gena_bs написа: ↑31 Май 2024 19:46
А то - обикновен градски автомобил.
Сега, ако смяташ да се състезаваш с него от между светофарите, наистина трябва да се замислиш за качествата на маслото..

Само където вътъкът на двигателя няма да е достаъчен.
Колега, да ме прощаваш, но не съм съгласен с теб - с това, което съм цитирал, това, че е малък градски Хавтомобил незначи, че не може да затегне мотора или да го износи прекалено точно заради лошо подбрано масло по вискозитет, а дори и марка.
Към колегата с Яриса и моето мнение по твоя казус:
Избора на конкретно масло за конкретно твоя автомобил зависи от много фактори с които трябва да се съобразиш, ако искаш да си пазиш колата (както правя аз например).Какво правя аз , като си взема автомобил (без Тази последната Тойота - не слушай никой, че не са капризни на масло, напротив супер капризни са и не търпят компромиси и дори в момента да не го усетиш ако е по-дълго време при теб ще разбереш, но ще требва вече да вадиш доларЕтЕ). Аз правя следното - отварям си юзър менюъла на колата и гледам какви спецификации трябва да покрива маслото (те може вече да са остарели), гледам с какво масло е карана до момента (ако има някакви доказателства) и специално за вискозитета се съобразявам с горните 2 фактора, както и отварям някой онлайн ойл селектор (файндър), като на Равенол например, защото е доста детайлен и от точно определен визкозен клас имат по 5 вида масло. основно обаче се придържам към това, което е дал производителя защото там са мислили над това нещо редица инженери и конструктори как колата да си изкара гаранцията при големите сервизни интервали 15-20к.км, а в някой случай и 30к.км, както ми беше на дизеловото Волво. Та специално за Тойота за ТВОЯ код на двигателя има едни графики със стрелки откъде до къде кой вискозитет се простира, но това е ориентировъчно, вземаш предвид стил на каране, среда на каране градско/извън, износване на двигателя (пипа ли масло и при какви режими и т.н.).Нито 5в40 ще го сбърка нито 5в30, сменяй го максимум на 10к.км или една година, което дойде първо и нямаш проблеми.
Сега за марката - гледай да е истинско, гледай да внимаваш с масовите масла - Кастрол,Мобил и т.н. не, че са лоши но имат доста дубликати. Минал съм много километри с Тотал, но истински и съм много доволен, както и от Елф, но......................не бих ги сипал на Тойота. Аз лично, като марки специално за моя ориз залагам САМО и единствено на YACCO и/или Равенол с вискозитет 0в20 (колата в момента е на 310 реални километри и няма никакви проблеми с тях), сменям на между 8 и 10к.км, задължително, като сега за летните месеци залагам на вискозитет 5в30(който според ръководството е допустим избор конкретно за моя код на двигателя ако се кара в натоварени режими, тегли се каравана, аз не карам така, но един вид застраховка за летните горещини) пак на въпросните две марки, но аз реално сменям през 2-3 месеца масло. Задължително след, като запалиш студения мотор изчакай 1 минута ако имаш възможност, сменяй го навреме с качествено масло и няма да имаш грижи.Другото много добро масло за МЕН е Kroon - Oil, но послендите 5-6 години цената му се повиши значително (май, че е ребрандиран Шел, което не значи, че е лошо) .
Горните 2 марки са среден клас масла, но за парите си представят много добри характеристики и според мен няма смисъл да се занасяш по по-скъпи и бутикови масла, като например Редлайн или Роял Пърпъл.
Само за твое сведени с горните 2 масла на тази Тойота имам изминати вече 93к.км за година и половина и няма мърдане, никакви оплаквания, като съотношението , като марки YACCO: Ravenol при мен е 80:20.
Така, че сега з ажегите налей 5в40 да видиш как ще се държи, но си подбери доказана марка, гарантирано качествена, а не менте за да нямаш главоболия. Японските автомобили са МНОГО капризни на качествено масло, не слушай кой какво ти разправя, че нямало значение, може да не го усетиш веднага, но ако мислиш дълго да я караш - ремонта ще го плащаш ти, та 2 са условията: правилно подбрано и качествено масло и навременна смяна с качествен филтър.