Страница 10 от 16
Публикувано на: 21 Окт 2010 12:43
от stereo_man
desSs написа:stereo_man написа:Аз се колебая между Kleber Krisalp hp2 или Goodyear Ug7+
клебера на колко ти ги дават? на мен на 100 ми ги предлагат и се чудя
около 92 лв. за клебера и 116 за гудиъра
Публикувано на: 22 Окт 2010 09:22
от hyankov
Колеги, много се извинявам, нямам време да прочета 10 страници текст, а не искам да пускам отделна тема когато вече има такава за гумите.
Много ще се радвам ако можете да ми помогнете с няколко конкретни въпроса:
1. Каква гума ще ми препоръчате за зимата - която да може да се кара на сухо, мокро, заледено и заснежено? Т.е. нещо като универсална зимна гума (като разбирам че няма да е оптимална за нито едно от изброените условия)?
2. Колко пари да очаквам да дам за пълен комплект (4 гуми)? Колата е Тойота Авенсис 2000г (D-4D), какъв размер трябва да взимам?
3. Има ли някаква причина да търся стоманени джанти, или няма проблеми да си ги сложа на летите?
4. Препоръчайте ми сервиз в Юго-Източна София
Мерси предварително

Публикувано на: 22 Окт 2010 09:36
от mitoko
най-добре е да си имаш 2ри комплект джанти за зимните гуми. Стоманени или алу е въпрос на предпочитания. Инвестицията за джантите се избива за за няколко сезона вместо на едни джанти да въртиш гумите. И за самите гуми е по добре да се съхраняват на джанти защото се съхраняват легнали. ГУми гез джанти трябва да се съхраняват прави.
Публикувано на: 22 Окт 2010 09:49
от chukich
Ами ако прочетеш от начало на темата и аз точно това търсех, една универсална за различни зимни условия гума. Аз лично се спрях на Good Year UltraGrip 7+ , заради добрите резултати на теста на АДАК.
За сега не съм имал възможност да ги изпитам на истинска зима, но първите ми впечатления от тях са, че не са шумни, а и колата вози много по-комфортно с тях (в сравнение с старите ми зимни гуми Мишелин)
Едно от важните неща, които се разбират от коментарите е, да купиш гума произведена последните месеци, а не някоя, която 1-2-3 г. стояла в склада на магазина.
hyankov написа:Колеги, много се извинявам, нямам време да прочета 10 страници текст, а не искам да пускам отделна тема когато вече има такава за гумите.
Много ще се радвам ако можете да ми помогнете с няколко конкретни въпроса:
1. Каква гума ще ми препоръчате за зимата - която да може да се кара на сухо, мокро, заледено и заснежено? Т.е. нещо като универсална зимна гума (като разбирам че няма да е оптимална за нито едно от изброените условия)?
2. Колко пари да очаквам да дам за пълен комплект (4 гуми)? Колата е Тойота Авенсис 2000г (D-4D), какъв размер трябва да взимам?
3. Има ли някаква причина да търся стоманени джанти, или няма проблеми да си ги сложа на летите?
4. Препоръчайте ми сервиз в Юго-Източна София
Мерси предварително

Публикувано на: 22 Окт 2010 09:51
от alexandargv
Аз съм вече 3 години с Bridgestone Blizzak LM25 и нямат грешка. Много съм доволен. Минавал съм през много дълбок сняг, карал съм по доста заснежен междуградски път (ако някой е минавал по Монтана-Видин знае за какво говоря, там пътя се чисти 1-2 пъти зимата) и винаги е седяла доста стабилно, без завъртания и изненадващи промени на курса

В София живея в задъна уличка, която не се чисти и миналата зима в големия сняг издрапах преди комшиите с джиповете.
Публикувано на: 22 Окт 2010 09:55
от hyankov
chukich написа:Ами ако прочетеш от начало на темата и аз точно това търсех, една универсална за различни зимни условия гума. Аз лично се спрях на Good Year UltraGrip 7+ , заради добрите резултати на теста на АДАК.
За сега не съм имал възможност да ги изпитам на истинска зима, но първите ми впечатления от тях са, че не са шумни, а и колата вози много по-комфортно с тях (в сравнение с старите ми зимни гуми Мишелин)
Едно от важните неща, които се разбират от коментарите е, да купиш гума произведена последните месеци, а не някоя, която 1-2-3 г. стояла в склада на магазина.
Мерси колега, значи Good Year UltraGrip 7+ е гумата

