Ако нямаше кретени нямаше да има и нужда от модератори, но едва ли ще схванеш и това...SFINKS написа:ей затва модераторите не трябва да пишат във форумите , като не им хареса нещо и бан . Тва се едно да играете футбол ама другият отбор играчите да са само съдии с картониbad_dog написа:Не ти личи да си го прочел.SFINKS написа:аз това съм го чел , който не е да го прочете
От което следва, че явно пълниш форума с празни приказки. От което следва, че сериозно се замислям дали да не ти отрежа достъпа.
![]()
![]()
ся по темата простият факт че толкова страници никой не спомена даже простият термин "fuel cut off" ( освен мен разбира се още в първият ми пост ) дали не показва че все пак имам идея за какво става въпрос laugh.gif
Двигателна спирачка

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Искам да кажа в заключение на тази доста дълга тема, че опитът учи. Затова бих препоръчал на всички да си намерят малко литература и да прочетат как се спира (а не как се поддържа разномерна скорост). Ако имат финансова възможност може да се запишат и в школа за майсторско шофиране като тази на П. Жеков. След това да изчакат малко по-лошо време (сняг, лед, дъжд) и да отидат да поекспериментират на широко уединено място, където няма да пречат и застрашават някого. Там да си направят повечко опити как се спира оптимално.
П.П. Аз съм го правил и продължавам да го правя, за да знам, че когато ми се случи подобно нещо на пътя няма да съм изненадан. Явно върши работа, защото от 15 години нямам ПТП и колата ми е удряна само докато е била паркирана.
П.П. Аз съм го правил и продължавам да го правя, за да знам, че когато ми се случи подобно нещо на пътя няма да съм изненадан. Явно върши работа, защото от 15 години нямам ПТП и колата ми е удряна само докато е била паркирана.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Хммм... Май съм изтървал няколко страници екшън.... laugh.gif
А темата така добре започна да се развива....
Не може ли да се прехвърли в Офтопик - все пак има голям потенциал за развитие относно възникналите въпроси вследствие мозъчната атака...
Например - може ли да се смята, че двигателя работи при отпусната газ, и въобще - върти ли се той... Ако може някой да направи видео на маховика на двигателя при движение на автомобила, това ще е от полза за да се убедим ние неверниците, дали пък двигателя не е спрял, когато не му се подава гориво...
А темата така добре започна да се развива....
Не може ли да се прехвърли в Офтопик - все пак има голям потенциал за развитие относно възникналите въпроси вследствие мозъчната атака...
Например - може ли да се смята, че двигателя работи при отпусната газ, и въобще - върти ли се той... Ако може някой да направи видео на маховика на двигателя при движение на автомобила, това ще е от полза за да се убедим ние неверниците, дали пък двигателя не е спрял, когато не му се подава гориво...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
В случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на ледAel написа:Аз и преди с предно и сега със задно си спирам и съм си спирал винаги на двигателна спирачка.Изреждам си ги като пич от 5-та до 2-ра. А пък леле ако е хлъзгаво тогава за средния педал не си и помислям. И преди лошото куче да почне да ми обеснява как може да ми поднесе задното на лед при спиране на двигател, да кажа че не ръгам от 5-та директно на 2-ра ами говоря за плавно спиране през всички предавки. И да го питам той как спира зиме градско ? Не на писта ,щото за там съм съгласен че двигателя се държи в обороти а не се спира с него...

Айде всички да прочетат отново http://www.turbotweak.com/deceleration.pdf
нещата не само има гориво , няма гориво , има няколко междинни режима ( DE) при които има подаване на редуциранo на количество горивото по формула близка до тази на bad dog , ама явно това са подробности
чак след това идва DFCO
нещата не само има гориво , няма гориво , има няколко междинни режима ( DE) при които има подаване на редуциранo на количество горивото по формула близка до тази на bad dog , ама явно това са подробности

