Страница 77 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:00
от Mcl
peterhr написа: 12 Фев 2021 21:57 Дай идея за заключване и аз отдавна чакам :)
Там пак от икономия са ползвали LIN за комуникация. Ама преди 2 години като търсих - информацията не беше много достатъчна, за да се сглоби лесно нещо работещо.
Трябва да прегледам ама, в китай експрес ми изкочи някакъв такъв модул.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:01
от nicktodorov
Mcl написа: 12 Фев 2021 21:49 Ами все пак когато избирате за вас си автомобил би трябвало да питате всичко.
Човек, те ме излъгаха, че ще имам Blind spot monitor...после се оказа, че нямало...след разправии и намеса на вносителя, дори ме компенсираха за това.
Та какво да питаш и колко да им вярваш?
Искаш комби 2.0, те ти дават тест на седан 1.8 за проба и ти си представяш твоята каква ще е...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:10
от Mcl
stereo_man написа: 12 Фев 2021 21:59 Връщам се и към темата - може ли някой да сподели, при паркиране назад с леко натиснат педал на спирачката чува ли се стържене от спирачките. При мен на моменти има доста силно, все едно са ми свършили накладките. При обслужването помолих да проверят, но казаха, че всичко е ок и предполагат, че може да се е натрупал някакъв прах или боклук. Не съм сигурен дали самите накладки не са с повече желязо, понеже при мокро време се усеща повече.
Лично при мен не съм чул нещо такова. За обосновка да каже ,че и музика не слушам карам си натурално. Доста други звуци чувам от електромотори и какво ли не ама за накладките не съм ги чул да скърцат.
nicktodorov написа: 12 Фев 2021 22:01
Mcl написа: 12 Фев 2021 21:49 Ами все пак когато избирате за вас си автомобил би трябвало да питате всичко.
Човек, те ме излъгаха, че ще имам Blind spot monitor...после се оказа, че нямало...след разправии и намеса на вносителя, дори ме компенсираха за това.
Та какво да питаш и колко да им вярваш?
Искаш комби 2.0, те ти дават тест на седан 1.8 за проба и ти си представяш твоята каква ще е...
Е това е тъпо, аз ако бях щях да разваля сделката веднага без значение дали ще изгубя капарото. И аз исках допълнително ,blind spot mirroring ама ми казаха че няма как да сложат допълнително за моето оборудване. А толко съм свикнал с тая уж екстра, а тя е за сигурност, и според мен трябва да бъде серийно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:19
от nicktodorov
Mcl написа: 12 Фев 2021 22:10 ама ми казаха че няма как да сложат допълнително за моето оборудване
Ето, и теб са излъгали...
Не за твоето ниво, изобщо го няма в България. Както и електрическата врата на багажника. Която също уж трябва да е налична за моето най-високо ниво...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:25
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 12 Фев 2021 22:31
от Mcl
nicktodorov написа: 12 Фев 2021 22:19
Mcl написа: 12 Фев 2021 22:10 ама ми казаха че няма как да сложат допълнително за моето оборудване
Ето, и теб са излъгали...
Не за твоето ниво, изобщо го няма в България. Както и електрическата врата на багажника. Която също уж трябва да е налична за моето най-високо ниво...
Това ако е истина и за задната врата, направо съм извадил страшен късмет. Единственото нещо което не исках ,е безключово отключване и за това не взех най високото ниво. По принцип ако ти се занимава и имаш някой и друг финансов ресурс ,можеш да осъдиш дилъра. Ако в офертата която са ти дали присъстват тези неща. Обаче ако не са описани е много трудно. Аз си исках офертата едно към едно какво ще има в моето оборудване, а не стандартните глупости. Както и офертата да е валидна 30 календарни дни, без право на промяна.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 14 Фев 2021 16:54
от Krachunov
stereo_man написа: 12 Фев 2021 21:59 Връщам се и към темата - може ли някой да сподели, при паркиране назад с леко натиснат педал на спирачката чува ли се стържене от спирачките. При мен на моменти има доста силно, все едно са ми свършили накладките. При обслужването помолих да проверят, но казаха, че всичко е ок и предполагат, че може да се е натрупал някакъв прах или боклук. Не съм сигурен дали самите накладки не са с повече желязо, понеже при мокро време се усеща повече.
и при мен го има. Но го отдавам и аз на това че диск и накладки са се надрали предимно в посока на въртене напред. Да не говорим че за 13к км все още седят почти като нови.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 14 Фев 2021 18:53
от astranom
Здравейте, и при мен има лек шум от стържене на спирачките на заден ход. Има обаче и още нещо, за което се чудех дали е така и при други. При спиране, точно в момента на пълно спиране на движението и когато хващат спирачките, се чува едно шумно кратко проскърцване. Струва ми се, че същият този шум се чуваше и в момента, в който спирачките отпускат, за да тръгне колата. Забелязал съм го основно при паркиране, при движение из града не ми е правило впечатление.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 11:13
от nicktodorov
Така, след дискусия в английския форум, се потвърди и другата крайно неприятна за мен особеност на хибридите - крайно неконсистентната мощност и ускорение.
Ако при автомобил с "нормален" ДВГ имаме да кажем 100кс, то ние разполагаме с тях при всяко ускорение независимо колко гориво имаме в резервоара или колко пъти подред ускоряваме.
При хибрида колко комбинирани кс имаме е абстрактно число по същия начин като обявения разход - с твърде много условности и специфични идеални условия...
Прекалено много зависи от това колко зяряд има в батерията и в какъв режим в този момент работи двигателя - дали зарежда баерията или не...
Теоретично ако започнем поредица от изпреварвания с пълна батерия, то всяко следващо ще е все по-бавно и по-бавно...
Не съм го пробвал детайлно, но съм убеден, че към края на батерията разликата ще е толкова осезаема, че може да подлъже много опасно водача колко време/промеждутък в насрещния трафик е необходимо за безопасното изпреварване...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 11:24
от BOz
На теория, доближавайки се до практиката си прав. Ако нямаш никакъв ток в батерията, породени от някакви стечения на обстоятелствата, няма да имаш същата мощност като така, ако си имал пълна батерия. Но това е факт за всички ел. системи, без значение дали си хибрид, плъг-ин хибрид и дори електричарка.
В крайна сметка понякога и чистите автомобили се ограничават по мощност, дали защото са много студени или прекалено преглели.
Но аз не виждам ситуация, в която 20-те конски сили повече от батерията ще ти дадат такова усещане и прецизна преценка за изпреварване. Ако разчиташ на тях, значи просто не си преценил правилно изпреварването. Колата и с празна батерия не се държи коренно различно. Да, усеща се малко. Просто не е условие, което да те подведе в изпреварването толкова драстично.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 11:37
от nicktodorov
Говоря за нива на батерията пълно-празно спрямо колко черти показва на таблото, а не като реални стойности неналични за водача.
И да, за мен е осезаема разликата. Дори при разлика примерно 4 или 6 черти батерия.
Да, дадох краен и частен случай, просто да онагледя тази особеност. Естествено, че не бих тръгнал да изпреварвам разчитайки на всяка конска сила в колата...
Но определено си е крайно дразнещо и много по-осезаемо и често за водача, отколкото при другите типове автомобили.
Защото при тях тези гранични стойности се достигат много по-бавно/трудно и водача не може в сравнително кратък период да усети разликата - ДВГ няма да прегрее от 3-4 изпреварвания, чиста електричка няма да изхаби батерията си до ниво да спадне ускорението за 3-4 изпреварвания...

Добре, може би трябва да перифразирам - при чистия хибрид, поради малката батерия и твърде честото и бързо зареждане-разреждане, за водача тези разлики в мощност/ускорение са много по-осезаеми отколкото при всеки друг тип автомобил.
(и за да избегна пак неразбиране - ако днес е 30 градуса навън а утре стане изведнъж 5, ще го усетим много по-рязко, отколкото ако в поредица от дни температурата пада плавно с по 1-2 градуса...)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 11:48
от peterhr
Това каква допълнителна мощност от електродвигателя е налична, е много лесно да се показва някъде на таблото с надпис, иконка... Или когато се премине някаква бариера на тези условия, тогава да има звуков и/или светлинен сигнал. Но явно производителя не го вълнува много :)

Относно колко бързо ускорява колата в различните случаи - да, не трябва да е определящо дали да започна изпреварване, но ако съм свикнал при определени условия да ускорява колата по определен начин. И ако тя ускорява по-бавно, а аз очаквам по-бързо, ще натисна педала до определена позиция. Никога не ускорявам с газ до ламарината. Винаги натискам педала толкова, колкото съм преценил, че ще ми е достатъчно. Докато преценя, че ускорението е по-бавно от очакваното, ще мине известно време. След това евентуално ще натисна повече педала, на колата ще й трябва още известно време за да започне по-бързо ускорение. Та разликата в това допълнително време е подвеждаща. Да, малко, но подвежда.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 12:44
от BOz
nicktodorov написа: 15 Фев 2021 11:37 И да, за мен е осезаема разликата. Дори при разлика примерно 4 или 6 черти батерия.
Това не го вярвам, честно казано. При тази разлика я има 2-3 кВ разлика, я не. Ако ти може да си усетиш автомобила по-слаб с 2 кВ и това да е фрапиращо, значи този автомобил не е за теб.
И тук говорим за максимална мощност при 100% педал, а не това колко чуваш ДВГ-то да работи при относително статично натоварване - примерно в границите 20-80% товар. Защото дори в режим на 4 чертички на батерията, при 100% педал на газта системата автоматично минава отново в максимално подпомагане от батерията.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 12:49
от nicktodorov
Ами тогава може би проблема идва от това, че при 4 черти двигателя започва по-усилено да зарежда и той пък не отдава към колелата колкото когато батерията е на 6.
Другия вариант е да ми е дефектна колата...:D
Но е факт, че всеки карал я или возил се в нея и познавайки предишната ми кола пак уж със същите 180кс, казва това е много тромаво и мудно...
И другия факт - в кой да е произволен момент, предишната кола много по-бързо и с много по-голяма лекота изпреварваше. С тази ми трябваше доста време да се пренастроя и свикна кога мога да мина тоя тир, кога не...за два един след друг не смея да мечтая...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 15 Фев 2021 13:00
от BOz
nicktodorov написа: 15 Фев 2021 12:49 Ами тогава може би проблема идва от това, че при 4 черти двигателя започва по-усилено да зарежда и той пък не отдава към колелата колкото когато батерията е на 6.
Да, точно. Това е измамно усещане, че не върви. Защо?
С педала на газта указваш колко искаш да върви колата, нищо друго. Той не е вързан пряко с предаването на енергия от ДВГ към пътя и това създава илюзионно усещане, че понякога колата върви, друг път не. Защо? Защото човек е свикнал масово с друг вид поведение на автомобила и тясно свързано усещане за товар на ДВГ към колела. Но реалността.
Ако ти искаш колата ти да върви с определена сила, то натискаш педала на газта до определено ниво. Да кажем искаш да върви със 40% сила и натискаш 40% педала на газта. Ако батерията няма нужда от зареждане, то системата ще натовари ДВГ-то с макс 40%, ниски обороти и колата ти ще създава усещане, че с малък товар на ДВГ-то върви 40%.
Сега имаш нужда отново от 40% енергия, за да върви колата, но батерията има нужда от още 15% от ДВГ за заряд. ДВГ-то се увеличава да произвежда 55% енергия, като само 40% от тях отиват към пътя. Ти на педал на газта си получаваш необходимата енергия, която си изискал от системата, но усещаш, че не получаваш толкова енергия, колкото ДВГ-то прави, а ДВГ-то работи по-усърдно и очакванията ти започват да се разминават.
Ето в този момент имаш чувството, че колата не върви колкото искаш, защото друга част от възприятието ти го определя това, а не чисто педала на газта, което реално е това, което ти задаваш на автомобила. Не знам дали ще ме разбереш, ама това е "нормално" и очаквано възприятие ако не разбираш как работи системата.
Иначе ако и в 2-та случая дадеш (изискаш) 100% педал и при 6, и при 4 черти батерията ще започне да отдава макс енергия, с малка разлика в максималната ѝ мощност, която разлика съм доста силно убеден, че няма как да я усетиш, както казваш. За това споделих, че не ти вярвам. Вярвам ти за усещането, но не и за чистата максимална мощ, във възможностите на автомобила. Вече накрая, когато батерията е с изчерпан заряд, тогава ще се усети по-силно. Но това е положение на 2 чертички, когато стават "лилави" (не знам при теб дали си променят цвета).