Страница 9 от 10

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 19:35
от Akima
Направо ме късате на моменти.

Джапи,карал ли си с Иридий?

Мое наблюдение:

Denso Iridium Power IK16 - пробег ~77 000 км при цена от 75 лв. за 4 бр./доставени са от US btw/ - Позволен пробег около 100 000 км.

Обикновените "медни" свещи са с пробег около 30 000 км и не искам да ти казвам как изглеждат накрая.Цената им около 20 до 30 лева за 4 бр. в зависимост от марката.

Сега карам с Bosch Super Plus с nickel-yttrium електрод - с тестова цел,но нека да завърша таргетирания пробег преди да споделям мнение.


Заключението ми е,че българинът е беден. mad.gif sad.gif

Не виждам каква иначе ще е причината да ходиш 2,5 до 3 пъти повече в един сервиз за една и съща работа.Да не говорим за по-равномерната работа на двигателя и лекото понижетие на разхода на гориво/мощност не се вдига - не обръщайте внимание на "рацерите"/.Явно 70 лева на куп са ужасно много. mellow.gif

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 20:12
от slowtraveler
Akima написа:...Явно 70 лева на куп са ужасно много. mellow.gif
В официалния сервиз май за толкова предлагаха бройката :whistle: tooth.gif

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 21:04
от Hursa
Извинявам се, че се включвам в тема с подобно „заглавие”, съвсем не съм от разбиращите:).
„Т.е. може (и обикновено е по-добре) да се сложат по-'студени' свещи, а не препоръчаните от производителя (който ги е предвидил за работа на бензин)...” – но това за „студените” свещи мисля, че противоречи на теорията. Въпреки, че и производители ги препоръчват, до колкото разбрах в друга тема. Не трябва ли точно обратното – да се използват „горещи” свещи. Бързо ще прогряват, а и при низките обороти където изпреварването спрямо това на бензина е минимално ще работят по добре. Като цяло двигателя при работа на газ не е ли по студен? По теория би трябвало да е - до колкота я разбирам теорията де. (Освен ако не е дадено изпреварване по голямо от оптималното – което ще влоши работата като цяло) Затова и „горещите” свещи би трябвало да работят по добре - при по оптимална температура на самите свещи. Не тръгва ли всичко от това, че клапаните „прегаряли” при работа на газ? За да „прегарят” клапаните значи изходящите газове са със по висока температура, а това значи по ниска температура в началото на работния такт (като цяло и ако няма преобогатяване спрямо работата на бензин) – поради по бавното изгаряне.
Сорри, че пиша в такава тема, но въпросите свързани с газта са ми винаги любопитни.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 21:52
от Japanese_fever
Akima написа:Направо ме късате на моменти.

Джапи,карал ли си с Иридий?

Мое наблюдение:

Denso Iridium Power IK16 - пробег ~77 000 км при цена от 75 лв. за 4 бр./доставени са от US btw/ - Позволен пробег около 100 000 км.

Обикновените "медни" свещи са с пробег около 30 000 км и не искам да ти казвам как изглеждат накрая.Цената им около 20 до 30 лева за 4 бр. в зависимост от марката.

Сега карам с Bosch Super Plus с nickel-yttrium електрод - с тестова цел,но нека да завърша таргетирания пробег преди да споделям мнение.


Заключението ми е,че българинът е беден. mad.gif sad.gif

Не виждам каква иначе ще е причината да ходиш 2,5 до 3 пъти повече в един сервиз за една и съща работа.Да не говорим за по-равномерната работа на двигателя и лекото понижетие на разхода на гориво/мощност не се вдига - не обръщайте внимание на "рацерите"/.Явно 70 лева на куп са ужасно много. mellow.gif
Ще ти покажа моите свещи пазя си последните два комплекта. Едни със сигурност са на 50 000 км (втория комплект), а първия е със сигурност над 50 000, защото с него купи колата и не знам кога са сменяни преди това. Изглеждат си абсолютно нормално с много малко смлаен електрод.

Как ти изглеждат свещите и колко дълго изкарват зависи от много неща: с какво гориво караш, колко масло ти гори колата, горивната смес дали е в параметрите, колко често си сменяш маллото и филтрите (горивен, маслен, въздушен), дали караш само градско или извънградско и т.н. и т.н.

Много се опасявам, че тези свещи, които се чупят или не гайретят много са си чисти ментаци с логото на Denso или NGK.

Току що снимах последните ми два комплекта:

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 22:42
от Japanese_fever
Според мен напълно отговарят на описанието Normal на тази снимка, която rudolf е постнал на стр.1 в тази тема:

Изображение

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 22:49
от slowtraveler
Japanese_fever написа:.....
Ще ти покажа моите свещи пазя си последните два комплекта. Едни със сигурност са на 50 000 км (втория комплект), а първия е със сигурност над 50 000, защото с него купи колата и не знам кога са сменяни преди това. Изглеждат си абсолютно нормално с много малко смлаен електрод. ...
В случая май говорихме за препоръчания от производителя пробег...
Защото иначе навярно няма да ти е трудно да намериш снимки и на 100+ х.мили иридиеви свещи, ама все пак би трябвало да се сменят на около 70...
Иридиевите изглеждат по-запазени след 100х.км отколкото снимките... Ама не мога да покажа снимки, защото не си пазя стари филтри, свещи, масло и т.н. tooth.gif

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 22:54
от Japanese_fever
Ами в моята книжка пише свещите да се сменят на 30 000 мили, което е точно 48 280 км. smile.gif
Мен не ме интересува на колко км ще ги сменям при положение, че $10 е комплекта. Мен ме интересува да крам с тези ппредписани от производителя и да правят хубава искра. А както казах вече съм чел на няколко места и контактувам с хора, които се състезват на писта, че обикновените свещи правят най-хубавата искра, от която се нуждае един двигател.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 23:25
от max-2
Джапи, тия свещи, които си снимал и двата комплекта имат около 2 мм разстояние и са за хвърляне отдавна. Като ти са евтини поне ги сменяй на 20-25000км. Не знам защо ги караш толкова много, и за подаряване не стават.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 23:29
от max-2
И свещи с графитен електрод няма.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 04 Ное 2014 23:54
от Akima
Поразрових се и аз - ето снимка на Denso-то от горния ми пост.

Изображение

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 05 Ное 2014 00:12
от Japanese_fever
max-2 написа:Джапи, тия свещи, които си снимал и двата комплекта имат около 2 мм разстояние и са за хвърляне отдавна. Като ти са евтини поне ги сменяй на 20-25000км. Не знам защо ги караш толкова много, и за подаряване не стават.
Не знам за какво говориш. Карам по книжка 30 000 мили, а и свещите оригинално идват с 1.1 мм разстояние. Ти за 30 000 мили искаш да са пак с толкова ли? biggrin.gif
Няма причина да ги смянам по-рано от 30 000 мили, не съм имал проблем до сега. Това на снимката са свещи с които не карам вече, т.е. стари, отделно първият комплект е каранция над 50 000 км, защото с него купих колата, а съм ги карал само 26 000 км преди да ги сменя. Вторият, който изглежда по-добре е сменен точно на 50 000 км. Смених ги не защото имах проблеми, а защото така е описано. Гледам, обаче че тук колеги имат проблеми с нови свещи и сменят свещи (конкретно автора на тази тема на 1-2 месеца). Така че аз проблем със свещите нямам. Споделям си само опита.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 05 Ное 2014 00:14
от Japanese_fever
Akima написа:Поразрових се и аз - ето снимка на Denso-то от горния ми пост.
Ами колега иридиевата е доста по-черна от моите керемидени свещи. Или караш предимно градско или ти е прекалено богата сместа. Отделно нито пише на какъв пробег е тази свещ, нито е снимана отдолу. smile.gif

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 05 Ное 2014 00:16
от Japanese_fever
Не съм запознат какво се получава в горивната камера като се кара на газ, но може и колегите дето карат на газ да трябва да карат с други свещи, с друго топлинно число, от колкото ако карат на бензин.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 05 Ное 2014 00:51
от Akima
Japanese_fever написа:
Akima написа:Поразрових се и аз - ето снимка на Denso-то от горния ми пост.
Ами колега иридиевата е доста по-черна от моите керемидени свещи. Или караш предимно градско или ти е прекалено богата сместа. Отделно нито пише на какъв пробег е тази свещ, нито е снимана отдолу. smile.gif
Писах горе - 77 000 км е пробега им - цвета им е породен от предимно градско шофиране,не си спомням тогава с каква марка масло карах,но беше за смяна и реших да сменя и свещите,не съм фен на употребата "до дупка" на консумативите.Горивото е безоловен бензин А-95 - знаеш,че в БГ имаме само една рафинерия и че имаме горива с по-високо съдържание на сяра.Не знам ти с premium или regular караш - 87 или 89 или 91 - все пак при вас са маркирани по друг начин.

Re: За Разбирачи :)

Публикувано на: 05 Ное 2014 02:16
от Japanese_fever
Карам с най-евтиния бензин. Обаче тук на 1л има 100 мл спирт като стандарт. Не мисля, че след като мине описано в книжката 30К мили и до сега съм нямал проблеми с два сета свещи - е ползване до дупка. Иначе аз полу-синтетука сменям на 5000 км, но няма да си сменям свещите на 25К км, при положение, че японеца е написал да се сменят на 50К. Ако не ми вярвате мога да ви покажа и книжката.

Отделно виж горе на сравнителната снимка какво значи износена свещ - първата в ляво (worn). Моите свещи са далеч от това състояни, а и както казах идват фабрично с 1.1 мм разстояние, което последното число от обозначението на свещите NGK, т.е. 11.

Вярно на всяка кола явно се сменят на разл. пробег, но работата тук беше, че аз съм почитател на обикновениъе свещи. А това, че вие искате да давате повече пари за иридиум и платинум, защото се сменяли на по-голям интервал - следователно били по-добри си е ваше решение. Това, обаче не значи, че обикновените свещи им отстъпват по нещо, освен по-пробег, но цената им го компенсира. smile.gif