чак след това идва DFCO

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Аз ли съм зле с английския, или точно в тази информация за конкретния модел автомобил черно на бяло пише:
Докато режимите за обеднена горивна смес зависят от плаващи параметри, то изключването на горивото (fuel cut off) зависи от точни фиксирани параметри
-температура (да е загрял автомобила до нормална температура)
- положение на трансмисия (да не е на неутрална или паркинг позиция)
- положение на педала на газта - да не е натисната
- MAF сензор (да няма натоварване)
- обороти над определена граница
Та ако горните условия са изпълнени в продължение на 0.5 секунди подаването на гориво се изключва...
Ако настъпят горните условия, всякакви режими за обеднена смес се изключват....
Та не разбрах къде е конфликта...
Докато режимите за обеднена горивна смес зависят от плаващи параметри, то изключването на горивото (fuel cut off) зависи от точни фиксирани параметри
-температура (да е загрял автомобила до нормална температура)
- положение на трансмисия (да не е на неутрална или паркинг позиция)
- положение на педала на газта - да не е натисната
- MAF сензор (да няма натоварване)
- обороти над определена граница
Та ако горните условия са изпълнени в продължение на 0.5 секунди подаването на гориво се изключва...
Ако настъпят горните условия, всякакви режими за обеднена смес се изключват....
Та не разбрах къде е конфликта...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
http://www.hptuners.com/help/index.html ... cutoff.htm
Tози режим, за който ковориш Deceleration Enleаnment е когато се променя позицията на TPS-а. Примерно от 90% на 20% за период от време, предварително зададен.
Предполагам във времето от 0.5 секунди, преди да се "отреже" напълно горивото, ако пуснеш достатъчно бързо газтта (и TPS стане по-малко от 2%) отоваря на условията и преминава през този режим.... но това не променя факта че DFCO става за 0.5 сек.
Tози режим, за който ковориш Deceleration Enleаnment е когато се променя позицията на TPS-а. Примерно от 90% на 20% за период от време, предварително зададен.
Предполагам във времето от 0.5 секунди, преди да се "отреже" напълно горивото, ако пуснеш достатъчно бързо газтта (и TPS стане по-малко от 2%) отоваря на условията и преминава през този режим.... но това не променя факта че DFCO става за 0.5 сек.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
- Ael
- Мнения: 772
- Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Аз все още съм с много малко стаж като шофьор признавам. Но винаги съм си мислил че при зимни условия (лед,сняг и т.н) е в пъти по добре да предадеш друг въртящ момент на колета от колкото да ги блокираш със спирачката ? Така са ме учили и по всякаква логика така си го мисля. В единия вариант колкото и леко да погалиш спирачката има голяма вероятност да блокират колелата (и да се включи абс когато го има) и да се понесеш като шейна. В другия вариант дори и заради превъртането на колелата (те реално почват да се въртят на по високи обороти) ти лъзне то все още ще имаш контрол над колата и няма да си шейна.proscrip написа: случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на лед.
Последно промяна от Ael на 05 Май 2010 13:48, променено общо 1 път.

Lumenition K400 ECU - Help File (PDF)
Страница 10:
Страница 10:
Страница 13:TRANSIENT FUEL
The fuel map contains the fuel for steady state fuel transients such as acceleration and deceleration of the engine especially at gear changes can require different fuel. To prevent excessively lean or rich stumbles and emission control problems the E.C.U. has four functions: Deceleration fuel cut-off (D.F.C.O.), throttle triggered acceleration fuel enrichment, and throttle triggered deceleration enleanment, manifold absolute pressure triggered acceleration enrichment.
D.F.C.O.
When this function is active the engine fuel is dropped to a minimum. The trigger conditions for this function are:
Load < DFCO load option
and
Engine_Speed > DFCO speed option
and
Coolant > Coolant OK option
and
Throttle < 2 , throttle closed
The closed loop oxygen control is inhibited while D.F.C.O. is active.
ACCELERATION FUEL
When there is a large change in throttle position measured every 4 milliseconds, then some additional time is added to the base fuel pulse width.
when +dThrottle > TPS_Trip option
(+dThrottle(Acell_M)+Accel_C)(TPS_Accel_mod(TPS_Accel_Amount(Fuel_Pulse
when -dThrottle > TPS_Trip option
(-dThrottle(Acell_M)+Accel_C)(TPS_Accel_mod(TPS_Decel_Amount(Fuel_Pulse
when ( MAP > + MAP_Trip option
(dMAP)(MAP_Accel_mod(MAP_Ammount(Fuel_Pulse
These three potential sources of transient fuel are summed together with any Accel_Fuel from the previous calculation. Accel_Fuel is decayed every injection event or 8 milliseconds back-ground event thus, or if Fast Accel option is on then every 4 milliseconds.
Accel_Fuel = Accel_Fuel ( Accel_Decay, (or Decel_Decay if Accel_Fuel is negative)
The decay action is applied every injection event. The filter for TPS allows for detection of smaller throttle changes; the minimum filter value is 0% with 93% giving maximum filter.
TPS TRIG is the acceleration and deceleration fuel enrichment/enleanment threshold. It is the value that Throttle must change in 8 milliseconds to trigger acceleration fuel enrichment. This value can only be determined by track testing, typical values are 3 to 10. To disable this function set the value to 255.
MAP TRIG is the acceleration fuel enrichment threshold. It is the value that Map, as Load must change in 8 milliseconds to trigger acceleration fuel enrichment. This value can only be determined by track testing, typical values are 3 to 10. To disable this function set the value to 255.
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
аз нямам абс и не поднасям, не се хлъзгам, а цяла зима колата е в планината на всякакви снегове и ледове и спирам и намалявам само с класическата спирачка, двигателя само за ограничаване на скоростта при спускането да не набира от наклона ...Ael написа:Аз все още съм с много малко стаж като шофьор признавам. Но винаги съм си мислил че при зимни условия (лед,сняг и т.н) е в пъти по добре да предадеш друг въртящ момент на колета от колкото да ги блокираш със спирачката ? Така са ме учили и по всякаква логика така си го мисля. В единия вариант колкото и леко да погалиш спирачката има голяма вероятност да блокират колелата (и да се включи абс когато го има) и да се понесеш като шейна. В другия вариант дори и заради превъртането на колелата (те реално почват да се въртят на по високи обороти) ти лъзне то все още ще имаш контрол над колата и няма да си шейна.proscrip написа: случая лошото куче е напълно прав и с предно и със задно предаване на лед ако речеш да слезеш една скорост по-долу вероятността да се занесе колата е по-голяма от тази, ако погалиш спирачката. А на 5-а нямаш работа на лед.
ако ти блокират гумите при галене на спирачката си за сервиз, не за форумите ;)
Правилно го четеш englishslowtraveler написа:Аз ли съм зле с английския, или точно в тази информация за конкретния модел автомобил черно на бяло пише:
Докато режимите за обеднена горивна смес зависят от плаващи параметри, то изключването на горивото (fuel cut off) зависи от точни фиксирани параметри
-температура (да е загрял автомобила до нормална температура)
- положение на трансмисия (да не е на неутрална или паркинг позиция)
- положение на педала на газта - да не е натисната
- MAF сензор (да няма натоварване)
- обороти над определена граница
Та ако горните условия са изпълнени в продължение на 0.5 секунди подаването на гориво се изключва...
Ако настъпят горните условия, всякакви режими за обеднена смес се изключват....
Та не разбрах къде е конфликта...
само че казах да се прочете внимателно , всичко ,
след като са изпълнени горните условия следва :
After the ½ second delay, another timer ($3D) is checked to see if it has been at least 10 seconds ($44A) since the last time DFCO was enabled. This is the minimum time between consecutive DFCOs. If this timer = 0, the DFCO enabled flag ($0B bit1) is set and the DFCO Stall Saver flag ($07 b4) is cleared. (DFCO Stall Saver is explained in a moment.)
да поясня за тези които са на вие с Англииският ,
ако не са минали поне 10 секунди от предното спиране на горивото , изобщо не се включва наново DEFCO . Тва смятам че е написано пределно ясно .
Какво спира DFCO
What stops DFCO?
[$FD3C] The conditions that turn off DFCO are:
�� TPS > 2% ($444) with no TPS Error Code (Malf 21 / 22), or
�� RPM decrease of 100 or more ($442) in last 50msec, or
�� LV8 > 52 ($441) with no MAF Error Code (Malf 33 / 34), or
�� RPM < 800 ($43F)
Note: DFCO can still be disabled if there is a TPS error, the TPS is just not checked.
DFCO can still be disabled if there is a MAF error, the LV8 is just not checked.
Pushing the gas pedal down just a little (> 2%) will not only turn off DFCO, but will reset the DFCO Re-enable Counter ($3D). This allows the next DFCO to occur at any time and not have to wait 10 seconds. The LV8 rising above 52 is an indication the car is speeding up. Finally, if DFCO is on because you are braking, it shuts off if the RPM drops 100 or more in 50ms or it goes below 800.
Тоест ако бутнеш педала на газта се ресетва 10 секундният таймер и следващото DFCO няма нужда да чака 10 секунди. Това хубаво .
Само че докато си в DFCO и натиснеш спирачка ко става . Ако спираш рязко DFCO се изключва .Като пуснеш спирачката чака 10 секунди за да се включи пак . Отделно като наситнеш спирачка LV8 ( товара на двигателя ) се вдига заради спирачната помпа и пак DFCO се изключва и чака 10 секунди. Би трябвало се случва същото и ако си пуснеш климатика в движение или какъвто и да е друг агрегат които вдига натоварването на двигателя .
по надолу пък има и DFCO stall saver където вече става вече много мътна и кървава . Поради страх да не се "stall - не " мотора biggrin.gif
какъв е извода от цялата работа .
в зависимост от мнооооого фактори ECU използва мноооого различни режима на работа на ДВГ .
Няма такъф филм пускаш пидала на газта и край с горивото
Има сигурно 999 сценария в зависимост от условията и почти винаги ДВГ е в някакви смесени или преходни режими при които има подаване на гориво .
Така че фенове на ППХ и разход на гориво 0 дерзайте

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
На картинката, която съм пуснал... спира ли горивото за 5.5 секунди, в конкретният случай, при конкретният автомобил, с конкретната програма изпълнявана от конкретното ECU?
Според теб, колко са дълги тези преходни режими?
Според теб, колко са дълги тези преходни режими?
"Одни трусят, бросают вёсла, ложатся на дно баркаса, и их разбивает о скалы! А другие крепче берутся за весла, и гребут, гребут, навстречу ветру, наперекор буре гребут, и они побеждают стихию!" (с) "Повесть о настоящем человеке"
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта