Страница 88 от 103
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Юни 2024 20:24
от gena_bs
https://www.mannol.de/product-selector
Избираш спецификацията за Toyota (няколко са, но нямам идея коя каква е) и за съответното масло излиза всичко.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Юни 2024 20:51
от nov
Благодаря колега, ако случайно си отварял произволен tds , от този сайт прилича ли ти на tds? Първата страница е само какви са предимствата, а втората е кой го препоръчва, но нито една цифра или параметър???? Или не гледам правилно?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Юни 2024 20:59
от nov
r34c7 написа: ↑01 Юни 2024 19:59
За да се получи "заклинване" трябва или:
- да се заварят лагери за коляновия вал
- да се завари буталото към цилиндъра
Изобщо наличието на масло под налягане (каквото и да е) намалява драстично възможността и за двата варианта. Тия работи се случват когато няма мазане, каквото и да е, от каквото и да е масло или когато лагерите са толкова износени, че не могат да създадат условията за наличието на маслен клин. Не знам дали да обсъждаме варианта цилиндъра да е станал на елипса толкова, че да завариш буталото в него, това са някакви чудовищни повреди за един автомобил. Виж, при моторите се случва
Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Въпроса ми към предния колега беше - има ли отношение типа на маслото към т.нар."заклинване" на двигателя- например хлабини, допуски -защото ако няма значение с кеф бих наливал на ориза м10д наливно от 4 лв литъра, а фактора "износване" вследствие неподходящ вискозитет има ли значение към впоследствие т.нар.термин "заклинване"????
На другото ми МПС се препоръчва строго А5/ B5 ивискозитет 0в30, ако му налея 15в40 (теоретично и практично дори налягането ще е по-високо и ще е още по-добре за шестака), а допуски, хлабини, студени стартове при минус 5,10,15?
Иначе безпорно -двата случая на "заклинване" които си посочил са такива, вероятно има и още частни случай.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Юни 2024 21:51
от Двигателист
nov написа: ↑01 Юни 2024 19:35
Търсих tds за Манол Тойота серия за да видя за какво иде реч - не намерих.
По темата за "заклинването на двигател" - винаги съм готов да науча нещо ново и с удоволствие бих се информирал как т.нар. "заклинване" НЕ СЕ получава от нискокачествено масло, изключвайки охлаждането с антифриз, като параметър (фактор на влияние)?
Накратко:
"Пикаеща" дизелова дюза.
Задръстване на маслоприемник от отлагания вследствие на нарушена херметичност на уплътнение на дюза, когато дюзата е под капака на клапаните.
Разреждане на двигателното масло с нафта, дали от проблем с регенерации на ДПФ, дали от "обратна" нафта, когато е под капака на клапаните, или е в канали в цилиндровата глава, дали от нафта през семеринг на ГНП при старите дизелови двигатели.
Изброените проблеми нямат нищо общо с качеството на двигателното масло, но по един, или друг начин да могат блокират двигател.
Освен това - попадане на масло в цилиндрите на дизел (от повреда в турбокомпресор, вентилация на картер...) може да предизвика безконтролно увеличаване на обороти, хидравличен удар...
И на последно място - охладителна течност в цилиндъра от спукан блок, глава, гарнитура - хидравличен удар.
И малко по-встрани от темата, но се наблюдава относително често при самосвали и влекачи на самосвални ремаркета, кариерна и пътностроителна техника - при произшествие свързано обръщане (лягане) на автомобила, или композицията, се предизвиква навлизане на масло от подкартерното пространство в пълнителния тракт (през вентилация, турбокомпресор, интеркулер и т.н.), което може да предизвика свръхобороти, ако двигателя не бъде спрян своевременно. Може след изправяне на машините и запалване, отново да се стигне до безконтролно префорсиране, или до директен хидравличен удар. Виждал съм и машини при които уж всичко е наред след произшествието, изправили са ги, запали ли са ги, работят на пръв поглед нормално, но всъщност в междинния охладител (интеркулера) има масло, което по-късно при натовраване влиза в цилиндрите и резултата ви е ясен.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 01 Юни 2024 22:13
от Двигателист
nov написа: ↑01 Юни 2024 20:59
Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Въпроса ми към предния колега беше - има ли отношение типа на маслото към т.нар."заклинване" на двигателя- например хлабини, допуски -защото ако няма значение с кеф бих наливал на ориза м10д наливно от 4 лв литъра, а фактора "износване" вследствие неподходящ вискозитет има ли значение към впоследствие т.нар.термин "заклинване"????
На другото ми МПС се препоръчва строго А5/ B5 ивискозитет 0в30, ако му налея 15в40 (теоретично и практично дори налягането ще е по-високо и ще е още по-добре за шестака), а допуски, хлабини, студени стартове при минус 5,10,15?
Иначе безпорно -двата случая на "заклинване" които си посочил са такива, вероятно има и още частни случай.
Точно така! Нищо няма да блокира и с М10Д, и с 15W40. Износването на определени режими ще е по-голямо, но двигателят няма да блокира. Ако искаш и 20W50 сипи, нищо няма да се промени. Да, само да има налягане... Естествено, междуремонтния пробег ще намалее, няма как да очакваш нещо различно. Отделно, ако има строги изисквания за "aftertreatment" системите, може да се стигне до чести регенерации и/или "отравяне"/инхибиране на активната маса на DPF/катализаторите, вследствие на въздействието на някои съединения от добавъчните пакети.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 00:19
от gena_bs
https://sct-online.sct-germany.de/SCTAp ... 101_EN.pdf
Щом и литовците започнаха да правят масла я втасахме:
"· 1.3 Details of the supplier of the safety data sheet
· Manufacturer/Supplier:
UAB "SCT Lubricants"
Silutes Pl. 119
LIT-95112
KLAIPEDA
LITHUANIA"
На когото не е известно, това е единственото пристанище и безмитна зона на Литва. С всички последици от това.
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0 ... 0%B4%D0%B0
Основният му товарооборот беше от стоките от и за източната му съседка. В момента е с меко казано затихващи функции.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 00:31
от gena_bs
Само да има масло в необходимото количество и налягане според спецификациите на двигателя.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 13:16
от Ивайло Димов
Не знам кой ,къде и какъв износ дири .При наличие на масло в двигателя достатъчно свежо вискозитета не е от значение толкова ,навсякъде по всички движещи се части има маслен филм .Обикновено при много дълги сервизни обслужвания може да се натрупат в ДВГ разни отложения и нагар ,които да се разнесат по маслената магистрала и впоследствие да изиграят ролята на абразив и да повредят определени детайли като разпределителен вал ,колянов вал и,биелни лагери и т.н. .Разбира се говорим за адекватно и с мисъл конструирани ДВГ защото има и случаи на инжинерни недомислици ,производстен брак и всякви конвейрни щети още от родилното отделение та тогава е възможно да има щети от неправилен вискозитет но и в подобни случай маслото не е виновно ,а причините са съвсем другаде .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 14:10
от nov
Значи на следваща смяна наливам М10Д и да съм спокоен?
Само да питам - вие вашите коли с М10Д ли ги карате, нали няма проблем?
Пак ще налеете нужното количество, ще има налягане - всичко точно?
Колко смени имате вече с това "масло"?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 14:34
от krasengn
gena_bs написа: ↑02 Юни 2024 00:19
това е единственото пристанище и безмитна зона на Литва.
Клайпеда е най-голямото пристанище на Прибалтика.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ports_of_the_Baltic_Sea
Град Клайпеда е по-голям от Русе и почти колкото Бургас. С какво Приста ойл е по-добра?
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 15:22
от Ивайло Димов
Nov ........Литър M10D e на цена близка до ефтинджос марките

,и да няма проблем да го налееш стига да го смениш на 4-5000 хил км .В моята кола стара кола съм наливал М16Д /SAE40/ и нищо не се е случило .На всичко отгоре маслото беше от варел .
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 16:05
от nov
Ок, да си знам за следващата смяна
Аз дори Елф 5 литра не намирам под 50лв дори е и нагоре(от евтинджос марките) , а 5 литра М10д няма да е повече от от макс 25-30 лв.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 17:03
от batacho
От 2012 карам Тойота Корола 1,6 Valvematic 132 коня , преди 3 месеца взех още една - 2018г. и двете от Ником- Русе. Първата - 2010г. , върви на 5w-30 Mobil 1 ESP ( в гаранция 2 год . на TEXACO HAVOLINE ULTRA 5W-40) вече е на 260+ к.км - разход на масло = 0л. Втората е на 67000 - разход =0 (0W-20). Ноооо, старата е по-икономична от новата , с малко, но не би ли трябвало да е обратното ????
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 18:23
от max-2
Има два случая на скъпи коли тупалки над 80-100 евро, на две годи и примерно и под 100 хил. километра. Сервиза се занимава само с такива коли. Масло по спецификация марково от варел. Едната затегнала на излизане от сервиза, а другата след няколко километра. Казват, че е от маслото и го върнаха на доставчика. След това не е имало такива случки.
Може и да е малшанс и просто да им е дошло времето, но знам, че някои двигатели на новите коли са много капризни на масло. Та това да сложиш каквото и да е и да го сменяш често не е вариант.
Дори и на стара кола не бих сложил всякакво масло, защото всяко претоварване на мотора ще му скъсява животеца ненужно.
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Публикувано на: 02 Юни 2024 19:23
от r34c7
nov написа: ↑01 Юни 2024 20:59
Така четейки те, да разбирам, че за да няма заклинване е достатъчно да има налягане на маслото, без значение какво е маслото????
Просто трябва да има налягане на маслото.....?
Без да навлизам в подробности - да.
Двигателист е отделил време и е написал много добро обяснение, нямам какво да добавя към него.