Страница 78 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 09:30
от biro
Не забравяйте, че при наличие на адаптивен круиз контрол колата може да прилага спирачно усилие, така че нищо не пречи да го прави при развъртане на двг на Р.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 13:40
от Hursa
Едва ли някоя от системите подпомагащи шофирането би реагирала при паркиран автомобил. Все пак командите, които постъпват към тях са от друго естество, освен може би системата за подпомагане потеглянето на наклон. Но дори да няма компенсиране, все пак тези ефекти са относително слаби (при положение "парк"), а ако при по-новите автомобили не е освободена автоматичната "парк спирачка" или/и е задействана "холд" системата няма да се усетят дори, ако са десетки пъти по-осезаеми.
А и повечето от нас, предполагам, включват ситемата и потеглят веднага (в ел режим) и едва в последствие, вече при движещ се автомобил се стартира ДВГ.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 14:46
от Lwerewolf
Чакай сега, не всички сме със коли, които не палят веднага :D

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 16:29
от Hursa
Ивайло Петров написа: 29 Юни 2022 00:47 всъщност ако батерията даде фира колата ще може ли да върви или ще даде критична грешка и ще спре или ще влезе във авариен режим.
Всъщност последния дебат "тръгна" от тук. smile.gif
И отговора май е - зависи до колко е дала "фира" батерията. Ако е тотална, а и доста преди "тотална" вероятно ще даде грешка и ни ще "тръгне", ни ще се опитва да стартира. Същото вероятно ще се случи, ако "даде фира", който и да е от основните елементи на хибридната система на тойота, а те са много smile.gif
Успокоението е (за мен) - че всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната. И не защото са тойота.
пс Всъщност „всички основни елементи на хибридната система са с надеждност, много над средната” (като средно за елементи при автомобили) - си е изхвърляне. Например батериите – макар да мисля, че са с надеждност „над средната” - не считам, че е с „много”. Двигателите – те са от относително надеждните елементи и считам, че при хибридите на тойота те са с надеждност над средната (като за двигатели при съвременни автомобили). Атмосферни, със сравнително умерена мощност, дори „дефорсирани” (на фона на силно форсираните съвременни двигатели с относително малък обем), с не малки работни обеми, работещи в относително по-благоприятни режими (като средно, при сравнение), облекчени, не задвижващи директно много от съпътстващите двигателите системи. Но все пак съвсем не могат да се сравнят по надеждност с електромотор, особено, когато са с опростената конструкция на синхронните двигатели с „перманентни” магнити.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 18:37
от BOz
biro написа: 30 Юни 2022 05:57 Не никога не ми е потегляла напред колата докато е на Р и ДВГ запали. Как така ще тръгва напред това е недопустимо.
Недопустимо, ама е факт.
Или при твоята система е изчистено това, в което се съмнявам. :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 19:06
от biro
Не потегля на Р ако се завърти двг. Това е опасно, не би трябвало такива коли да се допускат до регистрация и движение по пътищата. Твоята ли само е бъгава или всички двойки са така?

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 30 Юни 2022 22:51
от Lwerewolf
След малко ще викна някой да гледа навън като съм на park без ръчна и давам газ какво се случва...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 00:39
от Krachunov
при този сценарии двигателя пали?Толкова. Ако е нещо друго - сервиз

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 01:41
от BOz
biro написа: 30 Юни 2022 19:06 Не потегля на Р ако се завърти двг. Това е опасно, не би трябвало такива коли да се допускат до регистрация и движение по пътищата. Твоята ли само е бъгава или всички двойки са така?
Колко пък да е описано...
Със сигурност и на П3 е така. И при теб ще е така. Просто механично кутията има "зъби", в които се заключва и ако попаднеш между два зъба, няма как да не се премести.
Поиграх си да я наместя в такава позиция и готово - колата тръгва при палене на ДВГ-то.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 07:15
от biro
w00t.gif що пък да няма как да се премести след като сама си "натиска" спирачката? И на D да е лоста мога да сляза от колата без тя да тръгне.
А на Р дори и под наклон когато палеца е между 2 зъба също не се разклаща ако отпусна педала на спирачката, защото ползвам автоматична ръчна спирачка.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 08:57
от slowtraveler
Горовим за различни неща... Какво имаме - три сили/въртящи момента, прилагани на трите 'входа' на трансмисията...
Трансмисията винаги има някакви луфтове, така, че въпросът с 'поклащания' смятам че е безсмислен...
При палене на ДВГ усилията при хибрида сигурно са над 2кВт (изхождайки от факта, че електромотора на стартера на обикновен автомобил е около 1200-1400Вт, и развърта ДВГ до около 200-500об/мин, а тук мисля го развърта до 1200об/мин)... Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 10:36
от biro
Това не е пречка на спирачната система да неутрализира силата, предавана на колелата в този момент.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 13:03
от BOz
biro написа: 01 Юли 2022 07:15 А на Р дори и под наклон когато палеца е между 2 зъба също не се разклаща ако отпусна педала на спирачката, защото ползвам автоматична ръчна спирачка.
Тогава просто не споделяй, че няма как да стане колата да се премести, защото ползваш колата в определни условия (може да си я подпираш и на стената в гаража, твой избор), което обаче не е валидно за техническото изпълнение и действие/реакция на системата.
slowtraveler написа: 01 Юли 2022 08:57 Което безусловно би внесло дискомфорт с добавяне или изваждане на това усилие към общата сметка...
И това палене/въртящ момент се усеща в движение, ама много леко и трябва много да си познаваш колата и да имаш чувство. Въобще не говорим за какъвто и да е дискомофрт, защото огромен процент от шофьорите няма да го усетят въобще. Да кажем 4-5 пъти по-леко в сравнение с усещането, когато колата минава от регенерация към триещи спирачки.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 13:28
от biro
BOz написа: 01 Юли 2022 13:03 Тогава просто не споделяй, че няма как да стане колата да се премести
Няма как да не споделям, защото не се мести на P и стартиране на ДВГ. Това с ръчната го споменах, че е ситуация лоста на Р без значение дали стартира ДВГ.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 01 Юли 2022 13:41
от Lwerewolf
biro написа: 01 Юли 2022 10:36 Това не е пречка на спирачната система да неутрализира силата, предавана на колелата в този момент.
Пречка е, когато между спирачната система и ДВГ/MG2 имаш поне един редуктор, диференциал и полуоски - бая мегдан за хлоп/троп/луфт. Допълнително MG2 се контролира от същото нещо, което контролира MG1. Към ABS/VSC/TRC ECU-то се минава първо през CAN.