Страница 9 от 11
Публикувано на: 19 Апр 2010 22:12
от spiritch
Благодаря за отговора, и на други коли видях да стоят така, ама все пак би било по-красиво, ако са 2 по 2 различни.
Публикувано на: 20 Апр 2010 23:18
от Protector
Здравейте!
Смятате ли че 18" лети джанти за Авенсис 2 ще са прекалено големи?Може ли някой да намери снимка на Авенсис 2, обут в 18-цолови джанти?Аз търсих, но нищо не отких.
Публикувано на: 21 Апр 2010 11:06
от SFINKS
а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????
Публикувано на: 21 Апр 2010 11:39
от slowtraveler
SFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Колегата, явно не се е доинформирал за допълнителните разходи по гуми с такъв размер laugh.gif
Публикувано на: 21 Апр 2010 20:44
от gena_bs
Има достатъчно предлагане на втора употреба с DOT'08.
Няколко пъти съм присъствал при покупката на такива от "добре облечени бизнесмени" с машини за над 200 000...
Публикувано на: 21 Апр 2010 21:58
от sacho7803
gena_bs написа:Има достатъчно предлагане на втора употреба с DOT'08.
Няколко пъти съм присъствал при покупката на такива от "добре облечени бизнесмени" с машини за над 200 000...
колега...тия "добре облечени бизнесмени"явно са от "селските тарикати"дето всички ги знайм.бизнесмен който има пари може да кара кола и за 5 000лв но винаги ще сложи нови гуми.селяндура иска да се набива на очи без значение за сигурността на автомобила си.
Публикувано на: 21 Апр 2010 23:30
от zi_zi_top
sacho7803 написа:колега...тия "добре облечени бизнесмени"явно са от "селските тарикати"дето всички ги знайм.бизнесмен който има пари може да кара кола и за 5 000лв но винаги ще сложи нови гуми.селяндура иска да се набива на очи без значение за сигурността на автомобила си.
Преди 15 години, когото излязоха Good Year Vector 1 си купих за Алеко-то 4 нови гуми (аз винаги само нови си купувам) и гумаджията ме майтапеше, че гумите стрували, колкото колата

. Тогава аз му обясних, че цената на гумите се сравнява с цената на живота ти, а не с цената на автомобила!!!
НИКОГА, АМА НИКОГА не си слагайте стари гуми на колите, колкото и стари и евтини да са!
Публикувано на: 22 Апр 2010 08:54
от SFINKS
gena_bs написа:Има достатъчно предлагане на втора употреба с DOT'08.
Няколко пъти съм присъствал при покупката на такива от "добре облечени бизнесмени" с машини за над 200 000...
е да де , те на такива "бизнесмени" и дрехите им са втора употреба
може белъото и то да им е с DOT 07-08

Публикувано на: 22 Апр 2010 13:11
от slowtraveler
ха ха - даааа. На времето такива 'бизнесмени' ходеха при един приятел, който слагаше газови уредби.
Криеха се по уличките ако видят, че пред сервиза има хора, че да не им падне реномето.
А когато пред сервиза нямаше никой, идваха с някоя G или S класа да им сложи газово, че да им е по-тънкажно laugh.gif
Но само при условие, че 'зареждачката' е скрита някъде в багажника, и след като получат уверение от приятеля, че на никого няма да каже laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Публикувано на: 23 Апр 2010 21:25
от to4niq
Здравейте всички колеги имащи отношение към тази тема,въпреки че сашо си е закупил каквото му е трябвало ще се опитам да отговоря обективно на ЗАГЛАВИЕТО . Основното предимство на летите е че можеш да постигнеш много добра устоичивост на автомобила при скорост над 180км нагоре ,а именно да избереш подходящо съчетание на гума джанта ,колкото по бясно карате толкова по голяма и широка джанта и по ниска и широка гума.Тук недостатъка е твърдата возия и вероятноста от прецакани гума или джанта.Но за маниаците си струва риска ,защото при висока скорост са по устоичиви.Ако искате да постигнете такъв ефект и трябва да купите джанта примерно 18 цола 9джи ет 38,то вероятноста да не се предлага като железна е доста голяма.С една дума ако колата ви не развива голяма скорост или не сте любител на високите скорости няма да можете да оцените истинския ефект на голямата и широка алминиева джанта.Другите предимства са че алминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.Защо гаики а не болтове-японеца и тук проявява своите предимства пред европееца.По удобно е да сложиш гумата на нещо докато я стегнеш.Късането става и при болтове,когато сервиза работи с непрофесионален гаиковърт,които няма поне 4 степени на затягане И наи гадното е когато някои е затегнал джантите ви прекалено много -до степен на разтягане на шпилката или болта а друг маистор трябва да ги отвива и те се скъсат при него.започва много глупаво оправдание че метала бил калпав че на този модел така се случвало често и т.н.Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част,зимата рядко някои си позволява да кара с повече от 180км,защото колкото и да са маркови гумите нямат добро сцепление при ниска температура.P.S японеца знае че връзката между гаика и шпилка направени от вид стомана ще идържат повече от същия болт но завит в чугунен барабан .Хубаво е да имате и два комплекта гаики или болтове защото има случаи въпреки че стават за лети джанти да са наранени от стоманените ви и да излъжат дори професионален гаиковърт и да не се затегнат достатъчно,коети е доста опасно,може да прецакат и конуса на алминиевата ви джанта.
Публикувано на: 23 Апр 2010 22:40
от Рошко
SFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????
Мисля, че въпросът на колегата беше малко по-различен или бъркам?

Нека който знае, да отговори на зададения въпрос и да оставим задаващият го сам да прецени финансовите си възможности и може ли да си позволи 18-цолови гуми или не.
@Protector - Да, можеш да сложиш 18-ки на Авенсиса, като съответно трябва да съобразиш и офсета на джантата, за да не опира (трябва да е с по-малко ЕТ от оригиналната) - може би 30 или 35, ако оригиналната е била с 40-45.
А относно цените на гумите, има и по-човешки цени eто един примерен
сайт. Та ако го разгледаш, ще забележиш, че цените за 18-цолови гуми не са чак толкова страшни - могат да се намерят добри гуми от реномирани производители, за 70 до 120 паунда на гума, а за куча марка - има и под 50, което за 18-ки мисля, че е доста приемливо. Ето
този Falken примерно, струва под 365 евро за 4 броя, доставени до България.
Как е цената, колоега SFINKS

Дали ще може да си позволи Protector тази "безбожна" цена?
Публикувано на: 23 Апр 2010 22:52
от to4niq
1.6 VVT-i написа:SFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????
Мисля, че въпросът на колегата беше малко по-различен или бъркам?

Нека който знае, да отговори на зададения въпрос и да оставим задаващият го сам да прецени финансовите си възможности и може ли да си позволи 18-цолови гуми или не.
@Protector - Да, можеш да сложиш 18-ки на Авенсиса, като съответно трябва да съобразиш и офсета на джантата, за да не опира (трябва да е с по-малко ЕТ от оригиналната) - може би 30 или 35, ако оригиналната е била с 40-45.
А относно цените на гумите, има и по-човешки цени eто един примерен
сайт. Та ако го разгледаш, ще забележиш, че цените за 18-цолови гуми не са чак толкова страшни - могат да се намерят добри гуми от реномирани производители, за 70 до 120 паунда на гума, а за куча марка - има и под 50, което за 18-ки мисля, че е доста приемливо. Ето
този Falken примерно, струва под 365 евро за 4 броя, доставени до България.
Как е цената, колоега SFINKS

Дали ще може да си позволи Protector тази "безбожна" цена?
Отговорих на темата -Лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци след като я прочетох цялата
Публикувано на: 23 Апр 2010 22:57
от Рошко
to4niq написа:Отговорих на темата -Лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци след като я прочетох цялата
И това го казваш в каква връзка...?

Публикувано на: 23 Апр 2010 23:02
от to4niq
1.6 VVT-i написа:to4niq написа:Отговорих на темата -Лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци след като я прочетох цялата
И това го казваш в каква връзка...?

Ми явно си мислиш че съм отговорил на този въпрос- А я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????-
Публикувано на: 23 Апр 2010 23:14
от Рошко
to4niq написа:Ми явно си мислиш че съм отговорил на този въпрос- А я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????-
Първо - прочети!
Второ - помисли! И ако все пак се окаже, че съм отговорил на теб, а не на някой друг, заповядай...
По въпроса за новите гуми - без значение какъв размер са ми джантите, карам
САМО с нови гуми, животът ми е скъп!

Колкото до 18-ките - не, не бих сложил 18-ки, но не защото ме притеснява цената им, а защото даже и 16-ките се гънат по нашите така наречени пътища, камоли 18-ките, да не говорим къде на майната си отива комфорта на возенето на 18-ки, но за всеки влак си има пътници - всеки си знае приоритетите. Един набляга на комфорт, друг - на визия.