Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
saho
Мнения: 379
Регистриран на: 19 Сеп 2010 07:45
Местоположение: гр. Петрич

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от saho » 08 Авг 2014 08:21

Иване, за настройка си, тя отнема време и почти винаги се налага донастройка, затова трябва монтажника да ти е на близо, а не както моя на 150км в едната посока, наложи се да си купя кабел. Няма лошо така научих занаят, ходих и на обучение и сега монтирам фобоси. В книгите върху педала на газта е изобразено перо и не се натиска рязко, въпреки всичко не трябва да придърпва.
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008

Аватар
Hristo
Мнения: 6
Регистриран на: 07 Авг 2014 09:53
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Hristo » 08 Авг 2014 14:53

PESHO OT MARS написа:
Hristo написа: 1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)

2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.

3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа? boxed.gif

Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
--- На последно място, моля препоръчайте ми къде да отида да монтирам ГИ, тъй като наистина не нямам такъв доверен човек!

Благодаря предварително :)
1. Идеята зад връзката на двата компа (този на колата и този на ГИ) е за да може при работа на газ смесите да са възможно най-оптимални. При оптимални смеси риска от проблеми с клапаните е никакъв освен ако още от преди това самите клапани не са имали проблеми (например проблеми с хлабината им). При ГИ без корекция по OBD има минимиален шанс с времето нещо леко да се промени след направената първоначална настройка. Затова на моите коли настройката е за една идея по-богата смес колко е правилно е въпрос на тълкование.

2. Лично за мен както казах тези омаслители само смазват джобовете на вносителите и дистрибуторите им. Количеството на маслото което е вътре съотнесено към количеството гориво-въздушна смес за мен е такова че това не оказва никакво влияние над горивния процес. А проблеми се получават предимно по изпускателните клапани така че охлаждат бабината си трънкина...

3. Рейката може да инвестираш и в нещо по-хубаво ако не ти се занимава по-честичко с нея. Аз лично имам два Рейл-а единия от нов (1.5 омов) е вече на 35+ хил.км. без забележка и продължава да работи, другия (2 омов) още май на 4-5 хил.км. се наложи пълна ревизияза моя сметка. Аз лично харесвам на пазара има едни Баракуда.

Аз лично съвет вече трудно давам за майстори защото последния нещо ми изчезна от полезрението. Иди да ти спретнат една оферта официалния сервиз на Ланди-Ренцо зад Мергела на Ботевградско шосе и тогава кажи какво са ти обадили. Там нормално слагат цели комплекти и е по-скъпо и без възможност много много да пипаш по ГИ-то но на теб и не ти трябва. Ако цената не те устрои може да мислим и друго. Питай все пак за система с OBD корекция.
Много ти благодаря! Ще послушам съвета ти! Относно марката - виждам, че ти специално харесваш Фобос, но има разни оферти +- 40-80 лева, уж "по-качествени" - какво да правя?

Може ли още за нещо мнения - посъветваха ме да я карам поне 5000 км на бензин, за да видя как работи колата по принцип или там нещо си - тоест, да излязат дефектите, ако има такива предварително.
Има ли смисъл в тая работа?

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 08 Авг 2014 17:49

Има смисъл да я покараш на бензин и да посвикнеш с нея.

1. Ще можеш да добиеш точна представа колко харчи на бензин и как върви - това е важно после да се опитвате с ГИ-то да получите сходен резултат.
2. Действително е добре да свикнеш как пали загрява дали има исвесни прекъсвания или други проблеми като харчове на масло например и т.н. - като идеята е да си сменил де що има консуматив по нея.
3. След това свикване може да чукаш по главата на газаджията че нещо не е в ред.


Относно газовите проблема е следния, много газаджии си првят свои "комплекти" от газови части. Имам цяла тема по въпроса погледни там. Но идеята е че на нашия пазар има една камара различни компове, редуктори и рейки. Моя съвет за компа (щото него предлагат като основен компонент) е да е известен с много продадени, затова харесвам Фобоса всички го познават и интерфейса му считам че вече е доволно изчистен. От него по-евтин е само на БСМ/Бардолини ВЕГА. После има една голяма група всякакви полски и т.н. като Тамона-та. Тях не ги препоръчвам макар специално за Тамоната да има не лоши отзиви. След което отиваме на "маркови" но на по-тънки цени като БРЦ и Ловато, работят ама за цената си не предлагат нищо повече от Фобос-а и пак тегаво със софтуери и т.н. и После вече по-дебелите Романо и Ланди-Ренцо дето уж си плащаш за качество но опит с тях нямам. Изрично не споменавам наистина високия клас като Виале,Принс и т.н. защото там цената хапе.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от PESHO OT MARS » 08 Авг 2014 18:05

