stefo91 написа: Вискозитетът на маслото в двигателя се отнася до това колко лесно маслото се излива при дадена температура.
Мисля, че от тук идва грешката. Вискозитет, както за маслото така и за коя да е друга течност, означава вътрешното триене във флуида, съпротивлението на преместване на едни негови пластове, спрямо други. Това което сте дали е следствие на това съпротивление.
Така, че ако трябва да се даде, какво трябва е най-доброто масло за двигателя (според мен, и поне що се отнася за цилиндър/бутало) – то трябва да е с минимален вискозитет, при достатъчна адхезия към стените на цилиндъра, иначе не може да се говори за маслен филм. За да се подобри тя - се обработват стените на цилиндъра – хонинговане. Но тъй като вискозитета и адхезията имат еднаква природа (е не съвсем) – може да се каже – маслото да е с минимален вискозитет, при условие, че вискозитета е достатъчен да осигури непрекъснатост на масления филм при всички условия на работа на двигателя. Т. е. ако вискозитета е над този „праг” е достатъчен да не позволи „сухо триене”, износване, заклинване и други повреди.
Вискозитета на маслото определя и уплътнението на цилиндъра към картера, т. е. уплътнение на хлабината между сегмента и стената на цилиндъра, както и хлабината между сегмента и канала за сегмента в буталото (освен това и на „ключа” на сегмента). Но тъй, като тези хлабини са много малки, дори вискозитет по нисък от препоръчания за дадения двигател ще е достатъчен (според мен, но може да се изчисли) за да не допусне „пробив” или издухване на масления клин (или в случая, може да се каже „масленото уплътнение”) между сегмента и стената на буталото (то е най проблемното, според мен) при условие, че двигателя „работи”. По високия вискозитет може да подобри съвсем незначително тази непропускливост, затова обикновено не се и отчита.
stefo91 написа: Когато маслото загрява, способността му да осигури ефективно смазване намалява. Тъй като качеството на смазване намалява, като резултат може да се появят механични повреди от триенето и топлината. Ето защо, колкото по-дълго маслото може да запази своя вискозитет, толкова по- ефективно ще е смазването в двигателя и предотвратяването на щети.
Това се отчита от конструктора на двигателя. Той се е „погрижил” препоръчителното масло да е с вискозитет над необходимия минимум за безпроблемна работа при всички "мислими" режими на работа на двигателя и при някаква "гранична" продължителност на работа в "екстремни" режими – до колкото мога да знам.

В случая на вашия относително мощен двигател предполагам е наблегнато на по "екстремните" режими.
stefo91 написа: Какво е вискозитетен индекс:
Спора е (до колкото разбирам), че вискозитета на маслото на което сте се спрял е по-висок от препоръчания. Т. е. вискозитета в работния диапазон на това масло е относително по висок. Вискозитетния индекс на това масло показва, че то запазва относително високия си вискозитет в работния диапазон. (Всъщност изменя се и то значително, но по малко отколкото на масло с по нисък „вискозитетен индекс”). И в случая, това е по скоро недостатък. Двигателя може да компенсира по високия вискозитет с повишаване температурата на маслото (поради повишеното триене) и в резултат на това – вискозитета му се понижава. Но това масло, с по високия „вискозитетен индекс”, ще трябва да се нагрее повече за да се снижи вискозитета му (и съответно триенето в двигателя да намалее).
stefo91 написа: При температура на маслото над 130 градуса вискозитета му става много нисък.
Всъщност "диапазона работни температури" на маслата обхваща значително по високи температури. (Има и високотемпературни масла с много по-широк диапазон.) Също така - работните температури по отношение на маслото могат да бъдат значително по-големи, дори при съвсем посредствени двигатели. А за по спортните - тази температура е още по висока.