Страница 10 от 12

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 21 Окт 2012 13:22
от slowtraveler
Hursa написа:Slowtraveler – как така никаква агресия? А хибридите на лексус? Значителна част от сега разработваните хибриди са агресивни. Допада ми концепцията на пежо, например. Дизел в хибрида, но не е разработен май само за икономия на гориво. На кой загрижен за разхода са му нужни 200 кс.
Скоро май ще видим и първите тирове тойота хибрид. И навярно ще бъдат все пак дизели, разработват се с ПСА. smile.gif
Извинявай колега, но усещането и шофиране на Лексъс не подтиква към никаква агресия... Много 'плавен' и 'дълъг' педал на газта, индикатори за икономичност и подтик да си в 'икономичния' сектор на дисплея (колата притихва и ти създава комфорт, дори и да не те интересува икономията)...
За другото - си прав... :thumbsup:

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 21 Окт 2012 15:57
от Hursa
Не съм шофирал лексус нито пък нещо което да е близко до 300 кс. За мен 300 кс са си твърде много. Затова реших, че си е динамичен автомобил. От динамиката на пежото също съвсем не са впечатлени, така че може и да сте прав:)
За мен и аурис хибрида е с приемлива динамика, но нямам богата база за сравнение.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 21 Окт 2012 16:58
от E60_Power
В унисон със заглавието на темата - да, нека бъдем зелени. 2012 World green car:

http://crispgreen.com/2012/04/mercedes- ... green-car/

http://www.hybridcars.com/news/mercedes ... 44112.html

http://www.wcoty.com/web/media_release. ... &year=2012


Не разбирам как така допотопен и тракащ дизел / технология на миналия век /, поставен в такава грозна немска кола може да спечели подобна награда, която задължително / по всеобщо мнение у форума / трябва да бъде връчвана на модерна технология като хибрида, а съвсем разбираемо е, че колата трябва да е съвършеното произведение на изкуството или иначе казано - Тойота Приус. :laughing6: :laughing6: :laughing6:

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 21 Окт 2012 18:08
от slowtraveler
Hursa написа:Не съм шофирал лексус нито пък нещо което да е близко до 300 кс. За мен 300 кс са си твърде много. Затова реших, че си е динамичен автомобил. От динамиката на пежото също съвсем не са впечатлени, така че може и да сте прав:)
За мен и аурис хибрида е с приемлива динамика, но нямам богата база за сравнение.
Навярно не се изразих свъсем правилно...
Не става въпрос точно за динамика, а за усещането за реакцията на автомобила. Карал съм и Лексъс 299к.с и Инфинити дето е 'най-бързия хибрид' със своите 365к.с. и 5.5 сек. до 100км/ч.
Инфинитито го пробвах и на агресивен старт до около 160км/ч.
Динамика има, но реакцията е плавна, леко забавена и спокойна. Докато чиста бензинка отново автомат със същата мощност реагира моментално и подтиква много повече към спортно каране...
Не казвам, че едното е лошо, а другото - хубаво... Всеки има различни предпочитания. Просто факт..
П.С. правих тест-драйв на Лексъс RX450h... Средния му разход за целия резервоар (светеше резервата) бе 9.7л/100, като момчето каза, че го е докарал от София - т.е. практически това е предимно извънградско каране и каране по магистрала.
За моето каране в града разхода бе 11.9л/100км... Навярно ще мога да смъкна и още разхода, тъй-като това бе първото ми тестване на такава машинка, и то по доста по-спокоен от нормалния ми начин на шофиране.
Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 21 Окт 2012 19:29
от Hursa
Това според мен е само софтуерен проблем, тоест въпрос на настройка. При аурис когато е в еко режим, системата реагира на педала сравнително мудно и с забележим лаг. В последните 10-15% от хода на педала чувствителността се променя доста рязко. В пауар реагира доста по енергично и с по-малка задръжка. Все пак в приус системата се управлява изцяло от компютъра (всъщност както и във всеки съвременен автомобил, особено автоматик).
Ако дадат възможност на шофьора да пренастройва системата, като за себе си, при приус това може да стане в много широки граници, направо да го усещаш като друг автомобил. Например може да се настрой при пускане на спирачката автомобила да не потегля като автоматик, а само при натискане на педала като електрокар. „Моторната спирачка”(т е генерацията от ел двигателя) при пускане на педала на газта също би могла да се регулира в много широки граници. Спирачния режим „В” също би могъл да се регулира в много широки граници (да симулира спускане по наклон на 5 или на първа примерно). Това би направило приус значително по привлекателен според мен. Но за съжаление тойота дава много малко свобода в това отношение. Хибрида не трябва да се представя само като еко автомобил според мен, той има много повече възможности.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 07:51
от Vesko
slowtraveler написа:П.С. правих тест-драйв на Лексъс RX450h... Средния му разход за целия резервоар (светеше резервата) бе 9.7л/100, като момчето каза, че го е докарал от София - т.е. практически това е предимно извънградско каране и каране по магистрала.
За моето каране в града разхода бе 11.9л/100км... Навярно ще мога да смъкна и още разхода, тъй-като това бе първото ми тестване на такава машинка, и то по доста по-спокоен от нормалния ми начин на шофиране.
Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.
Тойота имат лично и негативно отмошение към мен.... Вчера София-Добрич 12л/100, само повредени автомобили ми продават guns.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 08:13
от Japanese_fever
slowtraveler написа: Тойота имат лично и негативно отмошение към мен.... Вчера София-Добрич 12л/100, само повредени автомобили ми продават guns.gif
Що, да не си мерил емисиите?

