Разбира се - това си е 'скица на коляно'.... Но дори да има повече зарядни станции, проблемите възникват при 'екскурзиите'... И там няма алтернатива... Или алтернативата е да не ползваш автомагистрали, което пък обезмисля цялата им идея...
Зарядна инфраструктура
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Зарядна инфраструктура
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Всъщност, проблем(и) има...
Хубаво ще опънеш кабели. Но от някъде трябва да бъде произведен този ток, за да стигне до буксата на зарядното. И този генериращ капацитет трябва да е наличен 24х7х365- както лятото на +40 градуса, така и в средата на януари на минус 20. Да поясня- температурата не пречи на тока да си минава по жицата, но, освен за заряд на колите, ток трябва да има и за всичко останало, както до сега.
А, и още нещо... Гледам, всички коментират и дават примери колко зарядни имало по трасето от София до Бургас, по магистралата. Само че, освен по този път коли се движат и по маршрута (примерно) Кулата-Доспат-Мадан-Златоград. Едно е да минеш 240 км. по магистрала Тракия, но същия пробег по горния маршрут едва ли ще мине само с едно зареждане. И изграждане на зарядни станции и съответните далекопроводи по планинските пътища е доста по тегаво, трудоемко и сложно.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
Всичко е въпрос на желание подкрепено с пари.
Ето и едно от решенията, които ще навлязат несъмнено в близко бъдеще. Особено като един огромен финансов ресурс ще бъде пряко поет от потребителите.
Ето и едно от решенията, които ще навлязат несъмнено в близко бъдеще. Особено като един огромен финансов ресурс ще бъде пряко поет от потребителите.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 93
- Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
- Местоположение: България
- Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
- Получена благодарност: 9 пъти
Зарядна инфраструктура
Попадал ли си някъде, какви ще са загубите при такъв тип система - мрежа(променлив ток) > батерия(постоянен ток) > мрежа(променлив ток)?
Имат ли планове да правят някакви локални кръгове на постоянен ток, за директно зареждане(паркинг на жилищен квартал, мол, ведомствени...)?
Имат ли планове да правят някакви локални кръгове на постоянен ток, за директно зареждане(паркинг на жилищен квартал, мол, ведомствени...)?
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
На мен ми е интересно, развитите държави дали са правили някакви изчисления, колко ток би бил необходим, ако да кажем от утре всички сегашни коли станат електрически и хипотетично решат да зареждат едновременно, като при това не се нарушава ползването на ток от индустрията и бита? Ако сега да кажем се ползват 100 единици, колко ще са необходими тогава? Може би 1 000, 10 000, 1 000 000? То е ясно, че нещата ще се развиват плавно, но дали т. нар. "зелена енергия" въобще ще върши някаква работа или Германия пак ще си пусне атомните централи?
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Зарядна инфраструктура
Дискутира се страшно много, особено около последните избори тука, на които зелените успяха да омаят овчето стадо с обещанията си за екология и станаха втора сила след SPD. Обещаха твърдото налагане на зелената сделка, удобно пропускаха многократно въпроса "а от къде ще дойде ел. енергия, необходима за електрифицирането на целия автопарк и всички други сфери на живота?" АЕЦите бяха отписани, не били зелени, НО....изведнъж "ами то нямаме мощности, ще трябва да купуваме от Франция", о, изненада, ма тя е атомна енергията там
А като погледнеш реално те сега, като окончателно спрат АЕЦите няма да имат мощност да захранят домакинствата (голяма част от които са на газ все още) и индустрията, пък камо ли когато през следващите няма и 30 години трябва ВСИЧКО да мине на ток. Ами не, няма да стане, помнете ми думата. Че ще вдигнат мощностите е ясно, но няма да е достатъчно в никакъв случай. Но лицемерието и обещанията са на ниво и електоратът е задоволен, това е важното 


Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Аз за немците не се притеснявам. От моя опит в Германия съм оценил едно - немците обичат точните сметки и финансовата стабилност. Колкото пъти SPD са били на власт, почти толкова пъти са се оливали финансово и немският народ бързо-бързо ги е изритвал. Те спечелиха сега само защото Меркел се издъни с мигрантите от ислямския свят...
