Страница 78 от 103

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 28 Яну 2024 23:07
от slowtraveler
centil, благодаря за отговора... Аз също имам същата идея (и досега ги сменям всичките на пролет - бая черно излиза :) ).. Но ми бе интересна техническата обосновка - дали наистина има нещо различно в тези масла или просто си е търговски трик...
Не че ми пука да му сложа каквото и да е масло от искания вискозитет - в края на краищата техниката не струва милиони tooth.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 08:00
от centil
Разликата между SAE30 и 10W-30 е главно във високотемпературната стабилност на маслото, поради описаните причини в предишния ми пост. Ако на всеки час работа им даваш 10-15мин почивка на машините, то за тях няма да има значение използваното масло.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 12:10
от Ивайло Димов
Разликата е огромна ;) SAE 30 е monograde едносезонно масло ,използва се при температури над 10-15 градуса .Нищо общо няма с full grade масла тип 10W30 и т.н.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 12:10
от vfr800
Не е само това разликата. Sae30 има висок вискозитет при ниска температура и това би било проблем, ако въпросната косачка примерно я държиш навън и решиш да я палиш на -20 по някаква причина, вероятно няма да се наложи , но все пак трябва да се има предвид. Аз лично съм ползвал масло SAE90 в скоростна кутия, и мога да кажа, че резултата при -15 беше плачевен. Превключването на предавки в първите 1-2 мин е много трудно, а първото включване към първа или задна си беше приключение :) Лично не виждам причина да се ползва single grade масло освен в случай, когато няма възможност за навременна смяна или режимите на работа са много тежки и маслото се цапа твърде бързи и това пречи на присадките в него да си вършат работата. Multigrade маслата имат предимство навсякъде освен при точно определени специфични режими на работа. Разбира се от производствена гледна точка single grade маслата са по-евтини , но това не означава, че производителя ги продава по-евтино. Има два начина за производство на Multigrade масло. Единия е да се ползва скъпо синтетично високовискозитетно масло, което е скъпия вариант, а другия е да се ползват полимери, което е масовия вариант. Полимерите поддържат добра течливост на маслото при много ниски температури, но пък има проблем с високотемпературните режими на работа, но за да се реши този проблем пък има други видове присадки. Като цяло няма универсално масло или ако имаше то щеше да е примерно 0W100 . Ще се държи супер като палиш на -30 и ще държи идеално докато дрифтиш на прекъсвач по пистата и го загравяш до 200градуса. Твърде много се вталявате с тия масла ми прави впечатление. Тия коли/машини няма да ги ползвате вечно, това че купувате скъпо масло и увеличавате живота на двигателя от 300к километра на 500к не променя нищо ,защото скъпото масло увеличава живота на агрегата, но в крайна сметка с разликата в цената на маслото можеш да си покриеш разходите за евентуалния ремонт. Нещо като ще ми пропаднат/изгорят ли клапаните , ако карам на газ. Еми сигурно ще се случи в някакъв момент , ама докато се случи тоя момент ще си спестил достатъчно, за да ги ремонтираш, че ще ти и остане.......Вместно да купуваш масло за 150лв по-добре купувай от 50 и го сменяй три пъти по-често, резултата ще е по-добър, че с тия новите схеми със смени на 30-40К километра е меко казано несериозно.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 12:25
от Ивайло Димов
Е те хората са преценили че подобна техника не се ползва в студовете и се държи на топло в гараж или друго закрито помещение ...та за тва препоръчват моноградни масла .

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 12:34
от vfr800
Принципно си прав :) аз лично за себе си отдавна съм престанал да се двоумя за маслата. Най-ми харесват форумните истории , че бай гошо с новия внос отишъл в накакъв сервиз и вместо оригинално ATF масло на Мерцедес му сипали примерно Mobil и разбираш ли му се стчупила кутията.........

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 12:41
от Ивайло Димов
offtopic.gif Е те гаражните митове и легенди са причина за много заблуди в автомобилизма .На моя мастер като му занесох Mobil 1 FS 0W40 да ми го налее вика "Много е тънко щи превъртят лагерите на коляновия вал "....Наложи се 15 минути да му чета лекции за тва що е вискозитет ,стандарт SAE и пак не ме разбра ама го наля tooth.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 13:32
от r34c7
Последния път като източвах в близката масларница 75W90 и го замених със 75W80 ме гледаха така boxed.gif . Разговора беше много хитов:

-Ама те са почти еднакви?
-Нищо, да пробваме...

Има ли смисъл да обясняваш къде е разликата между две масла...в масларница :D :D Едното с два пъти по-нисък вискозитет от другото...

Тоя разговор за FS 0/40 пак на някаква стара кола и аз съм го водил, ама с добавката "от къде го намери тва скъпо масло", някой седмица преди мен беше наливал такова в 370Z.

Общо взето всичко, което не е ЕНЕОС от варела все едно е извънземна смазочна технология, зае**

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 13:46
от Ивайло Димов
За тва си го сменям пред блока с помпата ,и на скоростите пак така .Не ,че и там не се появява некой досаден умник да досажда с малоумни въпроси "Ама що сменяш масло на хидравликата " ..."Що зелено " .."Ама що сваляш казана за антифриз и го миеш"

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 14:08
от r34c7
И за антифриза са ме питали - това оранжевото течност за чистачки ли е tooth.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 29 Яну 2024 14:14
от Ивайло Димов
А да ,цветоманията при антифриза е потресаваща ...."Не ве за Рено-Дачия е жълт,ама сега е зелен " bash.gif ...не са чували за спецификация по производители или за стандартизация по VW или Glysantin .Отказал съм се да ограмотявам чугунени глави.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2024 10:42
от ufer
Аз като докарах моята швейцарка MR2, че и мито й платих, беше обслужена от швейцарския сервиз на Тойота с Шел 0W50 и си вървеше много добре. Но като дойде време за смяна се замислих, че май е по-добре да си мина на препоръчителното 10W40, защото хлабините са се увеличили с някоя и друга хилядна, пък и тук климатът е доста по-топъл, дори горещ в сравнение с Алпите. Та тамошният майстор може и да е прав за хубавата синтетика, но за БГ не ми се иска да рискувам. Лятото ще пробвам едно ново масло, препоръчано от Ивайло, но пак ще е 10W40...

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2024 11:08
от r34c7
Да не е карана по писти? По принцип вискозитетите w50 и w60 се използват при големи топлинни натоварвания.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2024 11:13
от ufer
Нееее, колата винаги е била в притежание на роднини и няма между тях състезатели, по-вероятно е в Швейцария да имат някакво местно разбиране за маслата или може би инструкции да слагат такива масла. Но аз си мисля, че тамошните сервизи са били увлечени по модата на скъпите синтетични масла (и печалбата от тях), че ако има едно лесно, ще са слагали и на трактори... tooth.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 30 Яну 2024 11:29
от Ивайло Димов
boxed.gif 0W50 съм виждал само Енеос ...Може и преди време Шел да са дялали подобно.То има и синтетични 10W40 ....ама цената им е Мяууу и по нашия пазар ги нема или са голяма рядкост.