Хаха, ти, както винаги, говориш глупости. Мога да го заявя съвсем отговорно. Приличаш ми на някой от тия по кафетата, които си чешат езиците със сензации, но нищо друго не четат и не се интересуват. Лексуса ще ти отговори,че днес на планетата земя няма друга фирма освен Тойота и Лексус,кято да прави по-здрави коли. И в случая с рекола по колата нищо не се чупи,но ужасното е ,че недоизпитаният механизъм на педала прави лоши номера на някои,а дори и до фатални инциденти,което е недопустимо за производител номер1 в света. Важното в случая е ,че Тойота изтегля колите и решава проблема.Това не означав,че колите на Тойота не са здрави. Чети ТЮВ. И тази година Тойота има най-много коли по първите места,всички коли на Тойота са първи и в класовете си. Ето ти обективната истина-всичко е тествано от германски техници на задължителните годишни технически прегледи в Германия,които са едни от най-строгите в света. Така че няма как да си изсмучеш от пръстите,че Тойота не прави вече толкова здрави коли,защото фактите те оборват, НЕ АЗ. Разбра ли ме накрая , или пак ще започнеш смучене на пръсти и събиране на почти липсващите негативни информации за Тойота от цял свят,за да правиш генерални изводи, а Тойота произвежда по 10 милиона коли годишно и въпреки всичко е фирмата с най-чисто досие . Ти просто си нямаш представа колко рекола правят немците,французите и др.,но очите на всички са насочени само към Тойота-кога ще сгрешат,безгрешни ли са тия японци,как така задминаха уж страшно работливите и стриктни германци и т.н.. Някои хора още не могат да повярват ,че сме 2010 година ,а не 1972-ра примерно. И ти е време да влезеш в час- ако не вярваш, чети продължителните 100000км. тестове отново на германците от Ауто-БИлд,ами там първи са Мазда 5 , Тойота Приус и БМВ 130, и аз питам кой е най-комплицирания и изискващ майсторлък автомобил от тия 3-те и кой заслужава най-голяма похвала за здравината си предвид сложността си?! Разбира се, това е Тойота! И то безспорно.
Ако искаш, чети америкаците от Consumer Reports и т.н.--навсякъде Тойота е на върха на всички класации за здравина.
По-важното обаче е ,че като се каже А, трябва да се каже и Б .
А именно това,че скъпият флагман на германското автомобилостроене, гордостта на немската инженерна мисъл,автомобилът,за който плащаш повече за звездата на предния му капак,отколкото за здравина, качество и технологии, автомобил,за който даваш примерно 100000 лева, а именно в случая Мерцедес Е-клас /модел след 2004,доскоро беше най-новият/, но получаваш мижавата гаранция от 2 години!!!! Та, мнооооого хора са си закупили този лускозен седан на перлата в короната на германските автомобилни марки--Мерцедес-тази фирма,за която с чисто сърце може да кажем,че здравината им е най-неоспоримият мит и за здравина и Мерцедес говорят само неинформираните и чичковците във възрастова група 50 и нагоре,които просто така са си свикнали да говорят още от социализма, и след като са броили едни леки 80-100000 в определени случаи им отказват спирачките!!!! А именно дефектните SBC спирачки на Мерцедес!!! Значи Мерцедес видяли от японците от Тойота и Лексус,че инсталират електрически спирачки и си казали,чакай бе,ние да не сме по-некадърни от японците,плеснали и те ел.спирачки на Е-клас,но ,както винаги, недоизкусурени и даващи дефект. Вследствие на жалби в съда и няколко катастрофи/ Информация от Авто-Билд/ Мерцедес изтегля за recall 2 милиона автомобила ,заради този опасен дефект в спирачките !!! Тук си задаваме въпроса, ами ако Мерцедес произвеждаше по 10 млн. автомобила годишно,колкото произвежда Тойота, колко коли щеше да изтегли от пазара?! Уместен въпрос. Даже въпрос от рубриката "Къде сме ние". При отказващите спирачки на Мерцедес при движение по магистрала пък именно стават най-опасните инциденти,защото скоростта е висока,изненадата-пълна,а back up системата- прекалено немощна ,за да спре колата достатъчно бързо и ефективно. Дотук с Мерцедес и техните реколи,за които никой не споменава.
http://www.cabrio-mania.com/index.php?a ... cle&aid=20
http://www.germancarzone.com/mercedes-b ... ystem.html
Това,че Мерцедес имат тези проблеми,разбира се , не оневинява Тойота. Но всеки може да сгреши- това обаче не означава,че като цяло автомобилите на марката се чупят повече. Тоест за Мерцедес означава,защото те имат множество проблеми и дефекти,а SBC е само част от тях и с мащабността си ги онагледява, въпреки малкия производствен капацитет на Мерцедес, докато при Тойота нещата не седят така.
Аха, и да не забравя,че германците заменят електрическите спирачки и цялата SBC система и минават на хидравлични!! спирачки в по-новите модели. На това му казвам аз регрес и некадърност.