Страница 72 от 83

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 03 Ное 2021 20:52
от Hursa

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 00:08
от travelboy1965
Някой знае ли колко е всъщност гаранцията на Корола хибрид екзекутив.Не на батерията а на колата,че нещо се обърках.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 07:56
от Krachunov
Зависи, кога си я купил. От скоро е 10 години, переди това беше 5 или 6. Като в тези години рязлични части имат различна гаранция. За ръжда например е 10 да речем. Докато за окачването е 2 или нещо такова. Трябва внимателно да си прочетете

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 08:21
от bigchicken
Ще се върна на свършването на батерията, бях споменал вече, магистрала Тракия, хълмовете след Пазарджик в посока София, по-малките, не преди тунела. Скорост 150, няма завои, в които да отпускам, показва, че мощността идва и от двигателя, и от батерията. Наложи ми се леко да ускоря, за да не преча на по-бърз и каза едно голямо НЕ. Общо три пъти ми се е случвало това на дълги изкачвания. Усещането е все едно има ограничител, с някакво накъсване отнема мощността. Иначе си е тествана до 180 по километраж. За 1,8 хибрида говоря

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 08:28
от Mcl
Да при мен е 6 години или 200000 км. Това е за 2020 г.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:07
от Volkata
Тази 10 г гаранция може да се добави като след 5-6 колкото е, всяка година се минава обслужване + 120 лв за гаранция която е 1 г, и това важи и за коли излезли от гаранция до 9 г и 190 к км може да си активираш 1 г гаранция нещо такова, ето едно клипче по тази тема
https://dizzyriders.bg/post/9244/kakvo- ... odini-gara

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:14
от nicktodorov
bigchicken написа: 04 Ное 2021 08:21 Ще се върна на свършването на батерията, бях споменал вече, магистрала Тракия, хълмовете след Пазарджик в посока София, по-малките, не преди тунела. Скорост 150, няма завои, в които да отпускам, показва, че мощността идва и от двигателя, и от батерията. Наложи ми се леко да ускоря, за да не преча на по-бърз и каза едно голямо НЕ. Общо три пъти ми се е случвало това на дълги изкачвания. Усещането е все едно има ограничител, с някакво накъсване отнема мощността. Иначе си е тествана до 180 по километраж. За 1,8 хибрида говоря
А така!
Я сега да видим разбирачите, които ми твърдяха, как хибрида никога не можел да остане без батерия или с редуцирана сумарна мощност, до обяснят за какво става въпрос.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:25
от ufer
Хибридната технология все още се намира в "кърмаческа възраст", докато ДВГ-то е на повече от век. Тепърва ще се усъвършенства тази технология (освен ако заради електричките не "забранят" набързо някой ден и нея) и затова не всичко е идеално... :thumbsup:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:42
от slowtraveler
В случая говорим за маломощен автомобил, който е шофиран на 'терминален режим'... Не виждам никакво противоречие... При всеки от мааалко по-мощните хибридни автомобили при такава скорост в баир нямаше да се налага постоянно да тегли от батерията.. И с обикновената маломощна бензинка в баир съм изпитвал сериозни трудности 'да дръпна' :) Да, според теорията всеки хибрид би имал такъв режим/вариант, при който да искаш повече мощност, отколкото може да подава постоянно... Но както по-горе писахме - достигането на такъв режим обикновено показва каране 'колкото може'... Да оставим настрана формалният факт на недопустимост на такава скорост в България и в 99% от държавите по света :)

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:45
от nicktodorov
slowtraveler написа: 04 Ное 2021 10:42 В случая говорим за маломощен автомобил, който е шофиран на 'терминален режим'... Не виждам никакво противоречие... При всеки от мааалко по-мощните хибридни автомобили при такава скорост в баир нямаше да се налага постоянно да тегли от батерията.. И с обикновената маломощна бензинка в баир съм изпитвал сериозни трудности 'да дръпна' :)
Това добре, ама пак казвам - преди време когато давах теоретични сценарии с пълна и празна батерия, всички ми обясняваха, как това не можело да се случи, как колата си знаела работата и не можело да остане човек без мощност от ел мотора и дори как това винаги било една и съща мощност!

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 10:57
от Krachunov
nicktodorov написа: 04 Ное 2021 10:14
bigchicken написа: 04 Ное 2021 08:21 Ще се върна на свършването на батерията, бях споменал вече, магистрала Тракия, хълмовете след Пазарджик в посока София, по-малките, не преди тунела. Скорост 150, няма завои, в които да отпускам, показва, че мощността идва и от двигателя, и от батерията. Наложи ми се леко да ускоря, за да не преча на по-бърз и каза едно голямо НЕ. Общо три пъти ми се е случвало това на дълги изкачвания. Усещането е все едно има ограничител, с някакво накъсване отнема мощността. Иначе си е тествана до 180 по километраж. За 1,8 хибрида говоря
А така!
Я сега да видим разбирачите, които ми твърдяха, как хибрида никога не можел да остане без батерия или с редуцирана сумарна мощност, до обяснят за какво става въпрос.
А така... може да са 5000 фактора. Налягане на гуми, вятър, гориво, товар и тн
nicktodorov написа: 04 Ное 2021 10:45 как това не можело да се случи
то и по таван не може да я караш и някой ще се намери да докаже обратното. за 30к км нито веднъж не съм имал подобен проблем. А пък на колегата дали проблема е ТОЧНО ОТ ТОВА, че батерията нямала заряд.... може да го докаже, само с включена диагностика, която да следи нивото на батерията риЪл тайм и да повтори маршрута и резултатите. До тогава всичко са дедовизми.

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 11:39
от slowtraveler
На теория всичко може да се случи... (и аз съм споделял на времето, възможно и в тази тема точно за този теоретичен сценарий)...
Но фактите са, че при нормално шофиране това няма как да се случи... А дали фактически може да се случи - да, напълно вярвам на колегата за споделената информация...
Също така по себе си знам как съм успявал да прегрея спирачки при неразумно шофиране - да, изчислени са и т.н., ама течността кипна и останах без спирачки :)
И да - добре е да споделяме такива особености - те биха предпазили колеги от възможни рискове... ВСЯКА машина трябва да се експлоатира съгласно нейните 'правила'...
Излезеш ли извън нормалният експлоатационен диапазон - винаги са възможни 'ефекти'... В случая продължавам да смятам този 'ефект' за изключение, което от една страна не е критично, а от друга - лесно би могло да се предотврати (дори и с нормално шофиране)..

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 11:48
от Volkata
nicktodorov написа: 04 Ное 2021 10:14 от nicktodorov » 04 ное 2021 10:14

bigchicken написа: ↑04 ное 2021 08:21
Ще се върна на свършването на батерията, бях споменал вече, магистрала Тракия, хълмовете след Пазарджик в посока София, по-малките, не преди тунела. Скорост 150, няма завои, в които да отпускам, показва, че мощността идва и от двигателя, и от батерията. Наложи ми се леко да ускоря, за да не преча на по-бърз и каза едно голямо НЕ. Общо три пъти ми се е случвало това на дълги изкачвания. Усещането е все едно има ограничител, с някакво накъсване отнема мощността. Иначе си е тествана до 180 по километраж. За 1,8 хибрида говоря
А така!
Я сега да видим разбирачите, които ми твърдяха, как хибрида никога не можел да остане без батерия или с редуцирана сумарна мощност, до обяснят за какво става въпрос.
С кола с ДВГ която е около тази мощност се получава същия ефект, кое е толкова странно ако на равно или надолнище има такъв казус е тогава е проблем, случвало ми се да си мисля еее колата по нагорнище си върви 140 ето много е добре и отзад като идва някой и настъпвам казвам сега ше изпреваря и няма да му преча, да но колата като е слаба, скоростта висока и изкачване очакването не се покрива

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 12:18
от nicktodorov
Volkata написа: 04 Ное 2021 11:48 С кола с ДВГ която е около тази мощност се получава същия ефект, кое е толкова странно ако на равно или надолнище има такъв казус е тогава е проблем, случвало ми се да си мисля еее колата по нагорнище си върви 140 ето много е добре и отзад като идва някой и настъпвам казвам сега ше изпреваря и няма да му преча, да но колата като е слаба, скоростта висока и изкачване очакването не се покрива
Не, не може да се случи същото. Ако колата си е слаба, то тя винаги си е слаба. И с пълен резорвоар и на резерва само - еднакво слаба/силна.

При хибрида имаш споделени мощности, които сумарно правят обявените общи конски сили и въртящ момент. И когато батерията на хибрида е паднала като в описания тук случай, а ти искаш "цялата мощност за да изпревариш бързо", процента обикновено отдаван от батерия-ел мотор/и е по-малко от ситуация с по-пълна батерия. Това значи по-малка обща сумарна мощност за автомобила. И съответно за водача, който си познава колата и знае какво тя може обикновено, е изненада как изведнъж не набира както е очаквал и е правила преди...

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувано на: 04 Ное 2021 12:46
от biro
Какво толкова, пускаш десен мигач и се прибираш безопасно. При електричката ако ти остават 50км пробег обаче караш със 150 в баир и настъпваш да направиш място на някой по-бърз може да ти свърши батерията и оставаш там. С хибрида не чакаш пътна помощ.