slowtraveler написа:Навярно по-точно е, че съм категоричен на база личния си опит с доста над милион км в България с бензин и дизел, и десетки хиляди из Европа.....
Смятам, че има голяма доза субективизъм. Разбира се, не може да се твърди, че качеството на горивата у нас е толкова ниско и с едно две зареждания ще се „съсипе” двигателя (за щастие, надявам се – поне не и ако зареждаме от „големите” вериги). Предполагам се изисква време и няколко десетки, дори 100тици хиляди изминати километри за да се отрази разликата върху състоянието на двигателя. Може да са изминати у нас тези „много” километри, но имате ли за сравнение същият такъв двигател с изминатите километри със „европейските” горива. Разглобени и диагностицирани ли са „тези” два двигателя

. Според мен е практически невъзможно по това как усещаме автомобила да се прецени как се отразява качеството на горивото върху амортизацията на двигателя и системите му (разбира се – освен ако не сме заредили гориво със заведомо ниско качество). Може да ни се струва, дори действително може автомобила да „върви по-добре” или по-тихо например на някакво гориво, което сме заредили – но това според мен не е критерии как ще се отрази работата на двигателя с това гориво върху амортизацията му. Поради това – мисля и че липсата на „разлики” в усещанията, когато шофираме автомобила зареден с „наше” или „европейско” гориво - също не е критерии, по който можем да съдим за влиянието на горивата върху състоянието на двигателя

.
slowtraveler написа:Според мен чисто теоритично хибрида би бил по-капризен към горивото заради многократните стартирания (т.е. работа със студена горивна камера и т.н.)...
И с това, почти изцяло, не съм съгласен

.
По-лошото качество на горивото би се отразило най-вече на „студения” старт на двигателя. А „такива” стартове при хибрида са колкото и при всеки друг автомобил. Автоматиката при хибрида (до колкото знам) се грижи да държи двигателя в „работни” температури. Дори, ако не сравняваме хибрида с автомобил със старт/стоп система. Докато при стартиране - стартера на „стандартния” двигател, го „развърта” до обороти "приближаващи се" до оборотите на „празен ход”, при хибрида – при старта двигателя се развърта до „работни” обороти (не съм сигурен). Затова при него старта е като запуска на гориво в двигател, който е работил, като „моторна спирачка” – без подаване на гориво - при спуск по наклон, с тази разлика, че такъв двигател ще е чувствително по охладен от "неработилия" ДВГ на хибрида (само така мисля

).
Според мен в ДВГ работещ с „по-късно” затваряне на смулателни клапани (цикъл на Милър

) – има чувствително по-добро смесообразуване. От една страна – горивната смес – частично преминава през „двойно” дроселиране през клапанните отверстия – веднъж постъпвайки в цилиндъра, втори път – частично връщайки се в смукателен колектор. Обтичайки нагретите смукателни клапани и седлата им. От друга страна – горивната смес – връщащата се от цилиндъра – е нагрята в някаква степен от контакта си с горивна камера, чело на бутало, цилиндър. Повишаването на температурата на горивната смес в смукателен колектор също съществено благоприятства смесообразуването (освен това тази горивна смес е е значително "турболизирана" от тези потоци в една после в обратна посока - което също способства смесообразуването). Тези два фактора благоприятстват и „старта” на двигателя – до колкото разбирам. Според мен – доброто смесообразуване съществено намалява чувствителността на двигателя към качеството на горивото.
(Съвсем не съм сигурен в много от написаното

. Поради това - сорри че се опитвам да споря

)