[Всесезонни гуми] 2019 - 2025 - Да се споделя само личен опит
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Можете ли да ми препоръчате всесезонки с рядък вече размер - 175/60 R14?
Астричката обося, горката и трябва да и купя нещо. Пробегът на колата е под 6000км/година и вече не виждам смисъл да купувам два комплекта гуми.
Примерно в диапазона до 100лв./бр. Без оригинални китайци, ако е възможно за тази цена.
На времето джамбазите й бяха сложили Toyo Vario V2 (R13) https://toyotires.eu/tire/pattern/vario-v2, които въпреки 4-те си години се справяха добре още две. Но са спрени от производство много отдавна, а отзивите за наследниците им Celsius https://diana-ltd.com/tire?39429 не ме очароват.
Астричката обося, горката и трябва да и купя нещо. Пробегът на колата е под 6000км/година и вече не виждам смисъл да купувам два комплекта гуми.
Примерно в диапазона до 100лв./бр. Без оригинални китайци, ако е възможно за тази цена.
На времето джамбазите й бяха сложили Toyo Vario V2 (R13) https://toyotires.eu/tire/pattern/vario-v2, които въпреки 4-те си години се справяха добре още две. Но са спрени от производство много отдавна, а отзивите за наследниците им Celsius https://diana-ltd.com/tire?39429 не ме очароват.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Баща ми, вече кара по има-няма 3000 км годишно. Само градско. Не казвам, че технически е правилно, но му купих хубави зимни, които кара целогодишно. Хубавите всесезонни са скъпи. Най-баласирани, според мен са гъдиър. Давам пресен пример - еднакви (почти) коли - голф 4 и бора. Едната с всесезонен мишлен, другата с всесезонна дебица. Нови. Еми нищо общо.
-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Приятел кара джипката си с Michelin Crossclimate и беше много доволен. Дори ме навиваше за всесезонни гуми. Сега обаче след 3г има други впечатления.първите две години ( 20к км) гумите са се държали отлично, на третата година обаче са започнали слабостите, като казвам слабости имам предвид поведението на колата на сняг - на два пъти се въртял, на завои губил сцепление и подобни ситуации, които не са се случвали предни години. Сега си взема зимни гуми и всесезонните ще ги остави за летни. Той е от Варна, където всесезонни са според мен напълно достатъчни за зимата, но 4-5 пъти на годината пътува до Рдопите и добрата зимна гума си е задължителна.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Въпросът е доста спорен - колкото хора, толкова мнения
На времето когато сложих първите си всесезонки (май бяха GY Vector 3) с удоволствие се катерих в сняг до хижите на Ком
Когато на времето въртях 40-60х.км на година вариантът зимни/летни бе идеален - реално ги сменях на около 2г... Сега въртя около 15-20х.км и то предимно извънградско, и такъв комплект би ме изкарал повече от 6-7г...
Малко ме съмнява дали моите почти 12г зимни гуми имат по-добро сцепление от 2-3 годишни всесезонки...
Затова и обмислям съвсем сериозно когато свършат тези зимни гуми, да сложа всесезонки, които при същата разстановка биха се сменяли на 3г...
Аз също последните години си отделям един зимен месец в Балкана - никога не са ме притеснявали гумите... Съобразяваш се с поведението им и толкова...


Когато на времето въртях 40-60х.км на година вариантът зимни/летни бе идеален - реално ги сменях на около 2г... Сега въртя около 15-20х.км и то предимно извънградско, и такъв комплект би ме изкарал повече от 6-7г...
Малко ме съмнява дали моите почти 12г зимни гуми имат по-добро сцепление от 2-3 годишни всесезонки...
Затова и обмислям съвсем сериозно когато свършат тези зимни гуми, да сложа всесезонки, които при същата разстановка биха се сменяли на 3г...
Аз също последните години си отделям един зимен месец в Балкана - никога не са ме притеснявали гумите... Съобразяваш се с поведението им и толкова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
slowtraveler написа: ↑28 Ное 2022 09:43 моите почти 12г зимни гуми имат по-добро сцепление от 2-3 годишни


- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
С това крайно субективно мнение не мога да се съглася. От къде е знаел, че там освен със шипове, защото примерно е било заледено, е нямало да се завърти и с чисто нови зимни гуми, при същата тази ситуация? Просто несъобразяване с пътя, нищо друго.
Доста крайни думи.
