Очевидно съм в грешка ,сигурно дългото четене и многото писане не са за мен1.6 VVT-i написа:Първо - прочети!to4niq написа:Ми явно си мислиш че съм отговорил на този въпрос- А я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????-
Второ - помисли! И ако все пак се окаже, че съм отговорил на теб, а не на някой друг, заповядай...![]()
По въпроса за новите гуми - без значение какъв размер са ми джантите, карам САМО с нови гуми, животът ми е скъп!Колкото до 18-ките - не, не бих сложил 18-ки, но не защото ме притеснява цената им, а защото даже и 16-ките се гънат по нашите така наречени пътища, камоли 18-ките, да не говорим къде на майната си отива комфорта на возенето на 18-ки, но за всеки влак си има пътници - всеки си знае приоритетите. Един набляга на комфорт, друг - на визия.
лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
това е един от най-изчерпателните и смислени отговори от 10-те страници на цялата темаto4niq написа:Здравейте всички колеги имащи отношение към тази тема,въпреки че сашо си е закупил каквото му е трябвало ще се опитам да отговоря обективно на ЗАГЛАВИЕТО . Основното предимство на летите е че можеш да постигнеш много добра устоичивост на автомобила при скорост над 180км нагоре ,а именно да избереш подходящо съчетание на гума джанта ,колкото по бясно карате толкова по голяма и широка джанта и по ниска и широка гума.Тук недостатъка е твърдата возия и вероятноста от прецакани гума или джанта.Но за маниаците си струва риска ,защото при висока скорост са по устоичиви.Ако искате да постигнете такъв ефект и трябва да купите джанта примерно 18 цола 9джи ет 38,то вероятноста да не се предлага като железна е доста голяма.С една дума ако колата ви не развива голяма скорост или не сте любител на високите скорости няма да можете да оцените истинския ефект на голямата и широка алминиева джанта.Другите предимства са че алминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.Защо гаики а не болтове-японеца и тук проявява своите предимства пред европееца.По удобно е да сложиш гумата на нещо докато я стегнеш.Късането става и при болтове,когато сервиза работи с непрофесионален гаиковърт,които няма поне 4 степени на затягане (всяка степен отговаря на определени килонютони е точната дума)И наи гадното е когато някои е затегнал джантите ви прекалено много -до степен на разтягане на шпилката или болта а друг маистор трябва да ги отвива и те се скъсат при него.започва много глупаво оправдание че метала бил калпав че на този модел така се случвало често и т.н.Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част,зимата рядко някои си позволява да кара с повече от 180км,защото колкото и да са маркови гумите нямат добро сцепление при ниска температура.P.S японеца знае че връзката между гаика и шпилка направени от вид стомана ще идържат повече от същия болт но завит в чугунен барабан .Хубаво е да имате и два комплекта гаики или болтове защото има случаи въпреки че стават за лети джанти да са наранени от стоманените ви и да излъжат дори професионален гаиковърт и да не се затегнат достатъчно,коети е доста опасно,може да прецакат и конуса на алминиевата ви джанта.



Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Колега, в поста ти има някои неправилни постановки.to4niq написа:,,,Другите предимства са че алУминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.....
Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част.
Спирачката се охлажда от въздуха около нея, а не през джантите - спирачната течност е в супорта....
Когато зоната около буталото е охладена (зоната няма никакъв физически/термичен контакт с джантата), спирачната течност няма да ти кипне. T.e. джантата може да спомага охлаждането на спирачките не с термичен контакт, а само при добра аеродинамика около нея, позволяваща подаване на повече въздух към спирачките и диска.
Относно втулката - в голяма заблуда си. Точно тази втулка центрира точно джантата, а фиксираното положение се задържа от болтовете. Имал съм случай на голям дисбаланс точно заради това, че втулката не беше изработена точно, и бе направена от метал, а не от пластмаса/бакелит. Пластмасата центрира по-точно, защото можеш да я оставиш с лек припуск и тя да се деформира от джантата, докато при метална втулка лека грешка в изработката или няма да центрира джантата (ако е с по-малък размер), или ще повдига джантата и ще я дисбалансира...
Относно двата бр.джанти - ами лично аз си взех втори комплект защото слагам по-тънки гуми, които дават значително по-добро сцепление на сняг/лед, а и скоростта на аквапланиране им е по-висока, заради по-високото относително натоварване на пътя (кг/см2).
За тея 18" - за справка - Мазда6 MPS (276к.с) си идва стандартно с 18" просто защото по-малък размер не може да се вкара заради спирачните апарати (диаметъра на сп.дискове е голям)....
Мястото, заемано от спирачките е ограничение за минималния възможен размер джанта...
За ширината 9J - Същата мазда си идва с джанта, широка 7.5 инча и гуми 225/40/18. И мога да те уверя, че при изключен ТС почти не превърта гуми дори и с тези 'тесни' гуми...
Извинявай ама освен за гъзария не виждам за какво можеш да ползваш 18/9J на кола от рода на Авенсис.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Когато зоната около буталото е охладена (зоната няма никакъв физически/термичен контакт с джантата), спирачната течност няма да ти кипне. T.e. джантата може да спомага охлаждането на спирачките не с термичен контакт, а само при добра аеродинамика около нея, позволяваща подаване на повече въздух към спирачките и диска.
колкото повече топлина поема джантата толкова по-бързо се охлажда спирачката защото се разпределя на по голяма площ
колкото повече топлина поема джантата толкова по-бързо се охлажда спирачката защото се разпределя на по голяма площ

- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Колега, като-че ли не си вникнал в това, което съм написал....mitoko написа:колкото повече топлина поема джантата толкова по-бързо се охлажда спирачката защото се разпределя на по голяма площslowtraveler написа:Когато зоната около буталото е охладена (зоната няма никакъв физически/термичен контакт с джантата), спирачната течност няма да ти кипне. T.e. джантата може да спомага охлаждането на спирачките не с термичен контакт, а само при добра аеродинамика около нея, позволяваща подаване на повече въздух към спирачките и диска.
Джантата има само незначителен термичен контакт със спирачните апарати.
До каква температура мислиш че се нагрява апарата за да кипне течността.
И каква е температурата на джантата (и главината с лагерите и смазката в нея).
Съответно джантата не може да окаже НИКАКВО ПРЯКО влияние върху температурата на спирачките. . Косвено може да влияе на охлаждането с формата си (но не и с масата/площта си), спомагайки подвеждане на студен въздух към спирачните апарати и спирачния диск...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2015
- Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
незна4ителен е ама го има , пък и за теб незначителен е различно понятие спямо моите разбиранияslowtraveler написа:Колега, като-че ли не си вникнал в това, което съм написал....mitoko написа:колкото повече топлина поема джантата толкова по-бързо се охлажда спирачката защото се разпределя на по голяма площslowtraveler написа:Когато зоната около буталото е охладена (зоната няма никакъв физически/термичен контакт с джантата), спирачната течност няма да ти кипне. T.e. джантата може да спомага охлаждането на спирачките не с термичен контакт, а само при добра аеродинамика около нея, позволяваща подаване на повече въздух към спирачките и диска.
Джантата има само незначителен термичен контакт със спирачните апарати.
До каква температура мислиш че се нагрява апарата за да кипне течността.
И каква е температурата на джантата (и главината с лагерите и смазката в нея).
Съответно джантата не може да окаже НИКАКВО ПРЯКО влияние върху температурата на спирачките. . Косвено може да влияе на охлаждането с формата си (но не и с масата/площта си), спомагайки подвеждане на студен въздух към спирачните апарати и спирачния диск...
може и да е пренебрежително малко, но ефекта го има ако е масивна алу джанта тип ОЕМ(не примерно Оз ултралегера) като пипна джантата от външната страна и пари немога да си задържа пръста и половин секунда
т на кипене зависи само и единственоп от самата течност
аз мисля че точно с термичния си контакт-с диска алу -джанатат играе ролята на радиатор.щом при прегряти спирачки-не можете с ръка да пипнете и джантата-значи тази топлина е издърпана от диска.
