лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
laugh.gif laugh.gif laugh.gifSFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????

Колегата, явно не се е доинформирал за допълнителните разходи по гуми с такъв размер laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
колега...тия "добре облечени бизнесмени"явно са от "селските тарикати"дето всички ги знайм.бизнесмен който има пари може да кара кола и за 5 000лв но винаги ще сложи нови гуми.селяндура иска да се набива на очи без значение за сигурността на автомобила си.gena_bs написа:Има достатъчно предлагане на втора употреба с DOT'08.
Няколко пъти съм присъствал при покупката на такива от "добре облечени бизнесмени" с машини за над 200 000...
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Преди 15 години, когото излязоха Good Year Vector 1 си купих за Алеко-то 4 нови гуми (аз винаги само нови си купувам) и гумаджията ме майтапеше, че гумите стрували, колкото колатаsacho7803 написа:колега...тия "добре облечени бизнесмени"явно са от "селските тарикати"дето всички ги знайм.бизнесмен който има пари може да кара кола и за 5 000лв но винаги ще сложи нови гуми.селяндура иска да се набива на очи без значение за сигурността на автомобила си.

НИКОГА, АМА НИКОГА не си слагайте стари гуми на колите, колкото и стари и евтини да са!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
е да де , те на такива "бизнесмени" и дрехите им са втора употребаgena_bs написа:Има достатъчно предлагане на втора употреба с DOT'08.
Няколко пъти съм присъствал при покупката на такива от "добре облечени бизнесмени" с машини за над 200 000...
може белъото и то да им е с DOT 07-08

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
ха ха - даааа. На времето такива 'бизнесмени' ходеха при един приятел, който слагаше газови уредби.
Криеха се по уличките ако видят, че пред сервиза има хора, че да не им падне реномето.
А когато пред сервиза нямаше никой, идваха с някоя G или S класа да им сложи газово, че да им е по-тънкажно laugh.gif
Но само при условие, че 'зареждачката' е скрита някъде в багажника, и след като получат уверение от приятеля, че на никого няма да каже laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Криеха се по уличките ако видят, че пред сервиза има хора, че да не им падне реномето.
А когато пред сервиза нямаше никой, идваха с някоя G или S класа да им сложи газово, че да им е по-тънкажно laugh.gif
Но само при условие, че 'зареждачката' е скрита някъде в багажника, и след като получат уверение от приятеля, че на никого няма да каже laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
Здравейте всички колеги имащи отношение към тази тема,въпреки че сашо си е закупил каквото му е трябвало ще се опитам да отговоря обективно на ЗАГЛАВИЕТО . Основното предимство на летите е че можеш да постигнеш много добра устоичивост на автомобила при скорост над 180км нагоре ,а именно да избереш подходящо съчетание на гума джанта ,колкото по бясно карате толкова по голяма и широка джанта и по ниска и широка гума.Тук недостатъка е твърдата возия и вероятноста от прецакани гума или джанта.Но за маниаците си струва риска ,защото при висока скорост са по устоичиви.Ако искате да постигнете такъв ефект и трябва да купите джанта примерно 18 цола 9джи ет 38,то вероятноста да не се предлага като железна е доста голяма.С една дума ако колата ви не развива голяма скорост или не сте любител на високите скорости няма да можете да оцените истинския ефект на голямата и широка алминиева джанта.Другите предимства са че алминия или алминиевата сплав бързо приема и отдава температурата ,което намалява вероятноста да ви прегрее спирачната течност и да изгубите спирачки.Хубавите модели са по леки,доста по красиви са.По дълго издържат на корозия .Недостатъците са че са скъпи и когато се прецакат боли много.Не стават за лоши пътъща.Ще се отклоня от заглавието на темата за да уточня някои предположения на участниците тук.Втулката която се слага на летата джанта НЕ Е за да балансира гумата,защото гайките и болтовете държат фиксирано джантата за главината и големината на централния отвор няма никакво значение ако е по голям.Тя предпазва гадната свръзка която се получава при окисляване на алминия и ръждасване на главината,затова е пласмасова или бакелитова и да служи като управка на маисторите при монтаж и демонтаж.Защо гаики а не болтове-японеца и тук проявява своите предимства пред европееца.По удобно е да сложиш гумата на нещо докато я стегнеш.Късането става и при болтове,когато сервиза работи с непрофесионален гаиковърт,които няма поне 4 степени на затягане И наи гадното е когато някои е затегнал джантите ви прекалено много -до степен на разтягане на шпилката или болта а друг маистор трябва да ги отвива и те се скъсат при него.започва много глупаво оправдание че метала бил калпав че на този модел така се случвало често и т.н.Защо два комплекта джанти трябва да имаме ,тук на всички им е ясно ,защото вероятноста да прецакаме ниска гума и скъпа хубава джанта е много по голяма,пък и зимата е по добре по висока гума на по малка джанта за да вози по меко и да не се разбива ходовата част,зимата рядко някои си позволява да кара с повече от 180км,защото колкото и да са маркови гумите нямат добро сцепление при ниска температура.P.S японеца знае че връзката между гаика и шпилка направени от вид стомана ще идържат повече от същия болт но завит в чугунен барабан .Хубаво е да имате и два комплекта гаики или болтове защото има случаи въпреки че стават за лети джанти да са наранени от стоманените ви и да излъжат дори професионален гаиковърт и да не се затегнат достатъчно,коети е доста опасно,може да прецакат и конуса на алминиевата ви джанта.
Последно промяна от to4niq на 26 Авг 2010 17:02, променено общо 2 пъти.
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Мисля, че въпросът на колегата беше малко по-различен или бъркам?SFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????

@Protector - Да, можеш да сложиш 18-ки на Авенсиса, като съответно трябва да съобразиш и офсета на джантата, за да не опира (трябва да е с по-малко ЕТ от оригиналната) - може би 30 или 35, ако оригиналната е била с 40-45.
А относно цените на гумите, има и по-човешки цени eто един примерен сайт. Та ако го разгледаш, ще забележиш, че цените за 18-цолови гуми не са чак толкова страшни - могат да се намерят добри гуми от реномирани производители, за 70 до 120 паунда на гума, а за куча марка - има и под 50, което за 18-ки мисля, че е доста приемливо. Ето този Falken примерно, струва под 365 евро за 4 броя, доставени до България.
Как е цената, колоега SFINKS

Отговорих на темата -Лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци след като я прочетох цялата1.6 VVT-i написа:Мисля, че въпросът на колегата беше малко по-различен или бъркам?SFINKS написа:а я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????Нека който знае, да отговори на зададения въпрос и да оставим задаващият го сам да прецени финансовите си възможности и може ли да си позволи 18-цолови гуми или не.
@Protector - Да, можеш да сложиш 18-ки на Авенсиса, като съответно трябва да съобразиш и офсета на джантата, за да не опира (трябва да е с по-малко ЕТ от оригиналната) - може би 30 или 35, ако оригиналната е била с 40-45.
А относно цените на гумите, има и по-човешки цени eто един примерен сайт. Та ако го разгледаш, ще забележиш, че цените за 18-цолови гуми не са чак толкова страшни - могат да се намерят добри гуми от реномирани производители, за 70 до 120 паунда на гума, а за куча марка - има и под 50, което за 18-ки мисля, че е доста приемливо. Ето този Falken примерно, струва под 365 евро за 4 броя, доставени до България.
Как е цената, колоега SFINKSДали ще може да си позволи Protector тази "безбожна" цена?
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Първо - прочети!to4niq написа:Ми явно си мислиш че съм отговорил на този въпрос- А я ни кажи ти ще си купиш ли нови 18 " гуми ако стане ?????-
Второ - помисли! И ако все пак се окаже, че съм отговорил на теб, а не на някой друг, заповядай...

По въпроса за новите гуми - без значение какъв размер са ми джантите, карам САМО с нови гуми, животът ми е скъп!

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 7 госта