Страница 79 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 09:10
от Hursa
Разликата между CVT и т. н. eCVT е много по-голяма от разликата между CVT и скоростна кутия (автоматична, ръчна или роботизирана). ЕCVT на тойота си има и своите недостъци - без съмнение. Няма как да се хвали само королата.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 09:44
от speeder88
Не съм казал, че е съвършена! Както казах - няма пълно щастие. И мен към момента точно CVT-то ме кара все още да се замислям, но като сложа данните за ускорение и доускорение до тези на сегашната ми кола, Corolla-та е малко по-бърза, така че мисля ще го преглътна!
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 10:20
от dracunculus
Четейки най-различни теми из форума си разсъждавам следното и стигам до извода- разбира се, че няма съвършена кола и пълно щастие. Разбира се, че за всеки е важно нещо различно- за някого да не му скърца интериора (купува си премиум кола за 50к в Евро и нагоре и се надява да не скърца......защото и там се наблюдава това, от личен опит го казвам с Мерцедес и БМВ), за друг да му е безшумна (купува хибрид), за трети да има типичното турбо-поведение (купува турбо-бензин или дизел от друг бранд), за друг пък да му е възможно най-евтино придвижването (слага АГУ) и т.н. И всеки си живее с избора и му се радва. За какво е това спамене из тия теми, все едно надпреварване и мрънкане и реплики от типа ''добре, че не си купих Корола, че гледам са боклуци'', така и не разбирам. Колеги, като не ви харесва изборът (в случая Королата) я продавате и си купувате това, което смятате за добре, или въобще не купувате такава. Ясно е, че всяка кола си има слаби и силни страни. Споменава човек веднъж негативния си опит, ако има такъв, и не дълбае в посока и не убеждавате всички останали, че виждаш ли са балъци, карайки ги тия коли. И не, много съм далече от това да защитавам сляпо марката, самият аз не купих Корола, защото не ми харесва външният вид на новата генерация и двигателната гама. Просто констатирам наблюдение и тип поведение, което за мен е безмислено.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 10:43
от slowtraveler
► Виж съдържание
Офтопик
speeder88 написа: ↑16 Фев 2021 08:34
Qashqai най-високо ниво - там има почти всичко без Headup, шибедах, автоматичен багажник и асистента, който те държи в лентата, обаче нямаш хибрид
Вече имат... Иначе - да, за плюенето всеки може да плюе... Обикновено това значи че не е проявил достатъчно разум да си уточни изискванията...
Имам Кашкай, имал съм Мазда 6 и джип за 'бала пари'...
Всеки от моделите е имал конкретни преимущества и недостатъци... Ако недостатъците ЗА ТЕБ са маловажни, а преимуществата на модела съвпадат с твоите желания, то си доволен от автомобила...
Например - и то Кашкая съм доволен и от Маздата, и от Джипа, а и от голяма част от предходните марки и модели... Кашкая имаше кофти пластмаса, която бе прерязана от колана... Смених я и не съм имал проблеми с тракания, скърцания и т.н.. С маздата не съм имал проблеми и още си я кара безпроблемно новият собственик (приятел). Обаче ако търсиш у Маздата нещо различно от перфектно пътно поведение - например 'комфортно возене като шлеп' - няма да получиш такова от късоходовото окачване... Което държи перфектно автомобила при хубав асфалт, ама по-лесно се 'пробива' по нашите пътища... Т.е. би бил недоволен ако например вместо Камри (или дори Авенсис) избереш Мазда6, очаквайки плавното полюшване и 'непробиваемото' окачване на тези модели...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 11:04
от Krachunov
Hursa написа: ↑16 Фев 2021 09:10
ЕCVT на тойота си има и своите недостъци - без съмнение
За какви говориш? Целтна не е спор или да те оборвам. Интересно ми е, дали има нещо което съм пропуснал?
speeder88 написа: ↑16 Фев 2021 08:34
Всички пишат, че CVT-то е за плавно и спокойно шофиране и не става толкова за стрелкане!
Това, защо?
За разлика от другите, двигателя не работи ли винаги в оптимални обороти?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 11:12
от speeder88
Не знам! С такова впечатление съм останал! Но иначе - да! Колкото повече мачкаш газта толкова повече вдига оборотите и работи на максималната мощност когато е необходимо. Относно спокойното и пенсионерското шофиране го отдавам на това, че хората не искат колата им да мучи и бучи и затова не я настъпват толкова!
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 12:28
от venciru
Извиннявам се ако прекъсвам някакъв спор, ама да си попитам и в тази тема:
Мен ме интересува има ли възможност на нова keyless Корола Luxury (09.2020) да се направи така, че при гасене на двигателя и напускане на колата с картата в джоба, колата да се самозаключи? Много ми липсва тази екстра, на която бях свикнал с Лагуна купе

И няколко пъти вече я оставям незаключена........