Да вземем последните тестове на зимен Мишлен Алпин 6 срещу Кросклимат 2.
Спирачен път:
Алпин 6 = 26.4 метра (3.4% по-добро)
Кросклимат 2 = 27.3 метра
Сцепление при потегляне:
Алпин 6 = 2580 Нютона (0.2% по-добро)
Кросклимат 2 = 2574 Нютона
Общо представяне при обиколка на трасе:
Алпин 6 = 53.7 км/ч
Кросклимат 2 = 57 км/ч (6.1% по-добро)
От последния тест на Ауто Билд преди седмици. Последните поколения всесезонни гуми нямат нищо общо с всесезонни от преди доста години. Като компоненти, материали и агресивност последното поколение са си почти зимни гуми, за разлика от старите, които бяха почти летни гуми. Вече масово всесезонните гуми на практика се сертифицират като зимни такива и си получават одобрените сертификати за зимни гуми. Просто човек трябва да си следи тенденцията и да е час с развитието на технологиите, а не да се поддържат тези, които бяха реално валидни преди десетилетия.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 604
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Ford Kuga 2.5 hybrid, 2025
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Аз не твърдя, че всесезонните гуми са лоши за зимата. Напротив, за много държави и градове са идеални, да не говоря, че на сухо и мокро са значително по-добри от зимните. Както ти сам казваш, технологията на новите всесезонни се доближава до тази за направата на зимни, именно затова, когато една всесезонна гума я караш две лета в нашия климат и се изпече едно хубаво вече губи силата си в зимни-снежни условия и се държи по-скоро като лятна. Такива тестове не можеш да намериш никъде.
Примерно в една Англия има много хора, които за зимата предпочитат да карат с всесезонни( по-подходящи за техния климат), но лятото си слагат летните гуми.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Това са само притеснения. Характеристиките на гумата се запазват максимално дълго спрямо качеството ѝ, а не толкова спрямо сезона. Гумата е направена да я караш и лятото, а не като зимната теоретично да я увреждаш.
Чисто теоретично според мен, въпреки първоначалната мекота на зимната гума, която е с една идея по-мека, ако я караш 8 години, защото ще караш и летни такива, средната ѝ мекота през 8-те години ще е по-твърда от два комплекта по 4 годишни всесезонни. И в този ред на мисли пак всесезонните ще излизат по-добре от зимните и теоретично ще държат повече зимата от зимната гума през целия експлоатационен живот от 8 години, примерно. Но теоретични разсъждения. Още събирам данни, за да направя тази математическа логика към мекотата им, вземайки предвид притеснението за "изпичане".
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Влагат им силиконови смеси и съединения за да не се опичат толкоз, дали се втвърдява и за какво време- това само времето може да покаже и за всеки производител, дори модел може да е различно. Най-голямото предимство на всесезонките е, че пролет-есен няма грижи, няма и съхраняване на 1 комплект колела целогодишно.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Всички гуми на третата година губят от качествата си това е нормален процес. Просто всеки си прави сметката на база пробег , кой вариант е по-изгоден за него. За мен при наличие на голям брой автомобили ползването на зимни и летни гуми е необосновано. Всесезонни гуми карам сигурно от 15 години и като цяло нямам оплаквания от нито един модел при зимни условия, но някои не се справят добре на мокра настилка особено след 2рата година. Сега в момента на едната кола търкалям един Клебер Квадраксер дот2014 и изобщо не мога да се оплача от поведението.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Заради тази тема реших да снема твърдостта на протектора на всичките ми зимни гуми и да ги подредя подред по възраст:
1. 4 годишни Nexen Winguard Snow G WH2 - 75 НА
2. 5 годишни зимни CONTINENTAL ContiWinterContact TS 830 P - 77 НА
3. 7 годишни Nokian WR D4 - 75 НА
4. 11 годишен Michelin Alpin A4 - 83 HA
И погледнато така като обобщение, зимните ми гуми от 4-тата до 8-мата година се въртят около 75-77 НА. При 75 НА твърдост, натискайки с нокът се усеща все още, че гумата е еластична и има още "живот" в нея. Ще видим дали след първото или пък второто лято какво ще се случи на всесезонките и дали ще може до 4-тата година да е "равностойна" на зимна гума по еластичност. Ако устиска в тези граници до 4 години, въобще не трябва да се повдига притеснение за "опичане".
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта