Страница 9 от 46
Публикувано на: 24 Фев 2009 19:57
от slowtraveler
Добре дошъл колега.
Ние и така ще си признаем - няма нужда да се караш (изключи си Caps Lock)...
Само дето не разбрах от поста ти какво точно искаш да разбреш

Публикувано на: 24 Фев 2009 19:59
от Kiki
jim_beam написа:
.ще карам тойота с полски двигател ццц

Моят двигател е от тия ццц-полските!
На 150 000 и харчи на 15 000км. по литър масло. Да го изхвърлям ли? biggrin.gif

Публикувано на: 24 Фев 2009 20:19
от toyoda_nippon
slowtraveler написа:Добре дошъл колега.
Ние и така ще си признаем - няма нужда да се караш (изключи си Caps Lock)...
Само дето не разбрах от поста ти какво точно искаш да разбреш

Как какво,човекът има "процедурен" въпрос и затова говори ясно и високо от трибуната laugh.gif
Публикувано на: 24 Фев 2009 22:43
от sandy
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да разберете,ако ли не духайте силно.............
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!
Публикувано на: 25 Фев 2009 09:37
от slowtraveler
Sandi, има и друго златно правило:
да видиш колко масло имаш на щеката biggrin.gif
При масло под средата, но над минимума тръгнах от Варна, и в Елена (навъртяни около 350км по заобиколни пътища) долях 2л масло от общо 3.7л в системата, за да стигне нивото до средата между мин/макс....
(при налят първи литър маслото докосна края на щеката, иначе си бе суха)...
Това ме наведе на мислълта, че 'може-би' колата гори масло biggrin.gif
Просто конкретния проблем, който се появяваше при старите 1.6/1.8 VVT-i е запичане на сегменти, и съответно както не ти пипа маслото, изведнъж някой друг литър изчезва...
Публикувано на: 25 Фев 2009 12:50
от diver
sandy написа:!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да разберете,ако ли не духайте силно.............
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!
Що да цапаш пръста, напрао мож и удариш една патка в ауспуха....
Публикувано на: 14 Авг 2009 21:58
от Capo_69
slowtraveler написа:Sandi, има и друго златно правило:
да видиш колко масло имаш на щеката biggrin.gif
При масло под средата, но над минимума тръгнах от Варна, и в Елена (навъртяни около 350км по заобиколни пътища) долях 2л масло от общо 3.7л в системата, за да стигне нивото до средата между мин/макс....
(при налят първи литър маслото докосна края на щеката, иначе си бе суха)...
Това ме наведе на мислълта, че 'може-би' колата гори масло biggrin.gif
Просто конкретния проблем, който се появяваше при старите 1.6/1.8 VVT-i е запичане на сегменти, и съответно както не ти пипа маслото, изведнъж някой друг литър изчезва...
Здравейте.
И аз имам същия проблем (ако така може да се нарече).
Карам Авенсис 2004 1.8 и на 80 000км сложих газова Изи Джет.
Сега съм на 135 000км.
Винаги сам доливал масло, а сега по 1л на 2000км.
Карам я с 0-40 Арал.
Казвали са ми да смъкна на 5-40 или 10-40.
От Сервиз на Тойота ми казват че това не е добре за маслото което слагам.
От първите километри си гори масло 1л на 10 000км.
С течение на време и километри разхода на масло се увеличава.
След 80 000км твърдо заби на 1л на 2000км.
Та това ме кара да мисля, че може и от газовата уредба да се дължи.
Сега ще сменям маслото и мисля този път да е 5-40 Аджип.
Двигателя с Арал "пее".
Та........, не ми се отваря двигателя и ще доливам колкото трябва, стига да не спре да работи двигателя

