Страница 9 от 10

Публикувано на: 07 Дек 2010 03:13
от Bass_Man
KingSteve написа:
Тоя клапан там най-вероятно е сложен за икономия
В сервизната документация е посочен като Lean burn combustion system. Вероятно компа замесва бедна смес до 2500rpm и затова пуска по-малко въздух, а когато превиши 2500 влиза в "нормален" режим.
Не мисля обаче, че като е отворен клапана ще ми вдигне разход. Би трябвало времето, за което инжекторите пръскат да не се променя (не и преди 2500rpm, когато ECU го отваря).
А бедната смес според теб за какво се меси за някакво по-разнообразно ли ? tongue.gif
Разбира се , че ще ти качи разхода след , като вече нямаш режим на бедна смес но не вярвам да е повече от 20% . А ако си го ребриш традиционно така или иначе нищо няма да се промени . :whistle:

Публикувано на: 11 Дек 2010 14:59
от sheha
вчера премахнах маркуча и запалих колата оказа се че странноот съскане което се чува е от ози isc валве през него минава въздуха за колата когато клапата е затворена.направи ми впечатлени че не се отваря и затваря изведнъж,а след като се отвори първоначално после пак се затваря и чак тогава с еотваря...Възможно ли е неправилното отваря не и затваряне на клапана да довежда до проблемите на двигателя.определено работата на място силно се повлиава от неговите състояния.


п.с. за съжаление преди месец видях че е скъсан единия от маншоните на външното каре,който смених но явно твърде късно и сега започна да се обажда и съответното каре.Някой налагало ли се е да се сблъсква с такива ремонти?....

Публикувано на: 12 Дек 2010 13:18
от sheha
tozi мап къде се намира и това ли е MAF ????

Публикувано на: 12 Дек 2010 20:42
от Bass_Man
МАП и МАФ са абсолютно различни неща и при вас може да има само от единия вид . МАФ стои обикновенно някъде между филтъра и дросела , а МАП стои някъде на всмукателния колектор иначе казано между дросела и клапаните . МАФ мери количество въздух докато МАП мери вакум/налягане .

Публикувано на: 12 Дек 2010 21:45
от KingSteve
МАП-а е закачен на рамата леко в ляво. Свързан е с около 10см маркуч за лявата част на всмукателния колектор.
А ако си го ребриш традиционно така или иначе нищо няма да се промени...
Да я режа, да я режа .. колко да я режа. 10l/100 градско, 6.5l/100 извън града. Почти винаги съм в тези норми.

Малко изоставих експериментите последните дни. Така се стекоха обстоятелствата. Междувременно компа пак се "нагоди" към това което не ми допада особено (тресене и немощност) дори и с постоянно отворен Air Control Valve. Когато мога ще помоля аверчето с королката да ми даде да мерна неговия LB Sensor да видя и той ли е толкова ленив на Idle.

Замислям се пак да се върна към експериментите с многоискровото запалване. Предполагам, че ако проблема е в грешно сметнат момент на подаването на искрата, "плазмата" ще го компенсира донякъде.

Публикувано на: 12 Дек 2010 22:19
от sheha
mda porazrowih se dnes iz neta i kolata i namerih map ,но се оказа че 7а-фе няма маф...
за разлика от колегата аз мисля че проблема е накъде по трасето на тези вакуми и клапи който се отварят и затрарят не навреме..но врмето ще покаже дано само да се разбере

Публикувано на: 12 Дек 2010 22:31
от KingSteve
При мен, колега си тресе като потеглям а тогава не я режа повече от 1600-2000rpm. Air Control Valve се отваря на 2500rpm и не съм забелязал да се отваря самоволно - по скоро понякога се отваря даже и на по-високи обороти(което пак си е извън пътя и затова го оставих отворен за известно време - проблема не е там). Проверил съм маркучите и не видях нищо нередно и с тях.

Публикувано на: 12 Дек 2010 23:35
от Bass_Man
KingSteve написа:.............

