Страница 9 от 32

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 14 Апр 2022 16:58
от slowtraveler
BOz написа: 14 Апр 2022 16:42 Има логика. Ама не е на 100% вярна. Ако има зарядни станции повече от колкото бензиностанции, нещата могат да се получат.
Разбира се - това си е 'скица на коляно'.... Но дори да има повече зарядни станции, проблемите възникват при 'екскурзиите'... И там няма алтернатива... Или алтернативата е да не ползваш автомагистрали, което пък обезмисля цялата им идея...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 15 Апр 2022 23:28
от OVI
BOz написа: 14 Апр 2022 16:42 Реално на всеки един магазин, на всяко едно паркомясто, няма проблем да се опъне кабел.
Всъщност, проблем(и) има...

Хубаво ще опънеш кабели. Но от някъде трябва да бъде произведен този ток, за да стигне до буксата на зарядното. И този генериращ капацитет трябва да е наличен 24х7х365- както лятото на +40 градуса, така и в средата на януари на минус 20. Да поясня- температурата не пречи на тока да си минава по жицата, но, освен за заряд на колите, ток трябва да има и за всичко останало, както до сега.

А, и още нещо... Гледам, всички коментират и дават примери колко зарядни имало по трасето от София до Бургас, по магистралата. Само че, освен по този път коли се движат и по маршрута (примерно) Кулата-Доспат-Мадан-Златоград. Едно е да минеш 240 км. по магистрала Тракия, но същия пробег по горния маршрут едва ли ще мине само с едно зареждане. И изграждане на зарядни станции и съответните далекопроводи по планинските пътища е доста по тегаво, трудоемко и сложно.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 15 Апр 2022 23:41
от BOz
Всичко е въпрос на желание подкрепено с пари.
Ето и едно от решенията, които ще навлязат несъмнено в близко бъдеще. Особено като един огромен финансов ресурс ще бъде пряко поет от потребителите.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 16 Апр 2022 15:07
от wizarda
Попадал ли си някъде, какви ще са загубите при такъв тип система - мрежа(променлив ток) > батерия(постоянен ток) > мрежа(променлив ток)?

Имат ли планове да правят някакви локални кръгове на постоянен ток, за директно зареждане(паркинг на жилищен квартал, мол, ведомствени...)?

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 16 Апр 2022 16:13
от ufer
На мен ми е интересно, развитите държави дали са правили някакви изчисления, колко ток би бил необходим, ако да кажем от утре всички сегашни коли станат електрически и хипотетично решат да зареждат едновременно, като при това не се нарушава ползването на ток от индустрията и бита? Ако сега да кажем се ползват 100 единици, колко ще са необходими тогава? Може би 1 000, 10 000, 1 000 000? То е ясно, че нещата ще се развиват плавно, но дали т. нар. "зелена енергия" въобще ще върши някаква работа или Германия пак ще си пусне атомните централи?

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 16 Апр 2022 20:51
от dracunculus
Дискутира се страшно много, особено около последните избори тука, на които зелените успяха да омаят овчето стадо с обещанията си за екология и станаха втора сила след SPD. Обещаха твърдото налагане на зелената сделка, удобно пропускаха многократно въпроса "а от къде ще дойде ел. енергия, необходима за електрифицирането на целия автопарк и всички други сфери на живота?" АЕЦите бяха отписани, не били зелени, НО....изведнъж "ами то нямаме мощности, ще трябва да купуваме от Франция", о, изненада, ма тя е атомна енергията там tooth.gif А като погледнеш реално те сега, като окончателно спрат АЕЦите няма да имат мощност да захранят домакинствата (голяма част от които са на газ все още) и индустрията, пък камо ли когато през следващите няма и 30 години трябва ВСИЧКО да мине на ток. Ами не, няма да стане, помнете ми думата. Че ще вдигнат мощностите е ясно, но няма да е достатъчно в никакъв случай. Но лицемерието и обещанията са на ниво и електоратът е задоволен, това е важното :censored:

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 16 Апр 2022 21:19
от ufer
Аз за немците не се притеснявам. От моя опит в Германия съм оценил едно - немците обичат точните сметки и финансовата стабилност. Колкото пъти SPD са били на власт, почти толкова пъти са се оливали финансово и немският народ бързо-бързо ги е изритвал. Те спечелиха сега само защото Меркел се издъни с мигрантите от ислямския свят...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 18 Апр 2022 11:07
от OVI
dracunculus написа: 16 Апр 2022 20:51 удобно пропускаха многократно въпроса "а от къде ще дойде ел. енергия, необходима за електрифицирането на целия автопарк и всички други сфери на живота?"
Някак си, точно този отговор (а впрочем, и този въпрос никой не им/си задава) винаги липсва!
Ситуацията е по-зле и от социализма - взето е политическо решение за намеса в икономиката, без икономиката да е в състояние да отговори на това политическо решение. Светло бъдеще, за което трябва да платя днес. Какво му е различното от едно време?
Вярващи в утопии винаги е имало. Зеленяшката истЕрия е същия капан за наивници, както десетки безславно залезли глупости назад във времето.

На моите години вече спрях да се учудвам колко много, иначе интелигентни хора, не могат, не искат да си осмислят колко утопично към момента изглеждат всичките тези "зелелни идеи", "smart grids", и по техни си причини предпочитат да вярват и да се кълнат в тях.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 18 Апр 2022 20:29
от OVI
ufer написа: 16 Апр 2022 16:13 На мен ми е интересно, развитите държави дали са правили някакви изчисления, колко ток би бил необходим, ако да кажем от утре всички сегашни коли станат електрически и хипотетично решат да зареждат едновременно, като при това не се нарушава ползването на ток от индустрията и бита?
Без никакви претенции за точност, аз съм правил някакви "изчисления" преди 2-3 години, за в България. Било е пак по повод някаква дискусия за елекрическите коли, и просто съм запазил текста (когато пиша в някой форум, коментарно поле, ФБ и пр, обикновено ползвам външен текстов редактор за да напиша и редктирам текста, и за целта имам един вече бая голям текстов файл, в който записвам всичко; това ми помага и в подобни случаи да намирам по-лесно неща, които вече съм писал по дадена тема).

По данни на КАТ в България има над четири милиона МПС. Тук влиза всичко с мотор, вкл. транспортни трактори, автобуси, тежка механизация и пр., имащи право на движение по републиканската пътна мрежа.

За да не изпадаме в подробности колко от всичките тези МПС-та са в движение или трябва да ги броим за потенциално заменяеми с електрички, махам половината, и за целите на сметките ще вземем 2 000 000 /два милиона/ МПС.
Също така, пак с цел опростяване на изчисленията ще приемем, че всичките те средно ще зареждат 20 киловатчаса. Защо 20 кВ/ч? Ами по законите на физиката (работа, мощност, енергия)- колко енергия отива за да се премести 1 килограм на 1 метър. Средно за един автомобил са нужни 20 киловатчаса, за да бъде преместен на 100 километра.

Значи 2 милиона Е-МПС-та ще имат нужда да заредят поне по 20 киловатчаса на ден (не всеки ще си е изтощил батерията до дупка, затова смятам само нужното за изминаване средно на 100 км). Приемаме, че ще ги зареждат с малка мощност цяла нощ по 10 часа. Значи ще харчат едва 2 киловата. Не е много, ако е само една кола в сградата.

Но ако през нощта се включат 2 милиона коли и харчат по 2 киловата всяка, това прави 4 гигавата мощност *допълнително* потребление към система, която знаем, че в студените нощи работи на 100% от капацитета си (около 8 гигавата налични *базови* мощности).
Т.е. ще имаме недостиг от 50% и в производствения, и в преносния капацитет, дори ако всички зареждат с минималната възможна мощност за максималното възможно време (10 часа).

Накратко - количеството електричество, нужно за всички коли, просто не може да бъде произведено и пренесено с текущите мощности!
Че сегашната инфраструктура не може да захрани всички ел. коли е повече от сигурно. Недостигът не само в България, но навсякъде се изчислява на около 50%, което е нещо колосално! А в големите градове ситуацията е още по брутално трагична, заради огромното съсредоточение на консуматори, там мрежите вероятно трябва да се ъпгрейднат не с 50, ами поне 150 процента.
-------------------------------------

Добави към картинката и щенията на зеленяшите за забрана и затваряне на въглищните централи! Защото тези мощности освен ток, в почти половината от времето им на работа осигуряват и топлина (пАрно) за битови и не-битови потребители. Която топлина трябва след това да бъде осигурена по друг начин, най-вероятно също от ток.

