Страница 10 от 10
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 17 Фев 2025 11:16
от skydiver
Обърни внимание на настройката на ГИ.
Не е ок да се пукат така клапаните, изминал съм много повече км на газ и клапаните са в перфектно състояние.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 17 Фев 2025 12:45
от nemanemoga
Благодаря за бързите отговори и ЛС.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241
И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 23 Фев 2025 21:47
от Двигателист
nemanemoga,
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 25 Фев 2025 16:38
от vfr800
Като цяло най-вероятно просто клапана е дефектен. Ако колата е карана с бедна смес , което значи чек и грешка system too lean би трябвало да пострада най-малкото и другия изпускателен клапан, все пак са в един цилиндър...................
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 09 Ное 2025 23:03
от Steev86
Здравейте!
Нов съм във форума и ще ви бъда благодарен за съвет! Януари месец 2025 взех Тойота Рав 4 2.0, 150 к.с., бензин, автомат с кожен салон. Макар и на години, автомобилът ми харесва и съм доволен. Трябва да сменя тампони на макферсон, амортисьорите са сменяни с Bilstein, но така или иначе ще падне разглобяване, та се чудя дали да сложа такива, каквито е сложил авторът на темата - kyb ultra sr. Въпросът ми е заслужават ли си и става ли много твърда возията с тях? Какви са плюсовете и минусите? Откъде да ги купя? А и какви тампони да взема за макферсон?
Поздрави!
Стефан
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 10 Ное 2025 07:43
от skydiver
Аз съм със заводските пружини и Ultra SR - получава се доста добра комбинация.
Амортисьорите купих от Косер.
Тампони на МакФерсон-ите сложих нови оемски.
skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE
Публикувано на: 10 Ное 2025 14:54
от Steev86
Благодаря ти, Skydiver, за информацията! Косер към днешна дата не предлагат тези амортисьори, ще продължа да търся или ще се ориентирам към оем. От Косер ми искат 300 лв. за брой за тези другите excel-g или нещо подобно, звучи ми абсурдно. Ти смени ли си кожените седалки с други?