
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Hursa
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от WoLF » 21 Сеп 2017 09:56



WoLF
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 21 Сеп 2017 11:47

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 21 Сеп 2017 13:47
'Проблем' с горивото съм имал само при неизправен (или поне не напълно изправен) автомобил

Според мен чисто теоритично хибрида би бил по-капризен към горивото заради многократните стартирания (т.е. работа със студена горивна камера и т.н.)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 21 Сеп 2017 20:10
Смятам, че има голяма доза субективизъм. Разбира се, не може да се твърди, че качеството на горивата у нас е толкова ниско и с едно две зареждания ще се „съсипе” двигателя (за щастие, надявам се – поне не и ако зареждаме от „големите” вериги). Предполагам се изисква време и няколко десетки, дори 100тици хиляди изминати километри за да се отрази разликата върху състоянието на двигателя. Може да са изминати у нас тези „много” километри, но имате ли за сравнение същият такъв двигател с изминатите километри със „европейските” горива. Разглобени и диагностицирани ли са „тези” два двигателяslowtraveler написа:Навярно по-точно е, че съм категоричен на база личния си опит с доста над милион км в България с бензин и дизел, и десетки хиляди из Европа.....


И с това, почти изцяло, не съм съгласенslowtraveler написа:Според мен чисто теоритично хибрида би бил по-капризен към горивото заради многократните стартирания (т.е. работа със студена горивна камера и т.н.)...

По-лошото качество на горивото би се отразило най-вече на „студения” старт на двигателя. А „такива” стартове при хибрида са колкото и при всеки друг автомобил. Автоматиката при хибрида (до колкото знам) се грижи да държи двигателя в „работни” температури. Дори, ако не сравняваме хибрида с автомобил със старт/стоп система. Докато при стартиране - стартера на „стандартния” двигател, го „развърта” до обороти "приближаващи се" до оборотите на „празен ход”, при хибрида – при старта двигателя се развърта до „работни” обороти (не съм сигурен). Затова при него старта е като запуска на гориво в двигател, който е работил, като „моторна спирачка” – без подаване на гориво - при спуск по наклон, с тази разлика, че такъв двигател ще е чувствително по охладен от "неработилия" ДВГ на хибрида (само така мисля

Според мен в ДВГ работещ с „по-късно” затваряне на смулателни клапани (цикъл на Милър

(Съвсем не съм сигурен в много от написаното


Hursa
- BOz
- Мнения: 4544
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 206 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от BOz » 21 Сеп 2017 22:18

Разход на хибрид ->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 22 Сеп 2017 01:22
За обективен анализ - бях споменал анализи на бензин при авиокатастрофи или авиоаварии в България - бензинът (А95) си бе ОК...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 22 Сеп 2017 18:37
По статии подобни на тази. Или на неадекватни (според мен) от официалните източници.
Съдя по коментари на дилъри, които са заинтересовани да продават автомобилите, но въпреки това не препоръчват определени двигатели поради "лошото качество на горивата предлагани у нас". От коментари на сервизни специалисти, които се сблъскват с проблемите по двигателите.
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 22 Сеп 2017 18:49
Мога да споделя, че последните пъти дилър (много готин човек и много добър търговец) ми се обажда да ме пита кое как е, защото след като му поставих конкретен въпрос, се оказа, че той дори не знае за елементарни нововъведения и кое как е за автомобила, който продава... И се наложи да го ограмотявам...
Когато от даден автомобил ти залежава - навярно би изкарал всичките останали 'черни овци'... А какво по-лесно от това да обявиш за виновно нещо, което няма как да провериш...
Колко от сервизните специалисти са работили в чужбина, за да могат да направят сравнение дали точно нашето гориво е виновно за даден проблем?
Извинявам се за офтопика, но си позволявам да цитирам мое ЛС, изпратено към колега от форума в отговор на негов въпрос:
Доскоро зареждах в БГ само ОМВ и Лукойл... Във Варна конкретна бензиностанция на ОМВ предлага изключително ниска цена - съпоставима с бензиностанциите на Марешки...
Сега в София и Северозападна България на няколко пъти зареждах ЕКО по препоръка на местни познати...
В чужбина съм зареждал на всякакви бензиностанции (Шел, Статойл)...
НИКЪДЕ не съм умервал нафта, при която да усетя какъвто и да е проблем с горивото..
Но е факт, че когато се налага да зареждам на непроверено място, питам местните откъде са най-доволни... С това не целя да 'науча' къде е най-добра нафтата, а повече - имало ли е някъде проблемно зареждане...
Проблемно зареждане според мен може да се получи по три начина:
1. Лоша поддръжка на бензиностанцията - например неследене на нивото на мъртвия обем (утайки и вода) или ръжда в резервоарите
2. Лош контрол на транспорта - по принцип горивата понасят определен ред на смесване и миене на цистерните (поне при корабите е така). Например след мазут можеш да носиш газьол, след газьола - нафта. След нафтата - бензин. След бензина - олио... Като всеки следващ 'материал' отмива остатъците от предходното гориво, като примесите в повечето случаи остават в допустими нива... Обаче прескочиш ли някоя фаза (например в резервоар с газьол налееш бензин) е възможно примесите вече да са недопустими...
3. Умишлени действия от персонала... Кражби и заместване на обема с друга, по-евтина течност.
Но както писах - за щастие досега не съм попадал на такива проблемни горива...
Зареждам обикновена нафта. Само зимата ако се очакват екстремно ниски температури - зареждам ОМВ Алпин... Но това е по-скоро изключение (досега за 3-4 години експлоатация на дизел да съм заредил 3 резервоара такова гориво)...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 22 Сеп 2017 19:12
За цитата – нямам предвид бензиностанциите, на които може да заредиш „проблемно” гориво. А ниското качество на горивата, като цяло. Но се надявам вие да сте прав

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 22 Сеп 2017 19:39

Нормално е ако гори гориво, да се износва двигателя - няма ли гориво, ще си стои като нов

Та затова и не смятам дори и малко меродавно твърдението, че 'лошото гориво тук' е виновно...
Горивото тук си отговаря на евронормите.. В интерес на истината най бях притеснен на една бензиностанция в Северна Германия около Хамбург... Абе изглеждаше по-зле от нашите Петролски в забутано село, а бе голяма, и на главната магистрала от Дания....


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от slowtraveler » 23 Сеп 2017 09:26
Възможно е (не е задължително), но само определени компоненти...
Явно не успяваш да разбереш идеята ми... Сервизните техници тук, независимо колко са добри, просто няма как да знаят причината за износване на двигателя, защото нямат референция - например да са отваряли други двигатели, работещи при същите условия, но с различно гориво.
Да, може НАПЪЛНО СУБЕКТИВНО, конкретен човек да реши, че горивото е причина за даден проблем... Но това съвсем не означава, че това е факт.
Затова и си мисля, че е най-лесно на сервизния техник да прехвърли вината на 'по принцип кофти горивата в България', вместо да анализира истинската причина за проблема...
Между другото в някоя от темите (май за проблема със запичащите сегменти) пак имаше мнения, че за това са виновни горивата, ама накрая тази идея позатихна като се разбра, че причината е конструктивно-производствен дефект..
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- WoLF
- Мнения: 3470
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 706 пъти
- Получена благодарност: 278 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от WoLF » 23 Сеп 2017 12:31




WoLF
-
- Мнения: 5680
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...
Мнение от Hursa » 24 Сеп 2017 18:14

slowtraveler написа:Сервизните техници тук, независимо колко са добри, просто няма как да знаят причината за износване на двигателя, защото нямат референция - например да са отваряли други двигатели, работещи при същите условия, но с различно гориво.
Да, може НАПЪЛНО СУБЕКТИВНО, конкретен човек да реши, че горивото е причина за даден проблем... Но това съвсем не означава, че това е факт.
Затова и си мисля, че е най-лесно на сервизния техник да прехвърли вината на 'по принцип кофти горивата в България', вместо да анализира истинската причина за проблема...

Предполагам – различните двигатели и системите им (и различните им детайли) имат различна “чувствителност” към качеството на горивата. До колкото разбирам конструктора разработва двигателя и системите за конкретно гориво (касае, предполагам, най-вече системите имащи “контакт” с горивото или продуктите му – горивна система, газоразпределение и горивна камера, бутала, цилиндри, маслена система, изпускателна система, система за рециркулация на отработените газове, катализатори, дпф филтри), давайки някакви гранични отклонения в характеристиките на горивото. Спрямо това дава предписания, след какъв пробег да се извърши евентуално ремонт или замяна на даден детайл, какво ще бъде предполагаемото износване, след такъв пробег. Евентуално, ако се очакват отложения от горивото, на какъв пробег да се почисти. Ако се очаква натрупване на нагар – на какъв пробег да се почисти или замени детайла. На какъв пробег, евентуално свойствата на маслото ще деградира от проникналото гориво и продуктите му на горене. Вероятно автоспециалиста по това може да съди за качеството на горивата. Ако се налагат ремонти на по-малък от предписания пробег, износени детайли и наложителната им замяна на по-малък пробег от предписаното. Ако се налагат по-чести почиствания и промивки на отложения, дори по вида на отложенията. По по-бързото натрупване на нагар. Излизане от строя на катализатори и дпф филтри при по малък пробег. По вида на отработеното масло. По състоянието на горивни и дори маслени филтри. Когато подобни случай са изолирани и единични – може да се предположи “не добра” експлоатация и обслужване, зареждане на “проблемно” гориво от “лоши” бензиностанции. Но когато случаите са много и особено, ако специалиста подържа автомобила на клиента и общува с него – вече може да си направи извод.
Благодарение на опита, който има, вероятно мнение може да си състави и дори при общуване в “наши” и “чужди” форуми с хора споделящи проблеми (въпреки, че предполагате различия, все пак мисля, че споделящите проблемите си хора от други страни и от нашата, повече си приличат, отколкото се различават) и с колеги от “чужди” форуми.
Hursa
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта