Страница 89 от 134

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 09 Окт 2021 11:48
от Митхат
Говорим за Ярис,Аурис....без МР2
1.Махаш актуатора със казанчето,развиваш щуцера от корпуса на скоростите.Диагностика си има през Техстрийма.
2.Ярис,Аурис нямат масло,МР2 друга работа.
3.Един шлаух на " пъпката" за обезвъздушаване и вкаран обратно в казанчето.В блока има опция обезвъздушаване и... после с ключе 8 като обикновенно обезвъздушаване.
4.Актуаторът на съединителя има отвор който е направен когато цилиндърът изпусне спирачна течност да се излее навън,обаче от този отвор влиза вода и влага и всичко вътре става леш.
Продава се целият комлект помпа казанче,но с Брекзит нещата станаха бавни и трудни.
Сервизен бюлетин не съм виждал.
Сменял съм и гумички само на помпата,и чакам да видя пробега който ще издържат.Ярис,Аурис актуаторите на скоростите с леки разлики.Зацеването на акт. скорости много по различни от онези дето си свалял по горе.
И още разни работи и различия.

А..и забравих обаждаш се на мехаННика от форума,да ти пожелае късмет на теб,и на клиента ти tooth.gif ...Работи...поне при мен. tooth.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 09 Окт 2021 12:06
от Petar555
Благодаря много за бързия и качествен отговор.
bow.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 09 Окт 2021 22:34
от Petar555
Колега Фандъков,
Имаш ли идея как се държи съединителя когато има въздух в хидравличния привод? При Touch position 27 мм да ходи на 17мм ми се вижда твърде много. Напълно отпуснат е 38 ММ

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Окт 2021 12:42
от Митхат
Тук рамерите са други в сравнение обиновенните актуатори,въздух в системата....почва да придърпава съединителя.Този актуатор съм виждал да помпи многократно в цикъл,и тук е ако не греша 50 А а не до 24/25 А както при традиционният актуатор.И моторчето е друго и трудно за намиране.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Окт 2021 21:36
от Petar555
Тук има две стойности на тока:
1. Clutch Motor Current MMT - действителен
2. Clutch Motor Curent Req - изчислен
Двата тока доста се различават.
► Виж съдържание
А иначе течността е спирачна DOT4.
А това вероятно е разликата в моторчетата.
► Виж съдържание

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 13 Окт 2021 13:49
от Petar555
Даа, скорстна кутия EC65A. Актуаторът на скоростите е подобен до някъде C53A, но при демонтаж, валът за избор и включване остава в скоростната кутия, а не излиза заедно с актуатора.
Хидравлика има само на актуатора на съединителя.
Оказва се, че при хидравликата прагът за регистриране на P0810 е по-висок.
► Виж съдържание

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 19 Окт 2021 20:53
от demis61
Мфандъков, моля за телефон, че ми писна от това проклето ММТ на Яриса!
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 23 Окт 2021 13:49
от Codename
Здравейте, след няколко месеца проблеми с грешка P0810, най-накрая колата е в движение с нов неоригинален актуатор, който претърпя пълна промяна за да проработи като оригиналния.
Проблема е, че китайците изглежда не спазват много технологичния процес при изработката на заместителя, успях да реша проблема като модернизирах заместителя с лагери вместо втулки, прикачвам изображения с готовите детайли престърганите краища на зъбния механизъм и дупки за набиване на лагерите на място на втулките.
В момента имам един оригинален актуатор, който е за нови втулки, четки на моторчето на половина износени, при желание някой да го закупи, бих могъл вместо втулките да го модернизирам, като положа лагери, практика, която явно е дала добри резултати основно в Русия и да подменя четките на моторчето и лагерите на червяка.
Имам и един неоригинален чисто нов актуатор, който отново съм склонен да продам ако някой има нужда, с опция за модернизация.
Накратко това е моя опит след доста работа, информация и помощ от приятел.

П.П. Благодарности на Petar555 за приятелското отношение и съдействието да локализирам и реша проблема си !

Ще се радва да помогна на изпадналите в беда с това MMT недоразумение !

Актуатор Оригинален OEM номер:
3136012030
3136012010
За следните модели: Toyota Auris Corolla Verso Yaris
Двигател : 1ND-TV / 1ZR-FE / 1ZZ-FE

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Окт 2021 17:58
от Митхат
Някъде назад в темата бях качил една снимка на един "събран" при мен лагер след такава интервенция.и спрях с тези мераци.
Според мен руските Енженери/и аз по техният начин преправих/,едва ли са се сетили първи за възможността там да се слага лагер вместо втулка.
А японските конструктори са преценили че по-доброто решение е втулка с покритие.
Тази тема съм я мислил дълго време,преценявал съм преимуществата и недостатъците.
"Проигравал" съм многократно възможните варианти при които е минус там да е лагер ,и не съм намерил такъв...до когато дойде времето да видя с очите си прецакан и събран лагер.
Аз имам кола вече на 40 000км с най-смотаните китайски втулки,а колата с прецаканият лагер изкара около 5 000км.
Пак искам да кажа ...не мисля че там е по-лошо ако е лагер,обаче видях и счупен лагер.
При счупването лагерчето се бе стегнало и актуаторът бе вклинен.а при втулки никога не съм свалял стегнат актуатор.

Всеки си решава. :thumbsup:

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 24 Окт 2021 21:32
от Petar555
Здравейте, нека да видим колко ще изкара. Все пак актуаторът в колата на колегата не е оригинален и това също може да повлияе негативно на крайния резултат. На мен това ми е по-необяснимо. Защо чисто нов актуатор се товари (консумира) повече от оригинален.
Иначе както беше направена сглобката на горния лагер и външната гривна ако успява да се превърта по малко би могло да се избегне местното натоварване и да удължи живота на лагера.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Окт 2021 00:35
от slowtraveler
Факт е, че втулката позволява много по-голямо пиково натоварване... За да троши лагера, вероятно трябва да бъде заменен с ролков - за увеличаване контактната площ...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Окт 2021 00:55
от Codename
Така е колеги, ще поживеем и ще видим ;) колата се кара само в града, което е предпоставка за много бой върху лагерите.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Окт 2021 08:56
от Petar555
Само да поясня какво имам предвид. Ето тук е описано, предполагам че повечето колеги с опит го знаят, но за останалите може би ще е полезно.
http://www.referati.org/sglobki-za-syed ... 839/ref/p6

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Окт 2021 13:31
от Codename
Petar555 написа: 24 Окт 2021 21:32 На мен това ми е по-необяснимо. Защо чисто нов актуатор се товари (консумира) повече от оригинален.
Petar555 благодарение на теб успях да си отговоря и на този въпрос.
Китайците не са спазили технологията и са го сглобили с повече пружинни шайби в дъното на червяка от там се създава усилието, именно за това сега проблема съм го отстранил и при втория неоригинален, който имам. Реално погледнато и без лагери работи, колко... времето ще покаже. Иначе за събран лагер както mfandakov споделя, си мисля, че може да се говори ако са избягали равнините при разпробиване на отворите и престъргване на краищата на зъбното колело, иначе според мен логичното е да се появи луфт, тъй като все пак лагеруването е полумесец от няколко градуса, а не цялостно.
П.П. Няма лошо да се знае този "закон на физиката" от реферата за сглобки на съдениения, но все си мисля, че Руснаците нямаше масово да преправят детайлите ако метода не се е доказал във времето. Все пак, наистина ще се разбере някога, ако колата остане в нашите ръце докато не се счупи wink.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 25 Окт 2021 14:45
от slowtraveler
Вероятно причината да се използва втулка вместо лагер е в това, че детайлът работи само в много малък сектор.... Т.е. натоварването ще става периодично само на една-две съчми и то само на едно място на черупките... Което логично ще ги износи много по-бързо..