МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Заключено
Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от TATI » 13 Фев 2024 17:33

Аз не съм руснак, ама и аз наливам на същия този мотор 0w20, независимо от климата.
За 140к км, да чукам на дърво, нямам проблеми
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 17:40

Към колегата TATI-има ли често дълги магистрални пътувания със 140-150 в летните жеги? Питам, защото малко ми е притеснително да го правя с моята каляска с 0w16. Става въпрос за 40 градусовите жеги.
Да не достигна тънката граница между екологията и недостатъчния маслен филм... bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
TATI
Мнения: 3028
Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 22 пъти
Получена  благодарност: 163 пъти
Обратна връзка:

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от TATI » 13 Фев 2024 18:43

Ами има си пътувания
Няколко пъти ходя до Бургас, лятото, един два пъти до гръцко
Скорости поддържам около 140 - 160 по нашите пътища
Не мисля, че е проблем, когато е с качествено масло
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 13 Фев 2024 19:45

Тия техники нямат ли маслени охладители? Защо им се притеснявате толкова?

Винаги може да налееш 5W30 май и да го източиш октомври, ако е толкова на косъм положението.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 20:55

Няма маслен охладител. Опция е да се сложи такъв антифриз-масло, има предвидено място. Иначе дизайна на двигателя е такъв, че канали за масло и антифриз в блока са едно до друго и става тоолообмен. А и рядкото масло прави доста добра циркулация и охлажда двигателя по ефективно. Ако е така, прегряване на маслото би трябвало да започне да се усеща на стрелковия уред на антифриза. За сега не съм виждал такова.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 13 Фев 2024 20:58

Топлообменника антифриз-масло е нож с две остриета ,понякога се пука охладителя и става мармалад,охладителната система се пълни с масло ,чистенето е един вид изкачване на Еверест :)

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 21:09

Нямам информация дали има предупредителен сигнал за прегряване на маслото, калто например колеги с приуси са споделяли за постоянно включен вентилатор на батерията и предупреждения по таблото.
Смятам,че трябва да има. При толкова много електроника за контрол на маслена помпа и воден кръг би трябвало. A25A-FXS е кодът на мотора.
Carina E 4AFE LB 1992

r34c7
Мнения: 299
Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
Местоположение: Дупница
Автомобил: AT220 4A-FE
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от r34c7 » 13 Фев 2024 21:45

Сериозно, не са сложили радиатор за маслото? Карината има ли? Т22 даже има, ама моя не е LB.
Баба Яга - Изображение
Параход 3.2 - Изображение

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от max-2 » 13 Фев 2024 22:08

Карината има. Там системата е излишното масло от маслената помпа отива в радиатор и се връща в картера. Недолюбвана е за това,че зимата го преохлажда много, но въпреки това двигателите от 90 те са доста корави. Значи им харесва да работят с по студено масло.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 08:52

Радвайте се, че луфтовете още са добре за тези редки масла, ако ще и да са готови за космоса. Не забравяйте, че масленият клин иска поне малко вискозитет... drunk.gif Засега още важат законите на механиката и термодинамиката, т.е. има триене и износване. А иначе у нас последните години са едни зими... :sunny: Мислете повече за лятото с 40 градуса жега... :thumbsup:

Аватар
memorex
Мнения: 1063
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от memorex » 14 Фев 2024 14:42

При 100+ С' вискозитета на 0W16 сигурно се доближава до този на дизеловите гориво. :) Но,да не подценяваме производителите все пак.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 14:53

Никой не ги подценява. Те правят, каквото трябва и то успешно. Но тези масла са за нови коли, чиито двигатели са с много прецизни луфтове. Има вече българи, които могат да си позволят лукса да карат само нови коли и те нямат проблем. Но масата българи все още са на употребявани коли, доста често с незнайни километри, и те ако се подведат по ракламата за новите вискозитети, рискуват да си хвърлят колите залудо, просто заради едно масло... ohmy.gif

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 14 Фев 2024 15:08

Хората да си четат книжките (user manual ) там пише какви вискозитети могат да се използват .А това ,че с възрастта на автомобила и покачащия се пробег се налага промяна в маслото е пълна глупост.Във всеки един момент коляновия вал и карантията му и разпределителния лежат върху много тънък слой масло което обезпечава мазането първите 2-3 секунди докато маслената помпа завърти маслото от картера в целия двигател .Достатъчно случаи на коли има с по над 400-500 к км с 0W20 ,5W20,0W30.

Аватар
ufer
Мнения: 2815
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 25 пъти
Получена  благодарност: 77 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от ufer » 14 Фев 2024 15:24

Ивайло Димов написа: 14 Фев 2024 15:08 покачащия се пробег се налага промяна в маслото
Адаш, не съм твърдял, че се налага промяна на маслото, а да се прави точният избор... Разбира се, че има коли с много километри и цитираните масла, но тук много фактори играят роля: употреба с умерени обороти, таксита (почти винаги с топъл двигател), късметлийски мотор и т.н. Но някой джигит като почне да напъва по магистралата с 6000 и нагоре обороти и луфтовете вече не са вече старите, какво се случва? То не винаги става изведнъж, просто износването усилено се увеличава и в даден момент става белята... Аз самият съм преживявал как превърта биелен лагер и черупките се заваряват за вала. Но сам си бях виновен - масло пред смяна и високи обороти (гоних се с едно ново BMW)... tooth.gif

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Мнение от Ивайло Димов » 14 Фев 2024 16:06

Адаш поста не беше към теб ,а по принцип за хората които се интересуват и четат.99% от магазините където продават масла като влезеш и попиташ ти отвръщат с въпроса "А на колко хил км е колата " ...."Ми на 250 хил " нищо че е купена 5-та ръка от автокъща и вероятно е на над 350 хил .И продавача "Хммм тя на много км ,налей 10W40 ...по-гъстичко да е "....идилия ppp.gif

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 5 госта