Страница 9 от 13
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 11:23
от boyanmt
Жоро,щом е така,защо все още търкаляш джипката..ами не скокнеш на хибрид..или чиста електричка?
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 12:30
от nitsodar
strahomen1 написа: ↑22 Фев 2019 11:10
Позволявам си да не се съглася!Много от модерните
турбобензинови двигатели си имат на разположение въртящия момент още от доста ниски обороти.А за хибридите нещата са още по-категорични,там тягата е от 0.
Колега, аз говоря за двигателите на Тойота. Ти правилно си посочил турбобензиновите, но тях ги няма налични при японците. Това е според мен глупаво решение, с оглед на конкуренцията, особено в Европа!
За хибридите - предстои да тествам какво е поведението на хибрид със сумарно над 200 к.с., но си мисля,че няма да е кой знае какво. И тогава ще мога да пиша обективно какво е мнението ми ;)
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 10:34
[
Снощи отплавах от Хамбург,и имах удоволствието да разговарям надълго и широко с пилотите,на тема дизелите/дизел гате аферата..Всички от тях..общо 9 пилота( на пристигане и отплаване),казаха че дизелите ще останат на пазара,и дори ще докажат че са по-безвредни от бензиновите им братя. Говорихме за ТОйота...бензиновите..хибридите...хората(на 100%) отвърнаха с насмешка..че това са продукти,изкуствено надути с реклама...и Тойота не е тази Тойота от преди... Замислих се доста...дали има резон? Нормално е да защитават родното..ама чак пък такава дискриминация към японското? И другото..дизела няма да бъде спрян от производство,напротив-ще просперира нагоре и нагоре..
Може да се окаже малко пресилено всичко това с дизелгейт! Като чета плановете на повечето развити държави,предлагат да спрат двигателите с вътрешно горене от 2030г. или 2040г. например. Явно и бензин, и дизел ще бъде спрян едновременно, ако изобщо се стигне до това.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 13:11
от slowtraveler
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 11:23
Жоро,щом е така,защо все още търкаляш джипката..ами не скокнеш на хибрид..или чиста електричка?
Поради спецификата на експлоатацията в конкретни условия... И комфорта, който ми дава конкретния модел...
Но това не значи, че по някое време не бих скокнал на хибрид - въпроса е в удобен модел и цена

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 14:10
от Kiki
slowtraveler написа: ↑22 Фев 2019 13:11
въпроса е в удобен модел и цена
И в никакъв случай Тойота!
Напати са с тоя твоя Авенсис.

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 15:18
от slowtraveler
Ooo, не така Кики... С Авенсиса се напатих - това е вярно.
Но хибридната система малко по малко става по-добре изпълнена... Да, онзи ден ми бе доста левашко да карам един RX400h, да натискам спирачката с идея за регенерация, пък то не ще да спира...
След което добавяш съвсем малко повече спирачка, и то почва да спира по-сериозно отколкото искаш - лоша ергономика.
Вярно, че съм се поразглезил с джипа, ама Лексъса все пак имаше претенции за върха на сладоледа? И да - по-новите Лексъси са по-предсказуеми - явно все пак се работи в правилната посока, ама темпото много бавно бе
► Виж съдържание
И да - ако добавят на джипа хибридната система (ZF имат такава подготовка към самата кутия), нещата вече биха били доста на кантар - Джипът е по-удобен и по-практичен.. Днес ходихме с джипа да вземаме гуми с джанти на Лексъса, щото трудно ще се съберат в багажника на Лекса (най-накрая гумите с джанти на Лексъс да бъдат на хубав автомобил

)... Приятеля започна да прави забележки за ергономиката на пасажера - копчетата за отключване на вратата и движение на стъклото не се падали под пръстите... Казах му да си премести седалката назад (то и тогава краката му не опираха на преградата отпред)... Всичко си дойде на мястото, ама почна да мрънка, че отзад нямало място за втория ред. Показах му, че при най-задно положение на предните седалки отзад има повече място за краката отколкото на RX450hL (дългата версия) при нормално положение на предните седалки (не знам дали заради батериите, но мястото отзад на тоя дълъг Лексъс ми се стори доста малко)...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 18:03
от LEXUS
slowtraveler написа: ↑22 Фев 2019 09:15
LEXUS написа: ↑22 Фев 2019 02:09
Никой обаче не пита колко замърсяват акумулаторните батерии на милионите стандартни автомобили и колко от тях се рециклират. Все пак различни лобита имат интерес от различни трактовки на даден въпрос.
В момента почти 100% от оловните акумулаторни батерии се рециклират...
Тези,които се връщат за рециклиране. Много акумулатори направи се изхвърлят. А какво е замърсяването от производството им предвид това,че тяхната бройка е несравнимо по-голяма от хибридните батерии.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 18:42
от LEXUS
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 10:34
nitsodar написа: ↑22 Фев 2019 07:56
LEXUS написа: ↑22 Фев 2019 02:09
Колега, според мен да си купиш с пари, не фалшиви

