Scott написа:
Ако изгарянето на тези транзистори е причинено от претоварване на хибридната система в следствие на утежнени условия, често ускорение и движение с висока скорост, каква ще е аджеба тази промяна, която няма да повлияе негативно на динамичните качества на автомобила? Има два начина да се избегне претоварването - намалява се отношението на хибридната компонента в общата мощност на автомобила, ерго се намалява динамиката или се борави по-леко с газта. След като в сервизния бюлетин не се говори за лекции от рода на 'как да караме по-плавно', остава това да се направи от софтуерния ъпдейт.
Много по интересен е наистина техническия проблем. Но за съжаление темата се завъртя в друга посока. А колегата, който може да хвърли повече светлина се концентрира върху друго. Така че като по любопитен неспециалист мога само да предполагам. За съжаление информацията е малко. Може би колегите специалисти в областта на електрониката могат да дадат някой идеи.
Вероятно Scott е прав, че може да ограничат мощността (или чувствителността към педала – все едно е „по-слабо” натиснат), но според мен биха го направили, ако има „многократно интензивно ускоряване”, т.е. ако се влезе в този „сценарий”. Но не мисля, че проблема се проявява при висока скорост.
Hursa написа:
При някои от засегнатите автомобили настоящите софтуерни настройки на управляващите електронни блокове за управление на електрическия мотор/генератор и за управление на хибридната система може да доведат до високотемпературно натоварване в определени транзистори, което може да доведе до повреда на тези транзистори.
jim_beam написа:
причина за кампанията софтуерна грешка в управлението на хибр.система!
възможно е термично претоварване на електронни компоненти при утежнена експлоатация(многократно силно ускоряване,продължително изкачване с натоварен автомобил)!
индикация:възможно е преминаване в авариен режим!
отстраняване:sw update!
А при многократно ускоряване от ниска скорост, но средната скорост да не е голяма - например динамично шофиране при изкачване в проход, особено ако автомобила е натоварен. Тогава необходимата мощност е голяма и се постига при високи обороти на ДВГ. А тъй като скоростта е ниска има значително преобразуване на енергията – генератора генерира висока ел мощност, предавайки я на ел двигателя (така симулирайки ниска предавка) – заедно с допълнителна мощност от батерията. А тази получавана и след това предавана ел мощност сумирана с тази от батерията се преобразува и предава от силова електроника – която в този случай се натоварва значително (предполагам – все пак ел двигателя е 82 кс).
/Но може и причината да е в проявяващата се положителна обратна връзка по отношение на температурата при нагряване на тези елементи (проявяваща се при полупроводниковите елементи - водеща до още по голямо нагряване). Което може би може да доведе и до известно претоварване на генератора и ел двигателя. Т. е. при това може да се стигне и до относително по голяма мощност при ниска скорост – все едно е включена понижаваща предавка и ДВГ работи на максималната си мощност при тази ниска скорост. Ако е това няма ограничаване на мощността, а само връщане на мощността към тази която дава хибридната система при ниска скорост, когато няма прегряване. (Но това е по скоро фантазиране на неспециалист.)/
Интересно дали няма някакъв мониторинг на температурата на тези елементи, който да ограничава натоварването при висока температура. Или може би уставката при която се задейства това ограничение е сравнително висока и ъпдейта да я коригира, за да не позволи продължителна работа при относително високи температури, които да доведат до повреда.
(Дали има поне нещо вярно в тези разсъждения?

)