Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 13:38
от nicktodorov
Ок, може би си прав за това колко очаквам да набере колата спрямо колко съм натиснал газта и как това не е еднакво винаги.
При мен батерията никога не е падала под 3 и не си е сменяла цвета. Дори умишлено да искам, колата спира да ползва батерията и започва да я зарежда. Също така повече от 6 може да се зареди само при дълго спускане на спирачка. Никога не се пълни догоре ако работи на място или в други нормални режими на движение.
Обаче, със сигурност в редките моменти, когато имаме 7 или 8 черти и кикдаун, е различно от кикдаун и 3-4.
И тук предполагам може би има нещо общо с честите споменавания от Hursa, как реални за водача от електрическото задвижване са само някакви мижави 20-30кс. Сигурно повече може да се отдават само в описаните редки случаи с пълна батерия. Но понеже специално за Королата са решили тя рядко да си пълни без дълги спускания, на практика рядко имаме и голяма мощност...
PS. То така си и излиза по сметки де. Двигателя разполага със 152кс, ел мотора уж със 109, но сумарната мощност е 180, което ще рече, че ел мотора дава до 28 само...
И после аз се чудя защо ускорение и каране на ток само е неизползваемо в реалния живот...ми то коя кола с размера и теглото на Королата и само 28кс може да се кара нормално???
PS2. Нещо се амбицирах и ще взема това да го проверя по категоричен начин или на дино стенд, или с G-tech и подобни уреди. Защото съм абсолютно убеден, че е невъзможно тази кола да отдава в EV режим реални дори 50-ина кс, за повече да не говорим!
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 13:55
от metoyo
При движение на магистрала, по маршрута Дупница-София и настроен круиз на 140км/ч., когато навлеза в кръговото на Люлин батерията ми е пълна догоре и карам около 2 км из Люлин само на батерия. И най- редовно я смъквам до 2 чертички, но са си със същият цвят.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 13:59
от van
Тази математика да вадиш от мощността на хибридната система тази на ДВГ и да тръвдиш че разликата е тази от ел мотора не е вярна в повечето случаи. Освен че изкарвате че ел мотора не дава достатъчна мощност смятате те същата такава е константа, което е грешно. Във всеки един момента мощността е различна и това се вижда с хибрид асистента (приложение за Android OS). Като намеря видеото от тубата ще го споделя тук.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 14:12
от nicktodorov
metoyo написа: ↑15 Фев 2021 13:55
При движение на магистрала, по маршрута Дупница-София и настроен круиз на 140км/ч., когато навлеза в кръговото на Люлин батерията ми е пълна догоре и карам около 2 км из Люлин само на батерия. И най- редовно я смъквам до 2 чертички, но са си със същият цвят.
Явно 1.8 е коренно различна. На моята 2.0 нито съм виждал някога 2 черти, нито някога е зареждала 8-те черти освен при големи спускания.
van написа: ↑15 Фев 2021 13:59
Освен че изкарвате че ел мотора не дава достатъчна мощност смятате те същата такава е константа, което е грешно.
Не съм казал, че е константа, а че това са максималните възможни...реално варират, но все по-малко от това.
Ето и една доста подробна статия за тестване на Камри Хибрид. Да, не е същата кола, но там пак имаме обявени стойности от 105kW и 270Nm, a дино стенда показва, че до момента в който се включва ДВГ, ел мотора е отдавал само 11.71kW и 38.98Nm... https://www.researchgate.net/publicatio ... ota_Hybrid
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 14:24
от BOz
Пак леко бъркаш понятията.
Мощността, която събираш от ДВГ-то (152 кс) до 180-те к.с. е мощността на батерията.
Демек когато ДВГ-то работи на макс, може да даде 152 к.с. и към това добавяш максималната мощност от батерията от 28 к.с., което ти прави макс 180 к.с. на колелата (обща системна мощност).
Ти от къде си представяш, че ще дойде енергията за задвижване на ел. двигателя? Ако ти сложат и 500 к.с. ел. двигател, кой ще го захрани? Не идва от космоса.
п.п. Не съм проверявал точните технически данни, но приемам, че са верни и ги слагам за илюстрация.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 14:31
от nicktodorov
Ето и друг пример. От ускорение до където може само в EV режим:
От 1:31 започва.
Понеже доста хора тук твърдяха, че едва ли не се превземам и си ускорявала на ток нормално.
Човека се опитва да изстиска колкото е възможно без да запали ДВГ. И въпреки това имаме над 20 секунди само до 60км/ч!!! Колко па коня да трябват за 20 секунди до 60?
Ако това е нормално ускорение и използваемо в реалния живот и градски трафик не знам...явно живеем в различни вселени...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 14:53
от astranom
Офтопик
Мисля, че с последните няколко страници на темата със сигурност ще откажем всеки човек, който е положил грижа да изчете темата, от покупка на новата Корола. Което би било жалко, защото Королата е наистина забележителен автомобил всячески, и като дизайн, и като удобства и технологии, за много неща е помислено и като цяло се предлага "много автомобил" за цената. И така много "грижливи" към покупката си хора ще бъдат насочени към други марки, заради мними дефекти или недостатъци. Напълно хладно и неемоционално (нямам емоция към марката, просто Королата е семейният ни автомобил, прагматичен и удобен), отново и отново бих предпочел Корола пред Октавия, Леон и прочее, защото Королата има много важни предимства. За средните ценови нива Королата е наистина много добра. Във високите тримове не коментирам, защото там хората са дали повече пари и имат право да имат и високи претенции. Но с последните страници създаваме впечатление, че:
- колата била изключително маломощна;
- при това с променлива (и изненадваща шофьора разлика в) мощността при изпреварване;
- хибридът почти не се включвал въобще, освен при маневриране и излизане от гаража;
- харчела колкото нормален автомобил,
- повечето важни копчета нямат подсветка;
- в дилърството лъжат за основни екстри и в крайна сметка не получаваш нещо, за което си платил;
- данните за мощността са неверни и закачени на съответните устройства резултатите се различават в пъти от обявените;
- липсват елементарни удобства, които други коли, при това доста нисък клас, имат от 20 години (като например самозаключване при потегляне и самоотключване при спиране);
- детските заключалки децата сами си ги отключват;
- има паразитни шумове на нови автомобили и било лошо качество на копчетата (мисля, че бяха посочени тези на волана...),
и т.н.
За по-техническите неща относно мощността, не мога да взема отношение, но за останалото - по-потребителски насочените "негативи" мога да кажа следното: по мое мнение и по мое усещане въобще не е така и вероятно изисква наистина високи шофьорски умения, високи претенции и детайлно вглеждане в динамиката на колата, за да се усетят евентуално такива нюанси. Колата е достатъчно мощна, бърза и удобна, стабилна и предвидима, а на посочените недостатъци по-скоро не се усеща липсата в ежедневен порядък и не влошават изживяването на средностатистическия сонственик, а качеството в купето не е чак толкова лошо.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 16:36
от nicktodorov
Благодаря, че систематизира така добре проблемите по Королата
Кажи сега, кое от тях не е вярно?
И защо реши, че премълчаването на подобни неща е в полза на потребителя? По добре ли е да си затвяряме очите за проблеми и недомислици, само защото е еди каква си марката и ние трябва да сме предани фенове и да омаловажаваме недостатъците?
Аз лично, ако знаех предварително за нещата, които открих в последствие, може би нямаше да я купя.
Да, другите марки и модели и те си имат някакви други кусури.
Обаче според мен потребителя трябва да е наясно с всякакви такива детайли и да си вземе информиран избор - кое не му е важно и може да преглътне и с кое няма да свикне.
astranom написа: ↑15 Фев 2021 14:53
Във високите тримове не коментирам, защото там хората са дали повече пари и имат право да имат и високи претенции.
Това не го разбирам съвсем - ако не си платил за високо ниво на оборудване не би трябвало да значи да приемаш с охота проблеми и недомислени неща присъстващи във всяко ниво.
Пс. Ако развалям дисциплината и петня марката, да спра ли да пиша и да посещавам форума?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 16:56
от astranom
Офтопик
Да, концепцията "преданост към марката" и на мен винаги ми е била забавна. Колата е продукт с определени качества, купуваш, ползваш, евентуално сменяш, а емоционалната обвързаност с един куп метал и пластмаса е резултат на маркетингови трикове. Напълно съм съгласен, че като потребители трябва да разполагаме с пълна информация. Когато купувах королата, все още нямаше такава информация, но като цяло не съм неприятно изненадан.
Относно тримовете имах предвид, че за моите пари за executive усещането ми е, че получих достатъчно добър продукт (гледайки конкурентните предложения, но на първо място хибрида). Според мен (не твърдя, че съм прав) качеството в горните нива не расте пропорционално на цената. Начинът да се получи качествено по-добър продукт е да се закупи друг модел или марка от по-висок клас. Възможно е да се окаже, че цялостното усещане на по-висок клас марка с базово оборудване би бил по-добър от по-нисък клас с върхово оборудване. От моя гледна точка пък не звучи логично да изисквам твърде много за ниската цена, която съм платил, защото "повече" за тези пари нямаше как да получа нито тук, нито про конкуренцията.
Когато коментирах последните няколко страници исках да кажа, че поради странични фактори и натрупване, резултатно се получава по-критично отношение, отколкото според мен е правилно, и това изкривяване може да заблуди хората, които идват в този форум за реалистична оценка от собственици. Имаше един виц за едно немско издание на автомобили, яко промотиращо ВАГ групата. Та казваше се, че ако това издание сравни Голф 2 с Ролс Ройс, по точки ще спечели Голфът, примерно защото жабката му се затваря по-безшумно И така, както винаги, и при нас важи основното правило: че когато се заровим и посветим десетки мнения на детайли и отделни конкретни недостатъци, то това изкривява представата за цялостното ниво и представяне на автомобила.
Това разбира се не е мой проблем, още повече, че всички пишещи тук колеги сте умни и грамотни хора и имате право и възможност да изразяват мнението си, а изглежда, че то е: цялостна неудовлетвореност от колата. Просто исках да дам сигнал към непредубедените четящи да четат критично и внимателно и да не забравят да обърнат внимание на цялостното представяне на автомобила, след като подробно са се информирали за конкретните недостатъци.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 17:43
от Hursa
► Виж съдържание
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 11:13
Теоретично ако започнем поредица от изпреварвания с пълна батерия, то всяко следващо ще е все по-бавно и по-бавно...
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 11:37
Добре, може би трябва да перифразирам - при чистия хибрид, поради малката батерия и твърде честото и бързо зареждане-разреждане, за водача тези разлики в мощност/ускорение са много по-осезаеми отколкото при всеки друг тип автомобил.
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 12:49
Ами тогава може би проблема идва от това, че при 4 черти двигателя започва по-усилено да зарежда и той пък не отдава към колелата колкото когато батерията е на 6.
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 12:49
И другия факт - в кой да е произволен момент, предишната кола много по-бързо и с много по-голяма лекота изпреварваше. С тази ми трябваше доста време да се пренастроя и свикна кога мога да мина тоя тир, кога не...за два един след друг не смея да мечтая...
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 13:38
Дори умишлено да искам, колата спира да ползва батерията и започва да я зарежда. Също така повече от 6 може да се зареди само при дълго спускане на спирачка. Никога не се пълни догоре ако работи на място или в други нормални режими на движение.
Обаче, със сигурност в редките моменти, когато имаме 7 или 8 черти и кикдаун, е различно от кикдаун и 3-4.
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 13:38
Сигурно повече може да се отдават само в описаните редки случаи с пълна батерия. Но понеже специално за Королата са решили тя рядко да си пълни без дълги спускания, на практика рядко имаме и голяма мощност...
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 13:38
PS. То така си и излиза по сметки де. Двигателя разполага със 152кс, ел мотора уж със 109, но сумарната мощност е 180, което ще рече, че ел мотора дава до 28 само...
И после аз се чудя защо ускорение и каране на ток само е неизползваемо в реалния живот...ми то коя кола с размера и теглото на Королата и само 28кс може да се кара нормално???
nicktodorov написа: ↑15 Фев 2021 14:12
Не съм казал, че е константа, а че това са максималните възможни...реално варират, но все по-малко от това.
Ще се опитам да го разпиша, как е според мен.