Публикувано на: 15 Авг 2009 15:49
от 223orange
И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?
Публикувано на: 15 Авг 2009 16:09
от Capo_69
223orange написа:И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?
Да колега biggrin.gif
Когато карам в града не пипа маслото.
Но извън града при високи километри го пипа.
И аз имам подобни наблюдения.
Ако колата я карам бавно доливам 2 л от смяна до смяна.
Но за съжаление предпочитам разход на масло пред това да се мъкна като "охлюв" biggrin.gif
Публикувано на: 15 Авг 2009 17:30
от EMPEROR
Може и да не е тук мястото, но за да не пускам нова тема, някой може ли да ми каже за 3l 2jz vvti мотора дали има същите тея проблеми с маслото?
Публикувано на: 20 Авг 2009 05:40
от pecatas
223orange написа:И аз имам едно оплакване от към разход на масло. Имам Toyota Corolla 1.4 VVT-I 4ZZ-FE 2000 година. Онзи ден се върнах от морето София- Синеморец-София. По пътя до морето нямаше никакви проблеми, колата не беше изразходила нито капчица масло, но след като се върнах в София, установих, че е изхарчила близо 1л. масло. Следя редовно форума и съм наясно с дефекта при двигателите произведени 2000 - 2001 година, но останах с впечатлението,че това се отнася по-скоро за двигателите 1.6 и 1.8. Също така в една от темите един колега сподели, че 4ZZ-FE не са били сглобявани със сегменти Kolbenschmidt, при които се проявявал проблема с високия разход на масло. Интресното при мен е че, връщайки се обратно, по магистралата в един момент вдигнах 160 км/ч, при което ми намириса на изгоряло. Всичко се случи за секунди. Чудя се, дали това не е предизвикало висок разход на масло?
Драги ми Съфорумец, бих те посъветвал да провериш дали гумичките на клапаните не са се "одървили" на камък от прегряване и искрено се надявам да не ти се е случил проблема с горенето на масло като при мен. Аз лично си доливам масло, карам си колата като за 1.4 двигател, което ще рече "внимателно и акуратно" и си свиркам. Няма да хукна да цепя двигател за нещо, за което нямам достоверна информация

Иначе поста за Колбеншидт сегментите и това, че те не са прозизвеждали такива за 4ZZ-FE e мой и ако се поразтърся може и да намеря каталога за да ви го предоставя (беше доста тудно да го намеря). Горепосоченият факт обаче не обяснява факта, че ми гори около литър масло на 1000!!!! Както и да е, въпреки всичко, колата си върви добре, без секви забележки, просто си имаш масло в багажника за доливане. Имайки предвид, че колата е 2-ра ръка и вози толкова комфортно и приятно (за разлика от много други модели и марки), не мога да очаквам напълно безпроблемна експлоатация и проблема с маслото вече не ми тежи. Мисля си като "изгоря" и последното останало масло (купих си 2 туби :-))))) да мина на още по-качествено масло с малко по-висок вискозитет (10w40 например) и да не се интересувам повече по темата

Т'ва да цепя алуминиев двигател за да сменям бутала и сегменти за 2 хилки, за кола струваща 6-7 просто е безсмислено според мен.
С риск да се отклоня от темата, в момента разработвам "водороден боостър" за бензиновия си двигател, един от плюсовете на който е сваляне на температурата на ДВГ-то както и редуциране на вредните емисии (което е и главната ми цел). Ако пробема е в неравномерно загравяне на буталата, то съвсем скоро проблема с маслото трябва да изчезне напълно, защото температурата ще падне чуствително и ако това е така, ще постна резулата във форума.
Публикувано на: 20 Авг 2009 09:07
от EMPEROR
EMPEROR написа:Може и да не е тук мястото, но за да не пускам нова тема, някой може ли да ми каже за 3l 2jz vvti мотора дали има същите тея проблеми с маслото?
Някой знае ли нещо по въпроса, че ми предстои покупка на 2jz gte и се чудя дали да е VVTi или не...
Публикувано на: 27 Сеп 2009 12:50
от ivanovmd
Колеги, само не разбрах, кога е РЕШЕН въпросният проблем с разхода на масло при ВВТи двигателите?Ако си взема 2004 или 2005 с такъв двигател (да се разбира 1.6,1.8,2.0), пак ли ще гори масло?
Публикувано на: 28 Сеп 2009 16:05
от pecatas
ivanovmd написа:Колеги, само не разбрах, кога е РЕШЕН въпросният проблем с разхода на масло при ВВТи двигателите?Ако си взема 2004 или 2005 с такъв двигател (да се разбира 1.6,1.8,2.0), пак ли ще гори масло?
Доколкото съм чел по темата, проблема е с двг-тата произведени от
края на 1999 до към юли 2002.
Публикувано на: 29 Сеп 2009 13:15
от newmiro
аз доколкото знам става въпрос за тези двг-та м/у 2000-2002г. почти всички са оправени гаранционно. малък е шанса все още да намерите такива, освен ако не е карана много, т.е. карана е малко! иначе до сега ако е имало такъв проблем е трябвало да се проличи за толкова години.