Страница 80 от 80

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 09:05
от mapamop
Дюзи от Авенсис Т22 със 1ZZ-FE, 1.8/129 к.с. двигател. Пробега мисля да беше около 100К на газ, със някаква газова уредба от най-простите, без синхронизация по OBD.
Мислех да си ги запазя за резервни, за експерименти, но няма нито една със здрав корпус от 4. Бобините и те са цъфнали като армейски налъми след 3 полка употреба.
0-02-05-328d837efe337e167a214792cb7c1c41c93ca5005e27ef48da74aef6b82d51aa_9a8718ed.jpg
0-02-05-328d837efe337e167a214792cb7c1c41c93ca5005e27ef48da74aef6b82d51aa_9a8718ed.jpg (383.35 KiB) Преглеждано 2808 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 12:51
от slowtraveler
Прилича на компресорно масло. Не съм се интересувал за зареждането на газ, но конкретните газ-станции нямат ли допълнителен компресор. Ако е така - вероятно 'хубавата газ' зависи и от обслужането и компресорите на конкретната газ-станция..

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 14:40
от vfr800
Всички са така. Lexus IS са същия тип, даже незнам дали не са и точно същите. И там се цепят и да има и да няма газ все си се цепят.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 14:51
от mapamop
slowtraveler написа: 22 Апр 2024 12:51 Прилича на компресорно масло
Ако имаш предвид разлива на масло и мизерията по сондите - тая кола нямаше гумено изделие което да не беше спукано. Та дюзите са със обилен антикорозионен слой мазник, заради издуханата гарнитура на капака на клапаните. От там си се лееше прилично количество масло, както и от сцепения маркуч за вентилацията маслените пари на клапаните.
Маслото не го коментираме. Всъщност до последно тая бричка си вървеше съвсем добре на газ, и съвсем прилично на бензин, с изключение на студеното време под 8 градуса, където се давеше и се мъчеше да гасне. Вероятно заради сцепените дюзи и бобини.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 14:54
от Akima
vfr800 написа: 22 Апр 2024 14:40 Lexus IS са същия тип
XE10 ползва 4-ри портови инжектори /лилави/ - не съм видял толкова сцепени, но всички се запушват.
mapamop написа: 22 Апр 2024 14:51 Вероятно заради сцепените дюзи и бобини.
Не вероятно, а съвсем сигурно.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Апр 2024 18:49
от slowtraveler
mapamop написа: 22 Апр 2024 14:51 Ако имаш предвид разлива на масло и мизерията по сондите
Не, имах предвид предходната снимка на филтъра :thumbsup:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 12 Май 2024 19:23
от Stivans
Една статистика за тези, които се чудят дали си струва да слагат газова уредба.
Изминати за 1 година( от 12.05.2023г.) 14207 км от тях изваждам 600 км за каране на бензин и подгряване, стават 13607км при което средния разход на газ е 9,86л./100км
Изминати 14207 км изгорени 1342л газ, подгряване и каране на 60л бензин за година.
Платени за газ и 1300лв.и бензин 156,00лв. Общо разход 1456,00лв.
Ако карах на бензин при среден разход 10л/100км щях да платя 3693 лв. при средна цена 2,60 лв. за литър. Платени за газ и бензин общо 1456.00 лв., при средна цена на газта 1,00 лв. за литър, спестени за 1 година 2237лв.(цена на газовата уредба с компютър КМЕ-1550,00лв.) Не зная колко струва нов двигател, но предполагам, че ако този даде фира след 10 години, с икономисаните средства бих могъл да си купя поне 1 нов :D .

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 12 Май 2024 22:26
от mapamop
Stivans написа: 12 Май 2024 19:23поне 1 нов
Чисто нов от магазина, палетен без периферията - едвали ще си струва. По спомен на братовчедите купиха такъв 1.8 или 2.0 бензин за Шкода 2010 година, за около 8-9000 лева.
За моргаджийски мисля че вече може и да може, с останалите примерно около 800 лева спестени тази година. Ако не - догодина ще можеш примерно. Но ще си вадиш и слагаш "новия" мотор сам на ръка. След още примерно 1-2 години ще имаш и за труд в сервиз, ако няма (сериозна) инфлация.
Т.е. си на "кръгла нула" някъде около 3-4 до 5 години, ако игнорираме инфлацията в горивата и цената на труда. За мотор втора употреба обаче. За нов ... Ще ти трябват повече години.
Това не е заяждане за / против гаССта - по-скоро моя сметка направена "по бабешки".

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 12 Май 2024 23:31
от Stivans
mapamop, Това са данни за 1 година, така че вече съм изплатил ГИ. В последното изречение съм написа след 10 години. Да не са 22000 спестени, но поне 15000 ще съм напред . За един нов двигател все ще стигнат 😀. И то при условие че този не става повече. Преди години имах Фолксваген 2-ка. На 230х.км му сложих газова и на 450 го продадох само със сменени 3 ауспуха, че много гниеха от конденза. Така че нямам притеснения. За 37 г откакто имам книжка все още не съм видял на живо скапан от газова уредба двигател, при нормална експлоатация.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 13 Май 2024 00:03
от mapamop
Stivans написа: 12 Май 2024 23:31 Фолксваген 2-ка
Фолсваген 3ка 1.4, 60 коня на шурея хвърли клапани и впоследствие мисля глава или бутала на 360000 нереални километра. Вероятно на половин милион от които около 200000 са на газ. Мотора е сменен вече...
Койотата ми на 360000 реални само на бензин е много вероятно поне за ревизия на клапани, ако не излезе нещо друго покрай тях. Сравняваш коли със коренно различна концепция на изработка и материали.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 14 Май 2024 11:21
от vfr800
Пропаднали клапани не означават нов двигател. Сваля се главата ревизира се и се връща обратно. Карането на газ винаги и икономически обосновано, освен в случаите с много малък годишен пробег.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 14 Май 2024 12:44
от gena_bs
Какъв, приблизително, е граничният пробег, при който става изгодно инсталирането на LPG?
4 или 5-то поколение, OBD и прочие "благинки".
Примерно за атмосферен бензинов двигател с обем 1.6l, 100hp, Multipoint injection.
Средният смесен разход на бензин при 80% междуградски пробег без магистрала е между 6 и 7l/100km.
Експлоатира се на къси разстояния - от 30 до 60км в едната посока. Средно около 6500км/ година.
А как стои въпросът при съвременните Direct Injection двигатели (SIDI, DISI, FSI, GDI и прочие)?
Предполагам, че за достигане на някаква икономия се иска значително по-голям пробег. Заради високата цена на LPG системите за тях.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 15 Май 2024 13:17
от vfr800
При стандартен двигател с многоточково впръскване под 5-6к пробег на година няма много смисъл да се монтира LPG, освен ако не е 6 или 8 цилиндров. Проста калкулация ще покаже, че ще трябват поне две години докато се избие инвестицията и това е при условия, че нямаме никакви проблеми. Заради по-голямото количество вода в ауспусите , те ще гният бързо понеже не се кара колата и реално нещата отиват в неизвестна посока. Директното впръскване изисква да работят и бензиновите дюзи с поне 20% капацитет през цялото време, за да може да се охлаждат. Т.е винаги имаш минимум 20% разход на бензин и в общи линии под 10К на година ,освен ако не е много голям двигателя няма смисъл да се монтира газ, защото и цената е високичка и отделно настройването на такава система за работа с директно впръскване е значително по-сложно. Да не говорим , че се изискват една дузина емулатори за какво ли не. А като знаем какви са "майсторите" резултата не е изобщо ясно дали ще бъде положителен или по-скоро ще е таралеж в гащите.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 15 Май 2024 15:48
от gena_bs
Благодаря много! :cheers:
Посочените доводи са същите, с които се отказах от ГИ.
Просто ми трябваше компетентно мнение за самоуспокоение. :thumbsup:

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 15 Май 2024 21:11
от Двигателист
gena_bs, не се занимавай с пропан-бутан с този годишен пробег. На бензин си е най-добре. Най-икономично (количествено), най-безпроблемно, без намаляване на багажния обем... И доста още неща мога да изброя, но няма смисъл. Аз карам на пропан-бутан, но не защото ми харесва, а просто защото засега ми се събират 25-30 хил.км. годишно. До 10000 км годишно, както писа и vfr800, не бих използвал газова уредба.