slowtraveler написа:Lexus,
Я докато си толкова уверен в 'неусещането' на превключването на хибрида на Лексъс прочети малко за тестовете на RX на пясък - там, където това се чувства сериозно. Та RX директно се окопава, защото когато усети, че ел-двигателя на му стига, включва механиката с тласък, който е достатъчен за да превърти гумите и да се окопае (имаше един такъв тест преди известно време).
Слоу,много,много,много глупости си изписал. Все предполагах, че мислещ човек, какъвто предполагам си, не може да пишетолкова безсмислици и неинформирани драсканици, както си направил отново.
Този теси стествено съм го чел. Имаше всъщност 2 теста на RX400h в 2 разл. списания. В единия беше директно сравнен с Mercedes ML320 DCI, който е със същото тегло, въпреки,че е с по-малко коне, но е с тежък ДИЗЕЛОВ мотор,а не с батерии. Хибридът естествено победи във всички дисциплини, без бързото каране по магистрала, което практикува Vesko и се пробва да убеди някой ,че хибридът за това не е икономичен. Градско RX 400h даде много по-нисък градски разход/ с няколко литра / от ML 320 CDI, на извънградско каране дадоха еднакъв разход. На ускорение и ДОУСКОРЕНИЕ RX400h остави ML 320 CDI в точка.Повтарям- и на ДОУСКОРЕНИЕ хибридът е по-добър заради тягата от електромоторите. При емисиите RX 400h показа толкова ниски емисии на границата на грешката на измервателния уред, докато ML320 CDI освен,че изхвърля сажди,въпреки достата си катализатори, изхвърля и много повече азотни и серни окиси, както и други боклуци.
С две думи RX 400h с "тежките акумулатори" не е по-тежък от друго философско направеният ML 320 CDI без каквато и да модерност и авангардност в техниката му тежи сума ти кила,въпрекиу ,че предлага по-ниска мищност и по-висок разход на гориво!!!
RX400h като цяло е с по-нисък среден разход от ML320 CDI„ както и от всеки дизелов и бензинов него конкурент. Повтарям RX 400h, въпреки че е по-тежък със 150 кг примерно от бензиновия RX 350„ хибридът харчи по-малко!!! Така че ,предлагам, да замълчите за темата тегло. Още повече ,че хибридът е с 290 коня!
За окопаването-никой не продава RX400h като off-road автомобил .Всеки да си прави сметката. За тая цел има Land Cruiser V8
Да, казаха,че се окопава заради слабия заден електромотор с 68 конски сили, но това няма нищо общо с неусетната работа на хибридната система.
Аз говорех за прякото сравнение на AUto-Bild между S-class Hybrid И Lexus LS 600h , при което германците бяха останали изумени от липсата на каквито и да било тласъци при Лексус и незабележимата работа на хибридната му система, буквално казаха,че не знаят кога работи на бензинов двигател ,кога на комбиниран режим с електромотор и т.н., като за това се ориентират само от дисплея, който показва откъде идва енергията.
Тоест самите германци признават колко перфектно работи хибридната система на Лексус. На фона на Лексус ясно контрастира недобре работещата хибридна система на слабия S-class- той къде е слаб като мощност, къде и хибридната система работи на тласъци и несинхронизирано при пряко сравнение с Лексус.
Това са фактите, и то признати не от кой да е , а от германци.
slowtraveler написа:Също така забравяш, че японците и германците са с малко по-различна философия и се борят за малко по-различни пазари.
Изобщо нищо не забравям-какво означава различна философия.
Лошата работа на немския хибрид не може да бъде оправдана с различна философия! Той или работи добре и на нивото на японски хибрид, които са еталон, или работи калпаво. Немският единствен хибрид на Мерцедес работи недобре, несинхронизирано,слаб е и почти безсмислен на фона на тежестта на купето е електромотор от 20 коня, батериите на който се ОХЛАЖДАТ допълнително с ток от акумулаторите. Доста избързан и глупав немски хибрид. Потвърждава напълно думите ми,че германците нямат инженрения и финансов потенциал да произведат добър хибрид, без да се излагат на фона на японските хибриди.
Такива като теб от преди 5 години ми бълват тези приказки, че германците имали друга философия, те не искали да правят хибриди, иначе,а ко искали, видишли, щели да направят. Ето видяхме ги колко направиха-1 калпав хибрид, а другите им премиум марки още се борят да изкарат нещо различно от прототип.