Някой има ли идея къде в София да сменям и да я търся тази?
Публикувано на: 22 Окт 2010 10:54
от digitalpr
mitoko написа:И за самите гуми е по добре да се съхраняват на джанти защото се съхраняват легнали. ГУми гез джанти трябва да се съхраняват прави.
Ще обясниш ли?
Публикувано на: 22 Окт 2010 11:04
от zi_zi_top
Margel
Публикувано на: 22 Окт 2010 11:13
от mitoko
digitalpr написа:mitoko написа:И за самите гуми е по добре да се съхраняват на джанти защото се съхраняват легнали. ГУми гез джанти трябва да се съхраняват прави.
Ще обясниш ли?
http://www.michelin.bg/michelinbg/Affic ... &Langue=BG
Публикувано на: 22 Окт 2010 20:23
от Raya
Тук още пише
Налягането ..То трябва да се проверява, когато гумите са „студени” (гуми, които не са били в движение поне 2 часа или са не са изминали повече от 3 км при малка скорост). В случай на проверка, когато гумите са нагрети, добре е да се прибавят 0.3 бара към препоръчителното налягане.
...Помпане на гумите през зимата: .. Колкото по-ниска е температурата, толкова измереното налягане е малко....за да се компенсира ефекта "ниска температура" през зимата и да карате с добро налягане със зимните гуми, е необходимо да добаВите 0,2 бара (на студено) към обичайното работно налягане или към налягането за други цели.
добавяте ли ги? (аз за първи път чувам такова нещо)
Публикувано на: 22 Окт 2010 21:14
от TATI
Нищо не добавям аз. Колкото си пише на вратата (при мен е там бележката), с толкова ги карам и не съм имал проблеми.
Относно марката. 3 години карах Авенсиса с гиславед норд фрост 3 - те такава гума нема. Сега е с дънлоп спорт м3, а киата е с гиславеда.
И с двата вида гуми никакви ядове. Миналата зима Януари пътувах София - Варна - Бургас - София в най-кофтите дни, когато температурата във Варна беше - 17. Престоях три дни във Варна, че бяха затворени пътищата и в събота сутринта като казаха, че са отворени поех Варна-Бургас. Кошмарно пътуване, заради вятъра и почти не се виждаше къде караш, но колата си се държеше на 100% без да мръдне. Естествено става дума за шофиране в границите на разумното. Верно че Варна Бургас го пътувах около 3 часа.
Според мен най-важното е гумата да е хубава и да не е някоя мой набор, ако и да има 5-6 мм грайфер.
За мен най-хубавите гуми са новите гуми, съчетани с внимателно шофиране и преценяване на обстановката. Иначе с каквато и кола и с каквито и гуми да си, все си в канавките.
Относно Маргел - аз съм крайно недоволен от техните услуги и не ги ползвам. Един път съм ползвал техни услуги и след като се опитаха да ми продадат 4 еднакви гуми с различен ДОТ, се отказах от техните услуги. Може да стъм служил на кофти работници, но въпреки това няма да им бъда клиент.
Публикувано на: 22 Окт 2010 21:35
от zi_zi_top
Не съм рекламен агент на Маргел. Просто се сетих за тях понеже региона беше Младост - Дружба и гумите са Good Year UG7+ (те са им дистрибутор).
Иначе аз си ходя в Радиал и съм доволен от тях!
В Маргел не съм стъпвал, само съм минавал покрай сервиза им до 43-ти блок в Младост.
Щом ТАТИ дава това инфо по-добре не ходи там.
Публикувано на: 22 Окт 2010 21:58
от Nixter
mitoko написа:... И за самите гуми е по добре да се съхраняват на джанти защото се съхраняват легнали. ГУми гез джанти трябва да се съхраняват прави.
Аз си съхранявам втория комплект джанти с гуми прави. Грешно ли е?
Няма нужда да ми отговаряте - отворих линка по-горе.
Публикувано на: 22 Окт 2010 22:14
от zi_zi_top
Nixter написа:Аз си съхранявам втория комплект джанти с гуми прави. Грешно ли е?
Няма нужда да ми отговаряте - отворих линка по-горе.
И аз ги съхранявам така повече от 20 години и не съм имал проблеми.
Имам единствено възможност да ги наредя прави покрай стената на гаража!
Никоя не се е оплакала досега! laugh.gif
Публикувано на: 22 Окт 2010 22:17
от hyankov
stereo_man написа:desSs написа:stereo_man написа:Аз се колебая между Kleber Krisalp hp2 или Goodyear Ug7+
клебера на колко ти ги дават? на мен на 100 ми ги предлагат и се чудя
около 92 лв. за клебера и 116 за гудиъра
Колега, тези 116 лв на гума (за Good Year UltraGrip 7+), предполагам че е без ДДС? Защото аз като погледнах тук там, излиза по-скоро към 140-150 на гума? Реално с какви пари да очаквам да се разделя?