УРОК 5 Лекция 4
Launch X 431 Master
Най-често срещаният скенер, който може да диагностицира хибриди на почти всеки производител, е Launch X 431 Master. Бих го нарекъл най-универсалния, но и най-неудобния.

- 11.jpg (128.59 KiB) Преглеждано 27796 пъти
Това е евтин универсален скенер, който поддържа диагностика на огромен брой автомобили, включително хибридни. Удобствата за използване, в сравнение с останалите скенери мисля, че са минимални. Но не забравяйте, че производителите Launch все по-често произвеждат нови, много по-удобни версии на скенерите. В повечето случаи има поддръжка за сервизни функции, но те не винаги работят. Производителите обаче не стоят на едно място и за разлика от CarmanScan бързо поправят недостатъците и грешките. Така че, тъй като програмите се актуализират, някои сервизни функции започват да работят не по-лошо от това на дилърските скенери. Трябва да се отбележи, че от известно време CarmanScan са си взели поука и предполагам, че вече са задминали Launch.
Единственият недостатък на този скенер, наблюдаван от нас в работата (а не само нас) е, че понякога, когато го свързваме с Prius 20, изчезва калибровката на линейния клапан.
Най-перспективни разработки на диагностичен интерфейс представляват, интерфейсите с които можете да свържете диагностирания автомобил с лаптоп с инсталиран софтуер за диагностика.
Techsteram

- 12.jpg (93.32 KiB) Преглеждано 27796 пъти
По-специално, за Toyota има софтуер, наречен Techsteram. Всъщност това е аналог на Intelligent Tester II, само че програмата е инсталирана на компютъра, а не на скенера. Techstream поддържа всички хибриди от Toyota и Lexus с всички сервизни функции, независимо от пазара. В първите версии на програмата е имало проблем с Тойотите за японския пазар, поради наличието само на японски език. Но новите версии на програмата поддържат английски език за всички модели, което значително опростява използването на програмата. Скоростта на работа зависи от използвания диагностичен интерфейс.
Самата програма може да бъде закупена от производителя. Актуализирането на софтуера продължава непрекъснато.
В този урок разгледахме само няколко основни скенери, които е препоръчително да притежавате за ремонта и поддръжката на хибридни автомобили. Умишлено не говорихме за такива скъпи скенери като Autologic, Bosch KTS, G-Scan и други, чиято цена надвишава всички възможни граници, а работните функции с хибридите са много ограничени.
Анализирайки тази статия, ще можете сами да решите кои от изброените опции са най-подходящи за Вашия автосервиз. В края на краищата не всички автосервизи ремонтират, например Prius 10 и Prius 11, произвеждан от 1997 до 2003 година. Съответно, за да работят с останалата част от Toyota и Lexus, ще им бъде достатъчно Toyota Intelligent Tester II. Но след това те ще загубят много клиенти, които ще ремонтират своите 14-20 годишни автомобили при конкуренцията …
В следващия урок ще разгледаме какво друго оборудване ще бъде необходимо за автосервиз за ремонт и поддръжка на хибридни автомобили. Ще започнем да разглеждаме и характеристиките на ремонта на ДВГ за най-често срещаните хибриди от Toyota – Prius.
Основните режими на работа на приус
следва продължение
инж. Пламен Пеев