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 08:23
от Vesko
Japanese_fever написа:
slowtraveler написа: Тойота имат лично и негативно отмошение към мен.... Вчера София-Добрич 12л/100, само повредени автомобили ми продават guns.gif
Що, да не си мерил емисиите?
Не съм wink.gif Но същият автомобил е дал 9.7, а моя 12 guns.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 08:39
от Japanese_fever
Въпросът беше към това мнение:
slowtraveler написа: Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 09:25
от slowtraveler
Japanese_fever написа:Въпросът беше към това мнение:
slowtraveler написа: Комфортно, тихо - да, но дали това е екологичен автомобил - трудно ми е да кажа.
Ами при такъв разход 12л/100км бензин, колкото и да е чист един ДВГ, пак отделените газове са доста повече от двигател с по-нисък разход...
Това - без въобще да вкарваме в схемата екологичността на производството на хибрид...

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 11:09
от rudolf
offtopic: момчета не прочетах, има ли някакви изследвания какъв процент от енергията при спиране може да се генерира,% загуби от трансформирането и в електрическа,% загуби от съхранение,% загуби от трансформирането и в механична при различни режими на ел-мотора, % загуби от допълнително тегло и съпротивление във връзка с хибридното обурудване???

има ли тестове ако тойота хибрид с демонтирана хибридна част се сравни с такъв с обурудвана при смесен разход каква би била разликата при еднакъв мотор и различно тегло???

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 16:37
от slowtraveler
Митак, чисто логически нещата според мен изглеждат така:
Процента усвоена при спиране енергия много зависи от конкретния режим - колкото по-бавно е спирането, толкова по-голям ще е този процент. При рязко спиране процента ще е пренебрежимо малък (голяма част от енергията ще се разсее в спирачките)....
Но като цяло системата навярно усвоява сравнително малка част от енергията, защото максималната мощност, която може да усвои би трябвало да е равна на мощността във EV режим при ускорение (когато всичко зависи от мощността на хибридната система, мотор/генератора, използван в този режим и максималния ток който може да отдадат батериите).
Която мощност за съвременните хибриди на Лексъс/Тойота не е прекалено голяма (RX излизаше от EV режим при всеки опит да ускоря от 0 до 40км/ч заедно с раздрънкания форд до мен, който въобще не си даваше зор)... А знаете мощността на спирачките на обикновения автомобил е равносилна примерно на 500-1000к.с., която мощност при по-рязко спиране е далееееч над възможностите на хибридната система.
Относно тест с демонтираната хибридна система - няма как да стане такова нещо при Тойота, защото самата хибридна система е и трансмисията....
Но можеш да сравниш например RX350 със RX450h... Там ДВГ на хибридния вариант е доста по-маломощен, но и по-икономичен. Докато чистата бензинка е с доста по-мощен ДВГ, но пък и разхода му е по-висок (чистия разход на ДВГ)..

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 16:46
от rudolf
слоу: значи тойота възпрепятстват пряко сръвнение на преимуществата на хибридите им,чрез окомплектоване на даден модел с един двигател, с и без хибридна част???

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 17:08
от slowtraveler
Защо така поглеждаш на въпроса?! Има чисто технически и икономически ограничения и предпоставки нещата да изглеждат точно така....
Ти например би ли жертвал сериозна мощност и да сложиш 'ленив' 240к.с. аткинсън двигател, който иначе е много удобен за хибридна система, когато със същия обем обикновен двигател можеш спокойно да изкараш гъвкави в голям диапазон 280к.с., които ще са много по-евтини...
Примера, който дадох (RX350 и RX450h) е с еднотипни двигатели 3.5л, като втория е с цикъла на аткинсън (2GR-FX и 2GR-FXE) :thumbsup:

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 22 Окт 2012 19:10
от rudolf
slowtraveler написа:.....umbsup:
...защо тойота слагат аткинсови мотори единствено на хибридите си??? (лъжа ли се?)

"Ти например би ли жертвал сериозна мощност и да сложиш 'ленив' 240к.с. аткинсън двигател, който иначе е много удобен за хибридна система, когато със същия обем обикновен двигател можеш спокойно да изкараш гъвкави в голям диапазон 280к.с., които ще са много по-евтини..."

ми РХ ползва и 188 коня мотор http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AR_engine#1AR-FE 188 коня, а не ползват ленивия аткинсън без хибридна част 240 коня???