Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Публикувай отговор
sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 16 Юли 2011 14:10

podobrqva се ,но все още остава това придърпване между 2000 и 3000 оборота.
"чудисе" 2 3 секунди след подаване на газ и тръгва изведнъж.
когато карам на бензин нещата са по-слабо забележими за разлика от lpg

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 16 Юли 2011 14:59

Аз карам само на бензин. С обикновено газово ли си или инжекцион?
Avensis 7A-FE

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 16 Юли 2011 18:23

инжекцион, но така е направен че дузите се оправляват от компютъра на колата ,а не чрез допълнителен

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 17 Юли 2011 15:40

sheha написа:инжекцион, но така е направен че дузите се оправляват от компютъра на колата ,а не чрез допълнителен

Не бях чувал, че е възможно такова нещо. Софтуера на ECU ли е пипан? От скоро ли ти прави проблема или винаги си го е имало?

Щях да те питам как са ти направили емулация на LeanBurn сензора, защото се замислях и аз да слагам газово, но въпроса ми остава излишен. При теб очевидно е оставен като на бензин. Преди време правих емулатор на ламбда сонда но след около 30 км каране градско ECU веднага разбира, че се опитвам да го мамя. Все пак Lean burn сензора работи по различен начин на тихи обороти и очевидно компа не е тъп и веднага ме разконспирира.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 18 Юли 2011 03:29

KingSteve написа: Не бях чувал, че е възможно такова нещо. Софтуера на ECU ли е пипан? От скоро ли ти прави проблема или винаги си го е имало?

Щях да те питам как са ти направили емулация на LeanBurn сензора, защото се замислях и аз да слагам газово, но въпроса ми остава излишен. При теб очевидно е оставен като на бензин. Преди време правих емулатор на ламбда сонда но след около 30 км каране градско ECU веднага разбира, че се опитвам да го мамя. Все пак Lean burn сензора работи по различен начин на тихи обороти и очевидно компа не е тъп и веднага ме разконспирира.
То няма проблем и този сензор да го емулираш ама не става само с едно просто генераторче . А и дори сензора ти да не е lean burn при по-новите автомобили пак ще те разконспирира ако му сложиш просто генераторче защото ЕКУ от време на време си тества сондата , като нарочно изменя сместа . И като не се промени нищо в сигнала от нея приема , че е скапана .

До колкото на колегата са му вързали газови дюзи директно към сигнала от бензиновите се съмнявам на 100% ! Няма как да се случи подобно нещо , а и както знаем ЕКУ-тата от това време не могат да се програмират лесно . Та явно има някакво ЕКУ но до колко то е управляемо е друг въпрос .

Обаче това ,че колата работи сравнително добре на бензин и по-зле на газ говори , че има проблем със запалването ! Общо взето проблемите с искрата са много по-осезаеми при газово гориво !
Не е лошо да намерите някой с мотор-тестер , който има осцилоскоп и сонда за вашите бобини и да направите един по-подробен тест от студено до топло дали нещо някъде не се чупи в бобината или комутатора .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 18 Юли 2011 10:28

Bass, според мен е мн. малка вероятността 2 чисто нови geniune toyota бобини (внесени от Люцкан при това) да са счупени по абсолютно същия начин като тези, които бяха вградени оригинално в колата. Освен това комутаторите са вградени в бобините.
Съмнението ми, че EKU пропуска да ги пали или сменя тайминга драстично е основано и на факта, че преди като закачах осцилоскопа на входа на комутаторите, се забелязваше пропуск на импулс през неопределен интервал от време дори и на Idle.

Все пак няма да е никак зле ако колегата намери къде да ги тества.
Avensis 7A-FE

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 18 Юли 2011 20:33

последната седмица си поиграх доста с газовата уредба и се оказа че колкото сместа е по бедна толкова проблемите са по големи и "мисленето" на тотка преди да наеме напред се увеличава!
защо незнам.
иначе газоватя няма проблем колата е закачвана на диагностика нямам никакви натрупани грешки!

ще опитам да закача някъде бобините,но мисля че проблема е в "мозъка " на колата.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 19 Юли 2011 11:19

KingSteve написа:Bass, според мен е мн. малка вероятността 2 чисто нови geniune toyota бобини (внесени от Люцкан при това) да са счупени по абсолютно същия начин като тези, които бяха вградени оригинално в колата. Освен това комутаторите са вградени в бобините.
Съмнението ми, че EKU пропуска да ги пали или сменя тайминга драстично е основано и на факта, че преди като закачах осцилоскопа на входа на комутаторите, се забелязваше пропуск на импулс през неопределен интервал от време дори и на Idle.