Според мен, а и до колкото наблюдавам хибридния аурис – при извънградско шофиране системата поддържа заряда на батерията според „шкалата” на око около 60% 70%. Тези проценти са според показанията, при ауриса не е с чертички, а с анимация, която показва батерия с „ниво на заряд”. Трябва да се има обаче в предвид, че дори да показва, почти празна батерия – системата не позволява да падне заряда под 40% (до колкото знам, това при метал хидридната батерия). Всъщност едва ли позволява падане до тези 40% при нормална експлоатация, може би границата в такива случаи е към 50%. (Също – дори да показва по шкалата „напълнена батерия” – системата, до колкото знам не позволява заряд над 90% от енергоемкостта и.) Т. е. при извънградско (установява се поради по-високата скорост и по-редките спирания) системата поддържа един определен запас от ел енергия, за да гарантира, че може да я подаде в случай на нужда, например, ако пожелаем от скорост 60 км/ч да ускорим максимално бързо до 180 (– да разполага автомобила със сумарната мощност от мощността на ДВГ и мощността от батерията, по време на цялото ускорение и дори да остане известен запас – над тези 40% заряд на батерията). (Извинявам се, че ще намесвам „физика” – още повече, че тези неща се знаят, така че е само за ефект. За съжаление и частично ще се повтарям, от други реплики.
Когато автомобила се движи с постоянна скорост по-равно – мощността на двигателя (двигателите) се използва за преодоляване на въздушното съпротивление и триенето (триене при търкаляне, триене в трансмисията и двигателя), да пренебрегнем другите консуматори на мощност (фарове, компресор на климатик и др.). При ниска скорост – силите на триене преобладават, с нарастване на скоростта, обаче въздушното съпротивление бързо нараства. Силите на триене също нарастват, но много по-бавно. Така при относително висока скорост мощността необходима за преодоляване на въздушното съпротивление (зависи - като трета степен от скоростта), може многократно да надвишава мощността за преодоляване на силите на триене. Необходимата мощност за да се движи един съвременен „лек” автомобил с постоянна скорост, около 90 км/ч (по равно) е около 10 кс (обикновено под 15) – т. е. за такъв режим е необходима много малка част от относително голямата мощност на съвременните автомобили. При ускорение – двигателя също трябва да преодолява споменатите съпротивителни сили, но същевременно трябва да увеличава и кинетичната енергия на автомобила (зависеща от произведението на масата му умножена на скоростта в квадрат). Съответно – колкото по-бързо искаме да ускорим толкова по-голяма енергия трябва да отдаде двигателя за това кратко време, т. е. толкова по-голяма мощност е необходима. Та – голямата мощност на съвременните автомобили ни е нужно предимно за да направи автомобила възможно по-динамичен, по-приятен за шофиране.)
Пишете – „няколко последователни изпреварвания”. Искаме да изпреварим десетина коли например, при насрещен трафик – така го разбирам. Движат се примерно с около 100 км/ч. Започваме да изпреварваме – натискаме „до край”, ускоряваме от 100 до около 140 150 – изпреварвайки един или два автомобила – и се прибираме, за да освободим платното за насрещните. Отново – виждаме прозорец в насрещния трафик – ускоряваме изпреварваме следващите – един два автомобила. И така многократно. Но голяма мощност ни е била нужна за по около 5 10 сек при всяко изпреварване. Тогава се е добавяла мощността от батерията – примерно. Но между тези ускорения – сме забавяли скоростта за да се приберем, изчаквали сме насрещния автомобил да подмине – т. е. поне около 10 секунди (и повече) системата има възможност да възстанови изходния заряд на батерията – както да регенерира част от енергията в резултат на забавянето, така и от работата на двигателя в тези промеждутъци (тогава съвсем не е била необходима голяма мощност от двигателя). Така при всяко изпреварване хибрида е имал достъп до пълната си мощност. (Ако няма насрещен трафик – съответно ускоряваме до към 150 – подминаваме всичките автомобили и се прибираме в платното – има еднократно ускорение и еднократна необходимост от голяма мощност за относително кратко.) (Разбира се има вариант да "изпразним" батерията - ускоряваме максимално, набиваме спирачките, за да забави автомобила максимално бързо и веднага натискаме да ускорим максимално - но обикновено това е рядкост.)
До колкото разбирам – мощността, която се отдава от батерията (както и мощността с която тя се зарежда е лимитирана). Това е с цел съхраняване, с цел голям срок на служба. Ако се черпи голяма мощност за кратко време – настъпват бързи необратими изменения в елементите. Тази дори неголяма батерия при корола – може да отдаде значителна мощност, но системата я ограничава, не позволява големи мощности при разряди и заряди. Според мен в този диапазон от заряд на батерията, който се ползва от системата и да има разлика в мощността, която се черпи от нея в зависимост от зареждането – тя е пренебрежима. До колкото разбирам - лимитирана до определено ниво мощността на батерията и не зависи от заряда – може да отдава от „0” до този лимит.
