Страница 9 от 11

Публикувано на: 04 Май 2010 19:01
от diver
SFINKS написа:
bad_dog написа:
SFINKS написа:аз това съм го чел , който не е да го прочете :thumbsup:
Не ти личи да си го прочел.

От което следва, че явно пълниш форума с празни приказки. От което следва, че сериозно се замислям дали да не ти отрежа достъпа.
ей затва модераторите не трябва да пишат във форумите , като не им хареса нещо и бан . Тва се едно да играете футбол ама другият отбор играчите да са само съдии с картони :fball: tongue.gif

ся по темата простият факт че толкова страници никой не спомена даже простият термин "fuel cut off" ( освен мен разбира се още в първият ми пост ) дали не показва че все пак имам идея за какво става въпрос laugh.gif
Ако нямаше кретени нямаше да има и нужда от модератори, но едва ли ще схванеш и това...

Публикувано на: 04 Май 2010 19:42
от b_d
Искам да кажа в заключение на тази доста дълга тема, че опитът учи. Затова бих препоръчал на всички да си намерят малко литература и да прочетат как се спира (а не как се поддържа разномерна скорост). Ако имат финансова възможност може да се запишат и в школа за майсторско шофиране като тази на П. Жеков. След това да изчакат малко по-лошо време (сняг, лед, дъжд) и да отидат да поекспериментират на широко уединено място, където няма да пречат и застрашават някого. Там да си направят повечко опити как се спира оптимално.

П.П. Аз съм го правил и продължавам да го правя, за да знам, че когато ми се случи подобно нещо на пътя няма да съм изненадан. Явно върши работа, защото от 15 години нямам ПТП и колата ми е удряна само докато е била паркирана.

Публикувано на: 04 Май 2010 19:44
от nowyaris
Финито ла комедия.

Публикувано на: 04 Май 2010 21:52
от Dizzle
lock

Публикувано на: 04 Май 2010 22:39
от slowtraveler
Хммм... Май съм изтървал няколко страници екшън.... laugh.gif
А темата така добре започна да се развива....
Не може ли да се прехвърли в Офтопик - все пак има голям потенциал за развитие относно възникналите въпроси вследствие мозъчната атака...
Например - може ли да се смята, че двигателя работи при отпусната газ, и въобще - върти ли се той... Ако може някой да направи видео на маховика на двигателя при движение на автомобила, това ще е от полза за да се убедим ние неверниците, дали пък двигателя не е спрял, когато не му се подава гориво...

Публикувано на: 05 Май 2010 09:56
от Ael
Не просто някой хора тук не могат да повярват че двигателя може да се върти и от други сили освен подаването на бензин...

Публикувано на: 05 Май 2010 10:35
от proscrip
Ael написа:Аз и преди с предно и сега със задно си спирам и съм си спирал винаги на двигателна спирачка.Изреждам си ги като пич от 5-та до 2-ра. А пък леле ако е хлъзгаво тогава за средния педал не си и помислям. И преди лошото куче да почне да ми обеснява как може да ми поднесе задното на лед при спиране на двигател, да кажа че не ръгам от 5-та директно на 2-ра ами говоря за плавно спиране през всички предавки. И да го питам той как спира зиме градско ? Не на писта ,щото за там съм съгласен че двигателя се държи в обороти а не се спира с него...
В случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на лед tongue.gif .

Публикувано на: 05 Май 2010 12:06
от SFINKS
Айде всички да прочетат отново http://www.turbotweak.com/deceleration.pdf

нещата не само има гориво , няма гориво , има няколко междинни режима ( DE) при които има подаване на редуциранo на количество горивото по формула близка до тази на bad dog , ама явно това са подробности :whistle:
чак след това идва DFCO wink.gif

Публикувано на: 05 Май 2010 12:59
от slowtraveler
Аз ли съм зле с английския, или точно в тази информация за конкретния модел автомобил черно на бяло пише:
Докато режимите за обеднена горивна смес зависят от плаващи параметри, то изключването на горивото (fuel cut off) зависи от точни фиксирани параметри
-температура (да е загрял автомобила до нормална температура)
- положение на трансмисия (да не е на неутрална или паркинг позиция)
- положение на педала на газта - да не е натисната
- MAF сензор (да няма натоварване)
- обороти над определена граница

Та ако горните условия са изпълнени в продължение на 0.5 секунди подаването на гориво се изключва...
Ако настъпят горните условия, всякакви режими за обеднена смес се изключват....


