Страница 9 от 10
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 09 Окт 2014 10:14
от gimara
Алармата е монтирана в Тиксим - Пазарджик. С Тиксим - Пловдив(от тях е купена) са една фирма. Алармата си работи добре, но като взех колата от първия собственик, нямаше упътване за нея и не знаех къде е скритото копче за деактивиране.
За изясняване на тези въпроси по телефона ми казаха - докарай колата. Закарах я - ето я колата казвам, кажете сега каква е алармата и т.н. Те почнаха - ми то е било отдавна, той жичкаджията е нов, какъв проблем има и т.н. Обяснявам, че няма проблем, но ако ми откаже дистанционното и отключа с ключа алармата пищи, и не може да се кара така. Отговора на приемчика беше - ОТВАРЯШ КАПАКА, РЕЖЕШ КАБЕЛА НА СИРЕНАТА И ИДВАШ ПРИ НАС. Едвам се сдържах ... В крайна сметка ми даде тел. в Пазарджик, там били вещи. Та в ерата на интернет, изминах 80 км и си загубих половин ден за да получа един лист А4 с описанието. И така с отношението си ме изгубиха като клиент. При тях ще ходя само в краен случай.
Друг интересен случай беше пък с круиз контрола. Поръчах ключето за съединителя при тях. След приказки - то за твоята кола няма да излезе изобщо в каталога, то пък взе че излезе. Тогава този на резервните части взе да ме разпитва за лостчето. Оказа се, че той има Авенсис и си купил лостче, ама не ставало, щото го няма малкия куплунг(нали при по-старите са два куплунга под аербега). Попитах - не е ли странно да работиш в оторизиран сервиз на марката и да не можеш да си решиш проблема? Човека вдигна рамене безпомощно. Посъветвах ги от приемчика като се почне, да се регнат във форума и да четат.
P.S. Междувременно докато стигна до Пазарджик, имах път към Бургас и се отбих при колегата disel_power. Той само като чу звука на алармата при заключване/отключване, предположи къде е скритото ключе (и наистина беше там - под кората на прага до шофьорската седалка). Който може, го може!
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 16:18
от chukov
Един въпрос по темата
Ако колата не иска да запали, когато е студена и е диагностицирана причина в клапана на налягането на нафтата, този проблем няма ли да съществува (липса на достатъчно налягане на горивото преди помпата) и когато колата се стопли?
Защото имам колега, с такива сиптоми. Трудно палене при студен двигател и при диагностиката са му казали, че е горивонагнетателен клапан. Но като загреела колата и и палела лесно ????
На мен по-ми прилича на подгряващи свещи това?
Ако има проблем с горивонагнетателен клапан то и при топла кола би следвало да няма достатъчно нялягане и евентуално да губи мощност или греша?
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 16:31
от iovkito
SCV клапанът се тества , когато колата е напълно студена. Загрява се с пистолет за горещ въздух , ест се внимава да не се разтопи пластмасовата част - трябва да е от по-голямо разстояние. След добро подгряване на целия клапан се пали колата - ако запали нормално , значи клапанът е за изхвърляне.Това го пише в repair manual за denso common rail.
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 16:44
от lederman
Вероятно като загрее си обира луфтовете и заработва нормално ...
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 16:56
от veso_hds
iovkito написа:SCV клапанът се тества , когато колата е напълно студена. Загрява се с пистолет за горещ въздух , ест се внимава да не се разтопи пластмасовата част - трябва да е от по-голямо разстояние. След добро подгряване на целия клапан се пали колата - ако запали нормално , значи клапанът е за изхвърляне.Това го пише в repair manual за denso common rail.
За този тест не бях чувал.Когато клапаните са 2 и двата ли трябва да се загреят(логиката ми води в тая посока),но все пак да питам?
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 17:02
от iovkito
Чел съм за 1ad и 2ad-ftv двигателите. Тези с 2 , наистина би трябвало и двата да за подгреят . Аз също не го бях чувал , но щом го пише в ръководството , сигурно има смисъл. Моята все още не е спряла да пали , но при студен двигатлел на моменти има леко поклащане на оборотите , с techstream вижам , че става въпрос за около 30-40 оборота , а стойността , която е на scv клапана варира , също така в синхрон с нея варира и налягането в рейла. Не съм си играл да го подгрявам , като спре да пали ще го направя и това.
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 18:12
от veso_hds
iovkito написа:.... Не съм си играл да го подгрявам , като спре да пали ще го направя и това.
Пожелавам ти скоро да не спира да пали,но все пак ако тестваш по тоя начин пиши за резултата.Темата ще е интересна за много от нас,защото знаеш,че тези клапани(клапан) са едни от най-проблемните части в нашите дизели

.
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 18:30
от jim_beam
2ad ftv има ли изобщо такива клапани,мисля не?
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 26 Ное 2014 21:03
от iovkito
Има . Клапанът е само един , както и на 1ад е един. Хубавото е , че не са много проблемни и цената им не е висока.
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 19 Авг 2015 11:47
от trinity79
Колеги, здравейте!
Ако случайно се чудите, добре съм, все още кретам и си джиткам с моето Версо ;)
"Да чукна на дърво" няма проблеми с колата, след като се разреши моята "питанката"

Нуждая се обаче от вашия спешен съвет.
Утре ще я карам за смяна на масло.
Та след като прочетох доста предишни теми (чакам адмирации) смятам да е 5W40.
Зная ще кажете то има и много други показатели..пише в книжката.., но тук вече тотално се обърках..
Та, моля препоръчайте конкретен модел от конкретна марка, предлагани на нашия пазар и изпитани с добри отзиви от вас.
Няма да го сменям в Тойота.
Тенк ю

Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 19 Авг 2015 12:20
от kalkam
Тъкмо бях взел да се притиснявам

. Радвам се, че нямаш проблеми с колата. Двигателното масло трябва да е 5W30 или 5W40 с означение по ACEA - С2 или С3 /това е за коли с DPF филтър, а твоята мисля, че беше такава/. Колкото за марката масло, то има много голямо разнообразие на пазара. Моят съвет е да си избереш маслото в зависимост от пробега. Ако е по-голям /към 20-30к на година/, то от по-скъпите марки като Кастрол например.
Re: Тойота Корола Версо - моля мнение!
Публикувано на: 19 Авг 2015 12:26
от Akima
trinity79 написа:...Та след като прочетох доста предишни теми (чакам адмирации) смятам да е 5W40....
Здравей,колежке,
като марки имаш избор между Motul,Castrol,Mobil,Total,Elf,Yacco...
За двигателя 2AD-FTV - 2.2 D4D без филтър за частици даже се препоръчва:
5W-30
Иначе ти трябват - 6 литра масло:
Filter: 0,4 liter
Capacity: 5,9 liter Service fill
Capacity: 6,7 liter Initial fill
В раздел Сервизи/Магазини има търговци на масла.
Успех.
П.С.Колата,ако е 136HP няма DPF - дай номер на рама,за да проверя със сигурност.
За колегата ето да си чете - http://www.oil-club.ru/forum/topic/11595-11595/
kalkam написа:...Моят съвет е да си избереш маслото в зависимост от пробега. Ако е по-голям /към 20-30к на година/, то от по-скъпите марки като Кастрол например.
Маслото се сменя на 15 000 км или на всеки 12 месеца,което настъпи първо.
Re: Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2AD-FTV 136HP 2008 - мнения м
Публикувано на: 19 Авг 2015 13:49
от trinity79
Благодаря за бързия отклик :-)
Колата е Корола Версо D4D, 2.2, 2006, рама NMTEA16R10R021255
--------------------------------------------------------------------------------
Sorry... и 136 коня, което май се подразбира от горния ми пост.
Та какво трябва да е ACEA -то

Re: Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2AD-FTV 136HP 2008 - мнения м
Публикувано на: 19 Авг 2015 14:19
от Akima
trinity79 написа:Благодаря за бързия отклик :-)
Колата е Корола Версо D4D, 2.2, 2006, рама NMTEA16R10R021255
200
5 е да знаеш.
Market Europe
Year 12/2005
Make TOYOTA
Model COROLLA VERSO
Frame AUR10
Vehicle characteristics
GRADE: SOL: SOL TYPE
DESTINATION: EUR: EUROPE
DRIVER'S POSITION: LHD: LEFT-HAND DRIVE
ENGINE: 2ADFTV: 2200CC DIESEL TURBO
FUEL SYSTEM: DCR: DIESEL COMMON RAIL INJECTION SYSTEM
GEAR SHIFT TYPE: 6F: MTM, 6-SPEED FLOOR SHIFT
SEATING CAPACITY: 05S: 5-SEATER
COLOR CODE: 1C0
TRIM CODE: FC11
2AD-FTV няма DPF.
2AD-FHV - има DPF.
Дишай дълбоко и си смени маслото.
С какъв пробег е колата?
Нарушаваш общите условия - попълни си населеното място.
Re: Corolla Verso AR10 2.2 D4D 2AD-FTV 136HP 2005 - мнения м
Публикувано на: 19 Авг 2015 15:05
от trinity79
Не мога да бъда точна, че колата не е при мен в момента, но между 139 000 - 140 000 км.
Извинете за невежеството, но това, че няма DPF и това, че се подвизавам в североизточния край на страната, дето зимите са мразовити,
какво двигателно масло предполага 5W30 или 5W40 и по ACEA - B1 ; C3 ; C4 ..или някоя друга изпаднала буквичка от азбуката

Пфу и аз задълбах много в мисленето, ама като съм патила с проблеми по колицата ...