Все пак няма да е никак зле ако колегата намери къде да ги тества.
Това , което казваш ти също може да е проблем но би трябвало да изреве за липса на сигнал ,а то не реве .
От бобината има ли сигнал за обратна връзка към ЕКУ-то ?
Да не би нещо да му прекъсва захранване на някой модул или +/- към комутатора ?
Или пък да има нещо влага около свеща и да пробива от някъде ?

BTW не е невероятно и ЕКУ-то нещо да се смахва след определен период , но както се вижда явно в масово и би трябвало да има севизен бюлетин .

Има и един вариант да иска някакви много специални свещи за да работи . С какви свещи сте и двамата ?

sheha - съвсем нормално е това , което казваш и така трябва да бъде .

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 19 Юли 2011 14:06

mirott написа:Имам същия проблем със същата кола,но на бензин не се усеща почти.На газ е така,както казваш при теб.Виж на тъмно,когато подадеш газ дали прехвърля ток от бобините.
taka като гледам поне трима са споменавали за такъв проблем с колата ,но никой не го е отстранил ,а се е отказал след като е проверил половината кола и всичко е било наред.

свещите са :
Model Type Model year Power output Cc / Cyl.
Toyota AVENSIS (_T22_) 1.8 (AT221_) 09.1997 - 10.2000 81 kW / 110 PS 1762 / 4


can be fitted with the following original BERU brand product(s)Product Type Code designation Type designation Order No.
Spark Plug Ultra Z 284 14 FR-6 DP0X 0 002 340 908
Installation Information: Recommendation - When changing the spark plugs on vehicles with connector ignition coils, please replace the connector and use spark plug connector grease (ZKF 01 - Order No. 0 890 300 029) to fit the connector.
Tightening Torque [Nm] 25
Port Type SAE
Thread Length [mm] 19
Thread Size M 14x1,25
Spanner Size 16 mm
Spark Plug 1 - Earthed Electrode
Electrode Gap [mm] 1,1

сложени са 12.2010 и са на около 20 000км .
проблема го имаше и преди това когато купих колата със старите денсо иридиум и с новите.
незнам до колко има разлика от едните до другите и дали това може да е проблем.

mirott
Мнения: 2149
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 18 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Мнение от mirott » 19 Юли 2011 14:18

Не си разбрал,че проблема поне при мен е отстранен-с почистване на дросела.Свещи,кабели,мапове,мопове:)...през какво ли не минах!Няма придърпване вече,или поне ако някога го има е толкова неосезаемо дето човек който не знае , че го е имало преди няма да обърне внимание.И не мени обороти на празен ход.Аз дросела не го свалях, исках само да видя дали от повърхностно и бързо почистване ще има ефект.И той е огромен.Представям си като го сваля и почистя основно...Свещите са ми NGK иридиеви с 1.1 разстояние.Предишните бяха с 1.3!

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 21 Юли 2011 12:26

Миро, проблемът и при мен може да се каже, че го няма. Само както казваш някой с голям "стаж" на тази кола може да го забележи.

Bass, не казвам, че проблемът е в бобините. Пробвал съм да изключа ОВ на бобина и ЕКУ веднага регистрира грешка. Това, което имах предвид е че ЕКУ евентуално пропуска да запали бобината и съответно няма какво да чака насреща от нея.

Що се касае до свещите, оригиналните бяха NJK Iridium. Sega sum s Denso Iridium точнокато за моя двигател (според сервизната документация).
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Юли 2011 16:30

Ако наистина пропуска сигнали значи е много вероятно да си има някакъв проблем в ЕКУ-то . Но по принцип в тези коли има интегрирана система за детекция на пропуснато запалване . И ако пропуска би трябвало пак да светне . Общо взето се получава някакъв омагьосан кръг .

BTW по документация си с иридиеви свещи ли ?

sheha
Мнения: 44
Регистриран на: 15 Окт 2010 12:41
Местоположение: montana

Мнение от sheha » 21 Юли 2011 17:26

ДА.С ГОЕМИ БУКВИ НА ДВИГАТЕЯ ПИШЕ :

USE ONLY IRIDIUM!

оргиналните са денсо и ми искат по 37лв едната :(

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 21 Юли 2011 19:02

Аве тука във форума има едни пичове дето доста по-евтино ги дават .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 23 Юли 2011 15:18

sheha написа:оргиналните са денсо и ми искат по 37лв едната :(
Пиши ЛС на ToyotaForever. Под 23лв бройката беше Denso-то при него.
Avensis 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 6 госта