iwan33 написа:
PESHO OT MARS написа:Нещо хич не ме кефи тоя монтаж, като гледам и как е обърнат надолу с главата R-UNO-то съвсем не ме кефи.
Отново ти благодаря за написаното! И нови въпроси. wink.gif Пречи ли му нещо на тоя изпарител да е на обратно? Вероятно са го сложили така за да изведат по-лесно маркучите за газта и за антифриза...
В събота покарах по Смолянско, имам някакво неприятно придърпване като се движа надолу без газ, по инерция. Нещо подобно прави и ако карам в града примерно с 60 на 5-та и подам рязко газ. Това го нямам на бензин, нормално ли е да го прави на газ или трябва да се пипне нещо? По принцип човека каза да се върна за донастройка след като я покарам малко, но не ми се ще да ги занимавам безпричинно...
И последно, как да хвана разход? На бензин винаги пълнех на една и съща колонка докато изключи пистолета, минавам 250-300км и пак пълня догоре. С газта пак ли така да действам или да изгоря всичко в бутилката, да я напълня и да карам докато пак свърши? Кой начин ще е по-близо до истината?
Трябва да се чете инструкцията на самия изпарител но не ме кефи идеята някой да си спести едни 15-20 мин. работа и да го направи като хората и то при условие че в коша на тая кола хоро може да играеш, да ги видя тия хитреци как ще го измислят при Карина с 3S-FE мотор дето кърфица да хвърлиш няма как да падне долу.

Никакви прекъсвания и придърпвания не бива да има по целия оборотен диапазон и при всякакви режими.

Засичането става като пълниш догоре поне 5-6 бутилки като трябва да определиш какво значи догоре, почва ли да ти трака сондата или пък спира с удър. При мен на Карината я пълня докато спре да пълни а на Хондата с удър спира и там остава. След като знаеш вече колко ти е точното зареждане догоре и си го определил тогава пълниш нулираш дневния и караш докато я изразходиш цялата и пак поне 3-4 пъти за да добиеш някакво средно аритметично.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 08 Авг 2014 18:19

PESHO OT MARS написа:...трябва да определиш какво значи догоре, почва ли да ти трака сондата или пък спира с удър. При мен на Карината я пълня докато спре да пълни а на Хондата с удър спира и там остава...
Това ми е другото странно нещо. Пълня на една и съща колонка. Първият път събра ок. 25л. и изключи, при следващото пълнене, пак от празна бутилка, изключи на 22л. Тази сутрин обаче газта беше свършила а бутилката не изключи чак до 28,7л., мина ми през акъла, че нещо не е наред и накарах момчето да я изключи. Бутилката е 33л., ако се пълни на 80%, това са 26,5л. Може и да е глупав въпроса ми, но може ли тая бутилка да гръмне? Примерно...
Toyota Corolla

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2014 08:51

Всяка бутилка може да гръмне - газта е много температурно разширяема. Няма притеснения ако след зареждането изминеш поне петдесеттина километра - тогава дори да си заредил догоре, двигателя веднага прави място в бутилката за парите :whistle:
Освен това при изтеглянето на газта от бутилката, самата бутилка се охлажда, отново намалявайки обема на газта.
Проблем с препълнена бутилка може да възникне само ако е напълнена догоре (т.е. да няма свободен обем), и да се остави да се напече на слънцето. А и тогава би трябвало някой предпазен клапан да изпусне налягането...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iovkito » 09 Авг 2014 10:41

slowtraveler написа: А и тогава би трябвало някой предпазен клапан да изпусне налягането...
Ако няма евросонда , няма предпазен клапан , който да изпусне налягането. Все още се движат коли със старите сонди и са много опасни. Целта на евросондата е точно таква - да предпази бутилката от взривяване , ако налягането по някаква причина е нарастне много. Също така евросондата има и електрически клапан за спиране на потока на газта , който е много полезен например при челен удар и скъсване на медната тръбичка , която отива към двигателния отсег , защото при изгасване на колата , потокът газ спира и няма да се запалим. Както всичко останало обаче , контрол никакъв , всеки прави каквото си иска.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2014 11:48

iovkito написа:...Ако няма евросонда , няма предпазен клапан , който да изпусне налягането....
Може и да си прав - доста далеч съм от газовите уредби - единствения ми опит е от предходната неделя, когато изминах на газ около 400км angel.gif
Но много ме съмнява да има каквато и да е газова бутилка, която да няма 'слабо място' (например тапа), което да изпусне контролируемо налягането при превишаване на налягането дори и да не е направено като отделен клапан...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iovkito » 09 Авг 2014 12:29