порати по добрата си топлопроводимост и площ-алу джантите изпълняват по добре тази роля.
мисля че спирачките спират да функционират поради две причини---прегрято феродои диск,,,,или кипната течност. (понякога и двете)
въпреки че двата проблема са частично свързани,мисля че алу-джандите спомагат по скоро за лечение на прегряването на диска/(разбирасе по ниската му температура,не може да не е свързана и с някаква разлика в температурата на накладката и апарата.
доколко алу джантата е по добре и колко % терпо-поглъща-,незнам,но мисля че е по дорба от желазната.
относно централния отвор,аз карам с преходни фланци,и те не са конструйрани за централен отвор.фланците са немски и американски.никога не съм имал проблем.
порати по добрата си топлопроводимост и площ-алу джантите изпълняват по добре тази роля.
мисля че спирачките спират да функционират поради две причини---прегрято феродои диск,,,,или кипната течност. (понякога и двете)
въпреки че двата проблема са частично свързани,мисля че алу-джандите спомагат по скоро за лечение на прегряването на диска/(разбирасе по ниската му температура,не може да не е свързана и с някаква разлика в температурата на накладката и апарата.
доколко алу джантата е по добре и колко % терпо-поглъща-,незнам,но мисля че е по дорба от желазната.
относно централния отвор,аз карам с преходни фланци,и те не са конструйрани за централен отвор.фланците са немски и американски.никога не съм имал проблем.
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
slowtraveler написа:Колега, в поста ти има някои неправилни постановки.to4niq написа:,,,Другите предимства са че алУминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.....
Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част.
Спирачката се охлажда от въздуха около нея, а не през джантите - спирачната течност е в супорта....
Когато зоната около буталото е охладена (зоната няма никакъв физически/термичен контакт с джантата), спирачната течност няма да ти кипне. T.e. джантата може да спомага охлаждането на спирачките не с термичен контакт, а само при добра аеродинамика около нея, позволяваща подаване на повече въздух към спирачките и диска.
Относно втулката - в голяма заблуда си. Точно тази втулка центрира точно джантата, а фиксираното положение се задържа от болтовете. Имал съм случай на голям дисбаланс точно заради това, че втулката не беше изработена точно, и бе направена от метал, а не от пластмаса/бакелит. Пластмасата центрира по-точно, защото можеш да я оставиш с лек припуск и тя да се деформира от джантата, докато при метална втулка лека грешка в изработката или няма да центрира джантата (ако е с по-малък размер), или ще повдига джантата и ще я дисбалансира...
Относно двата бр.джанти - ами лично аз си взех втори комплект защото слагам по-тънки гуми, които дават значително по-добро сцепление на сняг/лед, а и скоростта на аквапланиране им е по-висока, заради по-високото относително натоварване на пътя (кг/см2).
За тея 18" - за справка - Мазда6 MPS (276к.с) си идва стандартно с 18" просто защото по-малък размер не може да се вкара заради спирачните апарати (диаметъра на сп.дискове е голям)....
Мястото, заемано от спирачките е ограничение за минималния възможен размер джанта...
За ширината 9J - Същата мазда си идва с джанта, широка 7.5 инча и гуми 225/40/18. И мога да те уверя, че при изключен ТС почти не превърта гуми дори и с тези 'тесни' гуми...
Извинявай ама освен за гъзария не виждам за какво можеш да ползваш 18/9J на кола от рода на Авенсис.
Няма нужда да споря,всичко това което съм обяснил не съм го прочел или чул.Може би след време ще разбереш че съм бил прав
Но за/ гъзарията/ ще ти отговора,убеден съм че не си привърженик на високите скорости ,ако често карше с скорости около 200км,но не да ги вдигнеш на прав участък и да намалиш-а продължително- и да ти се налага да правиш плавно , леки завои тогава щеше да ме разбереш
Последно промяна от to4niq на 11 Фев 2011 21:09, променено общо 2 пъти.
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
to4niq написа: Няма нужда да споря,всичко това което съм обяснил не съм го прочел или чул,а изживял.Може би след време ще разбереш че съм бил прав
Но за/ гъзарията/ ще ти отговора,убеден съм че не си привърженик на високите скорости ,ако често карше с скорости около 200км,но не да ги вдигнеш на прав участък и да намалиш-а продължително- и да ти се налага да правиш плавно , леки завои тогава щеше да ме разбереш




maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Колега, като пораснеш, ще разбереш, че в живота обикновено плюсовете се компенсират от минуси за всяко едно нещо.to4niq написа:....Няма нужда да споря,всичко това което съм обяснил не съм го прочел или чул,а преживял.Може би след време ще разбереш че съм бил прав
Но за/ гъзарията/ ще ти отговора,убеден съм че не си привърженик на високите скорости ,ако често карше с скорости около 200км,но не да ги вдигнеш на прав участък и да намалиш-а продължително- и да ти се налага да правиш плавно , леки завои тогава щеше да ме разбереш
Независимо до каква температура ти е загрят диска, ако спирачния апарат е охладен, то течността няма да ти кипне. Мога да те уверя, че спирачна течност ми е кипвала не веднъж и дваж, и не само съм чувал че има такова явление...
При диск, загрят до 200-300С, нали можеш да сметнеш колко е топлообмена с джантата при условие, че тя се е загряла само до 60С (температура, при която настъпва изгаряне ако пипнеш детайла).
За продължителното каране с 200км/ч - тук във форума имаше само един човек, дето така си караше от Бургас до София с такава средна скорост, ама май напоследък нещо се пообиди и не е писал тук...

Такива скорости можеш да поддържаш постоянно само в Германия на автобана, но не и да поддържаш тук или другаде из Европа.
В момента съм с 7 1/2 джанти, и не съм имал никакъв проблем със стабилността. На Авенсиса бях с оригиналните (май 6j) - случвало ми се е да тръгне задница на плавните завои около Ястребино с около 180км/ч, като това според мен бе заради силното аеродинамично 'олекване' на задницата на седана.
Ама чак 18" 9J - какви гуми ще сложиш на Авенсиса? 255? С такива гуми максималната скорост ще ти спадне сигурно с около 10км/ч, а разхода сериозно ще се качи. Приноса към сцеплението на сухо ще бъде пренебрежимо малък, в сравнение например с едни гуми 205.
Минуса - значително по-ниска скорост на аквапланинг.

Все пак става въпрос за семеен седан, а не за спортен автомобил, където са възможни такива компромиси...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Колега, като пораснеш, ще разбереш, че в живота обикновено плюсовете се компенсират от минуси за всяко едно нещо.
Независимо до каква температура ти е загрят диска, ако спирачния апарат е охладен, то течността няма да ти кипне. Мога да те уверя, че спирачна течност ми е кипвала не веднъж и дваж, и не само съм чувал че има такова явление...
При диск, загрят до 200-300С, нали можеш да сметнеш колко е топлообмена с джантата при условие, че тя се е загряла само до 60С (температура, при която настъпва изгаряне ако пипнеш детайла).
Добре де , при еднакви обстоятелства ,с алминиева джанта по бързо ще се охлади всичко което е директно свързано с нея- като главина,супорт,лагери и така течноста която е в супорта (а именно тя там се загрява)-няма да прегрее
Такива скорости можеш да поддържаш постоянно само в Германия на автобана, но не и да поддържаш тук или другаде из Европа.
Може и тук да се подържат но на мн малко места,Германия нали не е извън европа
За продължителното каране с 200км/ч - тук във форума имаше само един човек, дето така си караше от Бургас до София с такава средна скорост, ама май напоследък нещо се пообиди и не е писал тук...
