Страница 10 от 16

Публикувано на: 21 Май 2007 12:55
от cj
Xeku написа:Бравос! :thumbsup: cool.gif Кога продължавате делото? rolleyes.gif Ще гледам да намина да се видим тези дни! :whistle:
През следващите дни ще умуваме над "cooling system". При 20в водата навлиза първо в главата и след това в блока. При 16в е обратно. Според публикациите в нета и двата маршрута са приложими при ае86 20в конверсия като при първия, обаче, се нарушава цялостта на "firewall"-a, а при втория се констатира повишение с 2-3 градуса на работния режим на мотора.

Ако се избере 20в маршрут следва да се реши дали тръбите да минат над изпускателния колектор до радиатора или под дроселите. Вариантът "над колекторите" е привидно по-чистото изпълнение, но ще трябва да се релокират повторно ако евентуално реша да минавам на турбо.

Публикувано на: 23 Май 2007 00:41
от punkara
Bravo, i chestito Ivo!
S originalnoto ECU li shte go karash ili s MegaS?
Uspehi,
punky :thumbsup:

Публикувано на: 23 Май 2007 08:47
от cj
Здравей Пънки,

най-вероятно ще е с Мегаскуирт. Ти къде се изгуби бе човек? :)

Публикувано на: 23 Май 2007 13:26
от punkara
firenze sleep.gif

4аге 20в

Публикувано на: 01 Ное 2007 13:53
от cj
Привет на всички! biggrin.gif

Отдавна чакам момента, в който ще мога споделя нещо по-интересно в тази тема. И ето, че благодарение на моя добър приятел bad_dog, това стана възможно. Най-искрено му благодаря за цялото внимание, което отдели на мен и на моя автомобил. :thumbsup:

Сега за количката...

В събота си прибрах Королата от София, на собствен ход, с "20v silvertop" под капака! biggrin.gif С Maxell тръгнахме за столицата същата сутрин. Пътувахме с Нисан Навара, който ползвахме за "safety car" на връщане. Проблеми обаче нямаше.

Отизиви: въпреки ентусиазмът си, признавам, че не съм много впечатлен от "вървенето" на мотора. Не съм го засичал все още, а може и моята представа да е малко изкривена от STi-ката wink.gif , но ми се струва, че не върви повече от предишното ми 16v. Вярно е, че и колата има да се донастройва, но това са ми първите наблюдения. Иначе двигателят работи много добре - тих, спокоен, няма вибрации. Е, малко пропушва, но сегментите ще ги оставя за на пролет! :whistle:

Инфо за самият "swap":
- 4AGE 20v Silvertop
- "rebuild" на главата (блока не е отварян за инспекция)
- отворени дросели с Pipercross филтри
- 4-1 OBX изходящ колектор
- подменена аспухна система с 63мм неръждавейка
- Megasquirt v3.0 (DLI setup)

Вчера смених всички масла и антифриз. Не ми остана време да мина реглаж и да я измия. Щом го направя, ще публикувам малко повече снимки. smile.gif

Изображение

Изображение

Публикувано на: 01 Ное 2007 16:39
от ugabuga
rabotat e che sia toa silvertop mu lepvash edno turbo i shte darji bez problem :D

siguren sam che bat asen e napravil tuninga dobre ama ako butnete malko timing, malko smes moje da zeme da durpa po dobre.

Публикувано на: 01 Ное 2007 17:05
от b_d
Играхме си и с тайминг и със смеси. Смеси примерно пробвахме от 13.5 до 13 на WOT - има разлика, ама не ме впечатлява двигателя. Иначе за по-читав тайминг - само дино е варианта, но пак ме съмнява да е нещо впечатляващо.

П.П. Абе атмосферка wacko.gif

Публикувано на: 01 Ное 2007 17:54
от LordDigital
яко яко

Само тва пропушване ... хмм компресия мерихте ли? За сравняване требе некое уредче със което си мерил и преди ,защото след като толкова време си бил подложен на МаксиДайнов тормоз ("maxidyne characteristic" is a very high torque increase at low engine speeds") едва ли има и капчица валидност във ButtDyno мерилката wink.gif

Публикувано на: 01 Ное 2007 22:26
от agent dust
евалата!