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 12:47
от wizarda
speeder88 написа: ↑16 Фев 2021 09:44
... И мен към момента точно CVT-то ме кара все още да се замислям ...
CVT кутия, за обикновен двигател, е метален ремък между конуси, който при по-големи
натоварвания има тенденция да буксува и да прегрява маслото. От там са и проблемите
при тези кутии.
eCVT няма нищо общо с този тип, а е изпълнена с електродвигатели зацепени със зъбни колела.
Тук можеш да видиш как е при Тойота хибриди.
Изглежда, че предимството на хибридно задвижване не е динамиката, а
ниския разход. Корола 1,2т с 85кв е малко по-бърза от 1.8 хибрид с 90кв.
Сравнение в реални условия, но е за C-HR.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 12:50
от stereo_man
Според мен не може, но не съм 100% сигурен. Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата. Не знам дали е направено на някакво разстояние или време да гасне?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 13:21
от BOz
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 14:31
Понеже доста хора тук твърдяха, че едва ли не се превземам и си ускорявала на ток нормално.
Пробвах ускорение 0-50 при мен. Защото на 50 изключва автоматично ЕВ-то. Резултат около 8.5-9 секунди.
При 2 от опитите дори леко махах газта, защото ще ударя колата пред мен.
За това продължавам да твърдя, че ако е само за едно ускорение, батерията има необходимата мощ, за да потеглиш наравно с трафика, който трафик не потегля много по-бързо, както се опитваш да го изкараш.
Това прави ускорение около 1.5 м/с2, което като ускорение е заложено в WLTP-то. Демек колата ми отговаря на ускорението, заложено в тестовия цикъл.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 13:30
от Krachunov
stereo_man написа: ↑16 Фев 2021 12:50
Според мен не може, но не съм 100% сигурен. Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата. Не знам дали е направено на някакво разстояние или време да гасне?
Според дилъра в тойота, няма да загасне колата. Ако ще и до луната да отидеш без ключ. Което от към секюрити е сериозен пропуск според мен. Иначе при запален автомобил, не може да го заключиш с дистанционното, което е направено с цел да не я забравиш запалена, както ми се е случвало няколко пъти. Виж с ключ нямаш този проблем. Палиш си колата, заключваш с ключа и заминаваш.. Така я подгрявах онзи ден, че имаше 2 мм лед по стъклото а не исках да стържа. Е бях и на паркинг без да има кой да мине.. В София не бих го нправил.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 14:27
от slowtraveler
stereo_man написа: ↑16 Фев 2021 12:50
Аз съм се чудел и как, ако излезеш с ключа при запален автомобил, си остава запален и може да си караш, дори и ключа да не е в колата
Това е с цел безопасност... Ако по време на движение ключа откаже и т.н. това да не те смути и да не попречи на предвидена маневра... Или пък да изгасне заради това ако си пустинята, снежна буря и т.н...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 15:56
от Hursa
► Виж съдържание
Krachunov написа: ↑16 Фев 2021 11:04
За какви говориш?
При eCVT - работят три машини - винаги и "задължително", когато ДВГ задвижва автомобила. Свързано е и със загуби това двойно преобразуване, относително по-големи при по-неикономичните режими - макар и като цяло не особено големи. Разбира се има си и големи предимства - няма скоростна кутия, няма превключване на предавки, няма автоматична или роботизирана такава, няма съединител, двойни съединители или хидро трансформатор. Дава предимствата на CVT, без да е свързано с проблемите на вариатора. Опростява и повишава надеждността на трансмисията - въпреки двете ел машини, като цяло са надеждни, (според мен) прави я по-евтина, дори по-лека.
BOz написа: ↑16 Фев 2021 13:21
Пробвах ускорение 0-50 при мен.
При приус 2 ел мощността е с около 20% по-висока (ел мощността е над 30% от системната с компактен ДВГ - т. е. си е пълен хибрид

), като е с над четвърт тон по-лек от королата.
(Но и според мен, показаното на клипа ускорение в ев режим не е зле. Ако беше обаче ел мощността поне 3 4 пъти по-голяма, а защо не и 5 6 - автомобила наистина би бил страхотен, ако ще да е и с по-малкия ДВГ или 3 цилиндровия.
Вижте - какви двигатели е разработвала тойота за приус преди 2015, преди 4 поколение.)
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 20:44
от peterhr
Как се заключват тогава тези с безключово отключване?
Натиска се копче на дръжката на вратата?
Натиска се копче на дистанционното?
Че то нали идеята е да не се цъка нищо?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 20:47
от dracunculus
Когато ключът е в теб просто хващаш дръжката и колата се отключва, за заключване пипаш едни релефни чертички в основата на дръжката на вратата и колата се заключва. Цялата процедура можеш да я направиш и с копчетата на ключа, ако желаеш.