Страница 80 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:07
от Sandocan
А в случай на отказ механична ключалка има ли?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:12
от dracunculus
Да. Поне сервизната кола, която последно карах (беше Корола 2019) имаше. Авенсисът ми и Лексусът имат също (на абсолютно същия принцип). В ключа има едно вградено малко механично ключе, което се вади и с него отключваш чрез нормална ключалка.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:14
от peterhr
Трябва да има, все пак батерия или акумулатор ако паднат и няма да се вика ключар

Но и тази екстра е малко глупаво направена. При някои производители, само отдалечаване от колата е достатъчно, за да се заключи. Но и при Нисан и други марки съм виждал да трябва да се цъка копче на вратата. Което за мен е неудобство. Вероятно и отключването ще е само от предни дръжки... Което пак е леко неудобство...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:20
от Enwor
За заключването dracunculus ме изпревари. Особеното е, че да провериш дали си заключил трябва да ползваш задната врата

, точно защото отключването и заключването е само от предните и то ако ключа е от правилната страна.
Ако е запалена и излезеш (да изринеш снега примерно или да извадиш нещо от багажника) пищи 2-3 пъти. За автоматичното заключване след спиране трябва да се пита сервиза или някой ровил техстрийма...
За мен по-странното е, защо ми позволи да я изгася докато съм на D. Гася, отварям вратата и тя си тръгва по лекия наклон. Добре, че още бях вътре
Дори и една генерация на задвижването, явно различните изпълнения имат разлики. При седана EV режима е ограничен до 40км/h и както се оказа до някаква мощност. При по-голям зор пали двигателя (при изкачване на по-стръмен наклон примерно). За 14те хил. км до момента не ми се е случвало да ми липсва мощност при ускорение, а и батерията под половината индикация не е падала по пътя. Само в градско съм я свалял до 2 черти и то само веднъж. Даже при мен проблема е, че имам излишна мощност, която няма къде да събера. Когато трябва натискам и изпреварвам, само че преди това минавам в Спорт, за да реагира по-бързо.
Онзи ден пътувахме до Шуменско в приличният сняг, "Еко" режима вярно е точно за тогава

. Но след 500км магистрално и извънградско излезе съобщение, че радара е неактивен и трябваше да сляза да изчистя предницата. Загледах се във фаровете оказаха се целите заледени - led-а си държи студено. Докато пасажерите дръпнат по една цигара, спрея и стъргалката влязоха в действие и отново имаме темпомат. Та общо взето при избора ми на автомобил само това май не бях предвидил. За ниския таван отзад не ме бърка толкова - аз там не стоя

.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:24
от biro
Съвсем коректно е направено безключовото. Ти представяш ли си колата да изпраща радио сигнал един път в секунда, за да провери дали ключа е наблизо акумулатора колко време ще изкара? Ако не искаш да се отключи ако си до колата?
За да отвориш врата трябва да хванеш дръжката, за това най-логично е само в този момент да се изпраща сигнал заявка до ключа. Същата работа при заключване - хващаш дръжката на определено място и заключва.
Това работи само с преднитие врати и багажника.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:32
от Krachunov
Enwor написа: ↑16 Фев 2021 21:20мен по-странното е, защо ми позволи да я изгася докато съм на D. Гася, отварям вратата и тя си тръгва по лекия наклон.
Ако цъкна бутона за гасене, и съм на Д почва да пищи първо да преместя лоста на паркинг и след това да загася. Сега не съм сигурен дали не остава на контакт, но със сигурност не гаси колата и пищи
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:33
от Hursa
Има ли вариант за заключване на 4те врати, ако е паднал акумулатора (12 волтовия). В такъв случай, как се отваря багажника - акумулатора в багажника ли е? Хибрида с 1.8 двигател също ли чрез лоста се поставя положение "парк"?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:36
от Krachunov
Hursa написа: ↑16 Фев 2021 21:33
Има ли вариант за заключване на 4те врати, ако е паднал акумулатора (12 волтовия). В такъв случай, как се отваря багажника - акумулатора в багажника ли е?
Влизаш вътре, както едно време в ладата и цъкаш всички копчета едно по едно, накрая заключваш с механичния ключ.
Не съм тествал дали при отворена врата и щракнеш заключването и затвориш ще стане.
На королата акумулатора е от пред
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:48
от peterhr
Това със заключването и проверката през 1 секунда (не че е точно така), но все пак другите производители са го измислили. Даже на модели от преди 20тина години още. Много е вероятно и Тойота да го знаят

, но по-скоро не искат да го реализират.
Обикновенно аз слизам първи от колата. Ако трябва всеки път да се провиквам на жената или децата "последният да пипне предна дръжка", че да заключи ... Не е най-удобното за мен.
Например при Рено е доста по-добре реализирана тази екстра. Там когато картата се отдалечи от колата и има отворена врата, колата не се заключва. При затваряне на последната врата, след 3-4 секунди се заключва. Няма нужда да пипам дръжка, за да проверя дали се е заключила. Ако не чуя пипкането на клаксона за малко, тогава поглеждам мигача на вратата (там не беше на огледалото а на вратата) и ако той свети, значи е заключена от автоматичното закючване. Мигача свети постоянно (не с мигане) около 30 секунди след заключване.
Отключването е от всяка дръжка, дори и задните.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 21:59
от Hursa
► Виж съдържание
Krachunov написа: ↑16 Фев 2021 21:36
Влизаш вътре, както едно време в ладата и цъкаш всички копчета едно по едно
При ауриса - няма такива (при стария). А багажника не може да се отвори, освен от вътре.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 22:27
от Sandocan
dracunculus написа: ↑16 Фев 2021 21:12
Да. Поне сервизната кола, която последно карах (беше Корола 2019) имаше. Авенсисът ми и Лексусът имат също (на абсолютно същия принцип). В ключа има едно вградено малко механично ключе, което се вади и с него отключваш чрез нормална ключалка.
Питам от любознателност.Тази механична ключалка на споменатите къде се намира?А багажника отключва ли?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 22:30
от Dimitar38
Например при Рено е доста по-добре реализирана тази екстра. Там когато картата се отдалечи от колата и има отворена врата, колата не се заключва.
При Corolla също не се заключва колата , ако има отворена врата
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 23:04
от peterhr
Точно това е голямата разлика. Аз слизам от Реното, детето слиза, затваря си вратата и колата се заключва.
Вариант 2, аз слизам от Королата, детето слиза, затваря си вратата иииии ..... тук има още два варианта. Или колата остава отключена до следващото ползване или .... аз се връщам до някоя от предните дръжки и я пипам, за да се заключи. Неудобно, ама какво да се прави.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 23:23
от stereo_man
Питам от любознателност.Тази механична ключалка на споменатите къде се намира?А багажника отключва ли?
[/quote]
На шофьорската брава има ключалка. Багажникът може да се отвори и от вътре (мисля, че е механично отварянето). На самата врата на багажника също има бутон за отваряне, който вече май е ел.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 23:27
от stereo_man
Относно заключването може би има някаква причина. Имам приятел с мерцедес gl 2015-16-та. При него е по същия начин, както при королата - докосваш за заключване върху едно квадратче на дръжката, а отключва като хванеш самата дръжка. Разликата там е, че има сензори на всички врати и има бутон за автоматично затваряне на вратата на багажника и заключване на автомобила