Така че тия приказки от 1001 нощ съм ги слушал. Хибрид не се прави от днес за утре. Тойота разработва хибридите си още от началото на 90-те години!!!! За да е това,което е днес. 90-те години!!! Тогава, когато германците почнаха да слагат катализатори на колите си, когато изкарваха TDI дизелчета и се гордееха колко са модерни.... Толкова са назад като мислене, перспектива и реализация германците. За това днес само дишат прахта на японците, както и преди де. Японците имат визия, имат разработки в години,когато никой не е мисле ,че хибридите ще имат някакво практически бъдеще, а всички се бяха ококорили към "модерните дизели" хаха, както и допреди няколко години "ауу модерните дизели" не знам си какво. Толкова са модерни, че все хвърлят сажди ,а в Америка са повечет забранени за продажба по екологични съображения.
Така че философията на японците е градивна философия , германците имат една псевдо-философия, с която постоянно оправдават неспособността си да произведат модерен автомобил, да вкарат в действие модерни технологии, а не да усъвършенстват елементарно изчерпан двигател с едновековен принцип на работа-дизела. Какво му е модерното като трака/това не ми звучи модерно,а ме отвежда мислено към тракторна техника/, замърсява/това не е модерно, нито философско/, харчи и няма как да не харчи, защото няма система,която да го подпомага и намали разхода му/ никак не емодерно/. Ел.автомобилите отново са 100% японски реализации за пазара. Те днес се продават, а до тях се продават дизелови Голф и Ауди А8. Едните супер-технологични коли- другите супер-ретроградни.
slowtraveler написа:За акумулаторите - сравняваш 15кг оловен акумулатор със 120-150кг (или повече?) друг акумулатор?
Ти или не четеш, или не искаш да разбереш. АКУМУЛАТОРИТЕ НА ПРИУС/най-продаваният хибрид/ ТЕЖАТ 39КГ.
Второ- Колко хибрида се движат по пътищата и колко конвенционални коли с акумулатори оловни 15 кг.????
Стотици милиони коли с 15 кг. много по-замърсяващи оловни акумулатори, за които никой не е гарантирано осигурил тяхното рециклиране,а самото им производство за стотиците милиони коли е много по-замърсяващо от това на хибридните батерии, които са с гарантирано осигурено рециклиране от Тойота, която и заводи е предвидила за тази цел!!! Нещо екологичното ти мислене ми се струва псевдо-екологично! Нищо повече от изгубен аргумент за безсмислено опониране.
slowtraveler написа:При движението при висока скорост (не съвсем посилна за Приуса въпреки добрата му аеродинамика) въздушното съпротивление е достатъчно за да убие веднага скоростта при отнемане на газта.
Ooo,извинявай, не се сетих,че ти караш твоята кола единствено в идеални условия!
Трудно ли е да се достеиш,че при пътуване по пътищата има спускания, изкачвания, равни участъци, други участници в движението, изпреварвания, намалявания на скорост и т.н.
Ти си от малкото хора, които не караш при такива условия- да, за теб хибрида няама да е подходящ.
Отделно, при спускане по инерция хибридът,за разлика от твоята Мазда, постоянно пълни батериите и при последващо движение или изкачване, когато твоята Мазда започне да гори бензин, хибридът започва да използва тази безплатна енергия и хибридът бива подпомаган от електромотора, което осезаемо намалява натоварването на основния двигател, който и без това е настроен за икономична работа-цикъл на Аткинсън, за разлика от твоята кола, и хибридът изгаря много по-малко гориво за да осъществи същото придвижване, което правиш ти или някой с някакъв дизел. Надявам се след 3-тото ми обяснение разбра за какво иде реч.
slowtraveler написа:Виж по планински път с много завои - си прав, но аз имах предвид нормален извънградски път/магистрала, при които се поддържа нормална скорост... Дори и в БГ карам постоянно на темпомат и е изключение да ми се налага да удрям спирачка....
По нормален 2-лентов извънградски път къде караш само на темпомат? Държа да ми отговориш на поредното ти безумно изказване!
По извънградските пътища не караш сам, карат много други коли с различна скорост и ти се налага да се съобразяваш с тях ,акко не си някое камккадзе освен. Има естественото намаляване на скорост и последващи ускорения, при което хибридът отново е много по-ефективен от всеки бензин или дизел.
Ако говорим за магистрала-там също се налагат намалявания на скорост при изчакване за изпреварване, когато друг изпреварва и т.н./при висока скорост намаляването генерира много повече енергия за батериите/, която после ползваш при изпреварването и моторът не се товари-респективно не харчи много, колкото примерно твоята мазда ще изхарчи при ускорението за изпреварване.
Ако приемем ,че ти караш на идеално чиста магистрала и не намаляваш никога, или караш постоянно примерно в лявата лента на газ, Приус не е твоят автомобил- той не е и разработван с тази цел.
Но Приус при всички положения и при такова каране харчи по-малко бензин заради икономичния принцип на работа на двигателя си и оптимизираната аеродинамика.
slowtraveler написа:Гледайки показанията на спритмонитор, виждам, че PriusIII прави извънградски и магистрален разход от порядъка на 6.2-8.5 и нагоре....