а за таймингът - няма ли откъде да се крадне примерна карта - дори да не е на мегаскуирт, на някакво друго автърмаркет ЕКУ с тоз мотор - така да се добие представа какви магии правят.

Публикувано на: 02 Ное 2007 08:24
от b_d
Открадната е такава - дори се твърди, че е правена на дино.

Публикувано на: 04 Ное 2007 12:36
от El Camino
Честито Иво! С много голям интерес ще следя развитието на темата.
Аз (въпреки, че нямам за цел да започвам дори градивен спор в случая) съм все още на мнение, че МС не може да се доближи като усещане до сток ЕКУто и за това много искам някой да ме опровергае biggrin.gif.
Звука как е? :thumbsup:

Публикувано на: 04 Ное 2007 12:55
от agent dust
Каминов, мегата е качеставена аларма бе, недей така smile.gif

Публикувано на: 04 Ное 2007 13:46
от El Camino
А какво говори против това да се сложи сток 20В еку на този етап?

Публикувано на: 05 Ное 2007 10:47
от cj
El Camino написа:Аз (въпреки, че нямам за цел да започвам дори градивен спор в случая) съм все още на мнение, че МС не може да се доближи като усещане до сток ЕКУто и за това много искам някой да ме опровергае biggrin.gif.
Чесно казано, ако сам си правех "swap"-а, най-вероятно щях да ползвам сток ЕКУ-то поради една проста причина: НИЩО НЕ РАЗБИРАМ от насройки на афтърмаркет компютри! wacko.gif

Според мен основният (понякога повече от достатъчен) "плюс" на фабричното ЕКУ е, че крайният резултат се знае предварително и е гарантиран.

От друга страна почти всички модифицирани (или с по-сериозни амбиции) автомобили използват някакъв "aftermarket ECU". В моят случай - това е MS. Не съм достатъчно компетентен за да мога да направя пълен технически и функционален SWOT анализ на сток ЕКУ, Мегаскуирт и всички други алтернативи на "stand alone management system", но аматьорските ми впечатления се свеждат до следното:

MS е доста "flexible", отчита и изобразява много информация, "оpen source" е, което го прави достъпен и непрекъснато се развива, и не на последно място - при "engine swap" с друг двигател (примерно пак 16v) промените по "harness"-а са значително по-малко.

Както споменах, основният му проблем е настройката. Аз мисля, че Асен се справи повече от чудесно. :thumbsup: Колата работи много добре и въпреки, че не върви както се надявах, то здраво й се кефя. biggrin.gif Двигателчето изглежда балансирано. Може и да се заблуждавам - но чувствам по-плътен въртящ момент, а и разполагам с около 1000 смислени оборота в повече, което за мен определено е от значение при дрифт.
El Camino написа:Звука как е? :thumbsup:
Уф, ужас е :) - основно заради аспухната система и липсата на гарнета. Възнамерявам да слагам тапа, а ако и тя не помогне - резонаторно гърне. Плюсовете на добра (в повечето случаи и шумна) аспухна система всички ги знаем. Но минусите за мен са 2 основни:
1. Чуват те надалеко - привличаш внимание, съответно дразнения (ако се кефиш на някой завой по-дълго време) и познай кой идва след няколко минути да види що за купон си си организирал
2. При гонка си издаваш стила шофиране и някои маневри

Аз лично предпочитам тихи коли - по-цивилизовани "слийпъри" tongue.gif happy.gif Не мисля, че за 5 к.с. в моя случай си струва, защото напоследък ми е все по-трудно да си намирам места за каране.

Публикувано на: 05 Ное 2007 14:49
от cj
Ето какво пристигна днес от TechnoToyTuning:

Изображение
Изображение
Изображение

Като ми остане малко време ще ги измеря и ще публикувам данните за всеобщо инфо.