дизел 2019 година или 2020 година е същото като да си купиш фабрика на 9-ти септември. Дизелът е морално остарял като принцип на работа според мен поне от 10 години. Нито можеш да му скриеш тракането,нито вибрациите. Щом 150 к.с. са ти малко, изглежда е най-удачно да се насочиш към Камри.............
Колега, затова и реших да послушам разума - ще изчакам за новата Камри (а може и РАВ 4), за да преценя дали си струва смяната с тях. Иначе парите, с които ще се купи, не са фалшиви

Дори напротив- работя сериозно за тях всеки ден
Вярно е,че дизелът вече отминава като логичен избор, но истината е,че мощността в ниски обороти е нещо непостижимо за настоящите бензинови или хибридни двигатели.
Споменах замърсяването от производство на хибридни батерии просто поради факта, че монетата винаги има 2 страни. Иначе градовете ще станат по-чисти с хибриди, няма спор
Снощи отплавах от Хамбург,и имах удоволствието да разговарям надълго и широко с пилотите,на тема дизелите/дизел гате аферата..Всички от тях..общо 9 пилота( на пристигане и отплаване),казаха че дизелите ще останат на пазара,и дори ще докажат че са по-безвредни от бензиновите им братя. Говорихме за ТОйота...бензиновите..хибридите...хората(на 100%) отвърнаха с насмешка..че това са продукти,изкуствено надути с реклама...и Тойота не е тази Тойота от преди... Замислих се доста...дали има резон? Нормално е да защитават родното..ама чак пък такава дискриминация към японското? И другото..дизела няма да бъде спрян от производство,напротив-ще просперира нагоре и нагоре..
Как по-точно като дизелът замърсява много несравнимо повече от хибрида. Няма химическа субстанция,която при дизела да е по-ниска от на хибрида,при хибрида много от химичните замърсители са на границата на грешката на уреда. Дизелът е остаряла технология като принцип на работа. Ако ще не пилоти,а навигатори да говорят - четем какво показва измервателният уред, а той показва,че дизелът с Евро 6 замърсява в пъти повече от хибрида. Те могат да си говорят така ,но пред неподготвен с аргументи човек. Силният аргумент са резултатите от измервателните уреди, а те опровергават тези хора, които са ти говорили.
Дизелът щял да просперира??? Как? Като го забраняват в половин Европа, никъде другаде по света дизел не се кара. И не случайно. При все по-строгите еко-стандарти дизелът, за да ги покрива, ще поскъпва още повече за по-скъпи филтри и катализатори, защото принципът му на работа е замърсяващ Докато хибридът е много по-чист като принцип на работа и на бензиновия мотор по Аткинсън, и на елекромотора,който е с нула вредни емисии.
Продажбите на дизели паднаха под 50% за първи път от 10 години насам и в Европа се купуват отново повече бензинови коли.
Швеция,Норвегия,Дания, Франция, Англия и т.н. забраняват дизелови и бензинови двигатели след 2025г.- 2030 г.. Дизелът е изчерпан,затова и Фолксваген след скандала спряха да го разработват и го заменят с ел.автомобили, на които правят маркетинг.
Дизелът няма къде да просперира,дори да им се иска на пилотите, или който ти говори измислици,защото единственият му пазар Европа забранява дизелите. Кой тогава има интерес да разработва нови дизели, при положение,че половин Европа ще ги забрани законово? Забелязваш ли,че дизели вече не се предлагат при много марки в малкия клас.
Тойота първа се отказа от дизелите, и най-далновидно.
Волво обяви отказване от дизелови и бензинови коли след 2025 г., отказват се от дизела пионери като Пежо и Рено, също Хонда, Порше и т.н.
https://www.investor.bg/novini/444/a/au ... li-251865/
https://www.capital.bg/biznes/kompanii/ ... vtomobili/
https://www.dnes.bg/cars/2016/09/09/ren ... eli.315047
https://www.investor.bg/novini/444/a/ni ... -g-262404/
https://www.bloombergtv.bg/novini-ot-sv ... -dvigateli
https://fakti.bg/technozone/345874-hond ... -ot-dizela
https://www.vesti.bg/tehnologii/avtomob ... la-6086753
https://www.segabg.com/category-cars/pr ... ite-modeli
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 18:58
от LEXUS
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 11:01
Понеже съм сравнително нов "хибридаджия",нямам кой знае какъв опит в тази сфера на автомобилостроенето,но тойота си остава за мен спартански автомобил. Визирам Тойота само. Относно догонването, Германците имат добра база,умения и акъл..така че,според мен,всичко е въпрос на стратегия...ще гледаме..ще се ослушваме...а ако доживеем..ще подкараме на водород..или слънчеви батерии..
Честно казано всеки с критериите си. За много хора Ауди и БМВ особено са спартански автомобили и предпочитат Мерцедес,за други мерцедес е спартански автомобил,защото предпочитат Бентли и Астън Мартин. Въпрос на гледна точка. Но от Тойота Айго до Тойота Камри и Ланд Крюзер V8 има голяма разлика в оборудването и материалите. Въпрос е какво човек влага в думата "спартански", защото между "спартанска" кола и липса на разточителство в един автомобил има разлика. Тойота винаги е продавала коли,които са съчетание от много положителни качества, здравина,изпитани решения, добро оборудване, практичност и лекота на управление на добра цена. Просто японците най-добре балансират между различните приоритети в автомобила,за да се купува и харесва на клиентите.
Ако Тойота е спартанска кола,каква е Опел, Форд, Сузуки или Шкода ..
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 19:05
от dracunculus
Бояне, не бих се осланял на думите на немците. Тук авто-производителите манипулират обществото много здраво, най-вече чрез очевидно манипулираната авто-преса. Всичкото го правят с цел хората за пореден път да си купят дизелови коли...., разбира се немски, пък като след 2 години се наложи да ги сменят, поради забрани за дизелови коли под Евро 30

.....им продават нови....и колелото се завърта. Немецът е платежоспособен и собствената му държава го дои здраво. Вярвай ми, виждам го всеки ден и то не само с колите......
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 20:36
от ТТодоров
браво колега, Lexus!
Готов си за продавач
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:24
от boyanmt
Dracunculus, напълно съм съгласен с теб. Просто сподерих какво мислят швабите. Всички са наясно че дизел, бензин.. всичкото замърсява. Производството на батерии е технология, която също замърсява.. ама защо ли никой не тръби?Колегата Lexus ми говори за измервания, уреди... тинтири минтири... ама всичко може.. и се замазва(ако се налага). Сетихме се да опазваме планетата, когато я оср.. хме.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:32
от boyanmt
И мен ме гонят тук да горя ULSMGO.. със съдържание на сяра под 0,1%..с идея да пазим природата.. в същото време минавам покрай заводите на AGFA/BASF/Bayer.. и гледам какво бълват... та в тоз ред на мисли, на-дали колите като общо са сериозни замърсители...
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:37
от LEXUS
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 22:24
за измервания, уреди... тинтири минтири... ама всичко може.. и се замазва(ако се налага)
Е то щом вярваш на някакви твърдения пожелателни,а не на измервателните уреди,ок. Но трябва да знаеш,че за разлика от това кой какво си говори без един аргумент, емисиите и на дизеловите, и на бензиновите, и на хибридните модели автомобили в продажба може да ги прочетеш , и то не само данни на производителите,а и на контролиращите агенции. Никой автомобилопроизводител не твърди и никога не е твърдял,че дизелът е по-екологичен от хибрида. И както казах, в половин Европа дизелът се забранява и производителите се отказват от дизеловите двигатели,а увеличават хибридните си модели. Което означава,че това,което са ти говорили, са неверни неща.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:44
от LEXUS
boyanmt написа: ↑22 Фев 2019 22:24
Всички са наясно че дизел, бензин.. всичкото замърсява. Производството на батерии е технология, която също замърсява..
Производството на оловни акумулатори за дизеловите и бензиновите коли също замърсява. Въглищата също замърсяват. Ядрените аварии също замърсяват. Въпросът е на една основа ли слагаш всички тези замърсявания.
Казваш и дизела, и бензина замърсяват, само че бензина не изхвърля сажди. Има ли значение това,или е все едно. В тази насока на мисли спокойно можем да върнем парните локомотиви и параходите,които изхвърляха сажди през комините си и да кажем,че е е без значение понеже всички замърсяват.
Е то и колите на газ замърсяват, но са по-екологични.
Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?
Публикувано на: 22 Фев 2019 22:46
от boyanmt
Напълно е възможно... но всичко може да бъде добре преекспонирано. Вярно е че идва ерата на тролеите.. на ток, хидроген, соларно задвижване.. ама в последствие, и то ще се окаже че замърсява някак си..

. Да си търкаляме каляските...и толкова.