Е,аз откога разправям,че това е един гениален двигател като компановка. От 1.4 изкарваш 160 или 170 коня.Да,с турбо за високи обороти и механичен компресор за ниските обороти,няма турбо дупка като при "модерните" дизели,върви повече от тях,а е мотор 1.4 и харчи малко.Едва 1 литър харчи средно повече от аналогичен "модерен" дизел,доста смешно звучат тия две думи на едно място-модерен и дизел,дизелът никога не може да бъде модерен поради принципа си на работа и горивото,което използва.Няма как тракащ двигател да е модерен и няма как двигател,в който не си сигурен дали ще запали ако падне на -20 градуса или отидеш в планината на почивка зимата,дали на сутринта ще запали,я заради нафта,я заради дюзи и т.н.
Само мога да кажа браво на Фолксваген за страхотните бензинови турбо мотори 1.4,които са икономични,МНОГО вървят,имат бързо доускорение едва 1 секунда по-бавно от аналогичен дизел,но при сваляне на предавка бензиновото турбо ще дръпне и на доускоренията,работят тихо,имат обороти,уникално ниски емисии,прекрасни двигатели,аз съм очарован.А Фолксваген мога да ги оплюя за дизелите им помпа-дюза,които не само ,че са най-шумните дизели на планетата,ами и много се трошат и имат скъпа поддръжка