Страница 72 от 103

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 22 Авг 2023 20:50
от Ивайло Димов
Може да си го караш с 5W30 и още 500 000 хил .Никъв проблем няма ,това е една от най-големите заблуди и митове ,че колкото повече остарява една кола трябва да се покачва вискозитета .

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 13 Сеп 2023 11:56
от RRRbg
Здравейте колеги, има ли някой наблюдение върху маслата с марка TOYOTA, казват че са специално произведени за тойоти? Та чудя се към каква марка да се ориентирам, в моя случай имам нужда от 0W20 за приус 3, 1.8 бензин. Лично аз бих предпочел някое което ще ми изкара най дълго от смяна до смяна.
Ще се радвам ако някой, на база опит и знания, ми препоръча нещо конкретно.
Поздрави

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 13 Сеп 2023 12:04
от mirott
Купи си Шампион от ТехКо. Отлични масла на добра цена.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 13 Сеп 2023 12:52
от Оги
RRRbg написа: 13 Сеп 2023 11:56 бих предпочел някое което ще ми изкара най дълго

Amsoil 0/20 , в добри условия му дават пробег до 30000 мили, за София или тежки условия раздели тоз пробег на 2 . На Ауриса от подписа го сменям на 2 г. без значение пробега. Не го изминава.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 13 Сеп 2023 13:00
от Ивайло Димов
Маслата на тойота се правят за Европа от Exxon Mobil ,нищо специално няма в тях .Няма масло което ще изкара 30 000 мили .Дори премиум марка като Амсойл ,в градски условия до 10 000 км максимум и то за най-високия клас PAO+POE и пак с условности .

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 13 Сеп 2023 16:57
от WoLF
Не се заблуждавайте, а си сменяйте маслата на 8/10 или ново за зимата. Всичко друго е преждевременна смърт за мотора и ядове за Вас!

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 11:08
от Оги
Благодаря за съветите. На 8-10 сменям Тотал когато колата е била натоварвана. Това личи по вида на маслото. Не като да нямам впечатление от скапано масло. Тотал 5/40 и 5/30 на 7-8 х.км. тежко градско е за хвърляне. Станало чорба. Това като представено за пробег до 15 х.км. На такъв пробег сменям на 2 други коли Тотал, който е все още годен да върши работа. Но върви при леки условия.
А на Амсойл при мен не му се е случвало да измине километрите, с които го представят, че може да измине. За 2 г. на тази кола и нейния трафик са около 1/3 от горните- и около половината от тях са в тежък градски трафик. Разликата от ново при източването е промяна в цвета. Нормално.
Това са преки впечатления, лично аз сменям маслата на 3 бензинови коли и ги следя как се държат. Дизеловите скапват маслата повече. Нито имам сервиз, нито магазин, в който да се продават масла - някой да не ме обвини в пристрастия към бизнес. wink.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 13:36
от biro
Как разбираш, че е станало чорба?

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 13:51
от WoLF
Не трябва ли да се сгъстява, вместо да вчорбява?

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 14:01
от max-2
На дизел се сгъстява от сажди. Набензин става по-рядко. На някои дизели се разрежда от попадащо гориво в картера.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 16:49
от WoLF
То и на бензина от това да се разрежда, къси пътувания, конденз, неизгорено гориво...

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 17:09
от max-2
И да ги няма тези фактори, пак си пада вискозитета.
Едно време имаше м10д наливно. Гъсто като сироп го сипваш и след два дни преминава в нормално състояние.
Преди около 15 години сипах 10 40 кастрол магнатек. След 200 км. планинско със завои стана рядко като спирачна течност. На студен двигател не се задържаше на щеката, само я намокряше на тънък слой. Явно не беше истинско. Естествено го изхвърлих веднага.

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 14 Сеп 2023 21:35
от WoLF
И аз се махнах от Magnatek-а. Един път го намеря добро, два пъти - не. На маслото основната му задача е да се задържа на метала, ако това не прави и вода върши другата работа tooth.gif

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 15 Сеп 2023 13:41
от Ивайло Димов
Доста нюанси има при избор на моторно масло ,най-важния разбира се е конкретния автомобил ,какви са му инжинерните особености и слабости ,какво е конкретното му техническо състояние ,какви вискозитети препоръчва производителя .Всички коли имат определен разход ,дори да не си личи на щеката ...особено типичен градски автомобил който се кара на къси разстояния .Бензинови пари се кондензират в картера ,при дизела е възможно попадане на нафта ,вода от съвсем нормалния конденз ,за това ми е много смешно някой като каже "Каквото налея като количество -такова и източвам ",с тази разлика че е налял масло ама не точи точно само масло или там както се нарича тази субстанция след 10 000 км .Всички масла имат и определен коефициент на изпаряемост NOACK при стандартните масла 3-та група VHVI и GTL бази нормалния % е 7-10 при високия клас с 4 и 5 та групи може да падне до 5-6 % ,всичко зависи от това колко добре е изчистена базата .Маслата обикновено се сгъстяват при много дълги интервали на смяна ,обикновено 250-300 моточаса са максимума на 3 та група и до 350-400 за 4 и 5 -та,прегрято масло също може да стане по-гъсто . .Голямо значение има и в каква среда се кара автомобила ,градско само ,извънградско само ,смесен режим .........каква е средната скорост ,каква е постоянната скорост ,климатични особености .......Много влажен или много студен климат са предпоставка за бързо окисляване ,много горещ и запрашен също не е добре .Качеството на горивото също е сериозен фактор ,наличието на сяра спомага за убиването на маслото .Гледал съм лабораторни анализи на масло в дизелова кола което на 25000 км беше в кондиция да изкара още 10 000 ,но целия пробег е само по немски магистрали със средна скорост над 100 км/ч ,а това е най-щадящия режим за двигателя и маслото .Това ,че моторното масло потъмнява е признак за добрите му миещи качества ,това при бензинови двигатели и такива на газ или метан все пак зависи и кога от наливането му започва да потъмнява -при здрав двигател това се случва постепенно през целия експлоатационен срок ,ако потъмнее много след първите няколко стотин км значи има проблем с двигателя ,ако изобщо пък не потъмнява това е признак за ниско качествено масло .При дизела е ясно ,там още след първото завъртане по маслената магистрала и става черно като катран но това си е специфика на тези коли .
Лично аз сменям два пъти масло ,независимо какъв е пробега веднъж в началото на пролетта март-април и втори път началото на есента септември-октомври ,старая се да не гоня много колата а и не обичам високи скорости .

Много важно условие -уцелите ли веднъж вискозитета си не го сменяйте ,може да пробвате различни производители ,класове масло но не пипайте вискозитета .Маслата могат да се смесват отлично помежду си така ,че при нужда от доливане важен ви е само приблизително близък до вашия вискозитет ,марката е без значение.

Най-важното ,перфектното масло е новото и наличието му в картера .....не дръжте щеката на 1/2 а на 3/4 или малко под максимума ,нивото на масло се мери 10-15 минути след като е изгасена колата и спряна на идеално равно място,а не на следващия ден .При избора на масло спазвайте препоръките по ACEA ,API и ILSAC

МАСЛА - типове,видове и употреба - "Какво да налея?" - ОБЩА

Публикувано на: 15 Сеп 2023 14:40
от biro
Виждам, че разбираш от масла. Кажи ми на Хонда джаз бензин 2005г какво масло да взема, че последно е е сменено март 2022г и от тогава са изминати 3500км само градско.