Аз пък, гледайки показанията на спринтмонитор , виждам,че Prius 3 в 90% от случаите няма разход от 6-8/100км. камо ли нагоре.
Не ме карай да направиме оценка какъв процент Приус в Смпринтмонитор дават нисък разход и да разбереме ,че е над 90%. Не е нужно да изваждаш изключенията, които само потвърждават правилото. Аз не виждам в Спринтмонитор модел на Тойота с по-нисък разход от Приус. Ти виждаш ли?
Не мисля,че и друга марка има модел от този клас с по-нисък разход в спринтмонитор, а и изобщо където и да било.
В спринтмонитор първите 20 страници собствениците на Приус отчитат среден тазход под 5/100км.
Първите 50 страници от общо 69, собствениците на Приус отчитат среден разход под 5.5/100км.
И първите 64 от общо 69 страници собствениците на Приус отчитат среден разход под 6/100км.
Твоите данни за разход на Приус 8 и над 8/100км. искам да разбера колко собственици го отчитат от стотиците там? Защо се хващаш за изключенията, които само потвърждават правилото?
Отделно да те питам коя друга кола с тази мощност дава толкова нисък разход на гориво???
slowtraveler написа:Вдигнеш ли средна скорост над 80км/ч по магистрала, и разхода ти е над 6л/100...
Айде,бе, ти толкова сигурно го говориш,все едно вчера го пробва.... Напук на всички собственици, които съобщават разжод от 3.5-4/100км. при такива скорости.
Ако Приус вдигаше разход НАД 6/100 като вдигнеш над 80км./ч.,то значи всички бензинки от тоя клас трябва да харчат 10/100км. над 80км/ч.
Това твоето са напълно необосновани и несериозни твърдения.
slowtraveler написа:E - бих направил такъв разход ако си сложа тънки гумички (на Астра G с гуми 195 редовно правих извънградско разходи от порядъка 6.2)...
Аз като гледам спринтмонитор, щото го даваш за пример, тия Астра 98-9 като твоята трудно падат под 8/100 реален среден разход. Докато Приус не дава такива стойности. Нещо пак ли си пишеш хей така, за да не четеш само?
Там където Астра ще ти даде 6.2/100км. Приус ще ти дава 3/100. Това съм убеден.
slowtraveler написа:Не знам дали е по-лек от 'дизелите в класа си', но е по-тежък от двулитровата бензинова мазда, дето май е по-голям клас...
И какво й помогна това на Маздата?
На всичкото отгоре това ,което си написал отново е невярно.
По-добре погледни официалната информация на Мазда тук:
http://www.mazda.de/showroom/mazda6/specs_4door/
Тук:
http://www.mazda.bg/storage/info/New_Mazda6.pdf
И си свери осведомеността преди да ни убеждаваш колко тежки са батериите на Приус!
Приус е по-лек от Маздата.Това е истината.Въпреки че е хибрид. А е и много по-икономичен.
slowtraveler написа:Относно икономичността - забравяш, че дизела е доста по-калоричен от бензина, и затова за него са постижими такива ниски разходи.
Изобщо не го забравям, но и не забравям също,че дизелът работи постоянно и постоянно харчи. Докато хибридът или гаси двигателя при първа възможност, или непрекъснато основният му двигател е подкрепян от електромотора, който го вади от неефективните му режими и оптимизира икономичността още повече.
Дизелът, в контраст, винаги трака , и винаги харчи. Колкото и да е калоричен, за да задвижва колата, той гори нафта постоянно.
slowtraveler написа:На времето тъпия Голф 1 1.5 атмосферен дизел не можех да му кача разхода над 5л/100 нито градско нито извънградско. Е - вървеше съответно на разхода (на магистралата достигаше 140 и толкова), но все пак бе автомобил 1980г смлян от употреба от някой пощаджия в Германия...
Голфа ти от навремето нито може да се сравни по мощност с Приус, нито по вървене, нито по икономичност, нито по сигурност, нито по комфорт, нито по системи на борда, нито по нищо. Голфа ти е и по-лек бил от Приус, но за това пък много по-несигурен и неудобен!
Така че такъв пример върви само в кафенетата с приятели, които не разбират нищо от коли. Това е моето мнение.
slowtraveler написа:И отново - забравяш кой си купува хибрид - любители на техниката, дето искат да карат икономично. Е как да накараш такъв човек да зори техниката и да настъпи газта както трябва...
По тази логика, компактните дизели също се купуват от спестовници,а не от състезатели. как да ги накараш и тях да зорят техниката?! Но Приус дава по-ниски стойности на разхода.