: ↑23 Фев 2019 00:15
Ама ти колега мислиш,че дизеловите двигатели изхвърлят само сажди ли? Ами не е така. Всичко се измерва с уреди...
Едното замърсяване не оправдава другото. Това,че заводите,самолетите и корабите замърсяват околната среда не оправдава това замърсяване да се увеличава значително от замърсяването на милиони автомобили.
Сори за коментара ми, ама много чиновнически пост бе Баце..
Може да звучи чиновнически, но е така. Няма логика да кажеш може колите да замърсяват,защото замърсяват заводите. Ако при заводите това са наличните технологии за пречистване, при автомобилите има по-чисти задвижвания като хибридите,ел.колите, колите на водород. Това правят и ЕС, и САЩ, и Япония, тоест най-развитите държави и съюзи.
Пак пиша,че това ми звучи като вица - А вие защо биете негрите. Нелепо е.
Не разбрах за поддръжката на хибрида - развалят ли се тези системи за пречистване, извън гаранция ли са, неефективни ли са, скъпи ли са или какво по-точно в поддръжката е нередно на хибрида.
Защото знаем за поддръжката на дизела - филтри,скъпи дюзи,скъпи турбини, понякога демпферни маховици, целият двигател работи при много високо натоварване,съответно е по-скъп за производство от бензиновия. Това,че много авто-производители се отказват от дизела не потвърждава това,което са говорили германски пилоти или каквито и да е.