Няма никакви тапи . Ако бутилката е със стара сонда и по някаква причина се напълни на 100% и се остави на слънце , за да се нагрее добре , ще си гръмне и толкова. С евросондата ще се изпуска поетапно количество газ и единственото , което ще стане , е да се поразмирише на газ около колата. Както си написал по-горе , не е толкова опасно , когато се тръгне веднага на дълъг път , защото изгаряме газта и купето е климатизирано и няма как да се нагрее толкова много.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от slowtraveler » 09 Авг 2014 12:41

iovkito написа:...когато се тръгне веднага на дълъг път , защото изгаряме газта и купето е климатизирано и няма как да се нагрее толкова много.
Да, имах предвид, че когато има обем, пълен с пара, а не течност (т.е. не уплътнен с течност обем), този обем ще поеме разширяващата се течна газ при затопляне (напечен автомобил), и няма да повиши съществено налягането.
То и затова се пълнят не 'догоре', а се оставя свободен обем...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

iwan33
Мнения: 113
Регистриран на: 26 Дек 2011 22:39
Местоположение: Пловдив

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от iwan33 » 09 Авг 2014 13:05

И бутилката и евросондата са съвсем нови, цялата газова система е монтирана на 23.7. Бутилката е тороидална, българска, на МСМ В.Търново. Проблема, ако го има, вероятно е в евросондата, тя е на Мимгаз. Може би трябваше да заложа на друга марка, но газаджията ми каза, че и тая е добра. Надявам се, че колегата iovkito е прав и наистина има някакъв предпазен клапан...
Toyota Corolla

mirott
Мнения: 2141
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от mirott » 11 Авг 2014 09:32

iovkito написа:Няма никакви тапи . Ако бутилката е със стара сонда и по някаква причина се напълни на 100% и се остави на слънце , за да се нагрее добре , ще си гръмне и толкова. С евросондата ще се изпуска поетапно количество газ и единственото , което ще стане , е да се поразмирише на газ около колата. Както си написал по-горе , не е толкова опасно , когато се тръгне веднага на дълъг път , защото изгаряме газта и купето е климатизирано и няма как да се нагрее толкова много.
Toва не е вярно! И без евро сонда има клапан за налягане!

Аватар
Instruktor59@yahoo.com
Мнения: 233
Регистриран на: 18 Юли 2011 00:10
Местоположение: София

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Instruktor59@yahoo.com » 28 Авг 2014 23:55

Hristo написа:Здравейте, съфорумници!

И аз от скоро съм (много) горд собственик на Corolla Verso 1.6vvti, 2003-та. Количката е супер, изключително ме кефи!
Но, разхода е бая - в момента градско за София ми е 12+ литра.... :)
Колега, според мен преди да слагаш газова уредба похарчи малко пари за цялостен преглед и диагностика на двигател, запалителна система, горивна система... Обърни внимание какъв точно бензин от къде сипваш и пр....
Колкото и да си нов шофьор и да ти е кеф да се ускоряваш на светофарите, този разход е твърде висок...
Ако и колелата с гумите са по-голям размер (диаметър и ширина) от предписания и караш с меки гуми, това също увеличава разхода на гориво.
След като се убедиш в изправността на всички системи, поставянето на ГИ ще е с по-добър резултат... (А може и стилът на движение да се наложи да промениш леко... :whistle:
Каквото сам си направя, никой не може...

philipp
Мнения: 266
Регистриран на: 24 Авг 2014 09:17

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от philipp » 29 Авг 2014 00:24

Не се притеснявай от тези закани за гърмежи - не е чак толкова лесно да гръмнеш бутилка с пропан-бутан. Те на село олигофрените кладат огън под бутилки, за да направят "айдук" и да прелеят повече от битова бутилка (дадена им по социални програми) в автомобил, а ние от слънце се притесняваме. Казвам го на майтап естествено, но до известна степен е точно така.

