Страница 9 от 10

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 27 Сеп 2024 17:01
от max-2
Имах предвид че няма натоварване странично от въртенето на вала. На натиск стъблото има само от изгорелите газове, но не и от пружината.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 27 Сеп 2024 22:47
от Двигателист
Стига сте го яли човека! 1AZ-FE е с хлабина на изпускателните 0.3-0.4 мм, така че всичко е точно, поне откъм хлабина. И 0.45 да е, нищо няма да се случи, за 5 стотни ще става въпрос, това е просто клапан, а не дизелова ГНП!
За шлайфането не мога да кажа нищо, защото нито знам каква е термообработката на "пънчето" на повдигача, нито знам на каква дълбочина е изпълнена. Лично аз бих сменил повдигач, за да съм сигурен, но също така, при каране на пропан-бутан ще подбера хлабината на горната граница.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 01 Окт 2024 12:05
от Hursa
► Виж съдържание

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 01 Окт 2024 14:59
от max-2
Много дълго ми дойде.
Първо пъпката на чашката е плоска и контактува на цялата повърхност на клапана.
Второ радиалната хлабина на чашката е почти идентична с тази на клапана във водача. Чашката се върти заради това, че вала не я натиска точно в центъра.
Трето, клапана се върти заради пружината, така е
проектирана.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 02 Окт 2024 09:52
от Hursa
► Виж съдържание

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 20 Окт 2024 18:21
от skydiver
Valve clearance (cold):
Intake 0.19 to 0.29 mm (0.007 to 0.011 in.)
Exhaust 0.30 to 0.40 mm (0.012 to 0.016 in.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 07 Ное 2024 23:08
от Двигателист
skydiver написа: 17 Сеп 2018 22:14 Бях споменал в друга тема, че след 120к км на газ изпускателните клапани доста се обяха "окопали" - на един от тях луфтът беше намалял до 0.12мм.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката tooth.gif ...
Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .

Рапорт даден!

Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
skydiver, знам че цитирам много старо мнение и не знам дали ще се сетиш, как е протекъл ремонта, но има нещо, което ме смущава. Когато освободиш веригата от разпределителните валове би трябвало разтоварения обтегач да изкочи докрай. После как го прибираш без да го свалиш? Защото ако остане напълно излязъл не виждам как ще монтираш зъбните колела, защото веригата ще е преопъната... Поправи ме, ако греша, или пропускам нещо.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 08 Ное 2024 00:22
от skydiver
Двигателист , не грешиш, нито пропускаш нещо.
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
Изображение
Клинчето съм изработил от дървена материал с дебелина 12мм ,останалото съм начертал долу:
Изображение
Засеците на клинчето ти трябват , за да монтираш нешо, с което да го издърпаш обратно, аз съм изпозвал "свински опашки".
Не твърдя, че това е най-умният/разумният начин, но на мен ми е вършил работа всеки път,когато се е налагало.
И да, винаги съществува процент риск нещо да се обърка.Успех!

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 08 Ное 2024 16:59
от AlexPP
Аз не съм вадил обтегача, но свалях само изпускателния разпределителен вал. Обтегнах веригата в задната част и застопорих коляновия вал и всмукателния разпределителен вал. Веригата отгоре остана хлабава и си свърших работата. Така че, ако се правят само изпускателните клапани, става и без сваляне на обтегача, който и без това се сваля много трудно. https://www.rav4world.com/threads/timin ... er.257026/

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 08 Ное 2024 20:03
от Двигателист
skydiver написа: 08 Ное 2024 00:22 Двигателист , не грешиш, нито пропускаш нещо.
Покрай хобито ми с основно един Нисански двигател (SR20 във всякаквите му перформанс варианти) съм си избработил едно дървено "клинче", което леко заклинвам в тясната част на ангренажната верига
................
Много хитро, наистина! Не бях срещал такъв метод.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 13 Ное 2024 20:10
от Двигателист
skydiver, всъщност колко км си изминал след регулирането на хлабината през 2018-та и дали си правил контролно измерване оттогава.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 13 Ное 2024 21:14
от skydiver
Правил съм измервания и проверки на всеки грубо 20-25к км и няма видима промяна нито в цвят(посиняване), нито в износване на гърбици (меря с микрометър 0.001 мм), а луфтовете са 0.30/ 0.40.
На база на това стигам до заключението, че обработката на чашките вероятно е изцяло, а не повърхностно,като това не е ангажимент за достоверност.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 13 Ное 2024 23:32
от Akima
За съжаление точната информация за обработка на лифтърите и тяхното тариране са търговска тайна на TMC.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Фев 2025 10:39
от nemanemoga
Здравейте, търся мнение от опитните с този мотор.
Нова придобивка RAV4 ACA30 2.0 vvti с мотор 1AZ-FE на 230к. Внос от Италия карана на газ от неизвестно време. На студено сутрин компресия на 2ри цилиндър с 20% под другите. Работи грубо и тресе, грешки за misfire. Работи 10 мин и като загрее, компресията става равна със другите цилиндри, грешките спират и кара без проблем.

След leak-down тест на студено установих че издиша през клапаните. Свалих главата и намерих нацепен изпускателен клапан. Снимки по-долу.

Въпроса ми е следния във връзка с ремонта на главата:

Аз съм от Кюстендил, тук има двама майстора които правят глави. Не знам защо, но не ми вдъхват много доверие с опит в японските дивгатели.
Мислех да поръчам оригинален клапан, легло, водач + уплътнения за всички клапани и да ги оставя да свършат работата и да ремонтират главата.
Но се чудя дали да не изпратя главата на майстор който има опит с тия глави и може сам да провери всички параметри точно и да замени това което е нужно а не просто така да се сменят неща грубо.. или да се неглежират други.

И по-конкретно въпроса ми е, според вас, да действам ли с локалните майстори или да търся по-специалист? Ако е второто, препоръки?
Благодаря предварително.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Фев 2025 11:10
от Akima
Ако се ползват ОЕМ компоненти и се спазва ремонтната процедура от производителя/стриктно/ всеки подготвен сервизен техник ще се справи с ремонта.