Почваш ли вече да съзираш колко примамливо е изцяло електрическото бъдеще, към което политиците ни карат на бегом, и с песен на уста?

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 18 Апр 2022 20:53
от ufer
Да, идват трудни времена... Тепърва ще се правят стотици калкулации и модели за развитието на инфраструктурата. Но тази война зададе нови въпросителни. От една страна може да тласне електрифицирането на европейския автопарк бързо нагоре в "зелена" посока, а, от друга, да отложи "зеленото" бъдеще с едно-две десетилетия... Все сериозни неща...

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Апр 2022 07:26
от dracunculus
Ами стига евро политиците да имат съвсем малко мозък, а не само да искат да задоволят електората ще трябва да отложат зелената сделка с минимум 10 години, с оглед на сегашното положение. Просто тези пари, необходими за всичкото около това масово електрифициране, е редно да се пренасочат към изравняване, доколкото е възможно изобщо, на феноменалната инфлация, която се задава и в не малка степен е вече факт. Добре би било.....но няма да се случи

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Апр 2022 11:39
от Hursa
Да задоволяват електората? Опасявам се, че в момента, ако въобще се сещат за електората - то той им е последна грижа. Опасявам се, че в момента наблюдаваме предимно слугинаж на чужди интереси, чужди за европейската общност. Както и обслужване на лобистки интереси.

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Апр 2022 13:53
от dracunculus
Имах предвид "зеления" електорат, който освен псевдо-екология друго не вижда. Който не се интересува, че тази зелена сделка ще доведе до масова безработица и мизерия, особено в съчетание с войната сега. А, че интересите са лобистки и на много високо ниво- ами разправям го отдавна. Кой има чисто финансов интерес от смяната на ЦЕЛИЯ автопарк с електрически? Кой има интерес от изграждането на за това необходимите зарядни станции- чисто финансов? Е, не съм аз stretcher.gif Просто за пореден път авто-концерните ще отворят касичката си. bash.gif

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Апр 2022 16:33
от Hursa
► Виж съдържание

Зарядна инфраструктура

Публикувано на: 19 Апр 2022 16:58
от OVI
Офтопик
Hursa написа: 19 Апр 2022 16:33 Само се надявам, че европейците ще се надигнат срещу този "зелен" геноцид, особено във времената на все по разрастващата се криза.
Октомври-ноември и след това ще "се броят пилците", т.е. полтиците, които ще търсят начин за "приемане на народната любов". И имам предвид не само у нас, ами и в цяла Европа, а и в САЩ.

Европа се пуйчи, че ще мине към безвъглеродна икономика след има-няма 30 години, а междувременно (от днес за утре) ще спре въглищата, като ги замени с газ. След 30 години ще спре и газта, а дотогава ще има все по-голяма нужда от нея. Добиващите газ (основно Русия, още преди войната), петрол и др. фосилни горива им отговориха, че повече никога няма да инвестират в увеличаване капацитета, след като след 20-30 години никой няма да ползва продуктите им. За какво им е да разработва нови находища, след като клиентите декларират, че няма да ги ползват? И ето ти го недостига на газ, предизвикан от политиката "още от същото" (перки, фотоволтаици). Искаш увеличената консумация в преходния период да ти я осигури онзи, на когото в очите си му казал, че след това ще го изоставиш, като за да можеш да го направиш, няма да сключваш с него дългосрочни договори, а ще купуваш от борсата "ден напред". Е как да стане?

А с какво ще сменим газта след 30 години - според фон дер Лайен - с още от същото (слънце и вятър). Ясно е, че няма изобретена никаква алтернатива, но гледам, че вярата в светлото бъдеще е достатъчно силна, за да не се отдава голямо значение на тази дреболия. Но изглежда никой не се трогва от технологичните предизвикателства- това са някакви подробности, които, понеже не ги разбираме, може засега да игнорираме.

Като му застудее на еврпееца, а топлото и светлото ги няма, ега го жегне нещо северно от раменете, че тая зеленяшка работа не е баш както я приказват говорящите глави от телевизора, или Грета, докато им размахва пръстче заканително.