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Някак си, точно този отговор (а впрочем, и този въпрос никой не им/си задава) винаги липсва!dracunculus написа: ↑16 Апр 2022 20:51 удобно пропускаха многократно въпроса "а от къде ще дойде ел. енергия, необходима за електрифицирането на целия автопарк и всички други сфери на живота?"
Ситуацията е по-зле и от социализма - взето е политическо решение за намеса в икономиката, без икономиката да е в състояние да отговори на това политическо решение. Светло бъдеще, за което трябва да платя днес. Какво му е различното от едно време?
Вярващи в утопии винаги е имало. Зеленяшката истЕрия е същия капан за наивници, както десетки безславно залезли глупости назад във времето.
На моите години вече спрях да се учудвам колко много, иначе интелигентни хора, не могат, не искат да си осмислят колко утопично към момента изглеждат всичките тези "зелелни идеи", "smart grids", и по техни си причини предпочитат да вярват и да се кълнат в тях.
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Без никакви претенции за точност, аз съм правил някакви "изчисления" преди 2-3 години, за в България. Било е пак по повод някаква дискусия за елекрическите коли, и просто съм запазил текста (когато пиша в някой форум, коментарно поле, ФБ и пр, обикновено ползвам външен текстов редактор за да напиша и редктирам текста, и за целта имам един вече бая голям текстов файл, в който записвам всичко; това ми помага и в подобни случаи да намирам по-лесно неща, които вече съм писал по дадена тема).ufer написа: ↑16 Апр 2022 16:13 На мен ми е интересно, развитите държави дали са правили някакви изчисления, колко ток би бил необходим, ако да кажем от утре всички сегашни коли станат електрически и хипотетично решат да зареждат едновременно, като при това не се нарушава ползването на ток от индустрията и бита?
По данни на КАТ в България има над четири милиона МПС. Тук влиза всичко с мотор, вкл. транспортни трактори, автобуси, тежка механизация и пр., имащи право на движение по републиканската пътна мрежа.
За да не изпадаме в подробности колко от всичките тези МПС-та са в движение или трябва да ги броим за потенциално заменяеми с електрички, махам половината, и за целите на сметките ще вземем 2 000 000 /два милиона/ МПС.
Също така, пак с цел опростяване на изчисленията ще приемем, че всичките те средно ще зареждат 20 киловатчаса. Защо 20 кВ/ч? Ами по законите на физиката (работа, мощност, енергия)- колко енергия отива за да се премести 1 килограм на 1 метър. Средно за един автомобил са нужни 20 киловатчаса, за да бъде преместен на 100 километра.
Значи 2 милиона Е-МПС-та ще имат нужда да заредят поне по 20 киловатчаса на ден (не всеки ще си е изтощил батерията до дупка, затова смятам само нужното за изминаване средно на 100 км). Приемаме, че ще ги зареждат с малка мощност цяла нощ по 10 часа. Значи ще харчат едва 2 киловата. Не е много, ако е само една кола в сградата.
Но ако през нощта се включат 2 милиона коли и харчат по 2 киловата всяка, това прави 4 гигавата мощност *допълнително* потребление към система, която знаем, че в студените нощи работи на 100% от капацитета си (около 8 гигавата налични *базови* мощности).
Т.е. ще имаме недостиг от 50% и в производствения, и в преносния капацитет, дори ако всички зареждат с минималната възможна мощност за максималното възможно време (10 часа).
Накратко - количеството електричество, нужно за всички коли, просто не може да бъде произведено и пренесено с текущите мощности!
Че сегашната инфраструктура не може да захрани всички ел. коли е повече от сигурно. Недостигът не само в България, но навсякъде се изчислява на около 50%, което е нещо колосално! А в големите градове ситуацията е още по брутално трагична, заради огромното съсредоточение на консуматори, там мрежите вероятно трябва да се ъпгрейднат не с 50, ами поне 150 процента.