Замислям се пак да се върна към експериментите с многоискровото запалване. Предполагам, че ако проблема е в грешно сметнат момент на подаването на искрата, "плазмата" ще го компенсира донякъде.
Няма да го компенсира въобще но би било хубаво да си го направиш .

Публикувано на: 08 Юли 2011 22:54
от KingSteve
... и така колеги дойде време за финалните надписи ...

След като никой от майсторите, с които се срещна моята Тотка не разбра каква й е болката и след като mirott сподели, че почистването на дроселната клапа при него е дало резултат (нещо което и аз се канех да направя отдавна) реших и аз да разпачетосам всичко и да изхабя 1 флакон carburator cleaner. Направих почти всичко, което показва този жълтур

http://www.youtube.com/watch?v=5rhxPUShC0A

http://www.youtube.com/watch?v=pDCW1upw_-M

и всички проблеми просто изчезнаха. Вече 2ри ден няма помен от досадното претрисане. Колата ускорява плавно и с лекота дори и на баирите, на които се зореше преди. Благодарности на всички, които се включиха в дискусията и дано това помогне и на някой друг в бъдеще. Очевидно японката е мн. чувствителна на тема въздух и като не и стига чак приритва tongue.gif

Публикувано на: 11 Юли 2011 16:44
от sheha
da почистването има ефект, оборотите на празен ход се нормализираха, но остана проблема с "придърпването" при ускорение :(
отговора на болежките ми най- вероятно се намират тук,

http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=14372

но как бих могъл да разбера??

Публикувано на: 13 Юли 2011 18:38
от KingSteve
но остана проблема с "придърпването" при ускорение :(
И при мен от вчера започна да се усеща "придръпването" отново но в момента двигателя като цяло е мн. по-динамичен и това не ме дразни. Досадното тресене на цялата предница обаче го няма откакто чистих дроселната клапа. В момента съм с оригиналните бобини. Ще сложа новите отново и ще пиша след няколко дена има ли промяна.

Публикувано на: 15 Юли 2011 15:40
от KingSteve
но остана проблема с "придърпването" при ускорение :(
Колега, не знам от какво е придръпването, но при мен се усеща само сутрин докато не е загряла и то не винаги. Това което мога да кажа със сигурност е че не е от:
1. Кабели
2. Бобини
3. Свещи
4. Нерегулирани клапани
5. CMP
6. CKP
7. Intake Air Temp. Sensor
8. Air Control Valve (С постоянно отворен клапан пак го прави)
9. Лоша компресия

Като почистих Дроселната клапа проблемът го нямаше. Появи се след 3тия ден. Според мен ECU се шашка от нещо. Проектирано е когато отпуснеш педала на газта да пропуска отпушване на инжектор докато оборотите паднат до 700-800 с цел икономийка предполагам. Поне така пишеше в Service Manual-a. Ако по някаква причина "реши" да пропусне впръскване на гориво и при ускорение предполагам това ще е ефекта. Не се сещам обаче как мога да проверя тази хипотеза. Успех.

Публикувано на: 16 Юли 2011 00:55
от Bass_Man
Да не чета пак цялата тема ти имаше ли газ и ако имаш на газ имаше ли проблеми ?
При някой май се оправяше проблема с нова бобина ?

Публикувано на: 16 Юли 2011 10:21
от sheha
da имам газ.
измервах бобините 14,34кОм и двете.
как да разбера дали проблема е от тях?

Публикувано на: 16 Юли 2011 13:46
от KingSteve
Варират от 9 - 14KOhm в зависимост дали са топли или студени. Не може да се определи ако има няколко намотки накъсо (вторична) затова налях едни пари и купих нови. При мен проблема не е от тях.
На предишната ми барака (FiatBrava 1.6.16V също wasted spark) едната вторична намотка беше окотена по този начин. Колата губеше мощност и придръпваше. След смяна на бобината всичко се оправи. Но нашия случай в момента е друг според мен.

Като загре двигателя не се ли подобрява работата при теб?