Страница 10 от 10

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Фев 2025 11:16
от skydiver
Обърни внимание на настройката на ГИ.
Не е ок да се пукат така клапаните, изминал съм много повече км на газ и клапаните са в перфектно състояние.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Фев 2025 12:45
от nemanemoga
Благодаря за бързите отговори и ЛС.
Понеже съм нов потребител не мога да отговоря лично и затова пиша рамата тук: jtmbh31v505052241

И според мен проблема е в настройката на ГИ. Колата има инсталиран JLM valve saver kit, но със спукана тръба и явно е карана много време без това + беда смес.
След като я ремонтирам ще и правя настройка. ГИ е без връзка с OBD, дори няма връзка с О2. Може и да сменя ECUто само с опцияta за OBD. Модела е MP48.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 23 Фев 2025 21:47
от Двигателист
nemanemoga,
Малко ще нацапам темата на skydiver, но може да ти е полезно.
Първо да попитам – този, нацепения клапан с каква хлабина беше, ако си я измерил?
За газовия инжекцион – хубавото на XA30, за разлика от предишнита RAV4 XA20 e, че кислородната сонда е AFS, което ти позволява да наблюдаваш гориво-въздушната смес относително точно, а не както при старите сонди, да имаш две стойности – бедна, или богата. По този начин настройката на газовата е по-лесна. Тоест освен софтуер за газовата ти трябва някакъв обд-интерфейс и може на телефон да наблюдаваш стойностите на ламбда сондата, къс и дълъг трим. И това е достатъчно за да настроиш уредбата. Освен това, според мен, след като не знаеш пробега на италианската уредба, колкото и да е качествена, е добре да смениш редуктор-изпарителя и дюзите. Особено внимание обърни на сместа в open-loop режим, когато няма ламбда контрол. Хубавото, както писах по-нагоре е, че с AFS сондата може да наблюдаваш сместа в този режим, когато тримовете нямат смисъл.
Иначе съвременните уредби използват най-често впръскаване на бензин едновременнно с пропан-бутан над определено натоварване и обороти, за да се избегне обедняване респ. проблеми с изпускателните клапани пък и намаляване на температурата, макар че с минимално добавяне на бензин не съм сигурен доколко ще се намали температурата, но това си е мое мнение. Но старите уредби не поддържат тази функция. Друг вариант е над определени обороти, примерно 3500-4000 да се преминава на бензин.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 25 Фев 2025 16:38
от vfr800
Като цяло най-вероятно просто клапана е дефектен. Ако колата е карана с бедна смес , което значи чек и грешка system too lean би трябвало да пострада най-малкото и другия изпускателен клапан, все пак са в един цилиндър...................