такива хора ви трябват,не ги гонете
Между другото уважавам хората които карат японски дизел ,не зависимо дали случаино са попаднали на тоя избор,или сами след като са тествали доста машини са се ориентирали.А наи вече ако сами са си изкарали паричките за автомобила
Независимо до каква температура ти е загрят диска, ако спирачния апарат е охладен, то течността няма да ти кипне. Мога да те уверя, че спирачна течност ми е кипвала не веднъж и дваж, и не само съм чувал че има такова явление...
При диск, загрят до 200-300С, нали можеш да сметнеш колко е топлообмена с джантата при условие, че тя се е загряла само до 60С (температура, при която настъпва изгаряне ако пипнеш детайла).
Добре де , при еднакви обстоятелства ,с алминиева джанта по бързо ще се охлади всичко което е директно свързано с нея- като главина,супорт,лагери и така течноста която е в супорта (а именно тя там се загрява)-няма да прегрее
Такива скорости можеш да поддържаш постоянно само в Германия на автобана, но не и да поддържаш тук или другаде из Европа.
Може и тук да се подържат но на мн малко места,Германия нали не е извън европа
За продължителното каране с 200км/ч - тук във форума имаше само един човек, дето така си караше от Бургас до София с такава средна скорост, ама май напоследък нещо се пообиди и не е писал тук...
такива хора ви трябват,не ги гонете
Между другото уважавам хората които карат японски дизел ,не зависимо дали случаино са попаднали на тоя избор,или сами след като са тествали доста машини са се ориентирали.А наи вече ако сами са си изкарали паричките за автомобила
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Прочети поне базово устройство на автомобила - проблема е, че супорта почти не е свързан термично с джантата, (все пак е от другата страна на лагера на главината)...
А това за поддържане на 200км/ч продължително в БГ - остави го за RICER вечеринките (на по шепа ориз laugh.gif ) ..
Ако наистина става въпрос за Авенсис - продължително поддържане на такава скорост не е постижимо за този модел, с изключение на мощните дизели (150 и 177к.с.), които пък поради спецификата на дизела са по-капризни към претоварване...
Сам разбираш, че на автомобил с максимална скорост 200км/ч няма как да поддържаш безпроблемно и равномерно тази скорост
А това за поддържане на 200км/ч продължително в БГ - остави го за RICER вечеринките (на по шепа ориз laugh.gif ) ..
Ако наистина става въпрос за Авенсис - продължително поддържане на такава скорост не е постижимо за този модел, с изключение на мощните дизели (150 и 177к.с.), които пък поради спецификата на дизела са по-капризни към претоварване...
Сам разбираш, че на автомобил с максимална скорост 200км/ч няма как да поддържаш безпроблемно и равномерно тази скорост

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
[quote="slowtraveler"]Прочети поне базово устройство на автомобила - проблема е, че супорта почти не е свързан термично с джантата, (все пак е от другата страна на лагера на главината)...
Няма авомобил в света на които супорта да не му е захванат за главината,която пък директно да не е захваната за джантата,а във всяка главина има лагер .Езък че караш любимата ми кола (ако е DITD 16W разбира се)
Няма авомобил в света на които супорта да не му е захванат за главината,която пък директно да не е захваната за джантата,а във всяка главина има лагер .Езък че караш любимата ми кола (ако е DITD 16W разбира се)
Последно промяна от to4niq на 19 Фев 2011 16:03, променено общо 2 пъти.
mitoko написа:biggrin.gif тука стана по смешно от фун раздела laugh.gif
Обоснови се .На кои автомобил супорта е захванат за нещо друго???????????На кои автомобил джантата не се стяга директно за главината????????????И така нататък.Ако си пък мислиш за задните и там е същото,ако са с дискове. Ако са барабанни спирачки няма супорт но ефекта е същия накладките загряват барабана барабана е директно свързан с джантата и така
Последно промяна от to4niq на 25 Апр 2010 16:44, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта