Страница 84 от 85

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 11:43
от geniya
BOz написа: 25 Май 2025 15:09 Няма смисъл да пускаш описанието. Не е за твоята кола. Ако си чел нещо и си го разбрал, тогава пишещия не е знаел какво пише.
Това е форум за да се коментират проблеми, решения и т.н., така, че пускам описанието, което е ЗА МОЯТА КОЛА. Мисля, че инженерите от Тойота са по наясно от нас.Относно превключването на скорости, да объркал съм се четох за доста кутии и го написах по инерция.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 12:51
от Hursa
Защо се прави по този начин смяната на маслото в автоматичните трансмисии и при вариаторите - защото при сливане на старото масло голяма част от него остава в механизмите, които автоматично превключват, в хидравличното задействане на тези механизми, в хидравличния управляващ блок, дори в помпата и в хидротрансформатора. В случая - няма такива механизми, защо е нужно. За промиване на единичен планетарен механизъм и евентуално на маслената помпа - но едва ли.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 15:43
от geniya
Колега така е, то е ясно как се прави на автоматичните, но се питах и аз защо е нужно точно тук, и затова пуснах запитването?Не съм чувал да е нужно промиване на СВТ както е описано тук, вероятно защото е хибрид и има някакъв смисъл.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:22
от pavlan
Аз вярвам само на тоя човек :)
Мисля и аз да сменям скоро , само да си намеря удобен подемник.
Питал съм в Тойота - не се сменяло, нямало определен интервал.
Колкото до Haynes manual-a , малко ми се струва че предобрят.
Според тва дето го пишат си приготви 10л масло.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:25
от WoLF
Хибридите не са със CVT, а с eCVT. Огромна разлика...
Около 150к е хубаво да го смениш...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:26
от Hursa
Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 16:40
от BOz
geniya написа: 27 Май 2025 11:43 което е ЗА МОЯТА КОЛА. Мисля, че инженерите от Тойота са по наясно от нас.Относно превключването на скорости, да объркал съм се
Значи четенето не е било за твоята кола. Нали това ти казвам. Че това, което си написал, не е за твоята кола. Значи си написал нещо грешно, което не си го разбрал (да кажем си се объркал).
И точно защото работим с техническа литература от Тойота, затова ти казвам, че няма смисъл да пускаш като доказателство разни писания, защото, както се видя, описанието, което беше дал не го пише в инструкцията.
Значи следващ инструкцията, не превключваш безсмислено "скорости" и това е. :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 17:11
от geniya
Hursa написа: 27 Май 2025 16:26 Сигурни ли сте в базата. Дали тойота биха написали cvt вместо е-cvt. Да не е взето описанието за вариатор. Но и едва ли ще навреди, просто ще направите процедурата два пъти и ще платите за двойно количество масло. Няма фини механизми, поне до колкото знам. Една "планетарка", подобно на диференциала, но за по-малък въртящ момент и един редуктор към мг2 (също планетарен).
Няма как да съм сигурен в мануала на Хайнес.Мисля, че кутията е свт, а не е-свт и е само този вариант за този модел. Последно 3.3литра ли ? На първата снимка съм снимал, че е за ярис хибрид.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 27 Май 2025 17:34
от Hursa
За хибрида е e-cvt. И като устройство се различават принципно. Но маслото, което сте написали - не е за вариатор. Поне за королата и ауриса хибриди е това (ATF WS). Количеството - трябва да видите в книжката към автомобила (за королата, с двулитровия - пише, че е 3,8 л).

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2025 10:35
от BOz
За съжаление да споделя, че пуснах обява за Приуса и веднага го купиха. Мъчно малко ми стана, но това е положението. Дори нямах време да я публикувам във форума, защото щяхте да ми се скарате - забранени линкове към външни сайтове. tooth.gif
Като абсолютно краен резултат да споделя, че общата цена на притежаване на въпросния автомобил за 11 години ми е излязъл на точно 40 стотинки на километър.
Средния му разход за това време беше 5.19/100.
Топ 3 на разходите:
1. За гориво - 28%.
2. За застраховки 22%.
3. Покупна цена (включва продажбата) 12%.

Като пример за цената на придвижване на 2-те ми предишни коли:
1. Опел Инсигниа - 80 стотинки на километър.
2. БМВ 330хд - 67 стотинки на километър.

Дали Приуса си заслужава като притежание - определено да. Аз не съм притежавал автомобил, който да предостави такава ниска обща цена на придвижване.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2025 11:29
от slowtraveler
Ще е интересно да се види статистиката на електричката след някоя друга година :) Ако не се лъжа последният ми автомобил бе със обща цена над 2лв/км :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 02 Юли 2025 11:38
от BOz
slowtraveler написа: 30 Юни 2025 11:29 Ще е интересно да се види статистиката на електричката след някоя друга година
Ааа, то само от обезценката ще отиде на общия 10 годишен разход на Приуса със все автомовките и батериите на ключа. tooth.gif

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 02 Юли 2025 16:18
от slowtraveler
Хаха - при мен батериите на ключа бяха железни (май ги сменях на 2-3г), а автомивките не ги смятах :) И въпреки това - сумата бе сериозна :) Но с новите автомобили винаги е така - все някой трябва 'да плати масрафа' :) tooth.gif :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 02 Юли 2025 16:30
от CyberTod
Аз изключвам ключа винаги, когато знам че няма да ползвам повече колата този ден.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 02 Юли 2025 16:32
от BOz
slowtraveler написа: 02 Юли 2025 16:18 а автомивките не ги смятах
Ааа, аз всичко смятам. Ако се насера заради колата, препарата за пране след това пак ще го сложа в графата на разходите ѝ. tooth.gif