Не мисля, че когато е необходима голяма мощност от задвижването – батерията се зарежда. Примерно – ускорявали сте и е била необходима мощност около 100 кс. В единия случай – батерията е била заредена и двигателя се е натоварил до около 80 кс, а останалите 20 кс автомобила ги е получавал от батерията. При втори случай – системата е „решила” да не използва допълнителната мощност от батерията (примерно е била заредена малко под „подържания постоянен заряд”, но не повече) – двигателя вече е отдавал сам необходимите 100 кс – съответно се е натоварвал повече, забележимо за вас (но едва ли е зареждал и батерията в този случай).
При хибрида на тойота - мощността на ел двигателя (т. н. МГ2) не се използва само за да реализира мощността от батерията. Той участва в трансмисията. Например – движите се с 50 км/ч и решавате да ускорите максимално бързо.
При автомобил със скоростна кутия – движили сте се на висока предавка – 4 примерно. Двигателя е работил на ниски обороти – при тези обороти, дори да отвори максимално заслонката, като настъпите педала до край – мощността, която може да развие двигателя е ограничена. Затова връщате предавка, оборотите се повишават и вече при тези по-високи обороти двигателя може да развие по-значима мощност и ускорява много по-добре веднага след „настъпването”.
При трансмисията на хибрида – двигателя все едно е включен на „пета” към двигателни колела. Настъпвате педала – оборотите и мощността на двигателя нарастват. Тази нараснала мощност се предава до голяма степен най-вече към генератора (МГ1 – той си повишава мощността, генерирайки по-голяма ел мощност). И вече тази ел мощност се предава на МГ2 и чрез него към двигателни колела, заедно с мощността предавана директно от ДВГ към „колелата”. Но докато скоростта е ниска мощността, която се предава от ДВГ директно към колелата е малка. Зависи от произведението – въртящ момент, умножен на обороти. Но тъй като предавателното число – двигател/колела е ниско – въртящият момент, който се предава е много по-нисък в сравнение с въртящият момент предаван от ДВГ към колелата при сравнение с автомобил със скоростна кутия превключена на ниска предавка. Така вместо умножение на въртящият момент по високото предавателно число – при хибрида има относително нисък въртящ момент предаван при тази скорост от ДВГ директно към колелата сумиран с въртящият момент предаван от електродвигателя (МГ2). Пак мощността на ДВГ – но предавана както директно, така и индиректно – ел мощност генерирана от МГ1 и предавана на МГ2. И вече към тази мощност получавана от ДВГ може допълнително да се добави мощността до лимита, който може да даде батерията. Така в случая електродвигателя (МГ2) – може да „сумира” мощността получавана от генератора (МГ1) с мощността получавана от батерията - може да е захранен от сумарната им мощност. (Например в случай, че системата „изчисли” по-малък разход при такова „двойно” захранване на задвижването – от ДВГ и батерията, или в случай, че е достигната максималната мощност, която може да даде ДВГ в конкретен режим на работа на системата.) Затова и мощността на МГ2 е така голяма – той в голяма степен участва при движението с ниска скорост – реализирайки задвижване подобно на „понижена предавка”, при стръмно изкачване например (той основно дава големия въртящ момент (през собственото си предавателно отношение) - към двигателните колела при относително невисока скорост). (При по-ниска скорост - МГ2 е в основата на задвижването, със своята мощност - в този режим автомобила е до голяма степен "последователен хибрид" - ДВГ е основно енергоизточник за ел двигателя.)
(Поне така го разбирам. Сорри за дългия пост. )
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 18:09
от dracunculus
Колега nicktodorov, по отношение на теоретично изхабената батерия след многократни ускорения. На теория звучи правдоподобно. НО, на практика нито Ауриса на братчедката на жена ми, нито моя Лексус съм успял да ги докарам до без батерия дори и след много динамично шофиране с много изпреварвания и пълна газ. Последните 2 седмици бях с моята кола над 1000км по междуградски пътища....е, бързах и ми се налагаше да изпреварвам много и с пълна газ. Беше точно както казваш....поредица от изпреварвания, следващи едно след друго. Никога, абсолютно никога не усетих намалена мощност, поради изтощаване на батерията. Колата си държи нивото на батерията и мощността на ел. двигателя е налична винаги. Останалите 1000 км минах по магистрала с много рязко и бързо каране с много чести ускорения 150-210, резултат- същия! Все пак в реални условия след всяко натискане и ускорение следва и намаляване и зареждане на батерията. Може би на писта с умишлени тестове 0-200 , после резки спирачки до 0 (че да не може да рекууперира) и после пак до 200 и така 20 пъти....сигурно ще стане това, което твърдиш. Не знам. Интересно би било колегите да споделят опит... дали някой е успявал в реални условия да изтощи батерията
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 15 Фев 2021 23:00
от Krachunov
Не знам дали някой ще се откаже от купуване на корола. Ама вече 8ма страница nicktodorov спами как видиш ли хибрида не струвал... И как не пестил гориво, което са абсолютни глупости. Да няма да си резачка на ток, както някое спаркче.. но ще стигнеш доста по - далеч от него. Тия неща искам да издухам батерията до дъно ама то не ми дава... значи тотално марката си сбъркал.
Това какво виждаш на екрана е само усър експириън, един вид да се дървиш как караш на ток. Ни повече ни по - малко. Колата няма да ти даде да изхабиш под определен процент батерията.Както и да я презаредиш. Сега минах 800 км уикенда и специално обръщах внимание на енврджи дисплея. Под средата батерията на магистрала НЕ ПАДА.
Хипотетично ако изпреварвам до безкрайност сценарии и за това колата не става...са приказки за гроздето. Реално ако изпреварваш непрекъснато ще си все едно на магистрала. А дали караш с 120,140,150 батерията под средата не пада. Така че тези няколко заветни коня които могат да те подведат са там..
п.п. Ако успееш да ми докараш летен разход пълна кола междуградско разход 3.6, моля да споделиш. Като условие спазвах знаците, ако не бях, разхода щеше да е поне 200 грама надолу, че нямаше да е 90-60-90 на всяко забито кръстовище.
Кусурите по колата са бели кахъри и ги има въвнабсолютно всеки автомобил. Вече споменах страхотния дизайн на сеатите или пластмасата от шоколадово яйце в шкодилаците.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 07:30
от dracunculus
Да, съгласен съм с krachunov, особено по отношение на разхода. За да не стане оффтопик няма да влизам в детайли, все пак става дума за Корола, не за 2,5л-система. Е, убедих се, че хибридът може да докара доста нисък разход даже и на магистрала с много високо темпо. И то реални стойности.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 07:49
от slowtraveler
Не че нещо, ама английските форуми съвсем не са ми еталон Не че нямат и попадения, ама не съм и впечатлен от писаното, за да бъде взето за чиста монета априори...
За пълнота на информация е добре да се спомене, че контролът на мощността не е присъщо само за хибридите - практически всеки съвременен автомобил има такъв контрол и взема решение в зависимост от информацията от сензорите си... Например ограничава мощността като е студен, горещ, като има проблем и т.н...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 16 Фев 2021 08:34
от speeder88
Не искам да се заяждам с никого и да подкрепям нечие чуждо мнение, най-малкото, защото съм с две седмици стаж във форума, но колега @nicktodorov, за мен ти си типичния VAG-аджия! Всичко разглично от Golf или Passat или производните им е леш! Концепцията на Corolla-та е различна от тази на стария ти Leon, това е! Всички пишат, че CVT-то е за плавно и спокойно шофиране и не става толкова за стрелкане!
Относно - екстрите и т.н. - плащаме за това което получаваме! Нека не се лъжем, цената не е ниска, но не е и безбожно скъпа! Кеф цена няма! Като имаме много претенции вадим дебелата бала с пари и кеф ти Merc, кеф ти BMW, ама там е друго!
Ще ти дам и друг пример! За парите които се дадат за Corolla най-високо ниво може да се купи Qashqai най-високо ниво - там има почти всичко без Headup, шибедах, автоматичен багажник и асистента, който те държи в лентата, обаче нямаш хибрид, и имаш доста посредствени пластмаси, които ще ти скърцат през цялото време на експлоатация! В тази връзка - имаше един пич в Nissan форума, който плюеше яко по Qashqai-я, продаде го и си взе Mazda 6, след това плюеше и нея в Mazda форума! Така че пълно щастие няма!