Та не разбрах къде е конфликта...

Публикувано на: 05 Май 2010 13:10
от lz2lps
http://www.hptuners.com/help/index.html ... cutoff.htm

Tози режим, за който ковориш Deceleration Enleаnment е когато се променя позицията на TPS-а. Примерно от 90% на 20% за период от време, предварително зададен.

Предполагам във времето от 0.5 секунди, преди да се "отреже" напълно горивото, ако пуснеш достатъчно бързо газтта (и TPS стане по-малко от 2%) отоваря на условията и преминава през този режим.... но това не променя факта че DFCO става за 0.5 сек.

Публикувано на: 05 Май 2010 13:48
от Ael
proscrip написа: случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на лед tongue.gif .
Аз все още съм с много малко стаж като шофьор признавам. Но винаги съм си мислил че при зимни условия (лед,сняг и т.н) е в пъти по добре да предадеш друг въртящ момент на колета от колкото да ги блокираш със спирачката ? Така са ме учили и по всякаква логика така си го мисля. В единия вариант колкото и леко да погалиш спирачката има голяма вероятност да блокират колелата (и да се включи абс когато го има) и да се понесеш като шейна. В другия вариант дори и заради превъртането на колелата (те реално почват да се въртят на по високи обороти) ти лъзне то все още ще имаш контрол над колата и няма да си шейна.

Публикувано на: 05 Май 2010 13:48
от lz2lps
Lumenition K400 ECU - Help File (PDF)

Страница 10:
TRANSIENT FUEL
The fuel map contains the fuel for steady state fuel transients such as acceleration and deceleration of the engine especially at gear changes can require different fuel. To prevent excessively lean or rich stumbles and emission control problems the E.C.U. has four functions: Deceleration fuel cut-off (D.F.C.O.), throttle triggered acceleration fuel enrichment, and throttle triggered deceleration enleanment, manifold absolute pressure triggered acceleration enrichment.

D.F.C.O.
When this function is active the engine fuel is dropped to a minimum. The trigger conditions for this function are:

Load < DFCO load option
and
Engine_Speed > DFCO speed option
and
Coolant > Coolant OK option
and
Throttle < 2 , throttle closed

The closed loop oxygen control is inhibited while D.F.C.O. is active.

ACCELERATION FUEL

When there is a large change in throttle position measured every 4 milliseconds, then some additional time is added to the base fuel pulse width.

when +dThrottle > TPS_Trip option
(+dThrottle(Acell_M)+Accel_C)(TPS_Accel_mod(TPS_Accel_Amount(Fuel_Pulse
when -dThrottle > TPS_Trip option
(-dThrottle(Acell_M)+Accel_C)(TPS_Accel_mod(TPS_Decel_Amount(Fuel_Pulse
when ( MAP > + MAP_Trip option
(dMAP)(MAP_Accel_mod(MAP_Ammount(Fuel_Pulse

These three potential sources of transient fuel are summed together with any Accel_Fuel from the previous calculation. Accel_Fuel is decayed every injection event or 8 milliseconds back-ground event thus, or if Fast Accel option is on then every 4 milliseconds.

Accel_Fuel = Accel_Fuel ( Accel_Decay, (or Decel_Decay if Accel_Fuel is negative)

The decay action is applied every injection event. The filter for TPS allows for detection of smaller throttle changes; the minimum filter value is 0% with 93% giving maximum filter.
Страница 13:
TPS TRIG is the acceleration and deceleration fuel enrichment/enleanment threshold. It is the value that Throttle must change in 8 milliseconds to trigger acceleration fuel enrichment. This value can only be determined by track testing, typical values are 3 to 10. To disable this function set the value to 255.

MAP TRIG is the acceleration fuel enrichment threshold. It is the value that Map, as Load must change in 8 milliseconds to trigger acceleration fuel enrichment. This value can only be determined by track testing, typical values are 3 to 10. To disable this function set the value to 255.

Публикувано на: 05 Май 2010 14:31
от valen_tin
Ael написа:
proscrip написа: случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на лед tongue.gif .
Аз все още съм с много малко стаж като шофьор признавам. Но винаги съм си мислил че при зимни условия (лед,сняг и т.н) е в пъти по добре да предадеш друг въртящ момент на колета от колкото да ги блокираш със спирачката ? Така са ме учили и по всякаква логика така си го мисля. В единия вариант колкото и леко да погалиш спирачката има голяма вероятност да блокират колелата (и да се включи абс когато го има) и да се понесеш като шейна. В другия вариант дори и заради превъртането на колелата (те реално почват да се въртят на по високи обороти) ти лъзне то все още ще имаш контрол над колата и няма да си шейна.
аз нямам абс и не поднасям, не се хлъзгам, а цяла зима колата е в планината на всякакви снегове и ледове и спирам и намалявам само с класическата спирачка, двигателя само за ограничаване на скоростта при спускането да не набира от наклона ...

ако ти блокират гумите при галене на спирачката си за сервиз, не за форумите ;)

Публикувано на: 05 Май 2010 15:17
от SFINKS
slowtraveler написа:Аз ли съм зле с английския, или точно в тази информация за конкретния модел автомобил черно на бяло пише:
Докато режимите за обеднена горивна смес зависят от плаващи параметри, то изключването на горивото (fuel cut off) зависи от точни фиксирани параметри
-температура (да е загрял автомобила до нормална температура)
- положение на трансмисия (да не е на неутрална или паркинг позиция)
- положение на педала на газта - да не е натисната
- MAF сензор (да няма натоварване)
- обороти над определена граница

Та ако горните условия са изпълнени в продължение на 0.5 секунди подаването на гориво се изключва...
Ако настъпят горните условия, всякакви режими за обеднена смес се изключват....


Та не разбрах къде е конфликта...
Правилно го четеш english
само че казах да се прочете внимателно , всичко ,
след като са изпълнени горните условия следва :

After the ½ second delay, another timer ($3D) is checked to see if it has been at least 10 seconds ($44A) since the last time DFCO was enabled. This is the minimum time between consecutive DFCOs. If this timer = 0, the DFCO enabled flag ($0B bit1) is set and the DFCO Stall Saver flag ($07 b4) is cleared. (DFCO Stall Saver is explained in a moment.)

да поясня за тези които са на вие с Англииският ,
ако не са минали поне 10 секунди от предното спиране на горивото , изобщо не се включва наново DEFCO . Тва смятам че е написано пределно ясно .

Какво спира DFCO

What stops DFCO?
[$FD3C] The conditions that turn off DFCO are:
&#56256;&#56451; TPS > 2% ($444) with no TPS Error Code (Malf 21 / 22), or
&#56256;&#56451; RPM decrease of 100 or more ($442) in last 50msec, or
&#56256;&#56451; LV8 > 52 ($441) with no MAF Error Code (Malf 33 / 34), or
&#56256;&#56451; RPM < 800 ($43F)
Note: DFCO can still be disabled if there is a TPS error, the TPS is just not checked.
DFCO can still be disabled if there is a MAF error, the LV8 is just not checked.
Pushing the gas pedal down just a little (> 2%) will not only turn off DFCO, but will reset the DFCO Re-enable Counter ($3D). This allows the next DFCO to occur at any time and not have to wait 10 seconds. The LV8 rising above 52 is an indication the car is speeding up. Finally, if DFCO is on because you are braking, it shuts off if the RPM drops 100 or more in 50ms or it goes below 800.

Тоест ако бутнеш педала на газта се ресетва 10 секундният таймер и следващото DFCO няма нужда да чака 10 секунди. Това хубаво .
Само че докато си в DFCO и натиснеш спирачка ко става . Ако спираш рязко DFCO се изключва .Като пуснеш спирачката чака 10 секунди за да се включи пак . Отделно като наситнеш спирачка LV8 ( товара на двигателя ) се вдига заради спирачната помпа и пак DFCO се изключва и чака 10 секунди. Би трябвало се случва същото и ако си пуснеш климатика в движение или какъвто и да е друг агрегат които вдига натоварването на двигателя .

по надолу пък има и DFCO stall saver където вече става вече много мътна и кървава . Поради страх да не се "stall - не " мотора biggrin.gif

какъв е извода от цялата работа .
в зависимост от мнооооого фактори ECU използва мноооого различни режима на работа на ДВГ .
Няма такъф филм пускаш пидала на газта и край с горивото
Има сигурно 999 сценария в зависимост от условията и почти винаги ДВГ е в някакви смесени или преходни режими при които има подаване на гориво .

Така че фенове на ППХ и разход на гориво 0 дерзайте :thumbsup:

Публикувано на: 05 Май 2010 15:22
от lz2lps
На картинката, която съм пуснал... спира ли горивото за 5.5 секунди, в конкретният случай, при конкретният автомобил, с конкретната програма изпълнявана от конкретното ECU?

Според теб, колко са дълги тези преходни режими?