-------------------------------------
Добави към картинката и щенията на зеленяшите за забрана и затваряне на въглищните централи! Защото тези мощности освен ток, в почти половината от времето им на работа осигуряват и топлина (пАрно) за битови и не-битови потребители. Която топлина трябва след това да бъде осигурена по друг начин, най-вероятно също от ток.
Почваш ли вече да съзираш колко примамливо е изцяло електрическото бъдеще, към което политиците ни карат на бегом, и с песен на уста?
Последно промяна от OVI на 18 Апр 2022 22:58, променено общо 1 път.
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Зарядна инфраструктура
Да, идват трудни времена... Тепърва ще се правят стотици калкулации и модели за развитието на инфраструктурата. Но тази война зададе нови въпросителни. От една страна може да тласне електрифицирането на европейския автопарк бързо нагоре в "зелена" посока, а, от друга, да отложи "зеленото" бъдеще с едно-две десетилетия... Все сериозни неща...
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Зарядна инфраструктура
Ами стига евро политиците да имат съвсем малко мозък, а не само да искат да задоволят електората ще трябва да отложат зелената сделка с минимум 10 години, с оглед на сегашното положение. Просто тези пари, необходими за всичкото около това масово електрифициране, е редно да се пренасочат към изравняване, доколкото е възможно изобщо, на феноменалната инфлация, която се задава и в не малка степен е вече факт. Добре би било.....но няма да се случи
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Зарядна инфраструктура
Да задоволяват електората? Опасявам се, че в момента, ако въобще се сещат за електората - то той им е последна грижа. Опасявам се, че в момента наблюдаваме предимно слугинаж на чужди интереси, чужди за европейската общност. Както и обслужване на лобистки интереси.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Зарядна инфраструктура
Имах предвид "зеления" електорат, който освен псевдо-екология друго не вижда. Който не се интересува, че тази зелена сделка ще доведе до масова безработица и мизерия, особено в съчетание с войната сега. А, че интересите са лобистки и на много високо ниво- ами разправям го отдавна. Кой има чисто финансов интерес от смяната на ЦЕЛИЯ автопарк с електрически? Кой има интерес от изграждането на за това необходимите зарядни станции- чисто финансов? Е, не съм аз
Просто за пореден път авто-концерните ще отворят касичката си. 


Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
-
- Мнения: 236
- Регистриран на: 24 Яну 2022 22:06
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: RAV4, MY2022, 2.5 HSD Luxury
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Зарядна инфраструктура
Офтопик
Октомври-ноември и след това ще "се броят пилците", т.е. полтиците, които ще търсят начин за "приемане на народната любов". И имам предвид не само у нас, ами и в цяла Европа, а и в САЩ.
Европа се пуйчи, че ще мине към безвъглеродна икономика след има-няма 30 години, а междувременно (от днес за утре) ще спре въглищата, като ги замени с газ. След 30 години ще спре и газта, а дотогава ще има все по-голяма нужда от нея. Добиващите газ (основно Русия, още преди войната), петрол и др. фосилни горива им отговориха, че повече никога няма да инвестират в увеличаване капацитета, след като след 20-30 години никой няма да ползва продуктите им. За какво им е да разработва нови находища, след като клиентите декларират, че няма да ги ползват? И ето ти го недостига на газ, предизвикан от политиката "още от същото" (перки, фотоволтаици). Искаш увеличената консумация в преходния период да ти я осигури онзи, на когото в очите си му казал, че след това ще го изоставиш, като за да можеш да го направиш, няма да сключваш с него дългосрочни договори, а ще купуваш от борсата "ден напред". Е как да стане?
А с какво ще сменим газта след 30 години - според фон дер Лайен - с още от същото (слънце и вятър). Ясно е, че няма изобретена никаква алтернатива, но гледам, че вярата в светлото бъдеще е достатъчно силна, за да не се отдава голямо значение на тази дреболия. Но изглежда никой не се трогва от технологичните предизвикателства- това са някакви подробности, които, понеже не ги разбираме, може засега да игнорираме.
Като му застудее на еврпееца, а топлото и светлото ги няма, ега го жегне нещо северно от раменете, че тая зеленяшка работа не е баш както я приказват говорящите глави от телевизора, или Грета, докато им размахва пръстче заканително.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта