МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Аз не съм руснак, ама и аз наливам на същия този мотор 0w20, независимо от климата.
За 140к км, да чукам на дърво, нямам проблеми
За 140к км, да чукам на дърво, нямам проблеми
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Към колегата TATI-има ли често дълги магистрални пътувания със 140-150 в летните жеги? Питам, защото малко ми е притеснително да го правя с моята каляска с 0w16. Става въпрос за 40 градусовите жеги.
Да не достигна тънката граница между екологията и недостатъчния маслен филм...
Да не достигна тънката граница между екологията и недостатъчния маслен филм...

Carina E 4AFE LB 1992
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Ами има си пътувания
Няколко пъти ходя до Бургас, лятото, един два пъти до гръцко
Скорости поддържам около 140 - 160 по нашите пътища
Не мисля, че е проблем, когато е с качествено масло
Няколко пъти ходя до Бургас, лятото, един два пъти до гръцко
Скорости поддържам около 140 - 160 по нашите пътища
Не мисля, че е проблем, когато е с качествено масло
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Тия техники нямат ли маслени охладители? Защо им се притеснявате толкова?
Винаги може да налееш 5W30 май и да го източиш октомври, ако е толкова на косъм положението.
Винаги може да налееш 5W30 май и да го източиш октомври, ако е толкова на косъм положението.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Няма маслен охладител. Опция е да се сложи такъв антифриз-масло, има предвидено място. Иначе дизайна на двигателя е такъв, че канали за масло и антифриз в блока са едно до друго и става тоолообмен. А и рядкото масло прави доста добра циркулация и охлажда двигателя по ефективно. Ако е така, прегряване на маслото би трябвало да започне да се усеща на стрелковия уред на антифриза. За сега не съм виждал такова.
Carina E 4AFE LB 1992
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Топлообменника антифриз-масло е нож с две остриета ,понякога се пука охладителя и става мармалад,охладителната система се пълни с масло ,чистенето е един вид изкачване на Еверест 

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Нямам информация дали има предупредителен сигнал за прегряване на маслото, калто например колеги с приуси са споделяли за постоянно включен вентилатор на батерията и предупреждения по таблото.
Смятам,че трябва да има. При толкова много електроника за контрол на маслена помпа и воден кръг би трябвало. A25A-FXS е кодът на мотора.
Смятам,че трябва да има. При толкова много електроника за контрол на маслена помпа и воден кръг би трябвало. A25A-FXS е кодът на мотора.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 299
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 60 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Сериозно, не са сложили радиатор за маслото? Карината има ли? Т22 даже има, ама моя не е LB.
Баба Яга - 
Параход 3.2 -

Параход 3.2 -

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Карината има. Там системата е излишното масло от маслената помпа отива в радиатор и се връща в картера. Недолюбвана е за това,че зимата го преохлажда много, но въпреки това двигателите от 90 те са доста корави. Значи им харесва да работят с по студено масло.
Carina E 4AFE LB 1992
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Радвайте се, че луфтовете още са добре за тези редки масла, ако ще и да са готови за космоса. Не забравяйте, че масленият клин иска поне малко вискозитет...
Засега още важат законите на механиката и термодинамиката, т.е. има триене и износване. А иначе у нас последните години са едни зими...
Мислете повече за лятото с 40 градуса жега... 



- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
При 100+ С' вискозитета на 0W16 сигурно се доближава до този на дизеловите гориво.
Но,да не подценяваме производителите все пак.

"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Никой не ги подценява. Те правят, каквото трябва и то успешно. Но тези масла са за нови коли, чиито двигатели са с много прецизни луфтове. Има вече българи, които могат да си позволят лукса да карат само нови коли и те нямат проблем. Но масата българи все още са на употребявани коли, доста често с незнайни километри, и те ако се подведат по ракламата за новите вискозитети, рискуват да си хвърлят колите залудо, просто заради едно масло... 

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Хората да си четат книжките (user manual ) там пише какви вискозитети могат да се използват .А това ,че с възрастта на автомобила и покачащия се пробег се налага промяна в маслото е пълна глупост.Във всеки един момент коляновия вал и карантията му и разпределителния лежат върху много тънък слой масло което обезпечава мазането първите 2-3 секунди докато маслената помпа завърти маслото от картера в целия двигател .Достатъчно случаи на коли има с по над 400-500 к км с 0W20 ,5W20,0W30.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Адаш, не съм твърдял, че се налага промяна на маслото, а да се прави точният избор... Разбира се, че има коли с много километри и цитираните масла, но тук много фактори играят роля: употреба с умерени обороти, таксита (почти винаги с топъл двигател), късметлийски мотор и т.н. Но някой джигит като почне да напъва по магистралата с 6000 и нагоре обороти и луфтовете вече не са вече старите, какво се случва? То не винаги става изведнъж, просто износването усилено се увеличава и в даден момент става белята... Аз самият съм преживявал как превърта биелен лагер и черупките се заваряват за вала. Но сам си бях виновен - масло пред смяна и високи обороти (гоних се с едно ново BMW)...

- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА
Адаш поста не беше към теб ,а по принцип за хората които се интересуват и четат.99% от магазините където продават масла като влезеш и попиташ ти отвръщат с въпроса "А на колко хил км е колата " ...."Ми на 250 хил " нищо че е купена 5-та ръка от автокъща и вероятно е на над 350 хил .И продавача "Хммм тя на много км ,налей 10W40 ...по-гъстичко да е "....идилия 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта