Още в края на 90-те, 90 г. на миналия век, с видимата и ясна миграционна тенденция от селата в градовете, беше ясно, че е въпиющо необходимо да се преразгледат плановете на големите градове и да се помисли за изграждане на транспортна система, която да може да поеме трафика на силно увеличаващото се градско население. Отделно пътната инфраструктура строена по живково време беше силно занемарена и започна да се руши. Рушеха се и се създаваха нови норми и правила, а моралното ниво на служителите от полиция и КАТ всички знаем докъде падна.slowtraveler написа: ...
Затова според мен въпроса е организационен и комплексен...
И решението му е в няколко точки:
1. Рязко съкращаване на ограниченията и 'отпушване' на движението. Поставяне на ограничение да не става по 'инцидентен' принцип - на времето тук такава бе инициативата - някой катастрофирал на даден завой, и веднага се слага ограничение... Без да се разглежда причината - дали е заспал, или е бил пиян...
2. Строг контрол на останалите малко пунктове с ограничения...
3. Изискване за плащане на глобата от всички (как може румънеца, чеха и т.н. да изискват незабавно плащане, а същите тук да се чувстват безнаказани)..
Сега се работи на парче най-вече с усвояването на европейски пари се прави нещо (качеството не искам да коментирам!) но пътната инфруструктура с малки изключения е рухнала.
Иначе е ясно, че трябва да се направи един сериозен анализ и да се намери комплесно решение, с цел оптимизиране (което означава и опростяване, ако е наложително) на сигнализацията, пренасочване на традфик, регулиране на кръстовища, улици и т.н. В този анализ е необходимо да има ясно заснемане на ситуациите (да използвам чуждицата "feasibility study"), разглеждане, обсъждане, предлагане на работещо решение и т.н.
Контрола трябва да е превантивен, текущ, последващ включително такъв и на проверяващите органи, а глобите наистина да се налагат обективно и събират.
Но кой да го направи, при положение,ч е в държавата властва т.н. шуро-баджанашка система и всичко дори и добро се изражда. Докато все още няма гражданско общество, а овчедушие и безразличие, няма да се получи нищо.... за съжаление.
Приключвам с един прост пример: При добра организация, необходимата строителна техника и жива сила бул. "Цариградско шосе" можеше вече да е завършен. Имах "Удоволствието" да наблюдавам от офиса си ремонта на отсечката от 4-ти километър до Плиска. Цели 2 седмици там се трудеха неуморно по 5-6 човека среднодневно !!!!!, като втората седмица дори станаха среднодневно 3-ма !!!! И вече 2-ра седмица НЯМА маркировка на платната. Нима не може да се постави през нощта ! Това е ...