Сега по-сериозно - счита се за нормално да има разлика с вместеното количество при различните пълнения. Има много фактори:

1. Първо бутилката ти никога не остава съвсем празна. Може единия път да ти е придърпала когато си карал по-агресивно (с повече газ), а другия път да си карал по-лекичко и да се е усетило по-късно (съответно си изхарчил повече);

2. Налягането в колонката също влияе. Когато са презареждали е едно, когато им е на свършване газта е друго. При по-бързо пълнене обикновено успява да вкара малко повече преди поплавъка "да се усети";

3. При по-евтините сонди понякога поплавъка не сработва. В такива случаи не е невъзможно да я напълнят дори на 100%. Не се притеснявай, няма страшно и няма никаква драма ако такова нещо се случи. Ако бутилката ти не е корозирала (подобно нещо може да се случи на 5-6 годишни бутилки с външен монтаж, които не са защитени с боди или предпазни решетки и са карани по много черни пътища или често на мокро), нямаш проблеми. Бутилките са преоразмерени. Тези, които гърмят, обикновено са турбо калпазани, които са усвоили върха на самоделния гений... А изискването за 80% е презастраховка на преоразмеряването и е направено точно заради въпросните генийчета. Тях обаче обикновено не ги лови и това, защото същите "майсторски" си режат поплавъка, за да им събира бутилката повече (това е масова практика дори по сервизите, сериозен съм).

4. Ако пълниш рано сутрин ще получиш малко по-различни обеми спрямо пълненето в пек следобед. Но тук вече говорим за много малки разлики.



По другите теми - разликата между евросондата и старите сонди е само в електрическия клапан. Всичко друго им е еднакво.


Относно слагането на нова уредба - наистина е най-добре първо да се покара на бензин и да сте 100% убедени, че всичко по бензиновата система е изправно. Едва след това може да се пристъпи към газификация. Иначе започват да излизат едни проблемчета, които водят до побеляване на коси от загуба на нерви (докато ги откриеш), защото гадостите си показват рогата точно тогава, когато е най-неподходящо (току що сте монтирали газта и неизправността по бензиновата хранителна система цъфва - ходете се чудете, защото газаджиите ще казват "всичко е наред", а другите ще казват "брато от газта е щом се е случило точно при слагането й").

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Re: Тойота и газов инжекцион

Мнение от Bass_Man » 29 Авг 2014 15:25

Мисля че вече доста пъти е писано но принципно при ГИ няма никакво значение как се монтира изпарителя стига да се заграява добре и да може да се обслужва!!!

Колега Христо имаш лично! wink.gif

Дължината на маркуча между изпарителя и рейката също няма значение и това не може да влия на превключването или на нещо друго. Първоначалното време за напълване само е по-голямо след това системата вече е пълна. Ако всеки път трябва да се пълни значи изпуска от някъде!

Колега филип до колкото LPG е течна налягането не играе никаква роля!

Също така всички бутилки за LPG корозират много здраво и за това живота им е 10г! Не само от външни влияния но основно от самата влага в газта! За това не трябва да се кара с безобразно стари бутилки!

И не е вярно че разликата между старите и новите сонди е само електрическия клапан.

Относно цените в момента съвсем спокойно може да се вземе Lovato или AEB без OBD на цената на добре окомплектован Fobos! Хората които плащат за Fobos-и по над 900лв. за 4-ри цил. честно казано не мога да ги разбера!

Landi не съветвам никой да си слага защото чувам масово че взимат по 50-100лв за смяна на филтри и профилактика което си е кощунство! И имат много малко сервизи/представители, и като не може да ти решат проблема трябва да си пътуваш по страната да търсиш решение. Иначе са корави уредби но си заформят някакво монополче.

Същото нещо се случва явно масово и с профилактиката на Rail рейките. Има си хора дето си дават по 50-100лв на 20 000км за почистване при положение че рейката реално не струва толкова!

Адаш ти с този рейл на 35 000+ км си направо няма такъв щастливец! Аз си имам при мен един куп с лайт боди и блек боди тотални мъртавци и въобще не се занимавам да ги оправям. Просто няма сила която да ме накара да сложа рейл повече!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост